نحوه به کارگیری رنگ در دکوراسیون داخلی نشیمن

نحوه به کارگیری رنگ در دکوراسیون داخلی نشیمن

آیا همواره در طراحی داخلی سالن نشیمن منزل خود به سراغ رنگ مشخصی می روید؟ اگر این طور است، شاید بد نباشد کمی انعطاف به خرج داده و رنگ های زیبای دیگری که در این دنیا وجود دارند را نیز امتحان کنید! وقتی این همه رنگ برای تزریق زیبایی و جذابیت به منزل ما وجود دارند، مسلما نباید خودمان را محدود کنیم. از سبز تیفانی گرفته تا مرجانی و نیلی. بله، این همه رنگ متفاوت در انتظار شما هستند تا آن ها را به دکوراسیون داخلی نشیمن خود دعوت کنید. پویانو در این مطلب، نحو استفاده از رنگ در دکوراسیون داخلی نشیمن و نحوه ست کردن آن ها با رنگ های دیگر را با شما در میان خواهد گذاشت. اگر دوست دارید از کلیشه ها فاصله گرفته و با این رنگ های جذاب و دوست داشتنی آشنا شوید، این مطلب را از دست ندهید.

رنگ سبز تیفانی

رنگ سبز تیفانی در دکوراسیون نشیمن

سبز تیفانی یا همان سبز فسفری، رنگی است که می تواند طراوت و سرزندگی را همراه با هیجان و چه بسا آرامش به فضای نشیمن شما بیاورد. سبز تیفانی، رنگی است همه کاره، متفاوت و زیبا که انتخابش می تواند بسیار رویایی باشد. این رنگ، شباهت زیادی به رنگ آبی دارد و به کار بردن آن می تواند حس گیاهان و دریا را به صورت همزمان به فضا بیاورد. سبز تیفانی را می توانید مطابق تصویر بالا با رنگ هایی چون سفید، کرمی و شیری ترکیب کنید.

رنگ سفید

رنگ سفید

سفید، پادشاه رنگ های خنثی و تقریبا محبوب ترین رنگ در طراحی داخلی است. سفید، رنگی است که باعث روشن و دلباز شدن فضای نشیمن شما می شود و از آن جا که جلوه ای مدرن دارد، مناسب دکوراسیون مینیمال است. این رنگ را برای نشیمن های کوچک پیشنهاد می کنیم. سفید را می توانید با هر رنگی ست کنید. برای مثال، در تصویر فوق، این رنگ با مشکی ست شده است.

رنگ زرد

رنگ زرد

به دلتان شک و تردید راه ندهید و رنگ زرد را وارد دکوراسیون منزل کنید. شور و نشاطی که در این رنگ وجود دارد، می تواند یکنواختی دکوراسیون نشیمن خانه شما را برطرف کرده و به آن حال و هوایی جدید بدهد. رنگ زرد را هم می توان با رنگ های سردی چون آبی و سبز و هم با رنگ های گرمی مثل نارنجی و قهوه ای ست کرد.

رنگ صورتی

رنگ صورتی

صورتی، برخلاف تصوری که اکثریت مردم از آن دارند، فقط مختص دکوراسیون فضاهای دخترانه نیست. رنگ صورتی ملایم می تواند فضایی آرامش بخش، رمانتیک و فانتزی به نشیمن منزل شما بدهد. از بهترین رنگ ها برای ست کردن با رنگ صورتی می توان به خاکستری، قهوه ای و طلایی اشاره کرد که در تصویر بالا هم قابل مشاهده هستند.

رنگ هلویی

رنگ هلویی

رنگ هلویی که ترکیبی از دو رنگ نارنجی و صورتی است، بدون شک از دوست داشتنی ترین رنگ های دنیاست. این رنگ می تواند دیوارهای خسته کننده نشیمن منزلتان را از این رو به آن رو کند و فضایی دلنشین و دوستانه به وجود آورد. هلویی در کنار آبی، کرمی و قهوه ای، خیلی زیبا به نظر می رسد. امتحانش کنید!

رنگ قرمز

رنگ قرمز

قرمز، رنگ عشق و جسارت است. اگر شدیدا عاشق هستید یا جسارت به کار بردن این رنگ را دارید، چرا که نه؟ قرمز می تواند انرژی بی نظیری به فضای نشیمنتان بدهد. رنگ هایی که با قرمز همنشین می شوند، بهتر است خنثی باشند، زیرا به این شکل، هم قرمز جذابیت خود را بیش تر به رخ می کشد و هم فضا از نظر رنگی به تعادل می رسد.

رنگ سیاه

رنگ سیاه

چه کسی گفته که رنگ سیاه برای دکوراسیون منزل مناسب نیست؟ اگر نشیمن بزرگی دارید، هیچ ایرادی ندارد که برخی از دیوارها را به رنگ سیاه در آورید. با این کار، صاحب دکوراسیونی جذاب و منحصر به فرد نیز خواهید شد. سیاه را هم مانند سفید می توانید با هر رنگی ست کنید، اما بهترین رنگ برای همنشینی با آن، سفید است.

رنگ نیلی

رنگ نیلی

نیلی از جمله رنگ های شگفت انگیز و جذابی است که شاید کمی مظلوم واقع شده باشد. رنگ نیلی هم مانند رنگ سیاه به خاطر ریسک کوچک شدن فضا کم تر مورد استفاده قرار می گیرد، اما به کار بردن آن ها در یک جبهه می تواند زیبایی چشمگیری به فضای نشیمن بدهد. رنگ نیلی را بهتر است با رنگ های خنثی و خصوصا رنگ سفید به کار ببرید.

