همه چیز درباره راه اندازی فست فود

همه چیز درباره راه اندازی فست فود

همه چیز درباره راه اندازی فست فود

این روزها با تغییر سبک زندگی مردم، فست فود ها خیلی زیاده شده اند و افراد زیادی به این حرفه روی آورده اند. خوردن غذاهایی که به سرعت آماده می شوند، لذت زیادی دارد. راه اندازی فست فود، سود بسیاری خوبی دارد. معمولا اکثر افراد و خصوصا جوان ها در ساعات غیر کاری و روزهای تعطیل به فست فودها مراجعه می کنند یا به صورت تلفنی از آن ها غذا سفارش می دهند. اگر شما هم مایل به تاسیس یک فست فود پر سود می باشید، پیشنهاد می کنیم با پویانو همراه باشید تا اصول مهم راه اندازی فست فود را بیاموزید.

این روزها با تغییر سبک زندگی مردم، فست فودها خیلی زیاده شده اند و افراد زیادی به این حرفه روی آورده اند.

پیش از راه اندازی فست فود، باید اصول مهم آن را بدانید و مد نظر قرار دهید، زیرا وارد شدن به این حرفه، تصمیم چالش برانگیز می باشد. اصول و مراحل راه اندازی فست فود به شما کمک می کنند موفقیت خود را در این زمینه تضمین کنید. در ادامه گام های تاسیس فست فود را با شما در میان خواهیم گذاشت.

انتخاب نوع فست فود

انتخاب نوع فست فود

پیش از هر چیز، شما باید نوع فست فود خود را تعیین نمایید. در بازار به تحقیق بپردازید و ببینید چه فست فودهایی طرفداران بیش تری دارند. پیش از تاسیس فست فود، فکر کنید که آیا مایلید نمایندگی یک فست فود خاص باشید یا فست فود خودتان را افتتاح کنید. در ضمن باید نوع غذاهایی که می خواهید سرو کنید را نیز مشخص کنید. فست فودها معمولا انواع پیتزا، همبرگر، مرغ سوخاری، ساندویچ های سرد و گرم، فلافل، بورک و غیره را ارائه می دهند.

انتخاب اسم فست فود

انتخاب اسم فست فود

اسم فست فود شما اهمیت زیادی دارد. اسمی که پتانسیل برندینگ را داشته باشد، به خوبی در ذهن افراد باقی بماند و به سرعت معروف شود. اسم فست فود شما باید، جدید و متفاوت باشد و اعتماد مردم را جلب نماید.

انتخاب اسم برای فست فود، مرحله مهمی از تاسیس می باشد. سعی کنید از اسم های ریتمیک استفاده کنید، چون خیلی بهتر در خاطر مشتری ها می مانند. نام تجاری برگزیده باید کوتاه باشد و حس خوبی را در مشتری به وجود بیاورد.

هزینه های راه اندازی فست فود

هزینه های راه اندازی فست فود

شما برای تاسیس فست فود به سرمایه اولیه احتیاج دارید. هزینه های تاسیس فست فود، شامل هزینه اجاره یا خرید مغازه، هزینه طراحی داخلی، هزینه اخذ مجوز، هزینه نصب تابلو، هزینه خرید لوازم، هزینه های مربوط به آب و برق و گاز، هزینه بسته بندی و ارسال غذا، هزینه تبلیغات و بازاریابی و هزینه سیستم حسابداری می شوند.

بسیاری از افراد، هزینه های این کار را کم تر از حد معمول در نظر می گیرند و به همین خاطر در میانه راه به مشکل بر می خورند. اگر قصد راه اندازی فست فود دارید، ابتدا اطمینان حاصل کنید که منابع مالی شما برای این منظور کافی هستند.

انتخاب محل فست فود

انتخاب محل فست فود

برای تاسیس فست فود، باید محلی را انتخاب کنید که رفت و آمد در آن زیاد باشد. در زمان انتخاب مکان فست فود، دسترسی ها را در نظر داشته باشید. محل فست فود شما باید طوری باشد که مشتری ها برای رفت و آمد به آن مشکلی نداشته باشند. در انتخاب محل فست فود به مشتریان هدف توجه کنید. در ضمن، شرایط جغرافیایی منطقه را در نظر بگیرید تا بهترین مکان را انتخاب کنید.

تجهیزات لازم برای فست فود

تجهیزات لازم برای فست فود

شما باید همه لوازم مورد نیاز برای راه اندازی فست فود را خریداری کنید تا بتوانید خدمات خود را به بهترین نحو به مشتری ها ارائه نمایید. تجهیزات و لوازم فست فود به شما کمک می کنند کارتان را سریع و راحت انجام دهید. این تجهیزات، شامل تجهیزات آماد سازی و نگهداری مواد، تجهیزات طبخ غذا و تجهیزات سرو آن هستند. از جمله لوازم مورد نیاز می توان به سرخ کن، مایکروویو، تستر، تاپینگ پیتزا، چرخ گوشت، اسلایسر، همزن، اجاق چخت برگر، هود، وزنه استیک، سینی مخصوص، کاتر پیتزا، قوطی سس و ظروف اشاره کرد.

