رنگ کردن مبلمان و اثاثیه منزل ؛ چیست ؟ کجا ؟ چرا؟

رنگ کردن مبلمان و اثاثیه دکوراسیون منزل

رنگ کردن مبلمان و اثاثیه منزل ؛ چیست ؟ کجا ؟ چرا؟

رنگ کردن مبلمان و اثاثیه منزل : برای همه ما در خانه پیش آمده است که وسیله ای از خانه و مبلمان مان قدیمی شده باشد و یا اینکه دیگر با سایر وسایل در دکوراسیون داخلی خانه هماهنگ نباشد.  ممکن است اولین فکری که به ذهنتان خطور کند این باشد که می توانیم آن را با یک نمونه نو عوض کنیم. با این حال ، خبر خوش آن است که رنگ کردن مبلمان یک راه ارزان ( حداقل گران نیست ) برای زندگی دوباره بخشیدن به اسباب کهنه منزل است. با رنگ تازه بخشیدن به مبلمان می توانیم مقداری رنگ سرزنده به فضای اتاق اضافه کنیم. برای مثال پایه آباژوری که به رنگ قرمز نقاشی شده است و یا یک صندلی چوبی ای که به رنگ جدید نقاشی شده است در یک اتاق با دکوراسیون داخلی با رنگ خنثی خود را به خوبی نمایشی می دهد. برای مثال یک تاج تخت سفید و یا پاتختی سفید می توانند به خوبی با دکوراسیون داخلی یک اتاق سفید جور شود.

در هنگام رنگ کردن مبلمان باید یک سری ملاحظات را در ذهنتان در نظر داشته باشید. اگر رنگ آمیزی شما ضعیف انجام شود ، ریسک اینکه نتیجه کار لکه دار و کثیف به نظر بیاید وجود دارد. در بدترین حالت رنگ آمیزی اثاثیه ، ممکن است پس از آنکه تمام کارهایتان را انجام دادید ، شروع به پوسته انداختن و لایه بردادری کند. بنابراین دلیل اینکه بعضی از پروژه های رنگ آمیزی موفق است و بعضی از آن ها فاجعه از آب در می آید چیست ؟ ما از کارشناس نقاشی و رنگ در این مطلب کمک گرفتیم و در ادامه همراه پویانو باشید تا در مورد هر چه که برای رنگ کردن مبلمان و اثاثیه منزل وسایل منزل لازم است اطلاعات کامل کسب کنید:

رنگ کردن مبلمان و اثاثیه منزل :

آیا رنگ کردن رنگ کردن مبلمان و اثاثیه منزل امکان پذیر است؟

فقط به این دلیل که شما می توانید یک سری کارها را انجام دهید ، معنایش این نیست که شما هم باید آن کار را انجام می دهید. جواب این سوال طبق نظر کارشناسان رنگ یک بله یا خیر ساده نیست. هر زمانی که به رنگ کردن وسیله ای در منزل  فکر کردید ، لازم است که  عوامل متعددی را در نظر بگیرید. آیا رنگ کردن این اسباب منزل باعث می شود که استایل آن بهتر شود و یا اینکه نه احتمال دارد که آن را تضعیف کند؟ آیا یک لایه رنگی بر روی آن وسیله باعث نمی شود که بدتر دیده شود؟ بدون اینکه در نظر بگیرید که قرار است کجا استفاده شود؟

کارشناسان ما می گویند ” اگر قرار است که یک وسیله منزل را رنگ کنید آن را باید درست انجام دهید.” اگر هم از نتیجه کار راضی نبودیدو متوجه شدید که نمی توانید با آن کنار بیایید، آن رادوباره رنگ زدایی کنید و به شکل قبلیش بازگردانید.

از طرفی دیگر اگر یکی از مبلمان و یا وسایل منزلتان آسیب دیده است و نیاز به مرمت از لحاظ زیبایی ظاهری و یا ساختاری دارد، نقاشی و رنگ کردن آن بهترین گزینه است. حتی در چنین شرایطی هم باید با احتیاط کار کنید. اگر چه رنگ از روی چوب و فلز پاک کی شود ، هزینه و زمانی که صرف برگشت این کار می شود زیاد است. در عین حال هم این احتمال وجود دارد که وسیله و مبلمانی که ارزش  داشته است را به کلی خراب کنید.

