روش های استفاده از رنگ بژ در طراحی داخلی

روش های استفاده از رنگ بژ در طراحی داخلی

روش های استفاده از رنگ بژ در طراحی داخلی

زمانی که می خواهید یک مکان را طراحی کنید، نکته اساسی ای که باید در نظر داشته باشید، استفاده درست از رنگ ها است. در داخل پالت های رنگی، بژ رنگی بسیار انعطاف پذیر است. رنگ بژ به عنوان رنگی مابین کرم و قهوه ای روشن شناخته می شود. از آن جایی که بژ رنگی خنثی و آرام است، در طراحی داخلی انتخابی مطمئن به شمار می رود. اما معمولا در حق این رنگ اجحاف شده و به عنوان رنگی خسته کننده و ساده در نظر گرفته می شود. اما بر خلاف باور عمومی، طراحان و معماران داخلی می دانند که رنگ بژ با تمام رنگ های دیگر هماهنگی ای زیبا یافته و به همین دلیل همیشه از این رنگ در طراحی های خود بهره می برند. اگر شما نیز از علاقه مندان به رنگ بژ در طراحی داخلی بوده و می خواهید از آن در طراحی محیط زندگی خود استفاده کنید، با پویانو همراه باشید تا با روش های استفاده از رنگ بژ در طراحی داخلی آشنا شوید:

رنگ بژ طیفی بسیار نزدیک به رنگ پوست انسان دارد

می توانید در طبیعت نیز رنگ بژ را مشاهده کنید. برای مثال رنگ دانه های شن ساحل و یا رنگ برخی از انواع سنگ ها به رنگ بژ است. هم چنین رنگ بژ طیفی بسیار نزدیک به رنگ پوست انسان دارد. رنگ بژ رنگی بسیار هماهنگ است و به همین دلیل می تواند در تمام مکان ها به عنوان رنگ اصلی و یا به عنوان رنگ پس زمینه مورد استفاده قرار بگیرد. دلیل کاربرد وسیع این رنگ در خانه ها، دفاتر کاری و بیمارستان ها به همین ویژگی رنگ بژ باز می گردد.

یکی از مکان هایی که طراحان حرفه ای در آن بسیار از رنگ بژ استفاده می کنند، اتاق نشیمن است. زیرا این مکان بخشی از خانه است که تمام اعضای خانواده در آن به دور هم جمع شده و بیشترین کاربرد را در محیط زندگی به خود اختصاص می دهد. به غیر از این، رنگ بژ از نظر بصری باعث بزرگ تر دیده شدن فضا شده و این ویژگی برای نشیمن های کوچک راه حلی کاربردی به شمار می رود. رنگ بژ باعث ایجاد آرامش و راحتی شده و به همین دلیل برای اتاق خواب نیز بسیار مناسب است. رنگ بژ در ترکیب با عناصر طبیعی ای مانند چوب و پارچه های پشمی و کتانی، هماهنگی ای زیبا بر قرار می کند.

یکی از مکان هایی که طراحان حرفه ای در آن بسیار از رنگ بژ استفاده می کنند، اتاق نشیمن است

در مورد هماهنگی رنگ بژ با سایر رنگ ها، باید گفت که رنگ بژ به دلیل این که رنگی خنثی است، تقریبا با تمام رنگ ها ست شده و این ویژگی رنگ بژ باعث می شود تا در طراحی داخلی برای ایجاد تاثیر مورد نظر، فرصت مناسبی ایجاد کند. نزدیک ترین رنگ ها به رنگ بژ، رنگ شیری، رنگ وانیلی، رنگ نباتی، رنگ شکلاتی، رنگ کاراملی، دارچینی و قهوه ای هستند.

رنگ های دیگری که با رنگ بژ هماهنگی دارند نیز رنگ های زرد کم رنگ، سبز پاستلی، آبی روشن، سبز زمردی و فیروزه ای هستند. به غیر از این، رنگ بژ دارای تنالیته های تیره و روشن است و به همین دلیل می توان با رنگ های مختلفی ترکیب شود. برای مثال بژ تیره با رنگ قهوه ای و حتی سیاه هماهنگی داشته و بژ روشن به خصوص با رنگ سفید ترکیب زیبایی ایجاد می کند. در نتیجه استفاده از این ترکیب رنگی، فضایی فرح بخش در مکان ایجاد خواهد شد.

رنگ بژ دارای تنالیته های تیره و روشن است

به غیر از رنگ های ملایم می توان رنگ بژ را با رنگ های درخشان نیز ترکیب کرد. هم چنین این رنگ در ترکیب با اکسسوار های فلزی ای مانند طلا، نقره و برنز نیز ظاهر زیبا تری می یابد. یکی دیگر از مصالحی که با بژ ترکیب زیبایی ایجاد می کند، چوب است. ترکیب چوب های تیره و یا روشن با رنگ بژ، فضایی طبیعی در مکان ایجاد می کند. در نتیجه ترکیب رنگ بژ با رنگ های دیگر، حتی در کوچک ترین مکان ها نیز فضایی ظریف و راحت ایجاد خواهد شد.

برای ایجاد فضایی مدرن در اتاق نشیمن می توانید رنگ بژ را با چوب ترکیب کرده و آن را با سیستم روشنایی ملایم تکمیل کنید. هم چنین نصب تابلو ها و قاب عکس های متعدد بر روی یک دیوار به رنگ بژ، ظاهری مدرن به مکان خواهد بخشید.

