چطور رنگ آبی مناسب برای طراحی داخلی منزل انتخاب کنیم؟

چطور رنگ آبی مناسب برای طراحی داخلی منزل انتخاب کنیم؟

رنگ آبی مناسب برای طراحی داخلی ؛ قصد دارید رنگ آبی را برای دیوارهای منزل خود انتخاب کنید؟ فیروزه ای، آبی آسمانی، آبی فولادی، آبی نفتی، آبی بنفش کدام یک؟ در این جا قصد داریم شما را در انتخاب رنگ آبی مناسب راهنمایی کنیم. افراد زیادی هستند که آبی رنگ مورد علاقه شان است. برای درک محبوبیت رنگ آبی، باید بدانید که این رنگ برای اکثر مردم نشانگر چیست؛ اعتماد، افتخار، تجدید و ثبات.

ترکیب این معانی به همراه احساسی که رنگ آبی در یک فرد ایجاد می‌کند مانند احساس آرامش، سکوت و طراوت بخشیدن باعث می‌شود که این رنگ به خاطر این مزایایی که دارد یکی از رنگ‌های موفق و پرطرفدار باشد. اگرچه رنگ آبی می‌تواند برای خانه شما رنگ مناسبی باشد اما بعضی رنگ های خاص یا به عبارتی اکثر آن ها به گونه ای هستند که حس افسردگی را القا می‌کنند. از سویی دیگر، برخی از رنگ های آبی هستند که بسیار مهیج و پرانرژی می‌باشند طوری که شاید دیگر آن حس آرامش را نتوانند با خود به یدک بکشند. برای جلوگیری از هر دوی این معضل پویانو چند راهکار برای کمک به انتخاب مناسب ترین رنگ آبی ارائه می‌کند.

 

رنگ آبی آسمانی

ما فکر می‌کنیم زیباترین رنگ‌های آبی آن هایی هستند که شبیه آبی یک آسمان صاف و روشن در وسط ظهر باشند. بله همان رنگ آسمان بدون هیچ ابر و مه که کران تا کران نیلگون است. این رنگ خیلی اشباع است اما نمی‌توان گفت نامناسب است. این نوع از رنگ آبی پرطراوت و سرزنده است و با خود انرژی را به اتاق می‌آورد اما از آن جایی که رنگ آن از روی آبی آسمان و دریا تقلید شده است برای نگاه ها بسیار دلپذیر و آشناست. برای همین پرانرژی بودن آن موجب خستگی چشم نمی‌شود.

انتخاب رنگ: رنگ Flyaway 6794 مربوط به شروین ویلیامز

رنگ آبی فیروزه ای کمرنگ

فیروزه ای از چند سال قبل تا کنون به عنوان یکی از گرایش‌های رنگی محبوب جایگاه خود را حفظ کرده است. این رنگ آبی دریایی گرمی است که به شدت تحت تاثیر سبز قرار گرفته است. تن های ملایم تر فیروزه ای برای اتاق خواب عالی هستند. آن ها آرامش بخش و ساکت هستند و به خوبی با دیگر رنگ ها ترکیب می‌شوند.

انتخاب رنگ: رنگ Aqueduct 6758 مربوط به شروین ویلیامز

رنگ آبی مات یا رنگ پریده

اگر تصمیم دارید دیوارهای تان را به رنگ سفید نقاشی کنید اما عاشق رنگ آبی هستید سعی کنید از آبی مات استفاده کنید. این رنگی فوق العاده آرامش بخش و تسکین دهنده است که به هیچ وجه ظاهر فضای شما را خسته کننده نمی‌کند و ضمنا باعث می‌شود تا قرنیزها و گچ کاری های سفید روی دیوار درخشان تر به چشم بیایند.

انتخاب رنگ: رنگ Tibetan Sky 7134 مربوط به شروین ویلیامز

رنگ آبی کدر و سرد

بسیاری از افراد سبک های طراحی آسیایی را از روی رنگ قرمزشان تشخیص می‌دهند. با این حال، رنگ آبی کدر نیز انتخاب خوبی برای اینگونه سبک هاست. آبی و سبز سمبل‌های تجدید و جاودانگی در چین هستند.

