12 رنگ دیوار اتاق خواب با رنگ آمیزی متفاوت

رنگ دیوار اتاق خواب

12 رنگ دیوار اتاق خواب با رنگ آمیزی متفاوت

دکوراسیون اتاق خواب نسبت به سایر اتاق های دیگر خانه، دارای طراحی منحصر به فرد تری است. به دلیل این که اتاق خواب مکانی خصوصی و حریم شخصی فرد بوده و هم چنین نیاز به طراحی و سبکی منحصر به فرد دارد، می توان رنگ های متفاوتی را در طراحی اتاق خواب به کار برد. بر اساس سبکی که برای اتاق خواب انتخاب می کنید، می توانید تنها از یک رنگ استفاده کرده و یا با به کار بردن رنگ های متفاوت یک ترکیب رنگی زیبا ایجاد کنید. با پویانو همراه باشید تا با 12 رنگ آمیزی متفاوتی که می توانید برای رنگ دیوار اتاق خواب به کار ببرید آشنا شوید:

 رنگ دیوار اتاق خواب

رنگ یکی از مهم ترین عناصر در طراحی هر مکانی به شمار می رود و در اتاق خواب نیز این موضوع از اهمیت بیشتری برخوردار می شود. زیرا رنگ نه تنها در ظاهر اتاق خواب تاثیر گذار است، بلکه در ایجاد فضایی مناسب برای تجربه خوابی راحت و سالم نیز نقش به سزایی را ایفا می کند.

نکته مهمی که در استفاده از رنگ در اتاق خواب باید به آن توجه داشته باشید این است که رنگ باید متناسب با طراحی و سبک دکوراسیون اتاق انتخاب شده و اگر می خواهید از بیش از یک رنگ استفاده کنید، رنگ های انتخابی شما باید با یکدیگر هماهنگی کامل داشته باشند. ما در این مطلب رنگ هایی که از طرف طراحان و دکوراتور ها بیشترین استفاده در اتاق خواب را دارند مورد بررسی قرار خواهیم داد که می توانند برای شما بسیار الهام بخش باشند…

  1. دیوار هایی به رنگ آجری

اگر می خواهید فضایی گرم و به سبک وینتیج در اتاق خواب خود ایجاد کنید، می توانید از رنگ آجری استفاده کنید. رنگ آجری دارای تمام ویژگی های یک رنگ گرم بوده و با سبک هایی مانند سبک وینتیج سازگار تر است. البته برای بهره بردن از این رنگ بهتر است که یکی از دیوار ها را با آجر واقعی پوشانده و یا اگر این روش به نظرتان کمی دشوار است، از کاغذ دیواری هایی که دارای طرح و نقش آجر هستند، استفاده کنید. رنگ آجری می تواند فضایی گرم و دلنشین به اتاق خواب شما ببخشد.

دیوار هایی به رنگ آجری

دیوار هایی به رنگ آجری

  1. رنگ صورتی و طرح های خاص

یکی از محبوب ترین رنگ ها که بیشترین استفاده را از طرف خانم ها در اتاق خواب دارد، رنگ صورتی و تنالیته های متفاوت آن است که می تواند دکوراسیونی بی نظیر را در اختیار شما قرار دهد. برای این که از زیبایی رنگ صورتی در اتاق خواب خود بهره مند شوید، هم می توانید دیوار ها را با رنگ صورتی پوشانده و هم از کاغذ دیواری هایی استفاده کنید که دارای طراحی های صورتی رنگ هستند. هر دوی این روش ها می توانند زیبایی رنگ صورتی را به اتاق خواب شما بیاورند.

رنگ صورتی و طرح های خاص

رنگ صورتی و طرح های خاص

  1. رنگ بژ و تنالیته های آن

اگر دارای زندگی ای به سبک مینیمال هستید، با به کار بردن رنگ بژ و تنالیته های متفاوت آن در اتاق خواب می توانید، به دیوار ها رنگ و زیبایی ببخشید. رنگ بژ که به عنوان رنگی خنثی شناخته می شود، برای استفاده در تمام سبک ها از جمله مدرن و مینیمال نیز مناسب بوده و دکوراسیونی بدون نقص در اتاق خواب ایجاد خواهد کرد.

