رنگ های مناسب دکوراسیون اتاق خواب کدام است ؟

رنگ های دکوراسیون اتاق خواب

رنگ های مناسب دکوراسیون اتاق خواب کدام است ؟

به طور میانگین یک سوم از روز ما در اتاق خواب سپری می شود. اگر چه بیشتر زمان ما در این مکان در خواب می گذرد، اما بسیار اهمیت دارد که این اتاقی که روز خود را در آن شروع کرده و به پایان می رسانیم، شخصیت و سبک ما را به نمایش بگذارد. هم چنین شروع روز در یک اتاق آرامش بخش به معنای یک روز مفید تر و با بازده بیشتر نیز خواهد بود. به همین دلیل رنگ یکی از مهم ترین عناصر در طراحی داخلی اتاق خواب به شمار می رود، اما آیا می دانید رنگ های مناسب دکوراسیون اتاق خواب کدام است ؟ برای پاسخ به این پرسش با پویانو همراه باشید:

رنگ یکی از مهم ترین عناصر در طراحی داخلی

این موضوع را در نظر داشته باشید که اتاق خواب تنها برای خوابیدن مورد استفاده قرار می گیرد، بلکه اتاق خواب مکانی است که بعد از یک روز خسته کننده و پر استرس می توان در آن به آرامش رسید و یا زمان هایی که نیاز به تنهایی دارید می توانید به این مکان شخصی خود پناه ببرید. به همین دلیل است که در این مکان نه تنها لوازم و مبلمانی که به کار بده می شوند، بلکه رنگ های به کار رفته در این محیط نیز از اهمیت بسیار بالایی برخوردار هستند.

تاثیر نصب تابلو در بالای تخت

برای همه ما رنگ های خاص و محبوبی وجود دارند که به ما آرامش و راحتی می بخشند. استفاده از این رنگ های مورد علاقه در مکانی مانند اتاق خواب، زمانی که در آن سپری می کنیم را  تحت تاثیرات مثبت قرار می دهد. نیازی نیست که تمام دیوار های اتاق را به رنگ مورد علاقه خود رنگ آمیزی کنید. رنگ کردن تنها یک دیوار و استفاده بسیار ظریف از آن رنگ نیز می تواند نتیجه زیبایی به همراه داشته باشد.

 رنگ های مورد علاقه در مکانی مانند اتاق خواب

بعد از انتخاب رنگ دیوار های اتاق خواب، می توانید با انتخاب رنگ مناسب و هماهنگ برای سایر سطوح موجود در این اتاق، اتاق خواب خود را به مکانی تبدیل کنید که گویی یک طراح حرفه ای در آن حضور داشته است. بررسی اتاق خواب هایی که توسط افراد حرفه ای طراحی شده اند می توانند در این زمینه بسیار الهام بخش و کارآمد باشند. با ما همراه باشید تا با رنگ های مناسب دکوراسیون اتاق خواب بیشتر آشنا شوید:

رنگ های مناسب برای اتاق خواب

  • ظاهر مجلل رنگ سیاه بر روی دیوار های اتاق خواب

رنگ سیاه یک ویژگی غیر قابل انکار دارد و آن اصالت این رنگ است. رنگ سیاه چه در دنیای مد و چه در دکوراسیون، اگر به صورت غالب به کار برده شود ظاهری ظریف و هوشمندانه ایجاد می کند. رنگ سیاه یک ویژگی منحصر به فرد دیگر نیز دارد و آن هماهنگی آن با تمام رنگ های دیگر و نتیجه موفقیت آمیزی است که به ارمغان می آورد. هم چنین رنگ سیاه برای طراحی های منوکروم و یا تک رنگ نیز انتخاب مناسبی است.

رنگ سیاه زمانی که در کنار رنگ سفید و یا هر رنگ خنثی دیگری به کار برده شود، ظاهری فوق العاده به مکان می بخشد. به همین دلیل رنگ سیاه برای اتاق خواب نیز رنگ ایده آلی به شمار می رود. اما فراموش نکنید که در استفاده از این رنگ باید دقت فراوانی داشته باشید، زیرا کوچک ترین اشتباه می تواند نتیجه را تغییر داده و فضایی نامناسب ایجاد کند.

رنگ سیاه بر روی دیوار های اتاق خواب

  • رنگ پاستلی سبز مایل به خاکستری

رنگ سبز – خاکستری رنگی زیبا است که برای ایجاد اتاق خوابی ظریف و آرامش بخش رنگ مناسبی به شمار می رود. ترکیب این رنگ با رنگ سفید و رنگ قهوه ای به عنوان رنگ سوم، بدون شک نتیجه موفقیت آمیزی به همراه خواهد داشت.

