رنگ زرد آفتابی و اتاق روشن و درخشان کنید

رنگ زرد آفتابی و اتاق روشن و درخشان کنید

رنگ زرد آفتابی ؛ این 10 روش را برای پشت سر گذاشتن زمستان و استقبال از شاداب ترین رنگ های بهاری مشاهده کنید. در هر خانه‌ای حتما جایی برای اضافه کردن یک رنگ وجود دارد حتی اگر آن صرفا ترکیب رنگ یک گل زیبا یا یک تابلو هنری باشد.

اگر جزو افرادی هستید که به دنبال اضافه کردن رنگ‌های اشباع در یک فضای صرفا خنثی منزل خود می‌باشید چرا از روشنایی و درخشش رنگ زرد آفتابی بهره نمی‌گیرید؟

این رنگ پرنشاط فضاهای بدون زرق و برق را به سرعت زیبایی و جذابیت می‌بخشد. خلوص و شدت این رنگ متمایز و خیره‌کننده و در عین حال لذت بخش می‌باشد.

ببینید که آیا این طرح های زیبا می‌توانند شما را در استفاده از مقداری رنگ زرد آفتابی به منزل تان در فصل بهار تشویق کنند.

1-به کار بردن آن در رنگ شلف ها و قفسه ها

رنگ های ملایم به زیبایی در کنار رنگ زرد تند عمل کرده و جلوه ای به وجود می آورند که درون هر طرحی جذاب و قابل توجه است.

لبه های این شلف متصل به یک میز با رنگ زرد پرنشاط نمایی بسیار زیباتر پیدا کرده اند. رنگ خاکستری و سفید به خوبی با رنگ های روشن ترکیب می‌شوند چرا که آن ها دارای ته رنگ های سرد هستند.

2-استفاده کردن رنگ کم

آیا در اضافه کردن رنگ ها تردید دارید؟ اضافه کردن مقداری رنگ زرد آفتابی روی یک دیوار باریک را امتحان کنید. آن را با یک صندلی همرنگ هماهنگ کنید تا اثر آن را تشدید کند و فضایی دیگر برای نشستن شما یا قرار دادن یک دسته شکوفه بهاری فراهم شود.

3-استفاده از ملزومات و وسایل به رنگ زرد

ترکیب کردن درست رنگ ها یک هنر است اما زمانی که در آن حرفه ای شوید به یک کار سرگرم کننده تبدیل می‌گردد. این فضای پرروح و دلپذیر در سرحال آوردن شما زمانی که خسته هستید شکست نمی‌خورد. در این جا یک لامپ و کوسن کوچک زرد رنگ به این فضا روح بخشیده اند. رنگ شدید و تند زرد آفتابی در میان ترکیب نقش و نگارها و رنگ های مختلف آبی اتاق ظاهری برجسته و متمایز دارد بدون این که با دیگر رنگ ها در رقابت قرار بگیرد.

4- مبل زیبا

گاهی اوقات بهترین ایده برجسته ترین است. استفاده از پارچه مبلی با چنین رنگ جذاب و خیره کننده ای برای یک مبل ممکن است یک اقدام پرریسک به نظر برسد، اما اگر رنگ زرد را دوست دارید مطمئنا هر زمان که روی آن تکیه می‌دهید لبخند روی لبان تان می‌نشیند.

با اضافه کردن یک پس زمینه(دیوار) کمرنگ یا خنثی با صرفا اضافه کردن یک رنگ تند مکلمل( همانطور که در این جا نیز نشان داده شده است) اجازه دهید که ظاهر مبل تان بیشتر به چشم آید.

برای داشتن جلوه ای دراماتیک تر، تن های رنگی جواهری مانند رنگ طلایی این مبل واقعا در کنار یک پس زمینه تیره نظیر  رنگ‌های سورمه ای و مشکی جلوه زیباتری پیدا می‌کنند.

5-به کار بردن ظریف رنگ ها

با به کار بردن ظریف و کم این رنگ نیز می‌توانید جلوه یک فضا را تغییر داده و شاداب تر کنید. این چهارپایه های ایسلند وسایل دم‌دستی ساده ای هستند که زمانی که به ترکیب صنعتی-سنتی این آشپزخانه اضافه شدند جلوه ای بسیار جالب پدید آوردند.

صندلی های زرد رنگ را می توان در هر جایی و برای دلچسب تر کردن یک میز ناهارخوری بی روح اضافه کرد.

6-دستیابی به جلوه ای غیرمنتظره

قرار دادن رنگ های تند در جاهایی که انتظار نمی‌رود یکی از کارهای سرگرم کننده هنگام دکوراسیون می‌باشد. این حمام بدون این دیوارکوب های زرد خیره کننده ظاهر ساده و خشکی می‌داشت، اما می بینید که با به نمایش گذاشتن رنگ تماشایی آفتابی چقدر ظاهر آن جذاب شده است؟

7-ویژگی های سنتی

هنگامی که ویژگی های سنتی خانه شما ظاهری تکراری پیدا کرده است، با اضافه کردن یک رنگ روشن به آن زندگی دوباره بدهید. ممکن است دست کاری و تغییر دادن  گچ کاری دور شومینه ای با منبت های خاص و ظریف در نظر شما خوشایند نباشد،اما ببنید با اضافه کردن یک رنگ خیره کننده چه ظاهر پرنشاط و زنده ای پیدا می‌کند؟  از آن جایی که فضای شومینه مقدار کمی است در نتیجه رنگ کردن آن زمان اندکی از شما می گیرد.

8- تغییر دکور تخت

آیا اتاق خواب تان ظاهری خسته کننده پیدا کرده است؟ اگر فعلا قصد هزینه کردن روی یک تخت جدید را ندارید یک ملاحفه یا روتختی زیبا بدون زحمت زیاد روی جلوه آن تاثیر می‌گذارد. برای همه چیز جز تخت ظاهری ساده و بی پیرایه انتخاب کنید. در این صورت به ندرت به انجام دادن کاری دیگر برای درخشان کردن اتاق خواب تان نیاز پیدا می‌کنید.

رنگ زرد آفتابی
رنگ زرد آفتابی

9- یافتن کمبودهای دکوراسیون اتاق

شاید تا به حال چندین و چند بار به دکوراسیون اتاق خود چیزهایی را صرفا برای این که فضای تان چیز خاص و ویژه ای درون خود ندارد اضافه کرده باشید و همچنان به تغییر مورد نظرتان نرسیده باشید. با این اتفاق احساس دلسری و نارضایتی نکنید چرا که همیشه راه حلی وجود دارد. این پرده ها به نظر نمی‌رسید که در این فضا خوب عمل کنند اما می‌بینید که به زیبایی کل اجزای اتاق را به یکدیگر پیوند داده است.

10-تغییر فکر در مورد رانر یا فرش های راه پله

چه کسی به یک فرش پله گران قیمت نیاز دارد وقتی که می‌شود پله ها را خودتان به زیباترین جلوه منزل تان تبدیل کنید؟ رنگی را انتخاب کنید که با عبور و مرور افراد بعد از مدتی رنگ پریده نشود. اگر پله های راهروی ورودی منزل خود را با رنگ زرد نقاشی کنید همیشه نگاه هایی هستند که جلوه خاص و متمایز پله ها از لای درب خانه شما توجه آن ها را به خود جلب می‌کند.

 

 

 

تحریریه پویانو: سجادی

منبع: houzz