رنگ قهوه ای فرنچ پرس در دکوراسیون منزل : شکلاتی را با بنجامین مور تجربه کنید!

رنگ قهوه ای فرنچ پرس در دکوراسیون منزل : شکلاتی را با بنجامین مور تجربه کنید!

رنگ قهوه ای فرنچ پرس : شاید نام برند معروف تولید رنگ و پوشش بنجامین مور به گوش شما نیز خورده باشد. کمپانی بنجامین مور که از سال 1883 تا کنون در حیطه رنگ و تولیدات مربوط به آن فعالیت دارد، بدون شک یکی از برجسته ترین نام های این صنعت به شمار می رود. بنجامین مور از آن نام هایی است که اگر طراح باشید یا حتی اندکی با هنر طراحی آشنایی داشته باشید، حتما آن را می شناسید. اجازه دهید به شما بگویم که اگر زیبایی رنگ ها را با شاهکارهای این برند در نظر بگیرید، حتما عاشق پالت های متنوع آن خواهید شد. چیزی در رنگ های بنجامین مور وجود دارد که شما را مجذوب خود می کند و آنجاست که می فهمید رنگ در دکوراسیون داخلی چه معنایی دارد!

مسلما همه رنگ های برند بنجامین مور جذاب و خاص هستند و در نوع خود به طرز عجیبی چشمگیرتر از سایر رنگ هایی که تا به حال دیده اید به نظر می رسند، اما در این میان یک رنگ وجود دارد که شاید از بقیه متمایز باشد. منظور، رنگ شکلاتی است. رنگی که آن طرف آب ها به نام فرنچ پرس شناخته می شود که از رنگ قهوه های فرانسوی کافه های پاریس گرفته شده و بیش از آن چه تصورش را کنید، دوس داشتنی است. در ادامه با بیان دلیل به شما خواهیم گفت چرا باید این رنگ را در دکوراسیون منزل خود به کار ببرید، پس اگر طرفدار قهوه ای شکلاتی هستید، این مطلب را از دست ندهید.

با اکثر متریال ها ست می شود

یکی از دلایلی که می تواند برای انتخاب رنگ شکلاتی به اندازه کافی قانع کننده باشد، قابلیت ست شدن آن با اکثر متریال هایی است که به طور معمول در منازل به چشم می خورند. وسایل منزل شما از هر متریالی که درست شده باشند، به احتمال قوی با رنگ شکلاتی ست می شود. این را می توانید در رابطه با متریال های پرکاربردی مثل چوب و فلزاتی مثل استیل و حتی انواع متالیک مثل طلا، نقره و برنز قطعی در نظر بگیرید و مطمئن باشید که با انتخاب رنگ شکلاتی هرگز از این بابت نگرانی نخواهید داشت.

به این راحتی ها کثیف نمی شود

بیایید با یکدیگر روراست باشیم. تقریبا اکثر شما به این خاطر سراغ رنگ های روشن نمی روید که می دانید در یک چشم بر هم زدن کدر و کثیف می شوند و دیگر به زیبایی روز اول شان نخواهند بود. در واقع نمی توان به هیچ وجه منکر این قضیه شد. اینجاست که من به شما می گویم خیال خودتان را از بابت همه این نگرانی ها راحت کنید و به سراغ رنگی بروید که در مقابل کثیفی ها همچنان ظاهرش را حفظ کند. در این صورت، شکلاتی بدون شک یکی از بهترین انتخاب های شما خواهد بود.

بهترین همنشین متالیک هاست

اگر از من بپرسید، حتما خواهم گفت که یکی از بهترین گزینه های همنشینی با رنگ های متالیک، همین شکلاتی است. قهوه ای به طور کلی می تواند در کنار همه رنگ های متالیک به خوبی ظاهر شود، اما شکلاتی را شاید بتوان بهترین مورد از میان محدوده رنگ هایی که قهوه ای خوانده می شوند، دانست. این یعنی اگر یک دکور لوکس و منحصر به فرد می خواهید، کلیشه ها را کنار بگذارید و در کنار شکلاتی از رنگ های طلایی، نقره ای و برنزی استفاده کنید تا این واقعیت را با چشمان خود ببینید.