رنگ بژ و تنالیته های آن

  1. رنگ های روشن

اگر به دنبال اتاق خوابی فرح بخش و دلباز هستید، بهتر است که از رنگ های روشن استفاده کنید. رنگ های روشن دارای ویژگی هایی هستند که می توانند با سبک ها و رنگ های متفاوت هماهنگی پیدا کرده و فضایی متعادل ایجاد کنند. رنگ سفید و تنالیته های رنگ روشن می توانند اتاق خوابی آرامش بخش، دلباز و روشن را در اختیار شما قرار دهند.

رنگ های روشن

  1. ترکیب رنگ های طوسی و قهوه ای

اگر به استفاده از رنگ های خنثی در اتاق خواب علاقه مند هستید، ترکیب رنگ های خنثی ای مانند طوسی و قهوه ای، می توانند یک ترکیب رنگی زیبا را در اختیار شما قرار دهند. برای این منظور می توانید بر روی دیوار از رنگ طوسی استفاده کرده و رنگ قهوه ای را در سرویس خواب و یا کفپوش اتاق به کار ببرید.

ترکیب رنگ های طوسی و قهوه ای

  1. رنگ سبز و تنالیته های آن

رنگ سبز و تنالیته های متنوع آن رنگی مناسب برای اتاق خواب به شمار می روند؛ زیرا هم فضایی آرام و مناسب برای خواب ایجاد کرده و هم ظاهری فرح بخش به اتاق خواب می بخشند. به خصوص تنالیته های روشنی مانند رنگ سبز پسته ای، هم با رنگ های خنثی هماهنگی زیبایی ایجاد کرده و هم برای افرادی که به سبک کلاسیک علاقه مند هستند انتخاب مناسبی به شمار می رود.

رنگ سبز و تنالیته های آن

  1. ترکیب رنگ های سیاه و سفید

برای ایجاد فضایی مدرن و متفاوت در اتاق خواب می توانید از ترکیب زیبای رنگ های سیاه و سفید بهره مند شوید. این ترکیب رنگی به شما این امکان را می دهد تا رنگ های متضاد را به شکلی زیبا و هماهنگ در کنار یکدیگر به کار ببرید. ترکیب رنگ های سیاه و سفید برای اتاق خواب هایی به سبک مدرن و معاصر، بهترین انتخاب به شمار می رود.

  1. رنگ های تیره

رنگ های تیره از جمله رنگ هایی هستند که کمتر در اتاق خواب به کار برده می شوند، اما اگر می خواهید از تضاد میان رنگ ها به شکلی واضح استفاده کرده و در اتاق خواب خود کنتراست ایجاد کنید، رنگ های تیره بهترین انتخاب برای دیوار ها خواهند بود. رنگ های تیره در ترکیب با رنگ های روشن، درست مانند ترکیب سیاه و سفید، اتاق خوابی بسیار زیبا و ظریف را برای شما ایجاد خواهند کرد.

  1. رنگ سیاه و تنالیته های آن

با استفاده از رنگ سیاه و تنالیته های متفاوت آن بر روی دیوار های اتاق خواب و سایر سطوح موجود، می توانید دکوراسیونی قابل توجه و تاثیر گذاری را ایجاد کنید. با انتخاب رنگ سیاه برای دیواری که پشت تخت خواب قرار می گیرد، می توانید جلوه ای متفاوت به اتاق بخشیده و از شخصیت قدرتمند رنگ سیاه بهره مند شوید.

  1. ظرافت رنگ بنفش

برای ایجاد فضایی رمانتیک در اتاق خواب، یکی از بهترین انتخاب ها، رنگ بنفش و تنالیته های آن خواهد بود. اگر شما هم به دنبال اتاق خوابی مدرن، اما با فضایی رمانتیک هستید، می توانید از ظرافت رنگ بنفش و تنالیته های مختلف آن بهره مند شوید.

  1. رنگ قهوه ای تیره

رنگ قهوه ای تیره نیز یکی از رنگ های تیره ای است که برای استفاده در اتاق خواب بسیار مناسب است. رنگ قهوه ای تیره که به عنوان رنگ چوب نیز می توان آن را به کار برد، می تواند جلوه ای متفاوت به فضای اتاق خواب ببخشد.

  1. رنگ دیوار اتاق خواب با ترکیب رنگ سبز و فیروزه ای

ترکیب رنگ های سبز و فیروزه ای نیز از جمله ترکیب رنگی هایی به شمار می رود که می تواند در اتاق خوابی به سبک مدرن به کار برده شون. هر دوی این رنگ ها دارای ویژگی آرامش بخشی بوده و برای استفاده در اتاق خواب انتخاب مناسبی به شمار می روند.