میزان و نوع لوازم به نوع فست فود شما بستگی دارد. برای مثال، اگر فست فود شما فقط مخصوص ارائه مرغ کنتاکی است، نیازی ندارد تجهیزات نامربوط را داشته باشید.

طرح کسب و کار فست فود

طرح کسب و کار فست فود

پیش از شروع به کار فست فودتان باید طرح کسب و کار تهیه کنید. در این طرح، موضوعاتی مثل هزینه های محل فست فود، هزینه خرید لوازم، دستمزد پرسنل، مقدار سرمایه در گردش، مقدار فروش، چشم اندازها، مدیران داخل، پرسنل اصلی و میزان سود مد نظر ذکر می شوند. طرح کسب و کار به ایجاد شفافیت کمک می کند و موفقیت شما را افزایش می دهد.

مجوزهای لازم برای تاسیس فست فود

مجوزهای لازم برای تاسیس فست فود

برای تاسیس فست فود، شما نیازمند اخذ مجوزهای لازم هستید. برای راه اندازی، باید مجوز کار خود را از اداره بهداشت محل زندگی خود دریافت نمایید. اداره بهداشت، اطلاعات مفیدی را در مورد مسائل بهداشتی فست فود به شما ارائه می کند. در ضمن، شما باید درباره موارد مرتبط با بهداشت غذا نیز تحقیق انجام دهید. برای این کار می توانید به اتحادیه صنف اغذیه فروشان مراجعه کرده و پرونده تشکیل دهید.

طراحی داخلی فست فود

طراحی داخلی فست فود

طراحی داخلی فست فود، تاثیر زیادی در موفقیت و جذب مشتری دارد. بنابراین، باید این مورد را در امر راه اندازی، مد نظر قرار داده و به آن توجه کنید. چیدمان صحیح فست فود به معنی این است که باید میز و صندلی ها، پیشخوان، آشپزخانه و قسمت های دیگر فست فود را در محل صحیح قرار دهید. طراحی داخلی فست فودها بر مبنای سبک های گوناگونی صورت می گیرد.

در زمان چیدمان فست فود، فقط نظرات خودتان را در نظر نگیرید. حتما سلیقه مشتری ها را نیز در نظر داشته باشید. شما می توانید از میان سبک های مدرن، مینیمال، پست مدرن، صنعتی، روستیک و موارد دیگر، سبک دکوراسیون فست فود خود را انتخاب کنید. در زمان طراحی داخلی فست فود باید هم به طراحی آشپزخانه و هم به طراحی سالن توجه نمایید.

در طراحی آشپزخانه باید به تمیز بودن اهمیت زیای دهید. همه اصول بهداشت و ایمنی باید در این فضا رعایت شوند. محل قرارگیری همه وسایل آشپزخانه باید مشخص باشد تا فضای آشپزخانه مرتب و منظم باشد.

در رابطه با طراحی سالن، باید به انتخاب متریال ها دقت کنید. سعی کنید فضایی امروزی ایجاد کنید. استفاده از رنگ های تندی مانند قرمز، زرد و نارنجی در دکوراسیون داخلی سالن فست فود باعث تحریک اشتهای مشتریان شده و از این رو پیشنهاد می شود. به کار بردن مبلمان و میز و صندلی های زیبایی که حس آرامش و راحتی نیز ایجاد می کنند، بسیار خوب است. ترجیحا دیوارها را رنگ کنید و از لوازم دکوری زیبا استفاده نمایید. نورپردازی نیز اهمیت زیادی دارد. اگر فست فود کوچکی دارید، برای طراحی داخلی از رنگ های روشن تر استفاده کنید.

تنظیم منوی فست فود

تنظیم منوی فست فود

تهیه و تنظیم منوی فست فود نیز اهمیت زیادی دارد، زیرا در کنار کاربرد اصلی خود، یک جور تبلیغ نیز هست. منوی فست فود شما یک راه ارتباطی با مشتریان می باشد و آن ها را به سرعت از غذاهایی که شما ارائه می دهید، مطلع می سازد. یک منوی زیبا و جالب می تواند در جلب نظر مشتری ها موثر واقع شود. در رابطه با طراحی منوی فست فود، خوب است به طراحی آن نیز در کنار قیمت گذاری آیتم ها توجه نمایید.

منوی فست فود شما باید کامل و گویا باشد. حتما منو را بخش بندی کنید. این یعنی قسمت نوشیدنی ها، سالادها و غذاهای اصلی باید از هم تفکیک شوند. در ضمن، شما باید قیمت دقیق هر آیتم را جلوی آن درج کنید. پیشنهاد می شود محتویات و مواد به کار رفته در تهیه هر یک از آیتم ها را نیز بنویسید تا مشتری ها بدانند قرار است چه چیزی بخورند. خوب است تصویر هر غذا را نیز جلوی آن قرار دهید.

