8 دلیل برای استفاده از رنگ های روشن در آشپزخانه

رنگ های روشن در آشپزخانه

8 دلیل برای استفاده از رنگ های روشن در آشپزخانه

زمانی که صحبت از طراحی داخلی و دکوراسیون می شود، اتاق نشیمن و آشپزخانه از جمله نقاط مهمی هستند که باید در کنار یکدیگر مورد بررسی قرار بگیرند. طراحی آشپزخانه نکات مهمی مانند ترکیب رنگ ها و سبکی که می خواهیم در آشپزخانه به نمایش بگذاریم را به همراه دارد. یکی از رنگ های مناسب برای طراحی آشپزخانه، رنگ های روشنی مانند رنگ سفید هستند. ما در این مطلب به 8 دلیل برای استفاده از رنگ های روشن در آشپزخانه خواهیم پرداخت. پس با پویانو همراه باشید:

رنگ های روشن در آشپزخانه

در طراحی داخلی آشپزخانه، رنگ کابینت ها، کاشی ها، مبلمان، اکسسوار ها، کفپوش و دیوارپوش ها، یک پالت رنگی را تشکیل می دهند. برای ایجاد چنین پالت رنگی ای، تنالیته های رنگ روشن برای آشپزخانه، رنگ ایده آلی به شمار می روند. زیرا هم ظاهری فرح بخش ایجاد کرده و هم فضایی روشن تر و دلباز تر را در اختیار شما قرار می دهند و هم چنین اگر این موضوع را در نظر بگیرید که با گذر زمان و افزایش جمعیت، هر روز خانه ها و به دنبال آن آشپزخانه ها کوچک تر از قبل ساخته می شوند، متوجه خواهید شد که رنگ روشن، بهترین انتخاب برای آشپزخانه به شمار می رود، زیرا باعث می شود تا فضا از آن چه که هست دلباز تر احساس شود. در چنین شرایطی باید رنگ های روشنی که باعث بزرگ تر دیده شده فضا شده و از بروز مکانی تاریک و دلگیر جلوگیری می کنند، استفاده کنید.

رنگ های روشن در آشپزخانه

  1. چرا رنگ های روشن برای آشپزخانه مناسب هستند؟

به طور کلی می توانید رنگ های روشن را با خیال راحت در آشپزخانه به کار ببرید. پالت رنگی ای که در آشپزخانه به کار برده می شود، معمولا بر اساس سبک طراحی داخلی این مکان مشخص می شود. اما رنگ های روشن تقریبا با تمام سبک های دکوراسیون داخلی سازگاری داشته و آشپزخانه را از آن چه که هست بزرگ تر جلوه می دهند. هم چنین مانع از ایجاد فضایی تاریک و دلگیر می شوند. با استفاده از رنگ روشن در آشپزخانه، نیاز کمتری به سیستم روشنایی و نورپردازی بوده و این گونه انرژی برق کمتری نیز مصرف خواهد شد. رنگ های روشنی مانند سفید و آبی پاستلی، مانع از خستگی چشم ها شده و هماهنگی زیبایی در آشپزخانه ایجاد کرده و فضایی فرح بخش را در اختیار شما قرار می دهند.

چرا رنگ های روشن برای آشپزخانه مناسب هستند

  1. رنگ های روشن به مکان عمق می بخشند

برای این که آشپزخانه ای در اختیار داشته باشید که باعث خستگی چشم ها و آزار شما نشود، ابتدا لازم است که یک پالت رنگی از رنگ های مورد نظر خود تهیه کنید. برای این منظور لازم است که نکاتی را در نظر داشته باشید؛ برای مثال رنگ های خنثی چشم ها را خسته نمی کنند. تنالیته های روشن رنگ طوسی، رنگی میانه هستند که با تمام رنگ های دیگر هماهنگی ایجاد می کنند. در آشپزخانه ای مدرن با ترکیب بی نظیر رنگ های سفید و طوسی، می توانید آشپزخانه ای دلباز و چشم نواز را طراحی کنید. این را نیز در نظر داشته باشید که ترکیب رنگ های طوسی و سفید، سایه روشن هایی را ایجاد می کند که باعث می شود مکان عمق بیشتری یافته و بزرگ تر از آن چه که هست جلوه کند.

