رنگ سبز در دکوراسیون داخلی؛ طراوت و تازگی در چیدمان منزل شما

رنگ سبز در دکوراسیون داخلی؛ طراوت و تازگی در چیدمان منزل شما

سبز رنگ آرامش و روستا،‌ رنگ درختان و چمن زار است. سبز تعادل و هارمونی را القا می کند و بعضی اوقات برای شرح طبیعت و ایجاد امید استفاده می شود. حضور رنگ سبز در دکوراسیون داخلی باعث می شود طراوت و تازگی به منزل شما بیاید. رنگ سبز، یک رنگ سرد است که انرژی مثبت و حس آرامش را به وجود می آورد. شاید شما هم دوست داشته باشید از خصوصیات اعجاب انگیز این رنگ در چیدمان منزل خود بهره ببرید.

برای این که سبز را به بهترین شکل در دکوراسیون فضاهای مختلف منزل خود به کار ببرید و سیار رنگ ها را به خوبی با این رنگ هماهنگ کنید، لازم است چند نمونه طراحی داخلی ماهرانه با این رنگ را از نظر بگذرانید، نقاط قوت آن ها را به خاطر بسپارید، از آن ها ایده بگیرید و مواردی را که دوست دارید، در خاطر نگه دارید. ما چندین نمونه دکوراسیون داخلی با رنگ سبز را در ادامه این مطلب بررسی خواهیم کرد و جذابیت هر یک را با شما در میان خواهیم گذاشت.

پس زمینه سبز فضا است که به خاطر وجود درختان سرسبز در آن سوی پنجره ایجاد شده است

تصویر اول را ببینید. یک مبل سبز رنگ، اولین چیزی است که چشم را به خود جلب می کند. استفاده از مبل سبز رنگ در کنار گلدانی به همین رنگ، یک تم سبز رنگ زیبا ایجاد کرده است. نقاشی به دیوار کوبیده شده نیز رنگ سبز دارد. همچنین می توان به نکته جالبی که این دکوراسیون را شاخص کرده است، اشاره کرد. این نکته جالب، پس زمینه سبز فضا است که به خاطر وجود درختان سرسبز در آن سوی پنجره ایجاد شده است. این فضای سبز بیرونی به خوبی با گیاهی که در گلدان جای گرفته است، تعامل دارد.

شاید رنگ سبز به عنوان رنگ اصلی کابینت ها زیاد کاربرد نداشته باشد، اما این از جذابیت آن کم نمی کند.

مورد بعدی، دکوراسیون آشپزخانه بزرگی را نشان می دهد که کابینت های سبز تیره رنگ دارد. شاید رنگ سبز به عنوان رنگ اصلی کابینت ها زیاد کاربرد نداشته باشد، اما این از جذابیت آن کم نمی کند. افرادی که سبز را در دکوراسیون آشپزخانه خود به کار می برند، محیطی اشتها آور و زنده خلق می کنند. همان طور که می بینید، رنگ سبز که تم سردی دارد در این تصویر با رنگ گرم چوب های به کار رفته در قفسه ها و همچنین رنگ قالیچه به خوبی هماهنگی دارد.

مسلما چنین نورگیری، فضایی فوق العاده برای پرورش دادن گیاهان مختلف است.

به سراغ مورد بعدی می رویم که یک فضای نورگیر را نشان می دهد. این نورگیر به طور کامل از طرف سقف با فضای بیرون در ارتباط است. مسلما چنین نورگیری، فضایی فوق العاده برای پرورش دادن گیاهان مختلف است. همان طور که می بینید، در هر گوشه ای از این فضا گیاهانی قرار گرفته اند. رنگ سبز این گیاهان با رنگی که برای دیوارها در نظر گرفته شده است، یکسان است. همچنین رنگ میز و گلدانی که در سمت جپ قرار دارد نیز سبز انتخاب شده است. رنگ های غالبی که در این تصویر با سبز همنشینی دارند، زرد و قهوه ای هستند.

تصویری از اتاق نشیمن یک خانه است که مبل یشمی رنگ دارد

نمونه بعدی، تصویری از اتاق نشیمن یک خانه است که مبل یشمی رنگ دارد. ترکیب رنگ به کار برده شده در دکوراسیون این فضا بی نظیر است. کنار هم قرار دادن رنگ های خاکستری، طلایی و سبز که رنگ اصلی است، یک پالت رنگی فوق العاده ایجاد کرده است. همان طور که خودتان می بینید، رنگ یشمی مبل در سنگی که سطح میز را می پوشاند نیز دیده می شود. خاکستری به واسطه این که رنگی خنثی است به خوبی با سبز هماهنگ شده است و رنگ طلایی به عنوان یک رنگ متالیک به فضای نسبتا تیره نشیمن، درخشش داده است.

کاشی های سبز رنگ و براق در آشپزخانه ای که می بینید، یک نقظه عطف ایجاد کرده اند.

سبز می تواند همانند چیزی که در تصویر بالا می بینید، رنگ کاشی های بین کابینتی آشپزخانه شما باشد. کاشی های سبز رنگ و براق در آشپزخانه ای که می بینید، یک نقظه عطف ایجاد کرده اند. این کاشی های خوش رنگ که با نهایت سلیقه انتخاب شده اند، همنشین کابینت هایی با رنگ مشابه و کمی تیره تر هستند که رویه ای سیاه دارند. تنها رنگ دیگری که در تصویر دیده می شود، رنگ قهوه ای پارکت های کف آشپزخانه است که جزو رنگ های مناسب برای ترکیب با سبز می باشد.

