رنگ مناسب برای کاناپه در سبک های متفاوت دکوراسیون

رنگ کاناپه

رنگ مناسب برای کاناپه در سبک های متفاوت دکوراسیون

رنگ مناسب برای کاناپه : می توان گفت که کاناپه ها مهم ترین مبلمان اتاق نشیمن به شمار می روند. کاناپه ها که به عنوان نقطه مرکزی در اتاق نشیمن قرار دارند، مکانی برای صحبت کردن با دوستان، وقت گذراندن با خانواده و یا حتی تماشای تلویزیون به تنهایی و رفع استرس های روزانه به شمار می روند و نمی توان طراحی اتاق نشیمن را بدون کاناپه تصور کرد.

زمانی که می خواهید برای خانه خود کاناپه و یا ست مبلمان خریداری کنید، البته که راحتی آن ها از مهم ترین موارد به شمار می رود، اما باید به این موضوع توجه داشته باشید که یک کاناپه راحت برای ایجاد دکوراسیونی بی نقص کافی نخواهد بود. کاناپه ها که در مرکز اتاق نشیمن قرار دارند باید در عین حال با مفهوم طراحی خانه و سبک آن هماهنگی لازم را ایجاد کنند. به همین دلیل است که برای طراحی اتاق های نشیمن بیشترین مبلمانی که به آن ها توجه ویژه می شود، کاناپه و مبل ها هستند.

رنگ مناسب برای کاناپه

طراحان حرفه ای برای انتخاب یک کاناپه مناسب، بیشتر بر روی تناسب میان ابعاد اتاق با ابعاد کاناپه تاکید می کنند. به غیر از این مورد، نکات دیگری نیز وجود دارند که می توانند کاناپه را به یک ستاره در طراحی اتاق نشیمن تبدیل کنند؛ کیفیت روکش مبل، ویژگی هایی مانند تبدیل شدن به تخت خواب در صورت نیاز، جزئیات زیبایی شناختی و غیره. یکی از مهم ترین این نکات نیز بدون شک رنگ کاناپه است.

انتخاب رنگ مناسب برای کاناپه ای که می خواهید برای اتاق نشیمن خریداری کنید، تنها یک موضوع سلیقه ای نیست! بلکه باید انتخاب رنگ بر اساس هماهنگی آن با دکوراسیون و محیط اطراف، سایر مبلمان و عناصر موجود در طراحی داخلی مکان صورت گرفته و در عین حال سبک و شخصیت منحصر به خود را نیز به نمایش بگذارد. گاهی ممکن است که رنگ مورد نظر شما با این موارد تناسبی نداشته باشد و به همین دلیل لازم است که رنگ های دیگر را نیز مورد بررسی قرار دهید. ما نیز در این مطلب مطرح ترین رنگ ها برای کاناپه هایی که با سبک های مختلف طراحی داخلی هماهنگی دارند را مورد بررسی قرار خواهیم داد. با پویانو همراه باشید:

انتخاب رنگ کاناپه

  • تنالیته های مدرن رنگ طوسی برای کاناپه

امروزه بیشترین رنگی که در طراحی های مدرن مورد استفاده قرار گرفته و در راس ترند ترین رنگ ها قرار دارد، رنگ طوسی است. مهم ترین دلیل این که از کم رنگ ترین تا پر رنگ ترین تنالیته های رنگ طوسی برای سبک مدرن در طراحی داخلی مناسب هستند، فضای لطیف و راحتی است که این رنگ ایجاد کرده و با سایر رنگ های دیگر هماهنگی ای زیبایی ایجاد می کند.

تنالیته های مدرن رنگ طوسی

سفید یکی از یگانه ترین رنگ هایی است که برای هر زمان و هر سبکی مناسب بوده و نمی توان به راحتی از آن گذشت. تاثیر ظریف و فرح بخش رنگ سفید، بخصوص برای مکان های کوچک، رنگی بسیار ایده آلی برای کاناپه ها به شمار می رود. با استفاده از تنالیته های مختلف رنگ سفید، هم در سبک مدرن، هم در سبک کلاسیک و هم در سبک کانتری می توانید فضایی دلباز، آرام و گرم ایجاد کنید.

مبل به رنگ سفید دوست داشتنی

  • قهوه ای متمایل به قرمز و زیبایی کلاسیک چرم

زمانی که صحبت از کاناپه های کلاسیک می شود، بدون شک اولین مدلی که به ذهن خطور می کند کاناپه چسترفیلد با آن ظاهر زیبا و اصیل خواهد بود. این کاناپه های کلاسیک که امروزه به اختصار با نام چستر نیز شناخته می شوند، با دسته ها و پشتی ای که در یک ارتفاع قرار دارند و با مدل لمسه دوزی شده، زمانی که به شکلی اصیل طراحی شوند دارای روکشی چرمی بوده و کلاسیک ترین رنگ مناسب برای کاناپه در این روکش های چرمی، قهوه ای متمایل به قرمز و یا رنگ فندقی خواهد بود.