رنگ های روشن به مکان عمق می بخشند

  1. رنگ های روشن فضایی فرح بخش ایجاد می کنند

با تنالیته های مختلف رنگ مورد نظر خود، می توانید یک هماهنگی ایجاد کرده و به نتیجه ای قابل توجه دست پیدا کنید. برای مثال برای ایجاد فضایی فرح بخش، تنالیته های روشن رنگ آبی با رنگ روشن چوب هماهنگی و فضایی زیبا ایجاد می کنند. برای این که به آشپزخانه ای چشم نواز دست پیدا کنید، می توانید با رنگ آبی فضایی آرام ایجاد کرده و با ترکیب آن با چوب و رنگ سفید ترکیب رنگی ای قابل توجه را به نمایش بگذارید.

رنگ های روشن فضایی فرح بخش ایجاد می کنند

  1. رنگ روشن زمینه ای مناسب برای کاربرد رنگ های دیگر ایجاد می کند

برای ایجاد کنتراست در آشپزخانه می توان کاشی های دیوار ها را به رنگ تیره انتخاب کرده و با انتخاب رنگ سفید برای کابینت ها، به فضا کنتراست و تحرک بخشید. رنگ های روشنی مانند سفید، زمینه مناسبی را برای استفاده از رنگ های زنده و متضاد ایجاد می کنند. اما اگر آشپزخانه ای کوچک دارید، برای این منظور بهتر است که تنها فضای بین کابینت ها را به رنگ تیره انتخاب کنید تا فضای آشپزخانه تاریک و دلگیر نشود.

رنگ روشن زمینه ای مناسب برای کاربرد رنگ های دیگر ایجاد می کند

  1. رنگ روشن، بافت های طبیعی را بیشتر نمایان می کند!

رنگ های قهوه ای، بژ و یا کرم، در میان رنگ های طبیعی قرار دارند. اگر به دنبال فضایی آرامش بخش در آشپزخانه هستید، می توانید رنگ ها و تنالیته های طبیعی را در این مکان به کار ببرید. رنگ و بافت چوب، می تواند نتیجه ای قابل توجه و چشم نوازی را به همراه داشته باشد. ترکیب بافت چوب با رنگ های روشن، باعث می شود تا ظاهر طبیعی چوب بیشتر نمایان شده و فضایی طبیعی و دلنشین در آشپزخانه ایجاد شود.

رنگ روشن زمینه ای مناسب برای کاربرد رنگ های دیگر ایجاد می کند

  1. رنگ های روشن باعث ایجاد فضایی درخشان می شوند!

لوستر و سیستم روشنایی یکی از عناصر مهم در طراحی آشپزخانه به شمار می روند. استفاده از رنگ روشن بر روی دیوار ها، کابینت ها، زمین و تمام سطوح موجود در این مکان، باعث می شود تا سیستم نورپردازی آشپزخانه قدرت و تاثیر بیشتری یافته و فضایی روشن تر و دلباز تر در آن ایجاد شود. رنگ های روشن، نوری که به آن ها تابیده می شود را بازتاب داده و قدرت آن را افزایش می دهند. پس اگر به دنبال فضایی روشن و دلباز در آشپزخانه هستید، حتما از تنالیته های رنگ های روشن کمک بگیرید.

رنگ های روشن باعث ایجاد فضایی درخشان می شوند

  1. رنگ های روشن باعث ایجاد فضایی آرام می شوند

می توان کابینت های پایینی و زیر صفحه کابینت را در رنگ های تیره تر انتخاب کرد، اما اگر کابینت هایی که در ارتفاع دید انسان قرار دارند در رنگ های روشن انتخاب شوند، ظاهری زیبا و دلنشین در آشپزخانه ایجاد خواهد شد. استفاده از رنگ های روشن نسبت به سایر رنگ های دیگر، فضای آرام تری به آشپزخانه می بخشند. اگر شما هم علاقه مند هستید تا از چند رنگ در آشپزخانه خود استفاده کنید، کابینت های دو رنگ می توانند بسیار الهام بخش باشند.

رنگ های روشن باعث ایجاد فضایی آرام می شوند

  1. رنگ های روشن عنصری تعادل بخش در مکان به شمار می روند

در استفاده از رنگ های روشن در آشپزخانه اگر می خواهید از رنگ های گرم و زنده استفاده کنید، ترکیب آن ها با رنگ هایی مانند سفید و طوسی، می تواند در فضا تعادل ایجاد کند. برای مثال رنگ زرد در ترکیب با رنگ سفید، فضایی فوق العاده ایجاد می کند. در حالی که استفاده از رنگ های گرم به تنهایی می تواند فضایی خسته کننده به آشپزخانه ببخشد، اما ترکیب آن ها با رنگ های روشن به فضا تعادل و هماهنگی بیشتری خواهد بخشید.

رنگ های روشن عنصری تعادل بخش در مکان به شمار می روند