استفاده از رنگ های پاستلی در طراحی داخلی

رنگ های پاستلی در طراحی داخلی

استفاده از رنگ های پاستلی در طراحی داخلی

این موضوع که روز خود را چگونه شروع کنید با چگونگی فضای اطراف شما، نوع رنگ ها، بافت ها و به طور خلاصه با طراحی داخلی مکانی که در آن حضور دارید در ارتباط است. افردی که به دنبال فضایی آرامش بخش هستند، می توانند با استفاده از رنگ ها فضای مورد نظر خود را ایجاد کنند و برای این منظور رنگ هایی که دکوراسیونی آرام بخش را ایجاد می کنند انتخاب مناسبی خواهند بود. استفاده از رنگ های دلباز و فرح بخش در طراحی داخلی، عملکرد روزانه ما را افزایش داده و به دنبال آن احساس آرامش را به همراه خواهد داشت. در راس رنگ هایی که در طراحی داخلی فضایی آرام و دلنشین ایجاد می کنند، رنگ های پاستلی قرار دارند.

با پویانو همراه باشید تا به تاثیر رنگ های پاستلی در دکوراسیون داخلی بپردازیم:

با به کار بردن رنگ های پاستلی، از رنگ مبلمان گرفته تا رنگ دیوار ها، می توانید فضایی فرح بخش و دلنشین برای خود ایجاد کنید. این رنگ های چشم نواز همان گونه که می توانند فضایی آرامش بخش ایجاد کنند، اتاق های کوچک را نیز از آن چه که هستند بزرگ تر جلوه می دهند. ما انسان ها در مکان هایی مانند اتاق خواب که برای رفع خستگی های روزانه و استراحت کردن مورد استفاده قرار می گیرند، به رنگ های آرامش بخش نیاز داریم.

از اتاق کودکان تا اتاق والدین به راحتی می توانید رنگ های پاستلی را به کار برده و فضایی دلنشین و آرام را برای اعضای خانواده خود فراهم کرده و خوابی راحت را تجربه کنید.

تاثیر رنگ های پاستلی در دکوراسیون داخلی

رنگ های پاستلی زمانی که با سیستم روشنایی مناسب ترکیب شوند فضای خانه را به طور کامل تغییر می دهند. این رنگ ها چشم ها را خسته نکرده و زمینه مناسب را برای استفاده از رنگ های جسور و یا ایجاد کنتراست مهیا می کنند. هم چنین رنگ های پاستلی شرایط لازم برای ایجاد فضایی آرامش بخش در اتاق نشیمن و اتاق غذاخوری را نیز در اختیار شما قرار می دهند. در سرویس بهداشتی های کوچک و تنگ نیز با استفاده از رنگ های پاستلی می توان به مکان عمق و وسعت بیشتر بخشید.

با آماده کردن یک پالت رنگی هماهنگ با رنگ های پاستلی می توانید در طراحی داخلی محیط زندگی خود تفاوت های قابل توجهی ایجاد کنید. رنگ های پاستلی با ویژگی آرامش بخشی و دلبازی که به محیط می بخشند، در دکوراسیون هارمونی ایجاد کرده و محیطی دلنشین را در اختیار شما قرار خواهند داد.

تاثیر رنگ های پاستلی در دکوراسیون داخلی

ایجاد هماهنگی و ریتم با استفاده از رنگ های پاستلی در مبلمان و پرده ها و اکسسوار های دکوراتیو فضایی چشم نواز را در محیط ایجاد می کند. می توانید یک پالت رنگی از رنگ های پاستلی تهیه کرده و در طراحی داخلی محیط زندگی خود آن را به کار ببرید. فراموش نکنید که ایجاد هماهنگی و ریتم با استفاده از پالت رنگی ساده تر خواهد بود.

تنالیته های چشم نواز رنگ های پاستلی، زمانی که در تمام سطوح مانند پرده ها، دیوار ها، کفپوش زمین، مبل ها و اکسسوار ها به کار برده شوند یک کلیت و هماهنگی زیبا ایجاد می کنند.

ما انسان ها در محیط زندگی خود، به خصوص در اتاق خواب به دنبال فضایی آرامش بخش هستیم.

رنگ های خسته کننده و عناصر دکوراتیوی که تمرکز ما را از بین می برند، برای مکان هایی که نیاز به فضای آرامش بخش دارند مناسب نبوده و در عین حال مانع از تجربه یک خواب راحت و با کیفیت می شوند و به همین دلیل باید این گونه عناصر را از اتاق خواب خارج کنید. استفاده از رنگ های پاستلی با نورپردازی مناسب و صحیح، هم برای اتاق کودکان و نوجوانان و هم برای اتاق خواب بزرگسالان رنگی ایده آل و مناسب به شمار می رود.

