۹ دلیل برای استفاده رنگ سفید در طراحی دکوراسیون داخلی منزل

۹ دلیل برای استفاده رنگ سفید در طراحی دکوراسیون داخلی منزل

رنگ سفید در طراحی دکوراسیون داخلی ؛ سفید از آن دسته رنگ هاست که تقریبا بین همه محبوبیت دارد. این رنگ با تعداد طرفدارانی که دارد، یک رنگ بی رقیب محسوب می شود. اگر نگاهی به اطراف خود بیندازید خواهید دید که قسمتی از دکوارسیون فضای زندگی شما نیز از این رنگ تشکیل شده است. سفید یک رنگ خنثی به شمار آمده و به عنوان پر طرفدارترین رنگ در طراحی دکوراسیون شناخته می شود. کاربرد این رنگ به عنوان پس زمینه به حدی زیاد است که می توان گفت با کمتر فضایی مواجه شده ایم که حداقل یک دیوار سفید نداشته باشد.

خیلی اوقات انتخاب رنگ سفید به عنوان رنگ غالب فضا بدون انتخاب و از روی رسم و عادت صورت می گیرد، اما بهتر است بدانید این انتخاب نه چندان آگاهانه همواره تاثیر مثبت خود را در زندگی افراد نشان داده و می دهد. زمانی که میان رنگ های مختلف سردرگم شده اید یا به دنبال مناسب ترین رنگ ثابت برای مدت طولانی می گردید، احتمالا سفید بهترین گزینه خواهد بود. شاید احساس کنید انتخاب رنگ سفید در طراحی دکوراسیون تکراری و کلیشه وار است، اما ما طی بررسی چند نکته ساده که احتمالا به طور ناخودآگاه با آن ها آشنایی دارید اثبات خواهیم کرد که این رنگ جزو بهترین انتخاب های ممکن در طراحی دکور منزل شماست.

با پویانو همراه شوید تا ۹ دلیل برای استفاده از رنگ سفید در دکوراسیون داخلی را بشناسید.

۱. زیبا، ساده و همه پسند است

سفید یک رنگ همه پسند است. در رابطه با این موضوع تقریبا هیچ شکی وجود ندارد. زیبایی خاصی در رنگ سفید وجود دارد که همه را به دوست داشتن آن وا می دارد. اگر به دنبال طراحی یک دکوراسیون ساده و در عین حال شیک هستید، سفید را به شما پیشنهاد می کنیم. این رنگ با عنوان دوست مینیمالیست ها نیز شناخته می شود و نمونه بارزی محسوب می شود در وصف این که زیبایی در سادگی است. یک دکوراسیون ساده و زیبا، همیشه خاص بودن خود را حفظ خواهد کرد و به همین دلیل طرفداران زیادی دارد.

۲. با همه رنگ ها به خوبی ست می شود

سفید را می توانید به راحتی با هر رنگی ست کنید. حتی می توانید از چند رنگ با طیف متفاوت در کنار سفید استفاده کرده و به کمک این رنگ خنثی هم نشینی آن ها را تثبیت نمایید. زمانی که یک پس زمینه به رنگ سفید داشته باشید، می توانید با خیال راحت به خرید مبلمان و لوازم منزل خود بپردازید. رنگ های مختلف در ترکیب با سفید جلوه بیشتری پیدا کرده و به شاخصه منزل شما تبدیل می شوند. بهتر است در انتخاب رنگ های هم نشین با سفید، کنتراست را مد نظر قرار دهید تا از بی روح شدن فضا جلوگیری شود.

رنگ سفید در طراحی دکوراسیون داخلی

۳. هیچ وقت از مد نمی افتد

سفید رنگی است که می تواند برای مدت بسیار طولانی، مهمان دکوراسیون خانه شما باشد. این رنگ چشم را نمی زند و همیشه شیک و برازنده است. حتی اگر رنگ مد سال چیز دیگری باشد، شما می توانید همچنان تم سفید دکوراسیون خود را حفظ کنید و ابدا نگران ظاهر خانه خود نباشید. سفید همیشه مد روز باقی خواهد ماند و تقریبا هیچ وقت شما را دلزده نخواهد کرد. در ضمن اگر به تغییر کوچکی در ظاهر فضا نیاز داشته باشید، می توانید با خیال راحت تعدادی از لوازم خود را به رنگ دیگری تغییر دهید؛ بدون این که بابت تناسب رنگ جدید اضافه شده با سفید نگرانی داشته باشید. این ها دلایلی موجهی هستند برای این که سفید را با اطمینان خاطر برای استفاده طی یک مدت طولانی در فضای خود انتخاب کنید.

رنگ سفید در طراحی دکوراسیون داخلی
رنگ سفید در طراحی دکوراسیون داخلی

۴.  گرد و خاک را نشان نمی دهد

یکی از مشکلاتی که افراد همیشه با آن درگیرند، گردگیری مداوم فضاست. گرد و خاک در هر اقلیمی که محل زندگی شماست حضور همیشگی دارد. اگر لوازم منزلتان تیره رنگ باشند، مسلما گرد و خاک نشسته بر سطح آن ها بیشتر به چشم خواهد آمد. در صورتی که فرصت گردگیری مداوم ندارید و نگران تمیز به نظر رسیدن فضای منزلتان هستید، بهانه دیگری برای استفاده از رنگ سفید خواهید داشت. سفید معمولا گرد و خاک را به اندازه رنگ های دیگر نشان نمی دهد و در نتیجه اگر فرصت زیادی جهت تمیز کردن سطوح نداشته باشید، شما را از نگرانی در رابطه با ظاهر تمیز خانه تان رهایی خواهد داد.

