روشن تر کردن خانه های کم نور با 7 ایده دکوراتیو !

روشن تر کردن خانه های کم نور

روشن تر کردن خانه های کم نور با 7 ایده دکوراتیو !

جهتی که ساختمان به سمت آن ساخته می شود و مدت زمانی که نور خورشید وارد خانه می شود، از مهم ترین موارد در دکوراسیون داخلی به شمار می رود. اگر خانه شما به اندازه کافی نور دریافت می کند و جهت ساخت آن رو به خورشید است یعنی شما فرد خوش شانسی هستید، اما اگر خانه شما نور کافی دریافت نمی کند و اتاق های تاریکی دارید مجبور هستید که در خانه ای دلگیر زندگی کنید. برای این گونه خانه های بدون نور، روش های جایگزینی ایجاد شده و با ترفند های دکوراتیو می توان به جای اتاق های تاریک، دکوراسیونی روشن ایجاد کرد. برای روشن تر کردن خانه های کم نور و تبدیل کردن خانه های تاریک به مکان های روشن فقط از سیستم های روشنایی استفاده نمی شود.

برای این که یک خانه به مکانی دلباز و آرامش بخش تبدیل شود، در کنار سیستم روشنایی باید از رنگ های روشن در دیوار ها یا کاغذ دیواری استفاده کرد. انتخاب فرش، پرده و مبلمان در رنگ های روشن نیز به روشنایی خانه کمک می کند. در خانه ای با این انتخاب ها به مکانی روشن و دلباز دست پیدا خواهید کرد. تقویت سیستم روشنایی خانه و روشن تر کردن خانه های کم نور با چراغ های جایگزین و استفاده از دکوراسیونی با رنگ های روشن برای خانه های کم نور روشی است که معماران و طراحان داخلی به عنوان راه حل مناسب از آن استفاده می کنند.

روشن تر کردن خانه های کم نور

خانه ها همیشه در اندازه های استاندارد طراحی و دکوراسیون نمی شوند. در خانه هایی که نسبت به ساختار معماری خود اتاق های بیشتری دارند، برخی از اتاق ها بسیار کوچک بوده و از آن جایی که معمولا بین دو اتاق دیگر قرار دارند، نور کافی دریافت نکرده و به عنوان یک اتاق تاریک باقی می مانند. به دلیل این که این اتاق ها از ابعاد کوچکی برخوردار هستند، دکور کردن آن ها و تبدیل آن ها به یک اتاق روشن کار دشواری است.

این اتاق های تاریک می توانند با روش های مناسب دکوراسیون شده و به مکانی روشن تبدیل شوند. هنگام دکوراسیون کردن خانه خود می توانید از تاریکی نجات پیدا کرده و از ایده های مناسب برای روشن کردن خانه استفاده کنید. برای این کار باید به خوبی بررسی های کافی انجام داده و یا از متخصصین دکوراسیون داخلی کمک بگیرید. این گونه می توانید برای خانه تاریک خود راه حل مناسب بیابید. اگر شما خانه ای تاریک دارید، برای آشنایی با راه حل های مناسب با پویانو همراه باشید:

دکوراسیون کردن خانه خود می توانید از تاریکی

روشن تر کردن خانه های کم نور

  1. سیستم روشنایی سقفی

اگر سالن در وسط خانه طراحی شده باشد به راحتی نور دریافت نخواهد کرد. در این شرایط ممکن است که سالن به مکانی تاریک و دلگیر تبدیل شود. اگر می خواهید سالن خود را از ظاهر تاریکی که دارد دور کرده و با روشن تر کردن سالن، آن را به ویژه ترین مکان خانه تبدیل کنید، یک پروژه روشنایی مناسب با نوع معماری سالن طراحی کنید. در این پروژه هم باید نور های اصلی مانند لوستر های سقفی وجود داشته باشند و هم هالوژن های سقفی که سالن را روشن تر کنند. این گونه می توانید سالن را به مکانی دلباز تبدیل کنید.

سیستم روشنایی سقفی

  1. چراغ های کمکی برای روشن تر کردن خانه های کم نور

در خانه های تاریک برای کمک به روشنایی اصلی و برای روشن تر کردن محیط خانه می توانید از چراغ های اضافه و کمکی مانند آباژور ها، چراغ های دیواری و یا سایر چراغ های تزئینی استفاده کنید! این چراغ های کمکی دارای این ویژگی هستند که در صورت نیاز می توانید از آن استفاده کرده و با به کار بردن آن ها دکوراسیون سالن یا اتاق های کوچک تر را به دکوراسیونی روشن تبدیل کنید. هم چنین از آن جایی که این چراغ ها جدا از روشنایی های اصلی هستند، می توانید با روشن کردن آن ها به تنهایی به مکانی رمانتیک و اتاق هایی با نور های ملایم دست پیدا کنید.