فضایی آرام با رنگ پاستلی

  • سبک وینتیج و هماهنگی رنگ های پاستلی

اگر خواهان فضایی آرام و دلنشین هستید، به این موضوع توجه داشته باشید که رنگ های پاستلی در سبک های متفاوت نیز در فضا هارمونی و ریتم ایجاد می کنند. می توانید از تنالیته های زیبای رنگ پاستلی در سبک های متفاوت طراحی داخلی بهره ببرید. کاغذ های دیواری نیز از گذشته تا به امروز با نقش های متنوع خود همیشه در میان ترند های طراحی داخلی از جایگاه ویژه ای برخوردار بوده اند و عنصر مناسبی برای به کار بردن رنگ های پاستلی به شمار می روند.

با استفاده از مبل ها و اکسسوار های سبک وینتیج می توانید اتاقی با رگه هایی از گذشته طراحی کنید. این که چه رنگی را در طراحی اتاق به کار ببرید بستگی به این موضوع دارد که می خواهید چه فضایی را در اتاق ایجاد کنید. اگر به دنبال فضایی آرام بوده و می خواهید دکوراسیونی هماهنگ با روح سبک وینتیج ایجاد کنید، به جای رنگ های درخشان و براق، یک پالت رنگی از رنگ های پاستلی آماده کرده و فضایی بسیار زیبا و ظریف را به نمایش بگذارید.

سبک وینتیج و هماهنگی رنگ های پاستلی

یکی از عناصر اصلی ای که در طراحی داخلی با رنگ های پاستلی هماهنگی و کلیتی زیبا ایجاد می کند، اکسسوار های روشنایی بخش هستند. عناصر روشنایی بخشی که هارمونی رنگ ها و بافت ها را به نمایش می گذارند، این توانایی را دارند که در یک لحظه تمام فضای خانه را تغییر دهند و تنالیته های رنگ های روشن که به محیط عمق می بخشند نیز فضا را از آن چه که هست بزرگ تر و دلباز تر جلوه می دهند.

بر روی دیوار هایی که با رنگ های پاستلی رنگ آمیزی شده اند از چراغ های دیواری شیک و مدرن استفاده کرده و هارمونی رنگ ها را نمایان کنید. بر اساس سبکی که در طراحی داخلی محیط به کار برده اید می توانید از لوستر های سقفی مدرن و یا چراغ های ال ای دی استفاده کنید.

رنگ های پاستلی و نورپردازی مناسب

  • استفاده از رنگ های پاستلی در مبلمان

امروزه در طراحی سرویس مبلمان، دیگر نیازی نیست که مانند گذشته تمام مبل ها و صندلی ها در یک رنگ طراحی شوند. در سال های اخیر استفاده از عناصری با رنگ های متفاوت و ترکیب آن ها با یکدیگر بسیار رواج یافته و به روشی پرکاربرد تبدیل شده است. برای مثال می توانید کاناپه ای با رنگ نیلی را در کنار صندلی ای گلدار قرار داده و فضایی بسیار زیبا و قابل توجه را ایجاد کنید.

مبلمانی با رنگ های پاستلی در طراحی محیط تفاوت های چشم گیری ایجاد کرده و فضایی زیبا، گرم و صمیمی را در اختیار شما قرار خواهند داد. فراموش نکنید که اتاق نشیمن در عین حال مکانی برای استراحت کردن نیز به شمار می رود. به همین دلیل علاوه بر استفاده از عناصر راحتی که نشیمن را تبدیل به مکانی کاربردی می کنند، استفاده از رنگ ها و طرح های پاستلی و دلباز نیز فضایی زیبا و راحت را برای شما و مهمان هایتان ایجاد خواهند کرد.

استفاده از رنگ های پاستلی در مبلمان

  • رنگ های چشم نواز پاستلی در اتاق غذا خوری

نظر شما در مورد استفاده از رنگ های پاستلی در اتاق غذا خوری چیست؟ می توانید رنگ های زیبا و فرح بخش پاستلی را در اتاق غذا خوری نیز به کار برده و فضایی دلنشین و صمیمی ای را برای غذا خوردن در کنار عزیزانتان ایجاد کنید. روشنایی در اتاق غذاخوری و استفاده از لوستر زیبا یکی از عناصر اصلی اتاق های غذا خوری به شمار می رود و ترکیب آن با رنگ های پاستلی می تواند فضایی فوق العاده را ایجاد کند.

رنگ های چشم نواز پاستلی در اتاق غذا خوری

  • ترکیب رنگ و فرم

فرم ها و رنگ ها  عناصر دکوراتیوی هستند که جزئیات قابل توجه یک مکان را به نمایش می گذارند. مبلمانی با فرم های مدرن با رنگ های پاستلی بیشتر نمایان می شوند. صندلی های مدرنی که با شکل و فرمی که دارند نظر ها را به خود جلب می کنند و یا لوستر آویزی که در اتاق غذاخوری قرار داده می شود با رنگ های روشن و فرح بخش هماهنگی ایجاد کرده و ظاهر زیباتری می یابند.