کاناپه چسترفیلد

  • کاناپه با تنالیته های رنگ قهوه ای

تنالیته های رنگ قهوه ای تنها برای سبک کلاسیک مناسب نیستند، بلکه برای طراحی های مدرن و خلاقانه نیز انتخاب مناسبی به شمار می روند. کاناپه های قهوه ای رنگ به خصوص با دیوار هایی به رنگ خنثی و با طراحی و چیدمانی با وقار، فضایی مدرن و سنتی را با یکدیگر ترکیب کرده و نتیجه ای موفق را به نمایش می گذارند.

کاناپه با تنالیته های رنگ قهوه ای

  • صورتی رمانتیک و جسورانه

یکی از سبک هایی که در سال های اخیر به یک ترند تبدیل شده است، سبک شبی شیک با فضایی نوستالژیک و طرح های رمانتیک و زیبا مانند نقوش گل ها است. برای سبک های نوستالژیک و رمانتیکی مانند شبی شیک بدون شک یکی از مناسب ترین رنگ ها، رنگ صورتی و تنالیته های جسورانه آن است.

سبک های نوستالژیک و رمانتیکی مانند شبی شیک

  • کاناپه با رنگ خردلی

یکی از رنگ هایی که در سبک های مدرن و مینیمال بسیار پرکاربرد و محبوب است، رنگ خردلی است. این تنالیته از رنگ زرد، برای این که فضایی گرم و زندگی بخش ایجاد می کند، به یکی از ویژگی های اصلی سبک مدرن در طراحی داخلی تبدیل شده است. رنگ خردلی علاوه بر این که به محیط زندگی می بخشد، در عین حال حسی فرح بخش ایجاد کرده و به همین دلیل در اتاق نشیمن های کوچک می تواند به راحتی مورد استفاده قرار بگیرد.

کاناپه با رنگ خردلی

  • رنگ آبی تیره

طراحی ها و دکوراسیون های معاصر و خلاقانه، با کاربرد صحیح رنگ های زنده و تاثیر گذار مطرح می شوند. تنالیته های تیره رنگ آبی مانند لاجوردی یکی از انتخاب های رنگی ای هستند که در اتاق نشیمن فضایی متفاوت ایجاد می کنند و با طراحی های مدرن و معاصر هماهنگی قابل توجهی دارند.

تنالیته های تیره رنگ آبی مانند لاجوردی

  • آبی پاستلی به سبک کلاسیک و هم با سبک مدرن

رنگ آبی پاستلی، هم با کاناپه هایی به سبک کلاسیک و هم با سبک مدرن هماهنگی داشته و انتخابی ایده آل و زیبا به شمار می رود. تاثیر آرامش بخش و لطیف رنگ های پاستلی در مبلمانی با سبک کلاسیک، احساسی مدرن را ایجاد کرده و باعث ایجاد فضایی التقاطی می شوند و هم چنین آرامش رنگ آبی را نیز به نمایش می گذارند.

تنالیته های تیره رنگ آبی مانند لاجوردی

  • رنگ سیاه هماهنگ با تمام سبک ها!

اگر چه رنگ سیاه در دنیای مد و فشن از پرکاربرد ترین رنگ ها به شمار می رود، اما در طراحی داخلی از جمله رنگ هایی است که زیاد مورد استفاده قرار نمی گیرد، زیرا این باور وجود دارد که رنگ سیاه باعث دلگیر شدن فضای خانه می شود. در حالی که اگر رنگ سیاه به درستی مورد استفاده قرار بگیرد، فضایی زیبا و کاریزماتیک ایجاد می کند. کاناپه هایی با رنگ سیاه می توانند با رنگ های متفاوت هماهنگی ایجاد کرده و در ترکیب با رنگ های متضاد، باعث ایجاد کنتراست شده و فضایی زیبا را به نمایش بگذارند.

رنگ سیاه هماهنگ با تمام سبک ها

اگر به دنبال نشیمنی هستید که فضایی آرام، مثبت و رویایی داشته باشد و حس حضور بر روی ابر ها را القا کند و هم چنین فضایی مدرن و جدید داشته باشد، رنگ صورتی پاستلی انتخاب مناسبی برای شما خواهد بود.

رنگ صورتی پاستلی برای مبلمان

  • رنگ سبز تیره برای سبکی مدرن و کلاسیک!

کاناپه هایی به رنگ سبز تیره نیز در سال های اخیر در طراحی اتاق نشیمن بسیار پرکاربرد شده اند. در واقع رنگ سبز رنگی است که در سبک کلاسیک بسیار پرکاربرد است، اما معمولا به عنوان رنگ دیوار ها و یا اکسسوار ها مورد استفاده قرار می گیرد. با استفاده از رنگ سبز تیره برای کاناپه ها، می توانید هم فضایی مدرن و هم فضایی کلاسیک را به نمایش بگذارید.

رنگ سبز تیره برای سبکی مدرن و کلاسیک

 

 

 

رنگ مناسب برای کاناپه

تحریریه پویانو