رنگ هایی که مناسب منزل نیست ، در دکوراسیون خانه از این رنگ ها دوری کنید!

رنگ هایی که مناسب منزل نیست ، در دکوراسیون خانه از این رنگ ها دوری کنید!

رنگ هایی که مناسب منزل نیست : بعضی از رنگ ها هر چه قدر هم که مورد پسند شما باشند، می توانند بر حال روحیتان تاثیر منفی بگذارند. اگر می خواهید هنگام ورود به خانه انرژی مثبت به دست بیاورید، از این رنگ ها دوری کنید. برای شناخت این رنگ ها با پویانو همراه باشید: هر رنگی که مورد پسند شما است نمی تواند انتخاب مناسبی برای رنگ دیوار ها باشد. اگر سلیقه شخصی خود را با دیدگاه حرفه ای ترکیب کنید، می توانید به نتیجه ای زیبا در دکوراسیون منزل برسید. رنگ هایی که در خانه مورد استفاده قرار می گیرند به قدری بر روح انسان تاثیر گذار هستند که متخصصان دکوراسیون داخلی توصیه می کنند که قبل از رنگ کردن تمام دیوار ها به اندازه کافی به آن فکر کنید.

در سال های اخیر رنگ های خنثی ای مانند رنگ های طوسی و بژ در دکوراسیون داخلی زیاد به چشم می خورند. این رنگ ها بسیار مدرن بوده و متعلق به زمان خاصی نیستند، اما رنگ هایی وجود دارند که در دکوراسیون منزل باید از آن ها دوری کنید.

قبل از رنگ کردن خانه ی گرم خود، رنگ هایی را که بر روحیه شما تاثیر منفی می گذارند را بشناسید.

صورتی یخی                      هلویی                     قهوه ای لجنی

قهوه ای لجنی (پانتون):

چندی پیش کشور استرالیا زشت ترین رنگ های دنیا را معرفی کرد. بر اساس تحقیقات انجام شده، رنگ سبز لجنی که با نام پانتون شناخته می شود، رنگی است که انسان ها کم ترین تمایل را به آن دارند. این رنگ معمولا بر روی پاکت سیگار ها مورد استفاده قرار می گیرد. رنگ قهوه ای لجنی به رنگ های خاکی و سبز زیتونی نیز شباهت دارد. اگر شما از طرفداران این رنگ هستید، ناراحت نباشید. این رنگ برای برخی لباس ها مانند شلوار بسیار زیبا است، اما برای رنگ دیوار ها رنگ مناسبی نیست. اگر رنگی شاد و دل باز برای خانه می خواهید، از این رنگ دوری کنید.

هلویی:

رنگ هلویی که در دهه 1960 برای دکوراسیون داخلی بسیار مورد استفاده قرار می گرفت، امروزه از مد افتاده است. این رنگ از نظر روانشناسی برای لباس و لوازم خانه مناسب است، اما در صورت استفاده بر روی دیوار ها باعث کاهش انرژی می شود.

از رنگ هایی که مناسب منزل نیست ، صورتی یخی (پاستلی):

رنگ صورتی یخی و یا  صورتی پاستلی که در مجله های مد زیاد دیده می شود برای رنگ اتاق خواب انتخاب مناسبی نخواهد بود. برای جان بخشیدن به اتاق خواب خود از رنگ های درخشان استفاده کنید. رنگ های مات و پاستلی انرژی و درخشش مکان را از بین می برند.

قرمز خشخاشی                    نارنجی پاپسیکل                            زرد آتشی

از رنگ هایی که مناسب منزل نیست ، زرد آتشی (زرد روغنی):

رنگ زرد و تنالیته های آن که در نور خورشید نیز دیده می شوند سال ها است که برای جان بخشیدن به خانه ها در دکوراسیون منزل مورد استفاده قرار می گیرند، اما این رنگ باید با احتیاط مورد استفاده قرار بگیرد. استفاده بیش از اندازه از رنگ زرد باعث ایجاد حس اضطراب و استرس می شود.

نارنجی پاپسیکل (نارنجی براق) :

رنگ نارنجی در مکان های کوچک، تا زمانی که به مقدار مناسب مورد استفاده قرار بگیرد، باعث ایجاد حس گرما در آن مکان می شود، اما برای استفاده بر روی دیوار ها انتخاب مناسبی نخواهد بود. شاید رنگ نارنجی را دوست داشته باشید، اما استفاده از این رنگ بسیار دشوار است. استفاده بیش از اندازه از رنگ نارنجی آزار دهنده خواهد بود.

قرمز خشخاشی :

رنگ قرمز و تنالیته های مختلف آن باعث بروز حس عصبانیت می شوند. به همین دلیل استفاده از این رنگ بر روی دیوار های خانه انتخاب مناسبی نیست. اما این بدین معنا نیست که باید رنگ قرمز را از زندگی خود حذف کنید. می توانید درب ورودی خانه رابه رنگ قرمز رنگ آمیزی کنید.