10 روش برای استفاده از رنگ سبز در اتاق خواب

رنگ سبز در اتاق خواب

10 روش برای استفاده از رنگ سبز در اتاق خواب

در اتاق خواب برای این که بتوان فضایی آرام ایجاد کرد تا خستگی ها و استرس های روزانه در آن از بین بروند، باید از رنگ هایی در طراحی آن استفاده شود که باعث خستگی چشم ها نشده و راحتی و آرامش را با خود به همراه داشته باشند. از جمله این رنگ ها می توان به رنگ سبز اشاره کرد که در هر مکانی که به کار برده شود فضایی آرام و راحت ایجاد می کند. روش های مختلفی برای به کار بردن این رنگ در دکوراسیون وجود دارد که ما در این مطلب به 10 روش استفاده از رنگ سبز در اتاق خواب خواهیم پرداخت. پس با پویانو همراه باشید:

رنگ سبز در اتاق خواب

حتما به این موضوع آگاه هستید که رنگ ها بر روح و روان انسان تاثیر به سزایی دارند. پس اگر تاثیر رنگ هایی که در دکوراسیون مورد استفاده قرار می گیرند را بر روحیه انسان مد نظر داشته باشید، می توانید با رنگ سبز فضایی فرح بخش و تسکین دهنده برای خود ایجاد کنید. در سطوح مختلفی از جمله پرده ها، رو تختی، روکش بالش ها، ملحفه ها، تابلو ها، مبلمان، سیستم روشنایی و دکوراسیون دیوار ها می توان رنگ سبز و تنالیته های متنوع آن را به کار برد.

اگر به کاربرد رنگ سبز در اتاق خواب علاقه مند هستید، باید بدانید که رنگ سبز با تمام سبک های طراحی داخلی از سبک کانتری گرفته تا سبک مدرن، سازگاری داشته و فضایی دلنشین و مناسب برای استراحت کردن را در اختیار شما قرار می دهد. هم چنین رنگ سبز با بسیاری از رنگ های دیگر نیز هماهنگی داشته و ترکیب رنگی های زیبایی را ایجاد می کند.

رنگ سبز با تمام سبک های طراحی داخلی از سبک کانتری گرفته تا سبک مدرن، سازگاری داشته

  1. ترکیب رنگی سبز و کرم در اتاق

رنگ کرم یکی از رنگ هایی است که هماهنگی بسیار زیبا و دلنشینی را با رنگ سبز ایجاد می کند، به خصوص اگر از تنالیته های تیره تر رنگ سبز استفاده شود. زیرا رنگ کرم جلوه ای زیبا به سبز تیره می بخشد. این که در چه سطوحی از این رنگ ها استفاده کنید بستگی به سلیقه شخصی شما دارد.

اما برای مثال می توانید دیوار ها را به رنگ سبز تبدیل کرده و از رو تختی ای کرم رنگ با طرح های سبز استفاده کنید و یا سرویس خواب و مبلمان موجود در اتاق را در رنگ کرم انتخاب کرده و منسوجاتی مانند پرده ها و روتختی را در رنگ سبز به کار ببرید. موضوع مهم این است که این ترکیب رنگی را به هر شکلی که به کار ببرید، نتیجه رضایت بخشی را به همراه خواهد داشت.

ترکیب رنگ سبز و کرم در اتاق

  1. ترکیب رنگ های مختلف با رنگ سبز در اتاق خواب

اگر به دنبال ایجاد فضایی دلباز و فرح بخش هستید می توانید رنگ سبز را با رنگ های زرد و آبی ترکیب کرده و یک ریتم و آهنگ زیبا در طراحی اتاق ایجاد کنید. اگر می خواهید تنالیته های درخشان و زنده رنگ سبز را به کار ببرید، بهتر است که آن را با رنگ های خنثی ای مانند طوسی، سفید، کرم و یا بژ ترکیب کنید تا یک تعادل در فضای اتاق ایجاد شود. با ترکیب رنگ سبز با رنگ های متضادی مانند قرمز و نارنجی نیز می توانید یک کنتراست زیبا ایجاد کرده و به فضای اتاق گرمای بیشتری ببخشید. این ترکیب رنگی فضای پویا تری را در اختیار شما قرار خواهد داد.

ترکیب رنگ های مختلف با رنگ سبز در اتاق خواب

  1. نورپردازی سبز رنگ!

اگر به دنبال فضایی آرام و راحت در اتاق خواب هستید می توانید از سیستم روشنایی نیز بهره ببرید. امروزه چراغ های ال ای دی در رنگ های مختلفی وجود داشته و می توانند فضاهایی با احساسات متفاوت را ایجاد کنند. با استفاده از چراغ های ال ای دی سبز رنگ، هم می توانید به فضایی آرامش بخش دست پیدا کرده و هم جلوه ای متفاوت به سقف اتاق خواب ببخشید.