چه نوعی از مبلمان و وسایل خانه را باید رنگ کرد؟

شما می توانید انواع مختلفی از وسایل خانه مانند تاج تخت تان ، میز تحریر ، کمد ، قاب آینه ، کابینت ، تخت خواب و همچنین قفسه ها را رنگ کنید. مبلمان چوبی و فلزی اغلب بیشتر از همه رنگ آمیزی می شوند ، اما با این حال شما می توانید پلاستیک ها و حتی موهرها را هم رنگ کنید. شاید باورتان نشود اما صندلی های پارچه ای هم حتی می توانید رنگ کنید.

اگر با مبلمان چوبی سنتی روبرو هستید ، رنگ کردن برخی از چوب ها پایان کار صاف و صیقلی به شما تحویل خواهد داد. چوب افرا و صنوبر چوب خوبی هستند ، چرا که چوب سخت هستند و دارای خلل و فرج زیاد نیستند.

چطور می توان مبلمان را آماده به کار برای رنگ آمیزی کرد؟

قبل از رنگ کردن مبلمان و اثاثیه منزل باید آن را خوب تمیز کنید ، یراق آلات آن را جدا کنید و یک مایع شستشو ملایم برای تمیزکردن آن استفاده کنید. بعد از آن لازم است سطح آن را سنباده بکشید تا سطح براق خود را از دست بدهد. این کار به این دلیل است که با سطح براق نمی تواند رنگ را به خود نگه دارد. توصیه ما به شما کاغذ سنباده 80 یا 100 مناسب این کار است. اگر در سطح مبلمان شما سوراخ و حفره هایی وجود دارد آن را باید قبل از رنگ کردن با بتونه بپوشانید.

سنباده دوم ، با کاغذ سنباده نرم تر باعث می شود که سطح لطیف و یکدستی داشته باشد. بعد از آن گرد وغبار را از روی سطح پاک کنید. یک پارچه مرطوب آغشته به الکل را بر روی سطح کار بکشید.

بدین ترتیب چوب را آماده کنید، تمام این کارها باعث می شود سطح کار و رنگ به خوبی به هم بچسبند. این روش ها حداقل شما را مطمئن می کند که بعدها رنگ کار پوسته پوسته و خرد نشود.

 

چه نوع رنگی باید استفاده کنید؟

وقتی که مبلمان شما آماده شد ، رنگ ساتن و یا نیمه براق را در رنگ های لاتکس و یا روغن استفاده کنید. لاتکس زودتر خشک می شود اما برای مبلمانی بهتر است که به طور معمول از ان استفاده ای نمی شود. اگر مایل هستید که مبلمانتان رنگی با ظاهر ابروبادی و پریشان داشته باشد ، از رنگ های پایه آبی استفاده کنید. برای مثال رنگ آکرلیک یک رنگ پایه آبی است.چرا که این رنگ ها ترک می خورند و ظاهر چند ساله پیدا می کند. رنگ گچی و اکرلیک دو رنگی هستند که این روزها محبوب شده اند که می توانند ظاهر قدیم به مبلمان شما بدهد.

برای پلاستیک و حصیر ، رنگ اسپری بهترین نوع رنگ آمیزی است. گفتنی است که برای انتخاب اسپری رنگ حتما نمونه ای را انتخاب کنید مناسب فضای داخلی و یا فضای بیرونی است. برای اینکه ظاهر براقی بر روی سطح مورد نظر ایجاد کنید می توانید یک لایه کلیر بر روی سطح بپوشانید.

 

رنگ کردن مبلمان و اثاثیه منزل اگر با دقت و مراقبت انجام شود ، نه تنها باعث تغییر شکل خود آن می شود ، بلکه بر روی دکوراسیون داخلی کل اتاق تاثیر می گذارد. با این نکاتی که گفتیم احتمالا شما برای شروع کار آماده شده اید. اگر خودتان برای رنگ کردن وسیله منزل اقدام کرده اید ما دوست داریم در مورد تجربیات شما در بخش نظرات بدانیم.