روش های دکوراتیو پنهان کردن تلویزیون در طراحی داخلی

روش های دکوراتیو پنهان کردن تلویزیون

روش های دکوراتیو پنهان کردن تلویزیون در طراحی داخلی

امروزه تلویزیون ها از وسیله ای سیاه، بزرگ و سنگین که در گذشته فضای زیادی را به خود اختصاص می داند، به لوازمی ظریف تر و زیبا تر تبدیل شده اند که ظاهر دکوراتیو تری دارند. اما با این وجود هم چنان به عنوان سطحی سیاه رنگ می توانند طراحی محیط را کاملا تحت تاثیر قرار دهند. البته روش هایی وجود دارند که با استفاده از آن ها می توان تلویزیون را به فضا و سبک خانه نزدیک تر کرده، به عنوان وسیله ای دکوراتیو از آن استفاده کرده و یا حتی ان را از مقابل دیدگان پنهان کرد. با پویانو همراه باشید تا با روش های دکوراتیو پنهان کردن تلویزیون در طراحی داخلی آشنا شوید:

پنهان کردن تلویزیون در طراحی داخلی

سال ها است که تلویزیون های بزرگ و سنگین قدیمی که یک فاجعه دنیای طراحی به شمار می رفتند از دنیای تکنولوژي خداحافظی کرده و جای خود را به تلویزیون های مدرن تر و ظریف تر داده اند. اما هم چنان این وسیله سیاه و بزرگ، با طراحی مکان هماهنگ نبوده و نمی دانیم که چگونه باید از آن در طراحی داخلی استفاده کرده و یا آن را پنهان کنیم. اما با روش های کارآمد و منطقی می توانید به راحتی این مشکل را برطرف کنید:

  • قرار دادن تلویزیون داخل کمد

یکی از اولین روش هایی که برای پنهان کردن تلویزیون به ذهن خطور می کند، این است که تلویزیون را داخل یک کمد قرار دهیم. اما برای این منظور باید مراقب باشید تا فضای کافی برای این کار وجود داشته باشد. زیرا نمی توان چنین کمدی را تنها به پهنای تلویزیون طراحی کرد.

برای این که تلویزیون بیش اندازه گرم نشود و هوا در اطراف آن جریان داشته باشد، باید فضایی خالی در جلو، عقب و دو طرف تلویزیون باقی بماند. این ابعاد می تواند نسبت به نوع تلویزیون تغییر کند. اما برای یک تلویزیون با ابعاد متوسط، کمدی در اندازه های 144 در 40 در 197 مناسب خواهد بود. اگر می خواهید از چنین کمدی استفاده کنید می توانید تمام لوازم برقی مرتبط با تلویزیون را داخل آن پنهان کنید.

قرار دادن تلویزیون داخل کمد

  • تلویزیون در اتاق خواب

اگر می خواهید لذت تماشای تلویزیون را در اتاق خواب نیز تجربه کنید، می توانید برای این منظور کمد لباس خود را بر اساس آن طراحی کنید. هم می توانید تلویزیون را در داخل کمد پنهان کرده و هم تلویزیون های مدرن و مدل جدید را انتخاب کنید که سطح بیرونی آن ها در حالت خاموشی به آینه تبدیل می شود. این گونه می توانید در طول روز به عنوان آینه و در طول شب به عنوان تلویزیون از آن بهره مند شوید.

تلویزیون در اتاق خواب

یکی دیگر از راه های روش های دکوراتیو پنهان کردن تلویزیون ، تزئین کردن اطراف آن با اکسسوار ها، تابلو ها و قاب عکس ها است که باعث می شوند تلویزیون کمتر دیده شود. البته این روشی نیست که توسط متخصصین توصیه شود. زیرا این روش باعث می شود تا چشم ها بیش از اندازه خسته شده و هم چنین مانع از تمرکز بر روی چیزی می شود که در حال مشاهده آن هستید. اما با این وجود در بسیاری از خانه ها اطراف تلویزیون با اکسسوار ها و شلف های مختلف پر می شود.

اگر شما هم می خواهید از این روش استفاده کنید تنها از یک رنگ، یعنی روش تک رنگ مونوکروم را به کار ببرید. برای این منظور ترکیب رنگ های سیاه و سفید، ایده آل ترین ترکیب رنگی به شمار می رود. هم چنین تا جای ممکن از قاب عکس ها و اکسسوار هایی با خطوط صاف استفاده کنید. سعی کنید تا از تصاویر و عکس های طبیعت استفاده کرده و به جای رنگ سفید براق برای دیوار، رنگ های بژ و طوسی مات را به کار ببرید.

تزئين کردن اطراف تلویزیون

  • انتخاب میز تلویزیون مناسب

اگر از یک میز تلویزیون تنها استفاده می کنید، انتخاب آن بر اساس سبک طراحی محیط، در ایجاد هماهنگی و یکپارچگی در فضا بسیار تاثیر گذار خواهد بود. برای مثال اگر خانه ای به سبک رترو دارید می توانید تلویزیون را بر روی کنسولی با پایه های نازک قرار دهید.