کاغذ دیواری از گزینه های دیگری است که می تواند رنگ سبز را به زیبایی هر چه بیش تر به فضا تزریق کند.

کاغذ دیواری از گزینه های دیگری است که می تواند رنگ سبز در کوراسیون را به زیبایی هر چه بیش تر به فضا تزریق کند. کاغذ دیواری سبز رنگ و روشنی که برای دکوراسیون سالن پذیرایی فوق به کار برده شده، یک پس زمینه زیبا و زنده برای فضا ایجاد کرده است. همان طور که مشخص است، مبل ها نیز مطابق رنگ کاغذ دیواری از رنگ مشابهی برخوردار هستند. نکته جالب انتخاب مبل ها، متفاوت بودن رنگ و شکل آن هاست که این روزها ترند شده است. ظروف شیشه ای بالای شومینه نیز رنگ سبز دارند تا مجموعه فوق را کامل کنند.

استفاده از رنگ سبز تیره برای پوشش آجرهای دیوار است

چیزی که دکوراسیون به نمایش گذاشته شده در تصویر بعدی را شاخص و بی نظیر جلوه می دهد، استفاده از رنگ سبز تیره برای پوشش آجرهای دیوار است. آجر، متریالی است که به تازگی در نقش پوشش دیوارهای داخلی در دکوراسیون منازل و بسیاری از محیط های دیگر، کاربرد پیدا کرده است. رنگ سبز به آجرهای به کار رفته در این نشیمن، ظاهری جدید بخشیده است. انتخاب هوشمندانه طرح و رنگ کوسن ها و ملحفه روی مبل که سفید و یشمی هستند، بهترین گزینه برای تناسب آن ها با مبل سبز رنگ و پس زمینه آن است.

انتخاب رنگ سبز تیره برای اتاق خواب، پر از ریسک است

انتخاب رنگ سبز تیره برای اتاق خواب، پر از ریسک است، اما در صورتی که به درستی و در جای مناسب استفاده شود، تاثیر بی نظیری خواهد داشت. کاری که در طراحی داخلی اتاق خواب بالا انجام شده است، مصداق همین حرف است. اختصاص دادن بخش کوچکی از دیوار پشت تخت به رنگ سبز تیره، باعث شده فضا از حالت یکنواخت تماما سفید خود بیرون بیاید. برای دیکته کردن بهتر رنگ سبز به فضا از کوسن و پتوی کوچک سبز رنگ استفاده شده است.

رنگ متالیک میز نیز این ترکیب رنگ را از خسته کنندگی درآورده است.

دکوراسیون فضای بعدی، نشان دهنده ترکیب هوشمندانه و زیبای رنگ سبز تیره با رنگ سفید است. رنگ سفید با توجه به این که اولا یک رنگ خنثی است و دوما در مقایسه با سبز تیره، بسیار روشن می باشد، یکی از بهترین انتخاب هایی است که می توان کرد. کفپوش شطرنجی سفید و یشمی رنگ، گلدان سفید و کوسن های سفید و سبز در کنار تم سبزی که دیوار، مبل و گیاهان ایجاد کرده اند، فوق العاده زیبا است. رنگ متالیک میز نیز این ترکیب رنگ را از خسته کنندگی درآورده است.

استفاده از رنگ سفید به عنوان پس زمینه کتابخانه و رنگ مبل است

اگر از عاشقان رنگ سبز در دکوراسیون هستید، اما نمی خواهید این رنگ را به عنوان پس زمینه اصلی دکوراسیون فضای مورد نظر خود به کار ببرید، شاید تصویر بالا راهنمای خوبی برای شما باشد. چیزی که در تصویر فوق دیده می شود، استفاده از رنگ سفید به عنوان پس زمینه کتابخانه و رنگ مبل است. سایر بخش ها رنگ خنثی دارند و همان طور که قبلا اشاره شد، رنگ های خنثی در ترکیب با هر رنگی، از جمله سبز، زیبا به نظر می رسند.

رنگ سبز کاغذ دیواری طرح جنگل در تصویر بالا به خوبی با رنگ روتختی و موکت اتاق هماهنگی دارد.

برای کسانی که دوست دارند رنگ زنده و نشاط آور سبز را به فضای اتاق خواب بیاورند و از طرف دیگر، مایل هستند زیبایی طبیعت را در فضا تجربه کنند، انتخاب کاغذدیواری پوستری با طرح جنگل از جمله ایده های محبوبی است که به تازگی، ترند شده است. همان طور که می بینید، رنگ سبز کاغذ دیواری طرح جنگل در تصویر بالا به خوبی با رنگ روتختی و موکت اتاق هماهنگی دارد.

در ترکیب با یک زمینه به رنگ سبز تیره از رنگ صورتی روشن استفاده کنید

آخرین موردی که در تاثیر رنگ سبز در دکوراسیون به بررسی آن می پردازیم، برای این انتخاب شده است تا نشان دهد رنگی مثل صورتی با این که هیچ تناسب ظاهری با سبز ندارد، می تواند یک انتخاب خاص و منحصر به فرد برای همنشینی با این رنگ باشد. اگر مانند تصویر فوق در ترکیب با یک زمینه به رنگ سبز تیره از رنگ صورتی روشن استفاده کنید، خواهید دید که این تضاد تا چه حد به فضای مورد نظر شما رنگ و روح می دهد.