رنگ زرد در طراحی داخلی آشپزخانه

رنگ زرد در آشپزخانه

رنگ زرد در طراحی داخلی آشپزخانه

در واقع تمام رنگ ها منشاء خود را از طبیعت  می گیرند. اما برخی رنگ ها وجود دارند که به شکلی مستقیم انرژی طبیعت و زندگی را منعکس می کنند و به همین دلیل زمانی که در محیط زندگی انسان به کار برده شوند، فضا و بافتی طبیعی ایجاد کرده و از طرف افرادی که به دنبال ایجاد مکانی با انرژی زندگی هستند، بیشتر مورد استفاده قرار می گیرند. در راس رنگ هایی که انرژی زنده و گرما بخش طبیعت را منعکس می کنند، بدون شک رنگ زرد قرار دارد و یکی از مناسب ترین نقاط خانه برای استفاده از رنگ زرد، آشپزخانه است. ما نیز در این مطلب به بررسی کاربرد رنگ زرد در طراحی داخلی آشپزخانه خواهیم پرداخت. اگر رنگ زرد از رنگ های محبوب شما به شمار می رود، پس با پویانو همراه باشید:

رنگ زرد در طراحی داخلی آشپزخانه

رنگ زرد نمادی از امید، طبیعت و خورشید به شمار می رود و در هر مکانی که به کار برده شود می تواند احساس خوش بینی، گرما و طبیعی بودن را القا کند. رنگ زرد دارای تنالیته های متنوعی از زرد نئونی تا زرد پاستلی و از رنگ عسلی تا زرد خردلی را دارا بوده و همین موضوع باعث می شود تا رنگ زرد با تمام سبک های طراحی داخلی و تمام نقاط موجود در خانه هماهنگی داشته باشد. با به کار بردن تنالیته های رنگ زرد هم می توان فضایی هنری و مدرن ایجاد کرد و هم ظاهری پر انرژي، پویا و جوان به مکان بخشید.

هم چنین رنگ زرد با تنالیته های متنوع خود با رنگ های متفاوتی از سیاه گرفته تا رنگ صورتی به راحتی هماهنگی می یابد و به همین دلیل است که رنگ زرد از طرف طراحان داخلی حرفه ای بسیار مورد استفاده قرار گرفته و از پرکاربرد ترین رنگ ها در دکوراسیون به شمار می رود. یکی از مناسب ترین مکان ها برای استفاده از گرما، پویایی و انرژی رنگ زرد، مکانی مانند آشپزخانه است که احساس با هم بودن، حسی از خانه و انرژی زندگی را تمثیل می کند. روش های متنوعی برای به کار بردن رنگ زرد در آشپزخانه وجود دارد که در ادامه به آن ها خواهیم پرداخت…

رنگ زرد در طراحی داخلی آشپزخانه

  • ترکیب ظریف و زیبای رنگ سفید و زرد

در راس زیبا ترین ترکیب رنگی هایی که با رنگ زرد صورت می گیرد، ترکیب رنگ های سفید و زرد با یکدیگر قرار دارد. رنگ سفید از جمله رنگ هایی است که بیشترین استفاده را در آشپزخانه و در تمام سبک های طراحی داخلی دارد. مهم ترین دلیل این موضوع این است که رنگ سفید فضایی ظریف و فرح بخش بی مانندی را به آشپزخانه می بخشد. اما اگر آشپزخانه ای تماما سفید رنگ به نظر شما خسته کننده خواهد بود، می توانید با استفاده از رنگ زرد به آشپزخانه خود رنگ بخشیده و هم چنان فرح بخشی و ظرافت آن را حفظ کنید.

ترکیب ظریف و زیبای رنگ سفید و زرد

  • رنگ زرد لیمویی و آشپزخانه ای پر انرژي

تنالیته لیمویی رنگ زرد، برای افرادی که به دنبال ایجاد فضایی طبیعی  و پر انرژی هستند، بهترین انتخاب به شمار می رود. رنگ لیمویی که رنگی بسیار انرژيک به شمار می رود، یکی از تنالیته های روشن رنگ زرد به شمار رفته و به همین دلیل برای آشپزخانه های کوچک رنگ ایده آلی به شمار می رود. اگر رنگ لیمویی به عنوان رنگ اصلی در آشپزخانه به کار برده شود، فضایی پر انرژي ایجاد کرده و باعث دلباز تر شدن مکان می شود. بازتاب نور روز بر روی سطوح زرد رنگ باعث ایجاد فضایی گرم و طبیعی خواهد شد.

رنگ زرد لیمویی و آشپزخانه ای پر انرژي

  • ترکیب رنگ های زرد و سیاه؛ طراحی ای کاریزماتیک

اگر می خواهید رنگ زرد را به شکلی تاثیر گذار و کاریزماتیک به کار ببرید، آن چه که به دنبال آن هستید، ترکیب رنگ های زرد و سیاه با یکدیگر است. رنگ سیاه زمانی که در کنار رنگ زرد به کار برده شود، کنتراستی بی نظیر ایجاد کرده و به مکانی مانند آشپزخانه، شخصیتی متفاوت، قابل توجه و منحصر به فرد می بخشد. این ترکیب رنگی برای آشپزخانه هایی به سبک مدرن و معاصر، انتخاب مناسبی خواهد بود.