۵. فضا را بزرگتر از آن چه هست نشان می دهد

شما نمی توانید فضای یک خانه کوچک را بزرگ کنید، اما مسلما می توانید آن را بزرگ نشان دهید. راه حل این مشکل بسیار ساده است. کافی است رنگ سفید را به فضا دعوت کنید. سفید به طور ناخودآگاه وسعت فضا را چندین برابر بیشتر جلوه می دهد، بنابراین اگر منزل کوچکی در اختیار دارید، بهترین راه برای ایجاد تصور بزرگتر از فضا استفاده از رنگ سفید است. برای بهره بردن از بیشترین میزان تاثیر، بهتر است دیوارها را که دارای سطح به نسبت بزرگتری هستند در اولویت قرار دهید.

رنگ سفید در طراحی دکوراسیون داخلی
رنگ سفید در طراحی دکوراسیون داخلی

۶. نور را در فضا منعکس می کند

اگر فضای منزلتان نورگیری مناسبی ندارد و دلگیر به نظر می رسد، بهتر است از رنگ سفید کمک بخواهید. سفید تاریک ترین فضاها را نیز روشن و دلباز نشان می دهد. اگر می خواهید بیشترین تاثیر ممکن را در رابطه با روشنی فضا دریافت کنید، بهتر است همه دیوارها را یکدست سفید کنید. لوازم منزل را فراموش نکنید. مبلمان هم در صورت داشتن رنگ سفید تاثیر زیادی بر روشن به نظر رسیدن فضا می گذارند. با استفاده از این رنگ حتی با داشتن یک نورپردازی ساده و ملایم نیز می توانید فضای روشنی داشته باشید.

۷. یک پس زمینه مناسب برای نمایش لوازم دکوراتیو است

به طور کلی رنگ های دیگر در هم نشینی با سفید جلوه بیشتری پیدا می کنند. یک پس زمینه سفید رنگ بهترین مکان برای آویختن تابلوهای رنگارنگ شماست و در مقایسه با رنگ های دیگر تضاد بیشتری ایجاد می کند. هر چه تضاد رنگ تابلوهایی که در فضا قرار می دهید با پس زمینه بیشتر باشد، بیشتر شاهد این تاثیر خواهید بود. مجسمه، گلدان و شمعدان های شما نیز در صورت تضاد با پس زمینه سفید رنگ، به زیباترین حالت ممکن جلوه پیدا خواهند کرد.

۸. آرامش را به محیط می آورد

علم روانشناسی رنگ ها ثابت کرده است که رنگ سفید، رنگ صلح و آرامش است. اگر به این علم و اصول ان معنتقد باشید، می توانید این ویژگی را به عنوان یکی از نقاط قوت رنگ سفید در نظر بگیرید که در طراحی دکوراسیون به مدد شما می آید. سفید رنگ مقابل تنش هاست و با ظاهر ملایم خود، آرامش ایجاد می کند. اگر رنگ سفید را در تعامل با یک نورپردازی ملایم به کار ببرید، این آرامش را به میزان بیشتری خواهید رساند. همچنین استفاده از گیاهان خانگی در ایجاد چنین جوی موثر خواهد بود.

رنگ سفید در طراحی دکوراسیون داخلی
رنگ سفید در طراحی دکوراسیون داخلی

۹. انرژی مثبت در فضا ایجاد می کند

این هم از دیگر ویژگی های روانشناسانه رنگ سفید است. سفید سرشار از انرژی مثبت است، در نتیجه فضایی که در آن رنگ سفید را به کار می برید، آکنده از انرژی مثبت و روحیه ساز خواهد بود. زمانی که پس از یک روز خسته کننده در محیط کار به خانه می آیید، یک فضای سرشار از انرژی مثبت به کمکتان خواهد آمد تا برای یک روز دیگر آمادگی کسب کنید.

همه این موارد، دلایلی هستند که شما را به استفاده از این رنگ در طراحی دکوراسیون منزلتان دعوت می کنند. مسلما شما پیش از این هم این رنگ را در خرید بسیاری از لوازم منزل خود برگزیده اید، اما اگر این بار آگاهانه و با اطلاع از ویژگی های آن و تاثیراتی که بر ظاهر منزلتان می گذارد انتخابش کنید، مطمئنا تاثیر متفاوتی را شاهد خواهید بود. هر چه با دنیای رنگ ها بیشتر آشنایی پیدا کنید، می توانید با درک بهتری جهت استفاده از آن ها در شکل دهی فضای زندگی خود قدم بردارید و از آن چه یک رنگ و خصوصیاتش در اختیار شما می گذارند به بهترین نحو بهره بگیرید. سفید، این رنگ همیشه محبوب را این بار با شناخت کافی در فضای منزل خود به کار ببرید تا با یک تاثیر متفاوت مواجه شوید.

رنگ سفید در طراحی دکوراسیون داخلی
رنگ سفید در طراحی دکوراسیون داخلی
رنگ سفید در طراحی دکوراسیون داخلی
رنگ سفید در طراحی دکوراسیون داخلی

 

 

 

تحریریه پویانو