۷ روش استفاده از رنگ آبی برای تغییر فضای اتاق خواب

۷ روش استفاده از رنگ آبی برای تغییر فضای اتاق خواب

تنوع بالای رنگ آبی برای اتاق خواب بسیار ایده آل است چرا که رنگ‌های مختلف آن می‌توانند فضاهای متفاوتی را ایجاد کنند. به عنوان مثال بد نیست بدانید آبی نفتی غنی و مجلل است، در حالی که آبی آسمانی حس تازگی و تمیزی دارد.

image1به استقبال جذابیت روستایی بروید

پارچه‌های لایه لایه آبی بهترین انتخاب برای ایجاد یک فضای روستایی در اتاق هستند. رنگ‌های کم رنگ به اندازه ای ظریف و لطیف هستند که ترکیبی از آنها می‌تواند حس گرم و راحتی به تخت بدهند.

image2از طرح دادن نپرهیزید!

اسباب و اثاثیه سفید وقتی در مقابل دیوار آبی رنگ قرار می گیرند بسیار روشن‌تر و جذاب‌تر جلوه می‌کنند و این روتختی و رو بالشی‌ها عناصر سفید و آبی را به خوبی با هم مرتبط کرده‌اند. طراحی‌های بخصوص در مقیاس بسیار بزرگ می‌توانند کمی اغراق‌آمیز باشند اما این طرح با حاشیه‌های صاف و لکه مانند شبیه یک نقاشی با آبرنگ شده است. لازم نیست که از طرح‌ها و عکس‌ها در همه جای اتاق خواب استفاده کنید بهتر است سعی کنید فقط به اندازه شکل و شخصیت دادن به فضا از آنها در جاهای مناسب استفاده کنید.

image3از طرح‌های لوکس بهره ببرید

اگر می‌خواهید به یک فضای خنثی روح و غنا ببخشید از رختخواب آبی رنگ استفاده کنید. اگر در فضای اطراف فقط رنگ‌های خاکستری کم رنگ، کرم یا قهوه ای کمرنگ وجود دارند می‌توانید برای افزودن جذابیت فضا به آن پارچه‌های کتانی آبی رنگ هم اضافه کنید. در اینجا افزودن لحافی با پارچه آبی نفتی به این اتاق روح تازه بخشیده است. آبی نفتی یا سورمه ای رنگ هایی هستند که به راحتی با همه چیز ست می‌شوند.

image4به استقبال دریا بروید

برای اینکه فضا را کمی ساحلی کنید از دریا و رنگ‌های آن الهام بگیرید. می‌توانید از پارچه‌های راه راه و یا رو تختی‌های بافته شده استفاده کنید. دلیلی که استایل ساحلی بسیار پر طرفدار است این است که رنگ های پایه سفید، آبی، کرمی و خاکستری رنگ‌های لطیف و تطبیق پذیری هستند. از اسباب چوبی رنگ شده استفاده کنید تا حس سادگی به فضا بدهید.

image5از آبی کاربنی استفاده کنید

اگر آبی روشن رنگ مورد علاقه تان نیست و در عین حال دوست دارید فضای اتاق خوابتان را با رنگ‌های تون خاکستری گرم کنید این رنگ آبی کاربنی بسیار ایده آل به نظر می آید. این رنگ به فضا گرما می بخشد و در عین حال به اندازه‌ای لطیف است که با هر فضایی در اتاق خودش را تطبیق می‌دهد. بالش‌های طرح‌دار همچنین به فضا انرژی می‌بخشند و رنگ آبی را هم بهتر منعکس می‌کنند. در اینجا آبی کاربنی با خاکستری ترکیب شده اما می‌توان آن را با کرم یا سفید استخوانی هم به خوبی ترکیب کرد.

image6فضا را با یک ست تک رنگ و پارچه‌های مجلل گرم کنید

دکوراسیون خاکستری و سفید، جدید و درخشان است اما در عین حال ممکن است سرد و بی روح به نظر آید در اینجا افزودن یک رو تختی لوکس آبی نفتی، سردی فضا را گرفته و آن را مجلل و گرم جلوه می‌دهد. برای انتخاب یک روتختی برای چنین فضایی سعی کنید که از جنس‌های مخمل، پشمی و یا بافت‌های کاموایی استفاده کنید.

image7دیوار و روتختی را به هم گره بزنید!

رنگ پر رنگ و خیره کننده این دیوار به تنهایی می‌تواند بسیار بر فضا غالب شود اما یک لحاف و روتختی آبی مانع از آن می‌شود. داشتن لحاف خود به تنهایی یک استایل قدیمی است که همراه با آبی تیره در یک طرف آن که به تدریج به سمت مخالف کم رنگ می‌شود می‌توان آن را با تنوع رنگی که بر روی دیوار دیده می‌شود مچ کرد.

منبع: houzz

گردآوری و ترجمه در تحریریه پویانو | نزاکتی