رنگ های جدید در دکوراسیون داخلی منزل: با 20 رنگ جدید، متفاوت عمل کنید!

رنگ های جدید در دکوراسیون داخلی منزل: با 20 رنگ جدید، متفاوت عمل کنید!

رنگ های جدید در دکوراسیون : دنیا پر از رنگ هایی است که شاید نام نیمی از آن ها را نشنیده باشید! رنگ های متفاوت و حتی عجیبی که حتی فکر نمی کنید وجود داشته باشند، امروزه در طراحی داخلی و چیدمان منازل نقش های جذابی بر عهده دارند. هر یک از این رنگ ها داستان مخصوص به خودش را دارد. برخی از آن ها از رنگ های موجود در طبیعت برگرفته شده اند و بعضی دیگر از ترکیب دو یا سه رنگ به وجود آمده اند. به هر حال، این رنگ های خاص و جدید آن قدر جالب هستند که حتما نظر شما را به خود جلب خواهند کرد. در این مطلب، چند نمونه از جدیدترین رنگ هایی که در دکوراسیون داخلی کاربرد دارند و می توانند زیبایی و جذابیت خاصی به فضای زندگی تان بدهند را با شما در میان خواهیم گذاشت. همراه پویانو باشید.

رنگ سارکولاین Sarcoline

سارکولاین رنگی است ملایم و آرامش بخش که ترکیبی از کرم و گلبهی را به نمایش می گذارد. البته این رنگ در مقایسه با کرم یا گلبهی بسیار روشن تر است. سارکولاین برای دکوراسیون اتاق خواب، انتخاب بسیار خوبی می باشد و با رنگ هایی مثل قهوه ای، کرم، خاکستری و موارد مشابه به زیبایی ست می شود.

رنگ آرئولین Aureolin

آرئولین از خانواده زردها و یکی از شادترین نوع های آن هاست. زرد آرئولین به زردی گفته می شود که بسیار زنده و پر انرژی است. این رنگ را با نام زرد قناری نیز می شناسند. استفاده از رنگ آرئولین می تواند به فضای منزل شما جذابیت دهد. این رنگ را می توان در ترکیب با رنگ های خنثی به کار برد تا جلوه بیش تری پیدا کند.

رنگ بادنجانی Aubergine

یکی دیگر از رنگ های جدید و جذابی که طرفداران خاص خودش را دارد، بادنجانی است. رنگ بادنجانی، همان رنگ بنفش است که کمی تیره تر به نظر می رسد و اندکی هم به قهوه ای متمایل است. این رنگ شکیل و زیبا را می توانید در ترکیب با رنگ های خنثی مثل خاکستری به کار ببرید.

رنگ بیزانتیوم Byzantium

رنگ بیزانتیوم رنگ های جدید ، رنگی است شبیه سرخابی که به ارغوانی گرایش دارد. البته می توان در این رنگ، کمی بنفش هم دید. بیزانتیوم را می توان با رنگ های متعددی مثل مشکی، خاکستری که خنثی محسوب می شوند و رنگ هایی مثل آبی ست کرد. این رنگ می تواند جلوه خاصی به فضا بدهد.

رنگ خاک رسی Bole

این رنگ همان طور که از نامش پیداست، دقیقا رنگ خاک رس را دارد. خاک رسی، رنگ قرمز مانند است که به قهوه ای متمایل می باشد. این رنگ، یک رنگ گرم است که می تواند حس دعوت کننده ای به فضا بدهد. رنگ خاک رسی با رنگ هایی مثل مشکی به خوبی ست می شود.

رنگ زنگاری Verdigris

زنگاری به رنگ لایه ای گفته می شود که با پوسیدگی فلز مس روی آن تشکیل می شود. این رنگ بسیار زیبا، ترکیبی از رنگ سبز با رگه های مسی و قهوه ای می باشد. زنگاری یک رنگ خاص است و می توان از آن برای دکوراسیون یک قسمت منحصر به فرد کمک گرفت. این رنگ را می توان با سفید ست کرد.

رنگ ونج Wenge

ونج رنگی است برگرفته شده از رنگ یک نوع چوب به همین نام که ترکیبی از رنگ های قهوه ای تیره و خاکستری را به نمایش می گذارد. این رنگ، یک رنگ بسیار شیک و متفاوت است که در طراحی و تولید بسیاری از مبلمان به کار می رود. رنگ ونج را می توان با رنگ هایی مثل سفید، کرم و شیری ست کرد.

رنگ سی ینا Sienna

سی ینا نام رنگی است که خاک شهر سی ینا در ایتالیا دارد. این رنگ، تقریبا مشابه آجری است و تم قرمز رنگ متمایل به قهوه ای دارد. رنگ سی ینا یک رنگ گرم است. این رنگ را می توان با طرح و رنگ اکثر چوب ها و رنگ های روشنی مثل شیری ست کرد.

