چگونه رنگ ها را در دکوراسیون انتخاب کنیم؟

چگونه رنگ ها را در دکوراسیون انتخاب کنیم؟

چگونه رنگ ها را در دکوراسیون انتخاب کنیم؟

برای پالت رنگی دکوراسیون منزل از کجا الهام بگیریم و چه رنگ‌هایی را باید استفاده کنیم؟

برای شروع یکی از ساده ترین و البته کاربردی‌ترین کارهایی که میتوانید انجام دهید این است که شروع به جمع آوری تصاویر کنید. از وبسایتهای طراحی داخلی تصاویر دلخواهتان با ترکیب رنگی مطابق سلیقه خودتان را جمع آوری کنید و سعی کنید رنگ های به کار رفته در آن پالت را شناسایی کنید. این کار به شما کمک خواهد کرد که پالت رنگی کلی را برای پروژه دکوراسیونتان انتخاب کنید.

به خاطر داشته باشید که صرف اینکه شما رنگی را دوست دارید لزوما رنگ ایده آلی برای پروژه طراحی داخلی نیست. حس و حال کلی مد نظرتان چیست؟ یک فضای شیک و روشن و پر زرق و برق یا فضایی تاریک و تیره و گرم و صمیمی؟

اگر حالت اول است ؛ پس مثلا قهوه‌ای رنگ مناسبی برای دکور منزل شما نخواهد بود هر چند که شما این رنگ را دوست داشته باشید.

برای انتخاب رنگ‌ها به اقلیم و موقعیت سکونت و میزان بهره مندی از نور خورشید توجه ویژه داشته باشید. رنگ‌های روشن در محیط های گرم و آفتابی خوب عمل میکند چرا که خورشید از شدت آنها میکاهد‌. اما ممکن است در اقلیم‌های سرد و خشک چندان مناسب به نظر نیاید.

گاهی اوقات بهترین رنگ ها را می توان در بیرون از خانه خود پیدا کرد – در پوشش گیاهی و سنگ های چشم انداز موقعیت ویلای شما.

در حالی که اغلب پیشنهاد می شود که به کمد لباس‌هایتان برای الهام گرفتن رنگ‌ها نگاه کنید، ما مخالف این موضوع هستیم. نظر ما این است که صرفا به خاطر اینکه دوست دارید چیزی را بپوشید ، به این معنا نیست که شما مایل باشید در محیطی به آن رنگ هم زندگی کنید. در مقابل، ممکن است رنگ هایی که دوست دارید در خانه آن‌ها را مشاهده کنید، نمیتوانید لباسی به آن رنگ بپوشید.

یکی دیگر از رویکردهای انتخاب رنگ، این است که از یک شی که در حال حاضر دارید الهام بگیرید – به طور ایده آل، یک قطعه ارزشمند مانند یک اثر هنری یا یک فرش . اگر عاشق این عنصر به خصوص در منزلتان هستید، پس غالبا رنگ های مشابهی که در جا‌های دیگر خانه منعکس شده اند را هم دوست خواهید داشت.

در این اتاق ناهار خوری، رنگهای قرمز در بوم، در صندلی های ناهارخوری بازتاب می گیرند، و فضای احساس یکپارچگی می کند. توجه داشته باشید که بقیه مبلمان بی طرف هستند، که نشان میدهد لازم نیست از یک رنگ همه جا استفاده کنید تا یک تاکید ایجاد شود.

 

حالا که چند رنگ انتخاب کرده اید، کجا باید از آنها استفاده کنید؟ این بستگی زیادی به سطح راحتی شما و در برخی موارد بودجه شما دارد. چرا بودجه؟ اگر دوست دارید رنگ‌های ترند فعلی را انتخاب کنید ؛ توجه کنید که ممکن است سریعا این رنگ‌ها در دنیای مد و تند منقضی شوند و شما مستلزم پرداخت هزینه مجدد برای تغییر آن‌ها شوید. طراحان به شما پیشنهاد میکنند که فقط در صورتی دنبال ترند بروید که واقعا آن رنگ رل دوست داشته باشید. اما اگر میخواهید همچنان مطابق روز باشید میتوانید از این رنگ‌ها در اکسسوری‌های کوچک اما تاثیرگذار مثل کوسن‌ها استفاده کنید که بعدا میشود با هزینه‌ی کمی به راحتی آن‌ها را تغییر داد.

بودجه همچنین می تواند به شما نشان دهد که رنگ را کجا به کار ببرید که آیا  هزینه ای گزاف برای تغییر دارد ، مانند یک مبل یا مواردی که می توانند گران قیمت تمام شوند، مانند رنگ دیوار و لوازم جانبی. طراح می گوید: “من فکر می کنم یک مبل قرمز خارق العاده است.” اما شما برای مدت طولانی روی همین رنگ قفل می شوید، زیرا مبل ها برای خرید یا تعویض گران قیمت هستند. به مدت زمانی که می توانید با آن رنگ زندگی کنید، فکر کنید.

 

 

 

 

چگونه رنگ ها را در دکوراسیون انتخاب کنیم؟

تحریریه پویانو | نبیلو

منبع: houzz