اکنون که صحبت از سه رنگ شد می توان در مورد فرمول 60- 30- 10 نیز صحبت کرد؛ این فرمول ساده ترین روشی است که به شما این امکان را می دهد تا سه رنگ را به بهترین شکل با یکدیگر ترکیب کرده و در طراحی داخلی به کار ببرید. ما در پویانو بار ها در مورد فرمول 60-30-10 صحبت کرده ایم که با مطالعه آن ها می توانید با این فرمول بیشتر آشنا شوید.

رنگ پاستلی سبز مایل به خاکستری

  • رنگ های قهوه ای و خاکی

رنگ های قهوه ای و خاکی نیز برای ایجاد اتاق خوابی زیبا و آرامش بخش از بهترین انتخاب ها به شمار می روند. برای استفاده از چنین رنگ هایی می توانید دیوار پشت تخت خواب را به رنگ قهوه ای تیره رنگ آمیزی کرده و طیف های روشن تر آن را برای دیوار های دیگر به کار ببرید.

به عنوان رنگ دوم نیز استفاده از رنگ های سفید شیری و کرم نیز انتخاب به جایی خواهد بود. هم چنین پیشنهاد می کنیم که به عنوان رنگ سوم از رنگ هایی مانند سبز و یا آبی استفاده کنید که ترکیب زیبایی با رنگ قهوه ای ایجاد می کنند.

رنگ های قهوه ای و خاکی

یکی از دوست داشتنی ترین، محبوب ترین و پرکاربرد ترین رنگ هایی که صد ها سال است به دلیل این باور که با خود شانس به همراه دارد نه تها در اتاق خواب، بلکه در اکسسوار های دکوراتیو و حتی پوشاک نیز به کار برده می شود، رنگ قرمز و تنالیته های متنوع آن است.

رنگ قرمز در عین حال رنگی است که بسیاری از خانواده های با اصالت آن را به عنوان رنگ خانوادگی خود انتخاب می کنند. به خصوص رنگ شرابی با مفهوم نجیب زادگی مترادف است. در خانه هایی که بر اساس قوانین فنگ شویی طراحی می شوند نیز رنگ قرمز برای اتاق خواب بسیار مورد استفاده قرار می گیرد، زیرا رنگ قرمز رنگ عشق نیز به شمار می رود.

برای این که رنگ قرمز در اتاق خواب فضایی آزار دهنده ایجاد نکند بهتر است که با مبلمانی به رنگ قهوه ای ترکیب شود. این گونه می توانید فضایی محتاطانه و هوشمندانه را در اتاق خواب خود به نمایش بگذارید.

رنگ قرمز: رنگی نجیب و آتشین

  • اتاق خوابی به رنگ طلایی

اگر یک رنگ وجود داشته باشد که در طول تاریخ به عنوان رنگ تجمل و ثروت شناخته شده است، آن رنگ طلایی است. رنگ طلایی که نمادی از اشعه های نور خورشید نیز به شمار می رود، به خصوص برای اتاق خواب هایی که به سمت شمال قرار دارند انتخاب مناسبی به شمار می رود. از آن جایی پیدا کردن رنگ طلایی برای دیوار وجود ندارد، برای این منظور می توانید از کاغذ دیواری ها و یا پوشش های طلایی رنگ برای دیوار ها استفاده کنید.

اتاق خوابی به رنگ طلایی

  • رنگ بنفش: اتاق خوابی بی مانند

یکی دیگر از رنگ های مناسب دکوراسیون اتاق خواب ، رنگ بنفش و طیف های زیبای آن است. رنگ بنفش از ترکیب رنگ گرمی مانند قرمز با رنگ سردی مانند سفید به دست می آید و به همین دلیل رنگی بی مانند به شمار می رود.

رنگ یاسی به عنوان تنالیته روشنی از رنگ بنفش بزمانی که برای رنگ دیوار های اتاق خواب به کار برده شود نتیجه زیبایی به همراه خواهد داشت. این رنگ که احساسی از مزرعه گل های لاوندر را در انسان بیدار می کند، ممکن است برای همه افراد مناسب نباشد، اما در ترکیب با رنگ بنفش تیره، صورتی و اکسسوار های متالیک نتیجه بی نظیری را به همراه خواهد داشت.

رنگ بنفش: اتاق خوابی بی مانند

رنگ بنفش در دکوراسیون

طراحی آرامش بخش

اکسوری مناسب اتاق خواب

تاثیر روانی رنگ دیوار در طراحی اتاق خواب

اتاق خواب به سبک روستیک

رنگ تیره در کوراسیون اتاق خواب