رنگ های پاییزی ، دکوراسیونی زیبا و رمانتیک ایجاد کنید!

رنگ پاییزی در دکوراسیون داخلی

رنگ های پاییزی ، دکوراسیونی زیبا و رمانتیک ایجاد کنید!

برای طراحی داخلی یک مکان می توان از موضوع ها و عوامل بسیاری الهام گرفت و سبک های متفاوتی را به نمایش گذاشت. یکی از موارد زیبایی که الهام گرفتن از آن می تواند فضایی گرم و دلنشین به محیط زندگی ما ببخشد، فصل پاییز است. استفاده از رنگ های پاییزی در ایجاد چنین مکانی بسیار موثر خواهند بود. با پویانو همراه باشید تا با روش های ایجاد دکوراسیون پاییزی آشنا شوید:

رنگ هایی که انتخاب می کنیم در طراحی داخلی محیط زندگی ما نقش به سزایی را ایفا می کنند. یک اتاق را با به کار بردن رنگ های متفاوت یک مبلمان، می توان به ده ها سبک طراحی کرده و فضاهای متفاوتی را ایجاد کرد. نه تنها مبلمان، بلکه رنگ دیوار ها و حتی اکسسوار های کوچک نیز می توانند فضای محیط زندگی ما را به شکل قدرتمندی تغییر دهند. به همین دلیل است که متخصصان طراحی داخلی نیز زمانی که می خواهند یک خانه را طراحی کنند ابتدا پالت رنگی ای بر اساس فضایی که صاحب خانه در نظر دارد تهیه می کنند.

از آن جایی که رنگ ها در طراحی داخلی نقش مهمی را ایفا می کنند، هر ساله با تغییر ترند های طراحی و دکوراسیون، ترکیب های رنگی نیز تغییر می کنند. اگر ده سال گذشته را در نظر بگیرید، طراحی های مینیمال و مدرن بر طراحی داخلی خانه های شهری حاکم شده اند و این موضوع باعث شده است که رنگ های لطیف و روشن در سبک های طراحی داخلی از جایگاه ویژه ای برخوردار باشند.

در چند سال گذشته این جریان سبک مینیمال با گرمای سبک وینتیج ترکیب شده و در طراحی داخلی ترندی گرم و صمیمی، اما بدون استفاده از رنگ های زیاد و محیطی نوستالژی و رمانتیک با فضایی لطیف و آرامش بخش پدیدار شده است. بهترین ترکیب رنگی ای که می تواند این سبک را به نمایش بگذارد، رنگ های پاییزی هستند.

رنگ پاییزی در دکوراسیون داخلی

استفاده از رنگ های لطیف، پاستلی و رنگ باخته ای که در فصل پاییز در طبیعت نمایان می شوند، یکی از ساده ترین و زیبا ترین راه ها برای رسیدن به آخرین ترند در طراحی داخلی به شمار می روند. بدون شک بسیاری از انسان ها به زیبایی خاص پاییز و فضای رمانتیک آن علاقه مند هستند.

زردی برگ هایی که از درخت ها به زمین میریزند، رنگ های چوبی که بر روی شاخه های برهنه درختان باقی می مانند، تنالیته های مات و رنگ پریده رنگ سبز، رنگ آبی و خاکستری ابر هایی که در آسمان حضور دارند و …. تمام این رنگ ها در خانه های مدرن فضای فوق العاده ای را ایجاد کرده و احساس گرما و حس رمانتیک را با هم ترکیب کرده و سبکی صمیمی و دلنشین را خلق می کنند.

در گذشته زمانی که صحبت از فضایی گرم می شد کفپوش های پارکتی، رنگ های نئونی، تنالیته های پویا و زنده و فضایی مجلل به ذهن خطور می کرد. اما درک زیبایی شناسی امروزی، صمیمیتی بسیار ساده، آرام و طبیعی را در الویت قرار داده و تنها چیزی که شما برای ایجاد فضایی گرم و ساده نیاز دارید، پالت رنگی ای متشکل از رنگ های پاییزی است.

رنگ پاییزی در دکوراسیون داخلی

  • تنالیته های رنگ زرد

زمانی که صحبت از پاییز می شود بدون شک یکی از اولین رنگ هایی که به ذهن خطور می کند، رنگ زرد است. تقریبا تمام تنالیته های رنگ زرد را می توان در فصل پاییز در طبیعت مشاهده کرد. ترکیب تنالیته های رنگ زرد با رنگ هایی مانند طوسی و شیری می توانند دکوراسیونی هماهنگ و پاییزی ای را در اختیار شما قرار دهند. یکی دیگر از راه های زیبای استفاده از رنگ زرد در دکوراسیون پاییزی ترکیب آن با رنگ سفید و ایجاد سبک مینیمال در محیط است. این ترکیب زیبا برای تمام نقاط خانه مناسب خواهد بود.

