روشویی سرویس بهداشتی ؛ گزینه های متنوع برای سلیقه های متفاوت

روشویی سرویس بهداشتی ؛ گزینه های متنوع برای سلیقه های متفاوت

یکی از مهم ترین بخش های دکوراسیون حمام و دستشویی، روشویی سرویس بهداشتی است. روشویی ها از پرکاربردترین بخش های سرویس بهداشتی هستند که انتخاب صحیح و مناسب آن ها اهمیت بسیار زیادی دارد. زمانی که به خرید روشویی برای سرویس بهداشتی منزل خود می روید، باید مقدار فضایی که در اختیار دارید، مکان دقیقی که قرار است به آن اختصاص دهید، ارتفاع مناسبی که باید در آن نصب شود و موارد دیگری مثل متریال، رنگ و فرم روشویی را در نظر بگیرید.

یک انتخاب هوشمندانه، انتخابی است که با توجه به همه عوامل فوق صورت بگیرد. البته آشنایی با انواع روشویی سرویس بهداشتی نیز به شما کمک می کند دید خوبی نسبت به گزینه های موجود پیدا کنید و بهتر تصمیم بگیرید. برای آشنایی با گزینه های متنوع روشویی تا انتهای این مطلب با پویانو همراه باشید.

روشویی سرویس بهداشتی ؛ گزینه های متنوع برای سلیقه های متفاوت

یکی از جدیدترین مدل های روشویی که این روزها محبوبیت بسیار زیادی پیدا کرده و از نظر بسیاری از افراد، لوکس ترین گزینه موجود است، روشویی کاسه ای است. این روشویی ها به شکلی طراحی می شوند که دارای دو بخش هستند. بخش زیرین به مانند بسیاری از روشویی ها شامل فضای خالی، قفسه یا کشو است و بخش بالایی که مخصوص شستن دست و صورت می باشد به شکل یک کاسه است که روی قسمتی از بخش زیرین قرار می گیرد.

 بخش زیرین به مانند بسیاری از روشویی ها شامل فضای خالی، قفسه یا کشو است

نوع دیگری از روشویی ها وجود دارند که به شکل میز توالت یا همان دراور که در اتاق خواب ها جای دارد، طراحی می شوند. تنها تفاوت این روشویی ها با یک میز توالت در این است که سطح رویی آن ها به جای مسطح بودن، همان محلی است که برای شستن دست و صورت استفاده می شود. بقیه قسمت ها دقیقا مشابه دراور است.

این روشویی ها فضای بسیار خوبی برای قرار دادن وسایل حمام و دستشویی در زیر خود دارند و از این لحاظ برای کسانی که به کشو و قفسه اهمیت زیادی می دهند، مناسب تر هستند. آینه این روشویی ها می تواند به دیوار وصل شود یا روی میز قرار گیرد.

این روشویی ها فضای بسیار خوبی برای قرار دادن وسایل حمام و دستشویی در زیر خود دارند

روشویی های یک تکه و وسیعی که از جنس چوب ساخته می شوند، می توانند یک یا چند کاسه روشویی را روی سطح خود جای دهند. این روشویی ها برای یک سرویس بهداشتی بزرگ با فضای کافی مناسب هستند، خصوصا اگر فضای سرویس بهداشتی طولی باشد. آینه در این نوع روشویی، معمولا روی دیوار نصب می شود و می تواند به اندازه خود روشویی عریض باشد.

آینه در این نوع روشویی، معمولا روی دیوار نصب می شود و می تواند به اندازه خود روشویی عریض باشد.

اگر در سرویس بهداشتی شما فضایی وجود داشته باشد که دو طرف آن به دیوار منتهی است، احتمالا این فضا می تواند بهترین قسمت برای نصب روشویی باشد. چنین فضایی را می توان با نصب یک تخته در ارتفاع مناسب به روشویی اختصاص داد. تخته مذکور می تواند یک روشویی کاسه ای کوچک را روی سطح خود جای دهد. شما می توانید برای افزایش زیبایی این روشویی، دیوار پشت آن را با یک متریال خاص پوشش دهید تا فضای آن را به خوبی از دیگر بخش های سرویس بهداشتی تمایز دهید.

اگر در سرویس بهداشتی شما فضایی وجود داشته باشد که دو طرف آن به دیوار منتهی است

اگر ژورنال های دکوراسیون داخلی را مرور می کنید و با جدیدترین انواع روشویی آشنایی دارید، احتمالا روشویی های بتنی را دیده اید. بتن در گذشته به عنوان متریالی که فقط در ساخت اسکلت ساختمان کاربرد داشت، شناخته می شد، اما امروزه این متریال توانسته نقش مهمی در طراحی و اجرای دکوراسیون داخلی فضاهای مختلف، از جمله سرویس بهداشتی پیدا کند.

روشویی های بتنی را می توان بر اساس اندازه فضایی که قرار است در آن نصب شود، سفارش داد و اجرا کرد. این روشویی ها عموما یک تکه و پیوسته هستند و از مدرن ترین نمونه ها به شمار می روند.