این رنگ به عنوان پس زمینه ای برای لوازم سرامیکی آبی و سفید فوق العاده زیباست. من عاشق استفاده از این رنگ سیر آبی برای اتاق های پسران نوجوان هستم.

انتخاب رنگ: رنگ Blue Dragon 810 مربوط به بنجامین مور

رنگ آبی مناسب برای طراحی داخلی
رنگ آبی مناسب برای طراحی داخلی

رنگ آبی خاکستری

رنگ های آبی خاکستری تیره به زیبایی با فضاهای معاصر امروزی هماهنگ می‌شوند. این ها جایگزین خوبی برای خاکستری خالص که گاهی اوقات کسل کننده می شود هستند.

شاید متوجه شوید که نقاشی کردن صرفا یک دیوار با این رنگ برای اضافه کردن ابعاد به اتاق تان کافی است طوری که باعث محبوس نشان دادن فضا نیز نمی‌شود.

انتخاب رنگ: رنگ Water’s Edge 1635 مربوط به بنجامین مور

رنگ آبی نقره ای

رنگ‌های آبی نقره ای روشن تر رنگ های خنثی و دوست داشتنی هستند. این تن‌های رنگی بسیار شبیه رنگ های قهوه ای و بژ عمل می‌کنند چرا که شما می‌توانید هر رنگی را در کنار آن ها بیاورید. این رنگ‌های ملایم شما را در انتخاب دیگر رنگ‌ها محدود نمی‌کنند اما اندکی با خود حس سرما می‌آورند.

انتخاب رنگ: رنگ Silvery Blue 1647 مربوط به بنجامین مور

رنگ آبی مناسب برای طراحی داخلی
رنگ آبی مناسب برای طراحی داخلی

رنگ بنفش آبی

بنفش آبی یک رنگ آبی شاد است. این رنگ به خاطر ته رنگ بنفشی که دارد تا حدی پرهیاهو و پرنشاط است. در شرایط روشنایی خاص این رنگ بیشتر به بنفش نزدیک تر است و این در طول روز تغییر می‌کند. آبی بنفش برای فضاهای غیررسمی عالی است و برای اتاق های رسمی کاملا غیرمنتظره محسوب می‌گردد.

انتخاب رنگ: رنگ Blue Pearl 1433 مربوط به بنجامین مور

رنگ فیروزه ای مات

فیروزه ای مات نسخه ملایم تر فیروزه ای است اما به آب نزدیک تر است و تا حدی حس دریا را القا می‌کند. این رنگ برای حمام و سرویس ایده آل است اما برای اتاق پذیرایی و نشیمن رنگی فوق العاده سرد به حساب می‌آید.

انتخاب رنگ: رنگ Tidewater 6477 مربوط به شروین ویلیامز

رنگ آبی مناسب برای طراحی داخلی
رنگ آبی مناسب برای طراحی داخلی

رنگ فیروزه ای

برای جذابیت بخشیدن به یک فضا به دنبال رنگ های خیره کننده و تیره آبی بروید. فیروزه ای رنگی نسبتا تیره است که ویژگی برجسته‌ای به فضای اتاق تان اضافه می‌کند.

انتخاب رنگ: رنگ Really Teal 6489 مربوط به شروین ویلیامز

رنگ آبی مناسب برای طراحی داخلی
رنگ آبی مناسب برای طراحی داخلی

رنگ آبی نفتی

رنگ آبی خیره‌کننده و زیبای دیگری که می‌توانیم نام ببریم آبی نفتی است همانند این رنگی که در این عکس استفاده شده است. این رنگ از آبی کبالتی، سورمه ای و آبی سلطنتی تیره تر است و احمتمالا تیره ترین تن رنگ آبی است. انتخاب این رنگ کمی شجاعت می‌طلبد اما اگر آبی نفتی را در کنار رنگ های سفید یا ملایم استفاده کنید می‌توانید به نتایج شگفت انگیزی دست پیدا کنید.

انتخاب رنگ: رنگ Hale Navy HC-154 مربوط به بنجامین مور

 

 

 

تحریریه پویانو: سجادی

منبع: houzz&pooyano