در سبک های سنتی و بومی نیز می توانید از میز هایی با جزئیات رنگی و زیبا استفاده کنید که سیاهی رنگ تلویزیون را شکسته و آن را پنهان می کند. هم چنین در میز های تکی چند طبقه می توانید تمام تجهیزات برقی مربوط به تلویزیون را در آن قرار دهید. اگر می خواهید اشیائی مانند کتاب ها و مجلات را که خیلی سریع بهم ریخته می شوند را در یک جای مناسب جاسازی کنید، می توانید میز تلویزیون درب دار انتخاب کرده و برای نگه داری از مجلات و لوازم این چنینی از آن بهره مند شوید. این گونه از بهم ریختگی فضا نیز جلوگیری خواهید کرد.

انتخاب میز تلویزیون مناسب

  • قرار دادن تلویزیون در تو رفتگی دیوار

اگر دیواری که می خواهید تلویزیون را در مقابل آن قرار دهید، شرایط مساعدی داشته و این امکان را به شما می دهد، یک تو رفتگی به اندازه تلویزیون در آن ایجاد کرده و تلویزیون را داخل آن نصب کنید. در این روش با قرار دادن یک درب کشویی در مقابل آن می توانید به راحتی تلویزیون را پنهان کنید. این درب های کشویی را هم می توانید کاملا به رنگ دیوار انتخاب کنید که کمتر دیده شوند و هم می توانید از شیشه و آینه برای آن استفاده کرده و هم با انتخاب رنگ های کاملا متضاد به عنوان عنصری دکوراتیو از آن بهره مند شوید.

قرار دادن تلویزیون در تو رفتگی دیوار

  • استفاده از تلویزیون های نسل جدید

اگر یک دیوار بزرگ در اختیار دارید که با کاغذ دیواری ای شیک پوشانده شده است و می خواهید تلویزیون را در مقابل آن قرار دهید، برای این که فضای یک دست دیوار با قرار گرفتن یک صفحه سیاه در مقابل آن از بین نرود، در چنین شرایطی بهتر است که از تلویزیون های نسل جدید مانند تلویزیون QLED سامسونگ استفاده کنید که به دلیل حالت محیطی ای که دارد، تمام تصاویر و رنگ های دیواری که بر روی آن قرار دارد را به عنوان پس زمینه بر روی تلویزیون نمایش می دهد و باعث می شود تا یکدستی فضا حفظ شود.

در چنین شرایطی دیوار به گونه ای جلوه خواهد کرد که گویی تلویزیونی بر روی آن قرار ندارد. البته امروزه بسیاری از تلویزیون ها این امکان را به شما می دهند تا از صفحه نمایش آن ها مانند یک تابلو استفاده کنید. اگر فردی علاقه مند به هنر هستید، می توانید تصویر یکی از نقاشی های هنرمند محبوب خود را بر روی صفحه نمایش تلویزیون انداخته و در ساعاتی که تلویزیون تماشا نمی کنید از آن به عنوان یک تابلو دیواری بهره ببرید.

استفاده از تلویزیون های نسل جدید

امروزه طراحان مطرح دنیا برای این که بتوانند ظاهر نا مناسب تلویزیون که در طراحی داخلی بسیار تاثیر گذار است را از بین برده و ظاهر زیبا تر و جذاب تری به آن ببخشند دست به کار شده اند. البته امروزه تلویزیون هایی با طراحی های خاص و زیبایی نیز وجود دارند که متاسفانه هنوز وارد کشور ما نشده اند. برای مثال تلویزیون های شفافی که در حالت خاموشی شبیه به یک شیشه دیده می شوند. اما تا زمانی که این تلویزیون ها در دسترس عموم قرار بگیرند با ترفند های مختلفی می توان تلویزیون را از مقابل دید ها پنهان کرد.

برای مثال می توانید یک فضای خصوصی برای خود در خانه ایجاد کرده و تلویزیون را به دور از شلوغی در آن جا قرار دهید و یا دیوار پشت تلویزیون را به رنگ سیاه رنگ آمیزی کنید تا این وسیله کمتر جلب توجه کند و یا با استفاده از سیستم های مدرن آن را از سقف آویزان کنید تا در زمان هایی که به آن نیازی ندارید در داخل سقف پنهان شود. البته برای این منظور ابتدا به ایجاد سقف کاذب نیاز خواهید داشت.

در هر صورت بسته به شرایط و موقعیت محیط زندگی خود روش های متنوعی را می توانید برای ونهان کردن تلویزیون به کار ببرید. تنها کاری که باید انجام دهید این است که کمی خلاقیت خود را به کار بگیرید.

روش های دکوراتیو پنهان کردن تلویزیون

روش های دکوراتیو پنهان کردن تلویزیون

روش های دکوراتیو پنهان کردن تلویزیون

روش های دکوراتیو پنهان کردن تلویزیون

روش های دکوراتیو پنهان کردن تلویزیون

روش های دکوراتیو پنهان کردن تلویزیون

 

 

 

 

روش های دکوراتیو پنهان کردن تلویزیون

تحریریه پویانو