رنگ بژ در اتاق نشیمن

هم چنین استفاده از رنگ بژ در ترکیب با طرح و نقوش، باعث می شود تا طرح ها برجستگی بیشتری یافته و نمایان تر شوند. استفاده از رنگ بژ به عنوان رنگی خنثی در مکان باعث می شود تا فضا روشن تر و دلباز تر دیده شود. اما اگر نمی خواهید تنها با استفاده از رنگ بژ مکانی یک دست و سادهایجاد کنید، می توانید یک عنصر تاثیر گذار و قابل توجه مانند یک مبل را در رنگ های تیره و در کنار رنگ بژ به کار برده و یک نقطه تمرکز زیبا ایجاد کنید.

معمولا رنگ بژ با رنگ های ملایم ترکیب می شود، اما در واقع این رنگ قابلیت هماهنگی با رنگ های قدرتمند و درخشان را نیز دارد. برای مثال رنگ نارنجی… در مکانی که رنگ بژ در آن غالب است، با قرار دادن مبل و یا اکسسواری به رنگ نارنجی می توانید جذابیت مکان را افزایش داده و از هماهنگی رنگ بژ با رنگ های دیگر بهره مند شوید.

یکی از دلایل محبوبیت رنگ بژ در طراحی داخلی این است که بژ تاثیری آرامش بخش دارد.

یکی از دلایل محبوبیت رنگ بژ در طراحی داخلی این است که بژ تاثیری آرامش بخش دارد. به همین دلیل می تواند به عنوان رنگ اصلی در طراحی اتاق نشیمن مورد استفاده قرار بگیرد. با استفاده از رنگ بژ، بدون نیاز به تلاش اضافه می توانید به فضایی آرام و راحت دست پیدا کنید.

  • رنگ بژ در طراحی داخلی سرویس بهداشتی

رنگ بژ را می توان به راحتی در تمام نقاط خانه به کار برد. یکی از این مکان ها، سرویس بهداشتی است. اگر می خواهید این مکان ظاهری شیک و خاص داشته باشد، از رنگ بژ استفاده کنید.

رنگ بژ در طراحی داخلی سرویس بهداشتی

در طبیعت می توان عناصر بسیاری را یافت که به رنگ بژ نزدیک هستند. به همین دلیل رنگ بژ ترکیب زیبایی با عناصر طبیعی ایجاد می کند. سرویس بهداشتی از جمله مکان هایی است که سنگ مرمر در آن بیشترین استفاده و کاربرد را دارد. اگر سنگ مرمر را با دیواری به رنگ بژ و سطوح چوبی ترکیب کنید، می توانید به سرویس بهداشتی ای آرام و زیبا دست پیدا کنید.

  • رنگ بژ در آشپزخانه

در طراحی آشپزخانه ها، رنگ روشن الویت بیشتری دارد. دلیل این موضوع این است که معمولا آشپزخانه ها فضایی محدود و کوچک دارند و با استفاده از رنگ روشن، این مکان بزرگ تر احساس می شود. اما به جای یک رنگ سفید درخشان می توانید از رنگ خنثی تری مانند بژ نیز استفاده کرده و فضای زیبا تری را در آشپزخانه ایجاد کنید.

رنگ بژ در آشپزخانه

کابینت ها نقش مهمی را در آشپزخانه ایفا می کنند، زیرا بخش بزرگی از این مکان را به خود اختصاص می دهند. در گذشته تنها از یک رنگ برای کابینت ها استفاده می شد. اما امروزه کابینت های دو رنگ محبوبیت بیشتری دارند. رنگ بژ را می توانید به راحتی با رنگ های روشن و یا تیره ترکیب کرده و جلوه ای مدرن به آشپزخانه خود ببخشید.

  • رنگ بژ در طراحی داخلی اتاق خواب

یکی از نقاطی که در طراحی داخلی باید مورد توجه قرار بگیرد، اتاق خواب است. در سال های اخیر دکوراسیون اتاق خواب از جایگاه ویژه ای در طراحی داخلی برخوردار شده است. امروزه می توان تمام رنگ ها را در طراحی این مکان مشاهده کرد. رنگ بژ نیز یکی از مناسب ترین رنگ ها برای اتاق خواب به شمار می رود. زیرا فضایی آرام و راحت به آن می بخشد.

رنگ بژ در طراحی داخلی اتاق خواب

اگر می خواهید در اتاق خواب از کاغذ دیواری ای قدرتمند و قابل توجه استفاده کنید، بهتر است سایر دیوار ها و عناصر موجود در اتاق را به رنگ بژ انتخاب کنید تا فضایی متعادل تر در این مکان ایجاد شود.

همان طور که گفته شد، رنگ بژ ترکیب زیبایی با عناصر طبیعی مانند چوب ایجاد می کند. چوب به دلیل این که در هر مکانی که به کار برده شود به آن گرما می بخشد، از پرکاربرد ترین و محبوب ترین عناصر در طراحی داخلی به شمار می رود. از آن جایی که رنگ بژ نیز با چوب ترکیبی زیبا ایجاد می کند، می توانید در اتاق خواب مبلمان چوبی خود را با دیوار هایی به رنگ بژ ترکیب کرده و از هماهنگی زیبای آن ها با یکدیگر لذت ببرید.

رنگ بژ ترکیب زیبایی با عناصر طبیعی مانند چوب ایجاد می کند.

 

 

 

 

رنگ بژ در طراحی داخلی

معماری و دکوراسیون داخلی پویانو