رنگ طاووسی Pavo

طاووسی هم همان طور که نامش برمی آید، رنگی از رنگ های جدید است از رنگ پرهای طاووس برگرفته شده است. طاووسی را می توان چیزی میان آبی و فیروزه ای تیره دانست. این رنگ تا حدودی هم به رنگ سبز تمایل دارد. رنگ طاووسی در کنار خاکستری، سبز و سفید خیلی زیبا به نظر می رسد.

رنگ فالو Falu

فالو به رنگی گفته می شود که مابین زرد و قهوه ای قرار دارد. این رنگ، جزو مجموعه رنگ های گرم است و تم آن شبیه رنگ خاک های روشن است. فالو را می توان در ترکیب با قهوه ای تیره به کار برد و فضای دعوت کننده ای ایجاد کرد.

رنگ کردوبایی Cordovan

فولوس هم مانند فالو تمی مشابه قهوه ای دارد که با زرد ترکیب شده است. البته این رنگ کمی تیره تر می باشد و مقداری هم قرمزی در آن دیده می شود. رنگ فولوس از رنگ پر مرغابی ها برگرفته شده است. این رنگ گرم را نیز می توان در کنار قهوه ای به کار برد و ترکیب زیبایی ایجاد کرد.

رنگ کردوبایی Cordovan

کردوبایی به نوعی قرمز گفته می شود که به قهوه ای تمایل دارد. کردوبا نام یکی از شهرهای اسپانیاست. رنگ کردوبایی در دوخت چرم کاربرد بسیاری دارد. این رنگ به رنگ زرشکی بسیار شبیه است و معمولا با این رنگ اشتباه گرفته می شود. کردوبایی را می توان با رنگ مشکی، قهوه ای و رنگ های دارای تم گرم ست کرد.

رنگ گامبوژ Gamboge

رنگ گامبوژ چیزی شبیه به خردلی است که مقداری تیره تر به نظر می آید. نام گامبوژ از صمغ درختی به همین اسم گرفته شده که رنگی شبیه زرد تیره دارد. رنگ گامبوژ می تواند ترکیب مناسبی با رنگ های روشن مثل شیری ایجاد کند.

رنگ گل سنگی Lichen

ترکیب رنگ های خاکستری، زرد و سبز رنگی ایجاد می کند که به گل سنگی معروف است. این رنگ را نباید با یشمی و لجنی اشتباه گرفت. گل سنگی می تواند انتخاب منحصر به فردی برای دکوراسیون منزل باشد. این رنگ با رنگ های پایه خود مثل زرد، سبز و خاکستری ست می شود.

رنگ مرجانی Coral

مرجانی یکی از رنگ های بسیار زیبا و متمایز است که این روزها طرفداران زیادی پیدا کرده است. این رنگ، ترکیبی از رنگ های قرمز، صورتی و نارنجی است و تم ملایم و خاصی دارد. نام این رنگ از جانوری به اسم مرجان برگرفته شده است. رنگ مرجانی را می توان با شیری و سفید ست کرد.

رنگ لاجوردی Smalt

لاجوردی یک نوع آبی تیره است که ممکن است مقدار کمی بنفش نیز در خود داشته باشد. این رنگ به آبی کبالتی شباهت زیادی دارد و تقریبا با آن یکی در نظر گرفته می شود. آبی لاجوردی را بهتر است به خاطر تیرگی اش تنها در قسمت های خاصی از دکوراسیون به کار برد. این رنگ در ترکیب با رنگ های روشن مثل سفید خیلی زیبا به نظر می رسد.

رنگ مالاکیت Malachite

مالاکیت به نوعی سبز گفته می شود که رگه های خاکستری در خود دارد. این رنگ تا حد زیادی به رنگ زمرد شباهت دارد، اما به خاطر همین رگه های خاکستری خود متمایز می شود. مالاکیت را می توان در ترکیب با رنگ های خنثی مثل سفید و خاکستری به کار برد.

رنگ ورمیلیون Vermilion

ورمیلیون از رنگ های جدید به رنگی گفته می شود که مشابه قرمز و متمایل به نارنجی است. در واقع، این رنگ را می توان همان رنگ قرمز دانست که ظاهر جذاب تر و روشن تری دارد. تقریبا هر رنگی که با قرمز ست شود، با ورمیلیون هم ترکیب مناسبی ایجاد می کند. این رنگ را می توان در کنار شیری و سفید به کار برد.

 

 

 

 

 

رنگ های جدید

تحریریه پویانو