رنگ سفید و مشکی در طراحی داخلی برای تعریف فضاهای آپارتمان / Raúl Sánchez

رنگ سفید و مشکی در طراحی داخلی

رنگ سفید و مشکی در طراحی داخلی برای تعریف فضاهای آپارتمان / Raúl Sánchez

گروه معماری «رول سانشز» (Raúl Sánchez Architects)، آپارتمان «ساردنیا» در بارسلونا را از طریق طراحی یک فضای پلان‌آزاد با عملکردهای متفاوت و با رنگ سفید و مشکی در طراحی داخلی ، بازسازی نمود.

گروه معماری رول سانشز این آپارتمان مسکونی را در طبقه چهارم ساختمانی در بارسلونا بازسازی نمود که متعلق به دهه 1970 است. هدف از این بازسازی، خلق یک آپارتمان دوخوابه با ترکیب‌بندی‌ای منعطف و مناسب برای یک فرد تنها بود.

رنگ سفید و مشکی در طراحی داخلی

معماران تمام اجزای این خانه را به استثنای اجزای سازه‌ای آن حذف کردند تا آپارتمانی با مساحت 75 مترمربع را برای یک فرد مجرد به گونه‌ای طراحی کنند که چشم‌اندازهایی از ساحل دارد. این آپارتمان در محله گراشیا قرار دارد، محله‌ای پرطرفدار در بارسلونا که بابت خیابان‌ها و غذای عالی‌اش شناخته شده‌است.

رنگ سفید و مشکی در طراحی داخلی

معماران علاوه بر افزودن حس فضا، بایستی به نتایجی دست می‌یافتند که از اهداف طرح بود. این اهداف شامل یک اتاق مستر دارای سرویس بهداشتی، یک فضای نشیمن، یک حمام، یک اتاق برای میهمانان گاه و بیگاه و یک آشپزخانه برای صاحبخانه که بسیار به آشپزی علاقه‌مند بود می‌شد.

 

سانشز گفت: «من به دنبال افزودن یک غنای فضایی به چیزی بودم که ضرورتا یک نقطه آغاز قراردادی در این پروژه بود. با منعطف نگه‌داشتن اتاق‌ها از جهت عملکرد، صاحب این خانه می‌تواند از آپارتمانش به طرق مختلف استفاده کند.»

رنگ سفید و مشکی در طراحی داخلی

این آپارتمان به کمک دو دیوار غیر سازه‌ای L شکل به دو بخش تقسیم شده‌است. این دیوارها برای تعریف فرم و محدوده آشپزخانه و اتاق خواب و تفکیک این دو فضا از فضای اصلی بکار رفته‌اند.

 

سانشز ادامه داد: «ایده این ترکیب‌بندی براساس دیوارهای پارتیشن به فرم L شکل گرفت. این دیوارها، فضای داخلی را تفکیک می‌کنند در حالی که کماکان امکان وجود جریانی پیوسته در آپارتمان را حفظ می‌کنند.»

 

 

برش‌های برنجی روی دیوارها برای افزودن رنگ و همینطور برای کمک به تعریف فضاهای L شکل استفاده شده‌اند. سینک‌ و شیرهای آب نیز از همین متریال تهیه و نصب شده‌اند.

رنگ سفید و مشکی در طراحی داخلی

اتاق خواب مستر با درب‌های کشویی شیشه‌ای از فضای اصلی جدا می‌شود. این درب‌ها از ترکیب شیشه‌های مات، نیمه‌شفاف و شفاف در الگویی هندسی ساخته شده‌است. این صفحات شیشه‌ای متنوع هنگامی که درب‌ها باز ویا بسته می‌شوند، هم لبه می‌گردند.

 

در راستای رسیدن بیشتر نور به اتاق خواب مستر، این پنل‌های شیشه‌ای به سقف نمی‌رسند و اندکی با آن فاصله دارند.

رنگ سفید و مشکی در طراحی داخلی

از رنگ‌های سفید و مشکی به عنوان ابزاری برای تعریف و تعیین نمودن فضای منعطف نشیمن استفاده شده‌است: فضای آشپزخانه تقریبا به تمامی به رنگ مشکی است تا از لحاظ بصری از فضای سفیدرنگ نشیمن مجزا گردد. این آشپزخانه در انتهای ورودی باریک خانه قرار گرفته و در کنار آن آینه‌ای قدی نصب شده که با ایجاد خطای بصری، فضا را بزرگتر نشان دهد.

 

رنگ مشکی همچنین در قاب پنجره‌ها و در حمام اتاق خواب مستر بکار رفته‌است. رنگ غالب این حمام مشکی بوده و از گرانیت بریلی برای قفسه‌ها و وان آن استفاده شده‌است.

رنگ سفید و مشکی در طراحی داخلی

سانشز از طریق استفاده از کاشی‌های چینی بافت‌داردر تراس این آپارتمان در فضای خارجی، این تم رنگ سفید و مشکی را در خارج خانه نیز ادامه داده‌است.

 

گروه معماری رول سانشز اخیرا دو آپارتمان متروک را در منطقه مرکزی شهر بارسلونا تبدیل به یک خانه کرده‌است که حول دو عدد حجم مکعبی طلایی‌رنگ به ارتفاع دوطبقه سازمان یافته‌اند. علاوه بر این، یک خانه پنج‌خوابه را در این شهر تبدیل به یک اقامتگاه ویلایی کرده‌است.

 

 

 

رنگ سفید و مشکی در طراحی داخلی

گردآوری و ترجمه تحریریه پویانو/فاطمه زنگی

منبع: www.dezeen.com