نورپردازی سبز رنگ

  1. روتختی سبز رنگ

یکی دیگر از راه های استفاده از رنگ سبز در اتاق خواب، به کار بردن روتختی سبز رنگ است که با سایر رنگ های موجود در اتاق هماهنگی داشته باشد. طرح ها، هماهنگی رنگ ها و کیفیت روتختی سبز رنگی که به کار می برید می تواند فضای اتاق خواب را به طور کامل تغییر داده و آرامشی که به دنبال هستید را ایجاد کند.

روتختی سبز رنگ

  1. هماهنگی رنگ سبز با مبلمان چوبی

یکی از زیبا ترین ترکیب رنگ های موجود، ترکیب رنگ سبز با رنگ قهوه ای است. این ترکیب رنگی که در واقع الهام گرفته از طبیعت است، می تواند فضایی فوق العاده زیبا و متعادلی را در اتاق خواب ایجاد کند. زمانی که گرمای رنگ چوب با رنگ سبز ترکیب شود، هم زمان در اتاق خواب هم فضایی آرامش بخش و هم ظاهری زیبا ایجاد خواهد کرد.

هماهنگی رنگ سبز با مبلمان چوبی

  1. کاغذ دیواری های سبز رنگ

یکی از ساده ترین راه ها برای بهره بردن از رنگ سبز در اتاق خواب، استفاده از کاغذ دیواری سبز رنگ است. کاغذ دیواری های متنوعی را می توان یافت که از رنگ سبز در آن ها استفاده شده باشد، برای مثال کاغذ دیواری های ساده و تک رنگ، کاغذ دیواری هایی با نقوش سنتی و غیره، اما بهترین انتخاب برای اتاق خواب کاغذ دیواری با موضوع طبیعت است. کاغذ دیواری هایی که تصویری از جنگل های سبز و برگ های پهن را به نمایش می گذارند، هم به اتاق خواب عمق بخشیده و هم فضایی فرح بخش ایجاد می کنند.

کاغذ دیواری های سبز رنگ

  1. ترکیب رنگ های خنثی و رنگ سبز

رنگ های زنده و درخشان گاهی می توانند آزار دهنده باشند، اما با استفاده از رنگ های ملایمی که باعث خستگی چشم ها نمی شوند، می توانید فضایی آرامش بخش در اتاق خواب خود ایجاد کنید. یکی از ترکیب رنگی های مناسب برای این منظور ترکیب تنالیته های ملایم تر و خنثی تر رنگ سبز با رنگ های خنثی ای مانند طوسی، بژ و یا کرم است. زمانی که این رنگ ها با یکدیگر ترکیب شوند، هماهنگی ای بی نظیر ایجاد کرده و به فضا آرامش می بخشند.

ترکیب رنگ های خنثی و رنگ سبز

  1. تابلو های سبز رنگ

یکی دیگر از راه های ساده برای دعوت رنگ سبز به اتاق خواب، استفاده از تابلو ها و تصاویری است که رنگ سبز در آن ها به کار رفته باشد و بهترین روش برای این منظور به کار بردن تصاویری از طبیعت است. رنگ سبز، رنگ طبیعت و زندگی است و نصب یک تصویر از طبیعت به دیوار اتاق خواب می تواند فضای آن را به طور کامل تغییر داده و حس حضور در طبیعت را ایجاد کند.

تابلو های سبز رنگ

  1. ترکیب رنگ طلایی با رنگ سبز!

یکی دیگر از رنگ هایی که هماهنگی زیبایی با رنگ سبز ایجاد می کند، رنگ طلایی است. چه در اکسسوار ها و چه در جزئیات موجود در اتاق خواب می توانید از رنگ های متالیکی مانند رنگ طلایی در کنار رنگ سبز بهره مند شوید. سطوح بزرگ تری مانند دیوار ها و یا کمد ها را با رنگ سبز بپوشانید و در جزئیاتی مانند دستگیره کمد ها و یا چراغ دیواری از رنگ طلایی استفاده کنید و از هماهنگی زیبای آن ها لذت ببرید.

ترکیب رنگ طلایی با رنگ سبز

  1. رنگ کردن دیوار ها به رنگ سبز

روش های بسیاری برای استفاده از رنگ سبز در اتاق خواب وجود دارد؛ مبلمان، اکسسوار ها، کوسن های تزئینی و موارد دیگری که در این مطلب به آن ها اشاره شد. یکی دیگر از این روش ها رنگ کردن دیوار ها با رنگ سبز است. برای این منظور می توانید تنها یکی از دیوار ها، مانند دیوار پشت تخت خواب را به رنگ سبز تغییر داده و با روشی ساده و کم هزینه به اتاق خواب خود رنگ و آرامش ببخشید.

اگر در اتاق خواب شما رنگ های خنثی حاکم هستند، تنها کاری که باید انجام دهید این است که یکی ار تنالیته های مورد علاقه خود از رنگ سبز را انتخاب کرده و جلوه ای تازه به اتاق خواب خود ببخشید.

رنگ کردن دیوار ها به رنگ سبز