رنگ های خلاقانه; آشپزخانه ای درخشان

سایت پویانو-رنگ های خلاقانه

رنگ های خلاقانه; آشپزخانه ای درخشان

رنگ: هنگام فکر کردن به بازسازی آشپزخانه اکثر ما به گزینه های طراحی از پیش امتحان شده می اندیشیم: کابینت های چوبی یا سفید، کانترهای گرانیت یا کوارتز و پرداخت نهایی با فولاد ضدزنگ. اما هنگامی که به جستجوی گزینه های طراحی می پردازید و به آنچه از پیش تعیین شده اکتفا نمی کنید، در می یابید که برخلاف تصور اغلب آشپزخانه های برجسته، رنگارنگ، غیرمنتظره و با استفاده از طیف وسیعی از مواد و مصالح و رنگ ها طراحی شده اند.

سایت پویانو-رنگ های خلاقانه
سایت پویانو-رنگ های خلاقانه

خواه سبک طراحی شما مینیمال و مدرن باشد یا روستیک، ایده های رنگ کابینت های آشپزخانه، دیوار بین کابینت های ردیف بالا و پایین و هم چنین اکسسوری ها می تواند طیفی ازخاکستری گرفته تا قرمز براق و جسورانه را شامل شود. حتی دستگیره ها نیز می توانند طیف گسترده ای از متریال ها، مانند برنج و مس، داشته باشند. در ادامه با نمونه هایی از ایده های رنگ های برجسته برای کابینت های آشپزخانه آشنا می شویم.

1.زرد درخشان

سایت پویانو-رنگ های خلاقانه
سایت پویانو-رنگ های خلاقانه

مانند اشعه ای از خورشید، زرد رنگ خوش بینی و شادی می باشد. حتی شناخته شده ترین رنگ برای تحریک اشتها بوده و یک رنگ فوق العاده برای روشن کردن هر آشپزخانه ای، به خصوص فضاهای تاریک و کوچک، می باشد. نسبت به انتخاب شدت رنگ زرد آگاهانه عمل کنید. بهترین کاربرد زرد درخشان به عنوان رنگ های تاکیدی در آشپزخانه مانند صندلی کانتر یا یک دیوار برجسته می باشد. این رنگ به خوبی با قهوه ای و تن های رنگ چوب هماهنگ می شود.

2.آبی دریایی

سایت پویانو-رنگ های خلاقانه
سایت پویانو-رنگ های خلاقانه

همیشه پیچیده و آرام، آبی دریایی یک روش غیرمنتظره در ایده های رنگ آشپزخانه های امروزی می باشد. کابینت های آبی در کنار پرداخت نهایی چوب و سفید باشکوه جلوه می کند. تاکیدهایی از خاکستری و طلایی در قالب دستگیره ها و لوازم روشنایی لایه تماشایی دیگری به فضا اضافه می کند. بازسازی دیوار بین دو ردیف کابینت نیز روش دیگری برای معرفی رنگ آبی می باشد. هم چنین کوسن های آبی دریایی یا صندلی های کانتر یک جلوه بی نظیر به آشپزخانه شما می بخشد.

3.رنگ های متالیک

سایت پویانو-رنگ های خلاقانه
سایت پویانو-رنگ های خلاقانه

اضافه کردن کمی زرق و برق به آشپزخانه، آسان تر از آن چیزی است که تصور می کنید. فلزاتی مانند برنج، نقره و مس ارزان بوده و بی شک می توانند جلوه ای منحصر به فرد و حیرت انگیز بسازند. برنج به عنوان یک عنصر تاکیدی یک ظاهر زیبا و برجسته به سراسر خانه می بخشد. در آشپزخانه جایگزینی قطعه های کروم با برنج می تواند کابینت ها را از حالت معمولی به خاص تغییر دهد. نورپردازی نیز راه فوق العاده دیگری برای افزایش درخشندگی به فضای آشپزخانه می باشد. آویزهای مسی بالای جزیره آشپزخانه یک نقطه کانونی هیجان انگیز در فضا ایجاد می کند.

4.ترکیب رنگی

سایت پویانو-رنگ های خلاقانه
سایت پویانو-رنگ های خلاقانه

ترکیب هنرمندانه دو یا چند رنگ درخشان به راستی می تواند یک ویژگی شاخص در آشپزخانه ایجاد کند. ترکیب رنگ های باطراوتی چون فیروزه ای و سبززیتونی، نارنجی یا زرد با خاکستری، قرمز و سفید در فضا خلاقانه تر دیده می شوند.  ایجاد یک ویژگی برجسته یک راه فوق العاده برای معرفی یک رنگ جدید در حین به روز رسانی آشپزخانه تان می باشد. یک عنصر را در آشپزخانه برگزینید و آن را برجسته نمایید. این عنصر می تواند دیوار بین دو ردیف کابینت، جزیره، قفسه دیواری یا حتی یکی از لوازم آشپزخانه باشد.

5.سایه های خاکستری

سایت پویانو-رنگ های خلاقانه
سایت پویانو-رنگ های خلاقانه

خاکستری همیشه زیبا و تمیز است و به راحتی با چوب و رنگ سفید، که در اکثر آشپزخانه ها یافت می گردد، هماهنگ می شود. در آشپزخانه خاکستری در ابعاد بزرگ تر بهتر دیده می شود تا در اکسسوری های کوچک. یکی از بهترین روش های کاربرد خاکستری در آشپزخانه، رنگ آمیزی کابینت ها می باشد. برخی از ایده های دیگر برای استفاده از این رنگ خنثی عبارتند از: رنگ کردن یک دیوار برجسته، تعویض کفپوش با کاشی های راه راه سفید-خاکستری و یا انتخاب سنگ خاکستری برای کانتر آشپزخانه.

 

مطالب پیشنهادی:

 

منبع: freshome

گردآوری و ترجمه در تحریریه پویانو|محمدیان