ترکیب رنگ های زرد و سیاه؛ طراحی ای کاریزماتیک

  • کاربرد رنگ زرد در طراحی داخلی آشپزخانه در جزئيات

راه استفاده  از رنگ زرد در آشپزخانه، تنها به رنگ کابینت ها و یا دیوار ها محدود نمی شود. اگر نمی خواهید به شکلی غالب از رنگ زرد استفاده کرده، اما می خواهید با استفاده از گرمای رنگ زرد به آشپزخانه انرژی و زیبایی ببخشید، در این شرایط می توانید در جزئیاتی مانند مبلمان، لوازم برقی و یا اکسسوار های موجود در آشپزخانه از رنگ زرد استفاده کنید.

همان طور که در ابتدای مطلب گفته شد، رنگ زرد می تواند با بسیاری از رنگ ها هماهنگی و ترکیبی زیبا ایجاد کند. به همین دلیل آشپزخانه شما با هر رنگی که طراحی و دکوراسیون شده باشد تفاوتی ندارد، می توانید با اضافه کردن رنگ زرد به آشپزخانه فضایی طبیعی تر و گرم تر در آن ایجاد کنید. برای این منظور می توانید صندلی ها را به رنگ زرد تغییر داده، یخچالی زرد رنگ خریداری کرده و یا حتی با نصب یک تابلو زرد رنگ بر روی دیوار از انرژی آن بهره مند شوید.

کاربرد رنگ زرد در طراحی داخلی آشپزخانه در جزئيات

  • درخشش رنگ طلایی!

یکی از مجلل ترین و باشکوه ترین تنالیته های رنگ زرد، بدون شک رنگ طلایی است. رنگ طلایی نیز یکی از تنالیته هایی به شمار می رود که می تواند جلوه ای با شکوه به آشپزخانه شما ببخشد. با استفاده از درخشش رنگ زرد می توانید فضایی متفاوت و تاثیر گذاری را در آشپزخانه خود ایجاد کنید. البته بهتر است که در این مورد اغراق نکرده و تنها در جزئیات از رنگ طلایی استفاده کنید. این رنگ در آشپزخانه هایی به سبک کلاسیک، ظاهری ایده آل ایجاد خواهد کرد.

یکی از مجلل ترین و باشکوه ترین تنالیته های رنگ زرد، بدون شک رنگ طلایی است

  • جزئیات زیبایی بخش در آشپزخانه

همان طور که گفته شد، تنها راه استفاده از رنگ زرد در طراحی داخلی آشپزخانه ، کابینت ها و سطوح وسیع دیگر مانند دیوار ها نیستند. با استفاده از سیستم روشنایی نیز می توانید رنگ زرد را وارد آشپزخانه کنید.چراغ های ال ای دی زرد رنگی که در پانل های سقفی به کار برده می شوند، جلوه ای گرم و دلنشین به آشپزخانه خواهند بخشید.

جزئیات زیبایی بخش در آشپزخانه

  • رنگ نارنجی زرد در آشپزخانه

تنالیته تیره تر رنگ زرد در دایره رنگی که به رنگ نارنجی نزدیک تر است و با نام رنگ نارنجی زرد شناخته می شود، انرژي رنگ نارنجی را به همراه داشته و می تواند فضایی تاثیر گذار و قابل توجه در آشپزخانه ایجاد کند. این رنگ در هر مکانی که به کار برده شود فضای آن را به طور کامل تغییر داده و سبکی مدرن و قدرتمند را به نمایش می گذارد. این رنگ زمانی که با رنگ های تیره ترکیب شوید، ظاهری مدرن و قابل توجه ایجاد خواهد کرد.

رنگ نارنجی زرد در آشپزخانه

کابینت های دو رنگ در سال های اخیر به یکی از ترند های محبوب و پرکاربرد در طراحی آشپزخانه تبدیل شده اند. رنگ زرد نیز با رنگ های پرکار بردی مانند سفید، سیاه و چوب در آشپزخانه های مدرن، هماهنگی زیبایی ایجاد می کند. به همین دلیل رنگ زرد در کابینت های دو رنگ در آشپزخانه های مدرن امروزی، کاربرد فراوانی دارد. اگر شما نیز از جمله افرادی هستید که کابینت های دو رنگ را پسندیده و می خواهید در آشپزخانه خود از آن استفاده کنید، می توانید رنگ زرد را به عنوان یکی از رنگ ها انتخاب کرده و فضایی گرم، پرانرژی و دلنشین در آشپزخانه خود ایجاد کنید.

محبوبیت رنگ زرد در کابینت های دو رنگ

 

 

 

 

رنگ زرد در طراحی داخلی آشپزخانه

تحریریه پویانو