رنگ سبز گرینری Greenery در دکوراسیون منزل رنگ سال 2017 اعلام شده توسط موسسه Pantone

رنگ سبز گرینری Greenery در دکوراسیون منزل رنگ سال 2017 اعلام شده توسط موسسه Pantone

رنگ سبز گرینری Greenery ؛ در این مقاله می‌بینید که با این رنگ نشاط بخش الهام گرفته از طبیعت چطور می‌توانید شروع پرطراوتی را برای سال خود رقم بزنید. من شنیده‌ام که بسیاری از مردم و اقشار از این که سال 2016 سال سخت و دشواری بوده گلایه کرده‌اند. به علاوه این سالی بود که بسیاری از موسیقیدان های معروف را از دست دادیم و از یک فصل داغ انتخاباتی(آمریکا) بیرون آمدیم. همانطور که ما نگاه‌های مان را به سوی سال جدید معطوف می‌کنیم و به آغازی خوش و پرطراوت امیدواریم موسسه رنگ پنتون در راستای انتخابی روشنگرانه برای رنگ سال 2017 گام برداشته است و آن رنگ سبز گرینری(Greenery) است که تداعی گر سبزی جوانه های بهار است.

لتریک آیزمن(Leatrice Eiseman) مدیر اجرایی این موسسه می‌گوید:«پانتون رنگ سبز را انتخاب کرد تا برای ما حس آرامش و فراغ بالی را فراهم کند که در میان اجتماع شلوغ و سیاسی امروزه به دنبال آن هستیم». او در ادامه می‌افزاید:«این رنگ علاوه بر راضی کردن تمایلات رو به رشد ما برای جوانی و احیای دوباره، ارتباط ما را با طبیعت دوباره برقرار می‌کند که این هدف بزرگتر و ارزشمندتری برای انتخاب رنگ سبز است».

رنگ سبز گرینری Greenery

من در مورد انتخاب های دو سال گذشته موسسه پنتون یعنی رنگ شرابی عنابی برای سال 2015 و ترکیب رز صورتی و آبی 2016 کمی مردد بودم ولی این رنگ سبز چمنی دقیقا مطابق با سلیقه من هست. در حقیقت من از این رنگ همیشه برای مشاوره دادن به مشتریانم استفاده می‌کنم. این رنگ تاکیدی جالبی هم برای فضاهای داخلی و هم بیرونی محسوب می‌گردد.

در این جا ما رنگ سبز و خرم مشابهی را برای روشن کردن فضا و جلوه دادن به این اتاق خواب کودک به عنوان طرح جدیدی که در ذهن مشتری بود اضافه کردیم. من استفاده از این رنگ دعوت کننده را برای درب های ورودی خانه نیز دوست می دارم.

این رنگ گیاهی ضمیمه فوق العاده ای برای یک آشپزخانه یا اتاق ناهارخوری محسوب می‌گردد. اضافه کردن سخاوتمندانه این رنگ در سرتاسر این فضا چنین طراوت و جلوه منحصربه فردی به آن تزریق کرده است.

رنگ سبز چمنی، زمانی که کنار رنگ های چوبی بیاید جلوه ارگانیک زیبایی با خود به ارمغان می آورد. در این پالت واقعا خصوصیات فضای بیرون به داخل خانواده آورده شده است و پیوندی محکم بین فضای بیرون و داخل آن برقرار شده است.

یکی از تصمیم های من برای سال جدید این است که صاحبخانه ها را تشویق کنم از فضاهای داخلی تماما سفید دست برداشته و به رنگ کردن بخشی از خانه با یک رنگ تاکیدی فکر کنند چه آن یک سقف یا دیواری از یک اتاق باشد.

رنگ سبز گرینری Greenery
رنگ سبز گرینری Greenery

در هر دو اتاق خواب در عکس قبلی و این اتاق خواب به مقدار زیاد از رنگ سفید استفاده شده است، اما پاشیدن اندکی رنگ سبز به فضای آن ها به آن پویایی و طراوت بخشیده و نگذاشته جلوه اتاق زیادی سرد و استرلیزه به نظر برسد.

اگر رنگ سبز مورد پسند شماست اما می‌ترسید که ممکن است در مقادیر زیاد بیش از حد رنگ شدیدی باشد در مورد اضافه کردن آن در لوازم کوچکتری که کمتر در معرض دید هستند نظیر لوازم دکوری چون کوسن ها، پرده ها، لوازم روشنایی و دیگر ملزومات فکر کنید.

رنگ سبز گرینری Greenery
رنگ سبز گرینری Greenery

از آن جایی که سبز در طبیعت رنگ برجسته ای است؛ معمولا به عنوان یک رنگ نیمه خنثی عمل می کند و می‌توان آن را با بسیاری از رنگ ها به زیبایی ترکیب کرد. همچنان که در طبیعت نیز سبز در کنار انواع رنگ ها نمای زیبایی دارد در محیط خانه هم با انواع رنگ های قرمز، نارنجی، زرد و آبی به خوبی هماهنگ می گردد.

آماده هستید که این رنگ زیبا و پرطراوت را به منزل خود وارد کنید؟

در این جا یک دسته بندی از رنگ های شبیه به رنگ سبز 2017 پانتون آورده شده است که از چپ شامل رنگ سبز چمنی Mardi Gras Green مربوط به Valspar، رنگ سبز Thumb مربوط به بنجامین مور، رنگ سبز Overt Gree شروین ویلیامز و سبز باغ چمنی(Herbal Garden) مربوط به Behr می‌باشد.

 

 

تحریریه پویانو: سجادی

منبع: houzz