انتخاب رنگ کابینت آشپزخانه در ست کردن های متفاوت

انتخاب رنگ کابینت آشپزخانه

انتخاب رنگ کابینت آشپزخانه در ست کردن های متفاوت

شاید امروزه بسیاری از جوان ها به صورت مستقل و به تنهایی زندگی کنند، اما مفهوم خانه به طور سنتی با خانواده شناخته می شود و با خانواده مفهوم می یابد. به طور خلاصه، خانواده، جنبش درون خانه و زندگی را تعریف می کند. در مکانی که خانواده حضور داشته باشد یک تحرک دائمی وجود خواهد داشت و در مرکز این تحرکات معمولا آشپزخانه قرار دارد. کودکان صبح ها قبل از رفتن به مدرسه در آشپزخانه صبحانه می خورند و تلاشی که برای گردهمایی خانواده در میز شام انجام می شود در آشپزخانه صورت می گیرد. آشپزخانه ای که در طول هفته برای این تلاش ها مورد استفاده قرار می گیرد، در تعطیلات آخر هفته نقش دیگری می یابد و به مکانی برای صبحانه های خانوادگی و طولانی مدت تبدیل می شود. به  طور کلی در مرکز یک زندگی خانگی آشپزخانه قرار داشته و در قلب آشپزخانه، کابینت ها قرار دارند که به آن شخصیت و کارایی می بخشند. کابینت های آشپزخانه از جمله عناصر اصلی هر خانه ای به شمار می روند. ما نیز در این مطلب به انتخاب رنگ کابینت آشپزخانه خواهیم پرداخت که با استفاده از آن ها می توانید جلوه ای زیبا و شخصیتی خاص به آشپزخانه خود ببخشید. با پویانو همراه باشید:

انتخاب رنگ کابینت آشپزخانه

در سال هایی که مبلمان حاضری هنوز شکل نگرفته بودند و فروشگاه های مبلمان و لوازم خانگی به گستردگی امرور وجود نداشتند و نجاری ها در محله ها وجود داشته و نیاز تمام افراد به مبلمان را برطرف می کردند، کابینت های آشپزخانه مانند امروز، دارای کارآمدی ای زیبا و دکوراتیو نبودند. نجار های محلی که با توانایی دست های خود محصولاتی ماندگار و با کیفیت تولید می کردند، به اندازه امروز ابزار آلات متنوع و کاربردی در اختیار نداشتند. به همین دلیل از رنگ ها و مدل های محدود برای تولید محصولات استفاده کرده و در مورد کابینت های آشپزخانه، کارآمدی را در الویت قرار می دادند. با گذر زمان، مانند هر وسیله و مبلمان دیگری، در مورد کابینت ها نیز کارخانه های تولید انبوه شکل گرفته و امروزه بسیاری از افراد از کابینت های آماده برای آشپزخانه خود استفاده می کنند.

هر چه قدر هم که این محصولات نسل جدید به اندازه گذشته ماندگاری و کیفیت بالا نداشته باشند، اما در مورد تنوع رنگ و مدل بسیار پیشرفت کرده و نمی توان آن را نادیده گرفت. البته با وجود تنوع تمام این رنگ ها و مدل ها، امروزه هم چنان کابینت هایی با طرح ها کلاسیک و خطوط قدیمی و در رنگ های سفید، بژ و کرم که ظاهری کهنه و پتینه کاری شده دارند بسیار پرطرفدار بوده و در میان مدل های پرکاربرد در آشپزخانه به شمار می روند.

انتخاب رنگ کابینت آشپزخانه

  • انتخاب های مدرن تر برای کابینت ها

بدون شک از آشپزخانه های قدیمی تا آشپزخانه های لوکس امروزی، تنها چیزی که تغییر کرده است رنگ کابینت ها نیستند. همراه با رنگ کابینت ها، سبک، اسلوب و حتی کارآیی آن ها نیز دستخوش تغییر شده اند. برای مثال جزیره آشپزخانه با  این که در زمانی نزدیک وارد زندگی ما شده است، اما به بخشی جدا نشدنی از آشپزخانه تبدیل شده. زمانی که صحبت از آشپزخانه های مدرنی می شود که نیاز های روزانه ما را بر طرف می کنند، می توانید مشاهده کنید که به جای رنگ های کلاسیک، بیشتر از رنگ های جسورانه و پر مدعا استفاده می شود. برای مثال رنگ های نئونی، سیاه و طوسی از جمله رنگ های مناسب برای آشپزخانه های مدرن به شمار می روند.