رنگ آبی

رنگ آبی

آبی، رنگ محبوب بسیاری از افراد است. با این حال، شاید کم تر در طراحی داخلی از آن استفاده شود. رنگ آبی می تواند حس پاکی و آرامش را به فضای نشیمن منزلتان تزریق کند. آبی را می توانید مطابق تصویر بالا در کنار سفید و نیلی به کار ببرید. البته همنشینی آن با زرد و خاکستری نیز جالب خواهد بود.

رنگ مرجانی

رنگ مرجانی

مرجانی هم از رنگ هایی است که مردم کم تر می شناسند. این رنگ، شباهت زیادی به رنگ هلویی دارد، اما کمی از آن تیره تر است و ظاهر ملایم هلویی را ندارد. رنگ مرجانی می تواند ظاهر جذاب و خوش آب و رنگی به دیوارها بدهد. ما پیشنهاد می کنیم مرجانی را با سفید، کرمی و خاکستری ست کنید.

رنگ آبی آسمانی

رنگ آبی آسمانی

رنگ آبی آسمانی نیز رنگی است که شدیدا برای استفاده در سالن نشیمن توصیه می شود. این رنگ باعث می شود یک تم روشن و آرامش بخش به فضا بدهید. آبی آسمانی هم مانند سفید، انتخاب خوبی برای نشیمن های کوچک است و با اکثر رنگ های خنثی مانند سفید و خاکستری به خوبی ست می شود.

رنگ خاکستری

رنگ در دکوراسیون داخلی نشیمن

رنگ خاکستری

خاکستری از جمله رنگ های خنثی است. این رنگ، قادر است در کنار هر رنگی که تا به حال دیده اید، خوب به نظر برسد. خاکستری را می توان یک رنگ متواضع دانست، زیرا معمولا در پس زمینه قرار می گیرد و چون خنثی می باشد، سبب می شود رنگ همنشین آن خیلی بیش تر جلوه کند. همان طور که درباره راحتی ست کردن خاکستری گفتیم، نیازی به معرفی رنگ های مناسب برای همنشینی با آن نیست، اما اگر می خواهید خاکستری، رنگ اصلی فضا باشد، می توانید روی سیاه و سفید، حساب باز کنید.

رنگ یاسی

رنگ یاسی

آیا شما به رنگ های آرام و ملایم علاقه مند هستید؟ در این صورت، حتما رنگ یاسی را جزو گزینه های خود قرار دهید. این رنگ ملیح و زیبا می تواند ظاهر آرامش بخش و لطیفی به نشیمن منزلتان بدهد. یاسی را بهتر است در کنار رنگ هایی مثل سفید و خاکستری به کار ببرید.

رنگ سبز

رنگ سبز

سبز، رنگ گیاهان و طبیعت است. هر حسی که طبیعت به شما منتقل می کند از طریق به کار بردن این رنگ در فضا نیز انتقال پذیر می باشد. اگر می خواهید در نشیمن خانه خود حس تازگی و طراوت را تجربه کنید، رنگ سبز را انتخاب کنید. سبز، هم در کنار زرد و هم در کنار قهوه ای، فوق العاده به نظر می رسد.

رنگ آبی کاربنی

رنگ آبی کاربنی

آبی کاربنی می تواند انتخابی جسورانه از میان طیف های مختلف رنگ آبی باشد. اگر از به کار بردن آبی کاربنی در مقیاس بزرگ می ترسید، می توانید تنها در بخش کوچکی از آن استفاده کنید. جذابیت خاصی که این رنگ دارد، می تواند یک دکوراسیون بی روح را دگرگون کند. برای این که آبی کاربنی، بیش تر جلوه کند، آن را در کنار سفید، خاکستری یا رنگ های شاد و گرم به کار ببرید.

رنگ بنفش

رنگ بنفش

بنفش، رنگی است شاد و پر انرژی که می تواند جلوه بی نظیری به دکوراسیون نشیمن شما بدهد. رنگ بنفش، یک رنگ فانتزی است که نه می توان آن را سرد نامید و نه گرم. شما می توانید رنگ بنفش را در کنار آبی، سفید و خاکستری به کار ببرید.

رنگ نارنجی

رنگ نارنجی

رنگ نارنجی نیز یک رنگ فانتزی از میان رنگ های شاد و گرم است که می تواند مانند قرمز، انرژی بی نظیری به دکوراسیون نشیمن خانه شما بدهد. بهترین همنشین رنگ نارنجی، زرد است، اما رنگ هایی مثل شیری و قهوه ای نیز در کنار آن زیبا به نظر می رسند.

رنگ یشمی

رنگ یشمی

اگر می خواهید یک دکوراسیون شیک و لاکچری در سالن نشیمن خود داشته باشید، رنگ یشمی می تواند گزینه خوبی باشد. نکته جالب در مورد رنگ یشمی، این است که معمولا روی مخمل، فوق العاده به نظر می رسد. شما می توانید یشمی را در کنار طیف های دیگر سبز، سفید و خاکستری به کار ببرید.

 

 

رنگ در دکوراسیون داخلی نشیمن

معماری و دکوراسیون داخلی پویانو / اکبری