هم چنین مبلمان و اکسسوار های مدرن و پاستلی با دیوار هایی روشن و دلنشین هماهنگی و کلیتی زیبا ایجاد خواهند کرد.

ترکیب رنگ و فرم

اگر می خواهید فضایی آرام در اتاق خواب خود ایجاد کنید که باعث خستگی چشم ها نشود، رنگ های پاستلی و استفاده از آن ها در طراحی اتاق و یا اکسسوار ها انتخاب مناسبی برای شما خواهد بود. برای مثال تنالیته های آرامش بخش رنگ آبی انتخاب های مناسبی برای ایجاد فضایی آرام برای خوابیدن و استراحت کردن به شمار می روند.

زمانی که می خواهید اتاق خوابی ظریف و زیبا طراحی کنید، استفاده از رنگ های پاستلی برای دیوار ها انتخاب ایده آلی به شمار می رود. انتخاب رنگی هماهنگ با رنگ های پاستلی برای تاج تخت خواب، رو تختی، ملحفه ها، بالش ها، کمد، آباژور و میز پاتختی هارمونی ای بی نظیر در فضا ایجاد کرده و زمینه را برای تجربه خوابی راحت و مناسب فراهم خواهد کرد.

رنگ های پاستلی در اتاق خواب

این را در نظر داشته باشید که کیفیت خواب با فضای موجود در اتاق در ارتباط مستقیم قرار دارد. زمانی که می خواهید اتاقی ساکت و آرامش بخش طراحی کنید نباید قدرت رنگ ها را دست کم گرفته و آن ها را فراموش کنید.

استفاده از رنگ های پاستلی در اتاق کودکان، می تواند به راحتی فضای آرام مورد نیاز کوچک ترین افراد خانواده را در اختیار آن ها قرار دهد. ترکیب رنگ های پاستلی با کاغذ دیواری های طرح دار و مبلمان ظریف و زیبای کودکانه فضایی دلنشین را ایجاد خواهد کرد.  رنگ های پاستلی برای اتاق کودکان انتخاب ایده آلی به شمار می روند و فضای مناسبی را برای تجربه خواب راحت کودکان ایجاد خواهند کرد.

رنگ های پاستلی در اتاق خواب

  • خود را به یک رنگ محدود نکنید!

به جای این که تنها از یک رنگ در دکوراسیون داخلی خانه استفاده کنید، یک پالت رنگی از رنگ هایی که باعث جلوه بخشیدن به یکدیگر می شوند تهیه کرده و به محیط زندگی خود ظاهری جدید و متفاوت ببخشید. برای مثال می توانید از رنگ های صورتی و نیلی در کنار تنالیته های رنگ آبی استفاده کنید. هم چنین می توانید کاغذ دیواری هایی که با رنگ های مورد نظر شما هماهنگ هستند را به کار ببرید.

خود را تنها به یک رنگ محدود نکنید و از جادوی ترکیب رنگ های زیبای پاستلی بهره ببرید. بررسی تصاویر خانه هایی که توسط افراد حرفه ای طراحی شده اند می توانند در این زمینه برای شما الهام بخش باشند.

خود را به یک رنگ محدود نکنید

  • تنالیته های آرامش بخش رنگ آبی و عمق بخشی به فضا

سرویس بهداشتی که معمولا نسبت به سایر نقاط خانه از توجه کمتری برخوردار می شود، با به کار بردن رنگ های پاستلی در آن به فضایی دلباز تر و بزرگ تر تبدیل خواهد شد. با استفاده از چند تنالیته متفاوت یک رنگ در طراحی و عناصر موجود در مکان می توانید به فضا عمق بخشیده و ظاهری متفاوت در آن ایجاد کنید. توصیه می شود که به جای استفاده از رنگ های زنده و درخشان، به خصوص برای مکان های کوچک و باریک، رنگ های آرامش بخش پاستلی و یا رنگ های روشن را به کار برده و به مکان عمق و وسعت بیشتر ببخشید.

برای مثال رنگ آبی و تنالیته های ملایم آن هم احساس مکانی تمیز و بهداشتی را در سرویس بهداشتی ایجاد کرده و در مکان عمق و دلبازی بیشتر ایجاد خواهند کرد.

تنالیته های آرامش بخش رنگ آبی و عمق بخشی به فضا

رنگ های پاستلی از جمله رنگ هایی هستند که استفاده از آن ها ریسک کمتری را به همراه دارد. به همین دلیل اگر شما فردی هستید که در استفاده از رنگ در محیط اطراف خود احساس نگرانی می کنید، انتخاب رنگ های پاستلی می تواند شروع مناسبی به شمار رود.