انتخاب های مدرن تر برای کابینت ها

  • انتخاب رنگ برای آشپزخانه هایی با طراحی باز

امروزه آشپزخانه های اوپن نیز نسبت به گذشته نقش های متفاوتی را ایفا می کنند. آشپزخانه های اوپن که در سال های گذشته به منظور صرفه جویی در فضا به شکل ترکیبی با اتاق نشیمن شکل می گرفتند، امروزه به دلایل مختلف حتی در مکان هایی با فضای نامحدود نیز ترجیح داده می شوند. به همین دلیل ظاهر این آشپزخانه ها در طراحی کلی خانه تاثیر گذار بوده و انتخاب ترکیب رنگی مناسب و زیبا در زیبایی تمام خانه موثر خواهد بود. یکی از انتخاب های مناسب برای این نوع آشپزخانه استفاده از دو رنگ متفاوت برای کابینت ها است که جلوه ای متفاوت به آن می بخشد.

انتخاب رنگ برای آشپزخانه هایی با طراحی باز

  • رنگ های هماهنگ با سنگ های طبیعی

صفحه کابینت های مرمری در یک دوره بسیار محبوب بودند و تقریبا در هر خانه ای دیده می شدند. این سنگ های مرمری با گذر زمان جای خود را به سنگ گرانیت دادند، اما امروزه مجددا مرمر با ظاهر لوکس تر و جذاب تر بازگشته است. به خصوص مرمر سیاه رنگ، برای ایجاد مکانی لوکس بسیار پرطرفدار و پرکاربرد است. به همین دلیل به طور طبیعی در کنار این صفحه کابینت های زیبا، رنگ کابینت ها و هماهنگی آن ها با یکدیگر از اهمیت بالایی برخوردار می شود.

رنگ طوسی یکی از رنگ هایی است که ترکیب بی نظیری با مرمر سیاه ایجاد می کند و رنگ چوب و بافت آن و حتی رنگ سفید نیز کنتراستی زیبا با رنگ سیاه خواهد داشت. برای داشتن آشپزخانه ای کاریزماتیک و لوکس می توانید از ترکیب این رنگ ها بهره ببرید.

رنگ های هماهنگ با سنگ های طبیعی

  • رنگ طوسی و روشنایی مناسب

رنگ طوسی در سال های 2000 در طراحی داخلی تنها در نقاطی خاص مورد استفاده قرار می گرفت و به عنوان رنگی کسل کننده شناخته می شد، اما در سال های بعد به خصوص از سال 2010 استفاده از رنگ طوسی در تنالیته های متفاوت بسیار پرکاربرد شد و در تمام نقاط خانه مورد استفاده قرار گرفت. کابینت های آشپزخانه نیز یکی از سطوحی هستند که توسط رنگ طوسی فتح شده اند! رنگ طوسی به خصوص در ترکیب با یک روشنایی ملایم، برای افرادی که دنبال ایجاد آشپزخانه ای آرام هستند انتخاب مناسبی به شمار می رود.

رنگ طوسی و روشنایی مناسب

  • رنگ های جسورانه و درخشان

اگر چه رنگ های مشخصی وجود دارند که بیشتر از بقیه برای کابینت ها مورد استفاده قرار می گرند، اما همان طور که قبلا نیز اشاره شد انتخاب های نامحدودی برای رنگ کابینت ها پیش روی شما قرار دارند. اگر به دنبال آشپزخانه ای قدرت مند بوده و به دنبال سبکی جسورانه و پرمدعا هستید، می توانید از رنگ های درخشانی مانند زرد برای کابینت ها استفاده کنید.

رنگ های جسورانه و درخشان

  • طرح های کلاسیک با رنگ های متفاوت

طرح های کلاسیک هیچ زمانی قدیمی نمی شوند. در واقع به دلیل این که قدیمی نمی شوند به عنوان کلاسیک شناخته می شوند. البته می توان طرح های کلاسیک را با ایجاد برخی تغییرات به روز کرده و آن ها را با زمان های دیگر تطبیق داد. برای مثال می توانید کابینت هایی که دارای طراحی کلاسیک هستند را به رنگ های متفاوت و جسورانه رنگ آمیزی کرده و ظاهری مدرن تر به آن ها ببخشید. زیرا همان طور که می دانید معمولا کابینت های کلاسیک به رنگ های خنثی و روشن طراحی می شوند و انتخاب رنگی متفاوت می تواند شخصیت خاصی به آن ها ببخشد.

طرح های کلاسیک با رنگ های متفاوت

  • شخصیت رنگ سیاه را فراموش نکنید!

بسیاری از افراد بر این باور هستند که رنگ سیاه باعث دلگیر شدن فضا می شود، در حالی که رنگ های تیره مانند سیاه زمانی که به درستی مورد استفاده قرار بگیرند نتایج بسیار زیبایی را در دکوراسیون خانه و به خصوص آشپزخانه به نمایش خواهند گذاست. زمانی که رنگ سیاه در سبکی درست و با روشنایی کافی به کار برده شود، دکوراسیونی مجلل و قابل توجه ایجاد خواهد کرد.

شخصیت رنگ سیاه را فراموش نکنید