چشم ها را خسته نخواهد کرد

رنگ قهوه ای حتی در طیف های تیره هم چشم را خسته نمی کند. قهوه ای رنگی است که می تواند شما را به آرامش برساند. برخلاف بسیاری از رنگ ها که چشم را اذیت کرده و پس از مدتی شما را مجبور می کنند آن ها را عوض کنید، قهوه ای رنگی است که می توانید برای مدتی بسیار طولانی از آن به عنوان پس زمینه دکوراسیون منزل خود استفاده کنید. در میان انواع رنگ های قهوه ای، شکلاتی را می توان رنگی دانست که کمی ملایم تر است و در طیف های روشن تر به عنوان یک گزینه مناسب قابل استفاده می باشد.

دورهمی تان را گرم تر می سازد

اگر قرار است قسمتی از منزل تان را به فضای مخصوص دورهمی ها اختصاص دهید و با دوستان یا خانواده در آن قسمت گرد هم جمع شوید، بدون کوچک ترین تردید به استفاده از رنگ شکلاتی در دکور آن روی آورید. قهوه ای یک رنگ گرم است و حتی در نوع شکلاتی آن که تا حدی به خاکستری متمایل است نیز می توان گرمای آن را حس کرد. اگر شکلاتی را برای دکوراسیون فضای دورهمی تان انتخاب کنید، می توانید مطمئن باشید همان گونه که می خواهید از گرمای دوست داشتنی آن لذت خواهید بود.

مناسب دکور فضاهای دنج است

شاید به دنبال این باشید که دکور قسمتی از منزل خود را دنج درست کنید. منظور بیش تر فضایی است که برای خودتان می خواهید و قرار است اوقات تان را در تنهایی در آن بگذرانید. برای چنین فضاهایی بهتر است به دنبال رنگی باشید که ذهن تان را آشفته نکند. قهوه ای شکلاتی برای دکور فضایی که برای مثال به مطالعه یا کارکردهای مشابه اختصاص داده اید، خیلی خوب است. اگر میز و صندلی شما چوبی باشند می توانید آن ها در تناسب فوق العاده ای با پس زمینه شکلاتی رنگ قرار دهید.

نورپردازی را برجسته نشان می دهد

نورپردازی به خودی خود می تواند تا حد زیادی باعث برجسته به نظر رسیدن دکوراسیون شود، اما گاهی اوقات خود نورپردازی نیاز به برجسته شدن دارد. این چیزی است که نمی توان از رنگ های روشن انتظار داشت. دقیقا برعکس رنگ های روشن، انواع تیره تر به خوبی قادر خواهند بود که نورپردازی و الگوی به کار رفته در طراحی آن را به تصویر بکشند. اگر مایل هستید سایه روشن ایجاد کنید و نقاط تاریک را از نورانی ترها جدا نمایید، شکلاتی تیره را به عنوان یکی از گزینه های اصلی در نظر داشته باشید.

یک انتخاب همه پسند است

شاید نتوان به قطعیت اظهار نظر کرد، اما بدون شک افراد زیادی رنگ قهوه ای را برای دکوراسیون منزل مناسب می دانند. این رنگ حسابی جای خود را در میان گزینه های موجود برای طراحی داخلی منازل تثبیت کرده است و به قول معروف، جا افتاده است. هیچ کس نمی تواند تناسب رنگ قهوه ای فرنچ پرس را برای دکوراسیون منزل زیر سوال ببرد، زیرا این رنگ امتحان خود را پس داده است. شکلاتی هم به عنوان یکی از چندین رنگی که در محدوده قهوه ای قرار می گیرند، مورد پسند اکثریت است و با سلیقه بیشتر افراد سازگار می باشد.

نتیجه

همه این ها گفته شد تا شما برای انتخاب رنگ شکلاتی شکی به دل راه ندهید، اما چگونه قرار است آن را به دکوراسیون منزل بیاورید؟

کافی است نگاهی به تصویر زیر بیندازید تا روش های مختلف اضافه کردن قهوه ای فرنچ پرس را به چیدمان فضاهای مختلف بیاموزید.

 

 

 

 

 

 

رنگ قهوه ای فرنچ پرس

تحریریه پویانو