تنالیته های رنگ زرد

برای ایجاد طراحی داخلی پاییزی نمی توان از کاغذ دیواری هایی با طرح های گلدار به راحتی عبور کرد. کاغذ دیواری های گلدار در سال های اخیر بسیار محبوب شده و استفاده از آن ها برای ایجاد فضایی نوستالژیک به یک ترند تبدیل شده است. طرح های گلداری که برگرفته از رنگ های پاییزی باشند این احساس نوستالژیک را به سبکی رمانتیک تر و لطیف تر تبدیل خواهند کرد.

کاغذ دیواری های گلدار!

  • چوب قرمز در دکوراسیون پاییزی

چوب های قرمز رنگ شاید اولین گزینه ای نباشند که در دکوراسیون پاییزی به ذهن ما خطور کنند، اما در واقع بسیار پرکاربرد بوده و با گرما و زیبایی ظاهری ای که دارند زمانی که به درستی مورد استفاده قرار بگیرند می توانند به محیط زندگی ما ظاهری به زیبایی یک تابلوی نقاشی ببخشد.

این رنگ و بافت به غیر از درب ها و پنجره ها و کفپوش، انتخاب مناسبی برای اکسسوار ها و مبلمان نیز به شمار می رود و ترکیب زیبایی با سایر رنگ های پاییزی ایجاد می کند. چوب های قرمز رنگ با شخصیت و بافت منحصر به فرد خود فضایی خاص و دلنشین به خانه می بخشند.

چوب قرمز در دکوراسیون پاییزی

  • تاثیرات رنگ نارنجی

اگر تصمیم دارید که دیوار های خانه خود را رنگ کنید و می خواهید که با رنگ های پاییزی دکوراسیونی شیک و صاحب سبک ایجاد کنید، به شما توصیه می کنیم که تنالیته های ملایم و لطیف رنگ نارنجی را در بخشی از دیوار ها به کار ببرید. زمانی که تنالیته های لطیف تر و ملایم تر رنگ نارنجی با اکسسوار ها و مبلمان چوبی ترکیب شوند، فضای پاییزی بی نظیری را ایجاد می کنند. به همین دلیل در خانه هایی که اشیاء و مبلمان چوبی متعددی به کار برده شده اند، رنگ نارنجی انتخاب بسیار مناسبی برای دیوار ها به شمار می رود.

تاثیرات رنگ نارنجی

  • سبز پاستلی در دکوراسیون پاییزی

تنالیته های مات و رنگ باخته رنگ سبز نیز از جمله رنگ های پر کاربرد در طراحی داخلی پاییزی به شمار می روند و به خصوص برای مکان های مانند اتاق خواب که باید دارای فضایی آرامش بخش و دلباز باشند، انتخاب مناسبی خواهند بود. مهم ترین نکته ای که در استفاده از رنگ سبز باید به آن توجه داشته باشید این است که نباید در کاربرد این رنگ اغراق کنید و لازم است که از این رنگ به عنوان رنگی مکمل و تمام کننده دکوراسیون بهره ببرید.

سبز پاستلی در دکوراسیون پاییزی

  • دکور با شاخه های خشک

استفاده از شاخه های خشک به عنوان یک اکسسوار در سال های اخیر به یکی از محبوب ترین و رمانتیک ترین ترند ها در طراحی داخلی تبدیل شده و بسیار پرطرفدار است. به خصوص در محیط هایی که لوازم چوبی قدیمی و آنتیک پرکاربرد بوده و فضایی نوستالژیک دارند، یکی از راه های زیبا و صاحب سبک برای تزئین فضا استفاده از چوب ها و شاخه های خشک درختان خواهد بود.

دکور با شاخه های خشک

  • کوسن های تزئینی

برای اضافه کردن رنگ های پاییزی ای مانند نارنجی، زرد و طوسی می توانید به راحتی از کوسن ها و بالشتک های تزئینی استفاده کنید. هم چنین با به کار بردن کوسن های تزیینی می توانید به راحتی در هر فصل برای ایجاد فضای مورد نظر خود یک پالت رنگی انتخاب کرده و آن را با استفاده از این کوسن ها در محیط زندگی خود به کار ببرید. البته برای این موضوع استفاده از مبل هایی با رنگ های خنثی مناسب تر خواهند بود.

کوسن های تزئینی

فراموش نکنید که در کنار رنگ های پاییزی مانند نارنجی، زرد و غیره، استفاده از جزئیاتی مانند میوه درخت کاج و شمع ها نیز از جمله عناصری هستند که می توانید به راحتی از آن ها استفاده کرده و احساس فصل پاییز را به خانه خود بیاورید.