در طراحی منو به رنگ های مور استفاده، کادر بندی و کیفیت چاپ توجه کنید. منوها را طوری درست کنید که به راحتی خراب نشوند، وگرنه هم ظاهر بدی پیدا می کنند و هم برای تنظیم و تهیه مجددشان مجبور به پرداخت هزینه مجدد خواهید شد.

قیمت گذاری منوی فست فود، کار چندان راحتی نیست. شما برای این کار باید هزینه غذا را به صورت دقیق محاسبه کنید. قیمت گذاری در منوی فست فود باید بر اساس هزینه تهیه مواد اولیه، دستمزد آشپز و دستمزد پرسنل انجام شود. در کنار این ها باید هزینه آب، برق و گاز مصرفی برای طبخ و آماده سازی غذا را نیز در نظر بگیرید.

یافتن تامین کننده مناسب برای فست فود

یافتن تامین کننده مناسب برای فست فود

یکی از رموز موفقیت در راه اندازی فست فود، پیدا کردن تامین کننده مناسب است. شما برای خرید مواد اولیه، لوازم پخت و پز و حتی وسایل دکوری و مبلمان فست فود خود باید تامین کننده داشته باشید. اگر یک تامین کننده مناسب پیدا کنید، می توانید اقلام لازم را با هزینه مناسب و معقول تهیه کنید. این کار به صرفه جویی کمک زیادی می کند. تامین کننده شما باید موارد لازم را با سرعت و دقت به دست شما برساند. در ضمن، کیفیت اقلام نیز باید بالا باشد.

راه اندازی دلیوری فست فود

راه اندازی دلیوری فست فود

امروزه به خاطر مشغله های کاری و نبود فرصت برای حضور فیزیکی در فست فودها، افراد زیادی به جای مراجعه کردن به فست فود، غذای خود را به صورت تلفنی یا اینترنتی از فست فود مورد نظر سفارش می دهند. از این رو، شما باید خدمات پیک و بیرون بر را نیز برای فست فود خود در نظر داشته باشید تا این مشتری ها را از دست ندهید.

دلیوری فست فود باید غذای سفارش داده شده را به صورت درست و با سرعت به دست مشتری برساند. شما برای این منظور باید سیستم حمل غذا، بسته بندی، مکان پارک پیک، هزینه پیک و مدت زمان لازم برای تحویل غذا را در نظر بگیرید.

استخدام پرسنل فست فود

استخدام پرسنل فست فود

طبیعتا شما نمی توانید خودتان تنها از پس همه کارهای فست فودتان بر بیایید و احتیاج به استخدام نیرو دارید. شما باید افرادی را به عنوان آشپز، نظافت کننده، گارسون، حسابدار، مسئول خرید، پیک و غیره استخدام نمایید. اگر می خواهید یک فست فود موفق داشته باشید، سعی کنید افراد مجرب و ماهر را استخدام کنید.

آموزش پرسنل فست فود

آموزش پرسنل فست فود

پس از این که نیروهای مورد نیاز را استخدام کردید، نوبت به آموزش آن ها می رسد. اصول پاکیزگی و نظافت، نحوه حل مشکلات مشتری ها، روش پخت انواع فست فودها و دیگر مواردی که اهمیت دارند را به پرسنل خود آموزش دهید. می توانید در این رابطه از افراد حرفه ای نیز کمک بگیرید.

قوانین و مقررات فست فود

قوانین و مقررات فست فود

فست فود شما باید دارای مقررات خاصی باشد. این امر به فعالیت منظم آن کمک می کند. در ابتدای کار، قوانین وضع شده را با پرسنل در میان گذاشته و آن ها را به رعایت آن ها ملزوم نمایید. مواردی مثل سیگار نکشیدن در محل کار، صحبت نکردن با تلفن همراه، رعایت کردن نظافت شخصی و خوش برخورد بودن با مشتری ها از جمله قوانینی هستند که باید وضع کنید.

تبلیغات و بازاریابی فست فود

تبلیغات و بازاریابی فست فود

پس از راه اندازی فست فود، باید برای خود مشتری جمع کنید. برای این منظور باید از تبلیغات و بازاریابی استفاده نمایید. از شبکه های اجتماعی کمک بگیرید و بیلبوردهای تبلیغاتی پخش کنید. از دوستان و آشنایان خود بخواهید فست فود شما را به بقیه معرفی کنند. در تهیه و تنظیم تبلیغات خود خلاقیت به خرج دهید. به این فکر کنید که چطور می توانید افراد را برای آمدن به فست فودتان تشویق و وسوسه کنید. تبلیغات، بخش مهمی از کار است، چون اگر به خوبی انجام نشود، همه هزینه هایی که تا به حال کرده اید به هدر خواهد رفت.

در ادامه می توانید چندین تصویر از چیدمان مبلمان فست فودهای مختلف مشاهده کنید.

معماری داخلی فست فود

معماری داخلی فست فود مدرن

معماری داخلی فست فود

طراحی داخلی پویانو

نکات طراحی داخلی فست فود

دکوراسیون فست فود

دکوراسیون داخلی فست فود

طراحی داخلی فست فود

دکوراسیون داخلی فست فود

 

 

 

معماری و دکوراسیون داخلی پویانو / اکبری