سنگ از دیگر موارد محبوبی است که افراد به هنگام انتخاب روشویی مد نظر دارند

سنگ از دیگر موارد محبوبی است که افراد به هنگام انتخاب روشویی مد نظر دارند. یک سرویس بهداشتی لوکس و خیره کننده را می توان با استفاده از سنگ به عنوان متریال اصلی روشویی تکمیل کرد. سنگ های یک تکه برای اجرای روشویی به کار می روند. اگر کاسه روشویی به شکل پیوسته با خود سنگ طراحی شود و جزیی از آن باشد، زیبایی روشویی شما بیش تر نیز خواهد شد. تمیز کردن روشویی های سنگی به مراتب آسان تر از بسیاری از موارد دیگر است که یکی از مزایای آن ها به شمار می رود.

شیشه هم به عنوان یک متریال زیبا و پرطرفدار از این متریال ها مستثنی نیست

این روزها کم تر متریالی پیدا می شود که نتوان بخش مورد نظر دکوراسیون داخلی را با کمک آن اجرا کرد. تقریبا هر متریالی که شما دوست داشته باشید، می تواند در دنیای مدرن و پیشرفته امروز برای سفارش و ساخت روشویی به کار رود. شیشه هم به عنوان یک متریال زیبا و پرطرفدار از این متریال ها مستثنی نیست. روشویی ها شیشه ای نیز می توانند یک انتخاب منحصر به فرد برای سرویس بهداشتی باشند و فضای آن را زیباتر کنند.

یکی از گزینه های کلاسیک و جالبی که برای سرویس بهداشتی پیشنهاد می شود، روشویی پایه دار است.

یکی از گزینه های کلاسیک و جالبی که برای سرویس بهداشتی پیشنهاد می شود، روشویی پایه دار است. این روشویی ها درست به شکل میزهای پایه بلند قدیمی طراحی می شوند. شاید چنین روشویی هایی برای دکوراسیون مدرن مناسب نباشند، اما در صورتی که دکوراسیون سرویس بهداشتی شما کلاسیک است، می تواند گزینه فوق العاده ای باشد. این روشویی ها معمولا یک یا دو کشوی کوچک بیش تر ندارند که شاید یکی از عیب های اصلی آن به شمار رود.

 لوله های مربوط به روشویی را در پشت صفحه مکور قرار دهید، نتیجه تمیز و بهتری حاصل می شود.

همان طور که پیش تر گفته شد، روشویی ها کاسه ای به گونه ای طراحی می شوند که می توان آن ها را روی هر صفحه ای قرار داد. شما می توانید با نصب یک صفحه از هر جنسی روی دیوار و پوشاندن آن با کاشی یا سرامیک، فضای زیبایی برای قرار دادن روشویی سرامیکی ایجاد کنید. اگر بتوانید لوله های مربوط به روشویی را در پشت صفحه مکور قرار دهید، نتیجه تمیز و بهتری حاصل می شود.

 فضای زیبایی برای قرار دادن روشویی سرامیکی ایجاد کنید.

فرم های بسیار خلاقانه تری از روشویی نیز وجود دارند که شاید برخی از آن ها حتی به ذهن شما خطور هم نکرده باشد. برای مثال، نمونه ای که در تصویر می بینید، نشان دهنده یک ورقه جدا شده از سطح دیوار است که با فرم منحنی در نقش روشویی ظاهر شده است. چنین طرح خلاقانه ای علاوه بر این که عملکرد روشویی را دارد، می تواند یک المان زیبا و خیره کننده در سرویس بهداشتی شما باشد.

نتیجه کار شما یک تصویر پیوسته و یکپارچه از دیوار و روشویی خواهد بود که زیبایی خاص خود را دارد.

انواع روشویی سرویس بهداشتی می توانند به جای داشتن جنسی متفاوت و قرار گرفتن به شکل یک عنصر خارجی روی سطح دیوار، بخشی از خود دیوار باشند. اگر متریال مورد استفاده برای اجرای روشویی را دقیقا معادل متریالی که به عنوان پوشش دیوار به کار رفته، در نظر بگیرید و مرحله اجرا را با دقت و ظرافت کافی پیش ببرید، نتیجه کار شما یک تصویر پیوسته و یکپارچه از دیوار و روشویی خواهد بود که زیبایی خاص خود را دارد.

 نوع دیگری از روشویی با نام روشویی استوانه ای

در آخر به نوع دیگری از روشویی با نام روشویی استوانه ای می رسیم. روشویی می تواند دقیقا از سطح زمین شروع شده و به شکل یک استوانه تا ارتفاعی که مناسب شستن دست و صورت است، بالا بیاید. فرم استوانه ای به عنوان یک فرم لوکس و شاخص برای دکوراسیون مدرن و مینیمال سرویس بهداشتی های امروزی شناخته می شود. شما نیز می توانید فرم روشویی خود را استوانه ای در نظر بگیرید.