چراغ های اضافه و کمکی مانند آباژور ها، چراغ های دیواری و یا سایر چراغ های تزئینی

  1. از رنگ های روشن استفاده کنید

برای ایجاد دکوراسیون روشن و ایجاد راه حل برای اتاق هایی که نور کافی دریافت نمی کنند، رنگ دیوار ها و یا کاغذ دیواری ها را به رنگ روشن انتخاب کنید. در راس رنگ هایی که به روشنایی کمک کرده و فضایی دلباز ایجاد می کنند رنگ سفید و رنگ بژ که به عنوان رنگ روشنایی شناخته می شود، قرار دارند. از این رنگ ها می توانید در تمام نقاط خانه استفاده کرده و با آن ها به سیستم های روشنایی کمک کنید. رنگ های بژ، کرم روشن، سفید و صدفی از جمله رنگ هایی هستند که برای ایجاد دکوراسیون روشن باید مورد انتخاب قرار بگیرند.

از رنگ های روشن استفاده کنید برای ایجاد دکوراسیون روشن

  1. کفپوش مناسب

برای روشن تر کردن خانه های کم نور ، کفپوش ها، جنس، رنگ، طرح و ویژگی آن ها در ایجاد دکوراسیون روشن و دلباز بسیار تاثیر گذار هستند. در این نوع خانه و در دکوراسیون اتاق های تاریک انتخاب کفپوش های چوبی روشن با طرح های ساده به عنوان یک راه حل به شمار می روند. کفپوش روشن باید با رنگ دیوار ها و نور چراغ ها نیز هماهنگی داشته باشد.

همان قدر که استفاده از کفپوش سفید در زیر نور های زرد ظاهر نامناسبی ایجاد خواهد کرد، قرار گرفتن کفپوش سفید و یا کرم در کنار دیوار هایی به رنگ بژ نیز به همان میزان نامناسب خواهد بود. با ایجاد هماهنگی میان رنگ کفپوش ها، دیوار ها و چراغ ها می توانید به دکوراسیونی روشن و دلباز دست پیدا کنید.

نوع خانه و در دکوراسیون اتاق های تاریک انتخاب کفپوش های چوبی

  1. رنگ مبلمان

زمانی که می خواهید مکانی را دکوراسیون کنید باید به انتخاب رنگ مبلمان بسیار دقت داشته باشید. رنگ مبل ها یکی از مواردی است که در روشن شدن فضا و یا تیره تر شدن اتاق تاثیر مستقیم دارد. انتخاب مبلمانی با رنگ ها و طرح های روشن و ترکیب آن ها با میز جلو مبلی و اکسسوار ها می تواند دکوراسیونی روشن و دلباز ایجاد کند.

انتخاب مبلمانی با رنگ ها و طرح های روشن و ترکیب آن ها با میز جلو مبلی و اکسسوار ها می تواند دکوراسیونی روشن

  1. استفاده از روشنایی در تو رفتگی های دیوار

برای روشن تر کردن خانه های کم نور در خانه های کوچک به دلیل کمبود جا از سیستم روشنایی کمکی استفاده نشده و فقط از لوستر ها و هالوژن های سقفی برای روشنایی استفاده می شود. در این مکان ها می توانید در دیوار ها فرو رفتگی هایی ایجاد کرده و آن ها را به رنگ سفید رنگ آمیزی کرده و با یک سیستم روشنایی زیبا آن را روشن کنید. این گونه هم سیستم روشنایی کمکی ایجاد کرده و هم اتاق تاریک را به مکانی روشن تبدیل خواهید کرد. این شیوه در خانه های کوچک راه حلی ظریف و زیبا به شمار می رود.

استفاده از روشنایی در تو رفتگی های دیوار در خانه های کوچک به دلیل کمبود جا از سیستم روشنایی کمکی

  1. اتاق کار

معمولا اتاق کار خانگی در کوچک ترین و تاریک ترین اتاق خانه طراحی می شود. اتاق کاری که در مکانی تاریک طراحی شده است را می توانید با روش های ارائه شده به اتاقی روشن تبدیل کنید. هنگام انتخاب کاغذ دیواری، رنگ های روشن را ترجیح بدهید و برای میز کار، به جای انتخاب رنگ تیره، از میزی روشن با سطحی براق استفاده کنید. انتخاب های خود را با یک صندلی به رنگ بژ کامل کنید.

اتاق کار خانگی در کوچک ترین و تاریک ترین اتاق خانه طراحی می شود