راهنمای تخریب دیوار ها: نکاتی که باید در نظر داشته باشید!

راهنمای تخریب دیوار

راهنمای تخریب دیوار ها: نکاتی که باید در نظر داشته باشید!

امروزه در طراحی خانه ها، بیشتر از راهرو های بلند و باریک که در گذشته بسیار محبوب بودند، از فضا های باز و بزرگ استفاده می شود. با استفاده از نقشه های باز برای طراحی خانه، می توان محیط هایی کارآمد تر و چشم نواز تری را برای زندگی ایجاد کرد. در آپارتمان ها و خانه های قدیمی، می توان بر اساس نیاز، یک دیوار را تخریب و بازسازی کرده و به اتاق و فضایی بزرگ تر دست پیدا کرد. اما برای انجام این کار و تخریب دیوار ها، نکاتی وجود دارد که باید به آن ها توجه داشته باشید. ما در این مطلب به 5 نکته ای که در تخریب دیوار باید در نظر بگیرید خواهیم پرداخت و یک راهنما برای تخریب دیوار ها به شما ارائه خواهیم کرد. پس با پویانو همراه باشید:

تمام ما انسان ها می خواهیم که در خانه ای آرامش بخش که تمام نیاز های ما را بر طرف می کند زندگی کنیم. طراحی خانه ای به شکل مدرن و زندگی کردن در مکانی مناسب، آرزوی بسیاری از ما انسان ها است. به همین دلیل ممکن است که گاهی بر اساس احتیاجاتی که در خانه داریم،  نیاز به تخریب یک و یا چند دیوار باشد. اما آیا می دانید در چنین شرایطی باید چه کاری انجام دهید؟ برای پاسخ به این پرسش به ادامه مطلب توجه داشته باشید…

راهنمای تخریب دیوار

  1. آیا دیوار مورد نظر شما حائل است و یا یک دیوار تقسیم کننده؟

زمانی که می خواهید یک دیوار را تخریب کنید، اولین اقدامی که باید انجام دهید این است که ضخامت دیوار را مورد بررسی قرار دهید. اگر دیوار مورد نظر شما یک دیوار حائل باشد، امکان تخریب آن وجود نخواهد داشت. به همین دلیل ابتدا باید مشخص کنید که دیوار مورد نظر شما دیوار حائل است و یا یک دیوار تقسیم کننده و سپس بر اساس آن برنامه ریزی کنید. دیواری که بر روی آن یک درب وجود داشته باشد، بر اساس فضای خالی درب می توانید ضخامت دیوار را تشخیص داده و به شکلی کارآمد در مورد ضخامت دیوار آگاهی کسب کنید. دیواری که کمتر از 10 سانتی متر ضخامت داشته باشد، یک دیوار تقسیم کننده است و نه دیوار حائل… این گونه می توانید متوجه شوید که دیواری که برای ایجاد نقشه باز به تخریب آن نیاز دارید دیوار مناسبی است یا خیر و در غیر این صورت مجبور خواهید بود که نقشه مورد نظر خود را تغییر دهید.

آیا دیوار مورد نظر شما حائل است و یا یک دیوار تقسیم کننده؟

  1. در تخریب دیوار به چه مواردی باید توجه کرد؟

مصالح به کار برده شده در دیواری که می خواهید آن را تخریب کنید از اهمیت بالایی برخوردار است. برای دیوار های آجری و مصالح دیگری مانند پانل ها، باید برخی کنترل های لازم صورت بگیرد. هم چنین در تخریب دیوار ممکن است که به دلیل گرد و خاک بیش از اندازه، مبلمان بسیار کثیف و خاکی شوند. به همین دلیل حتما باید برای گرد و خاکی که ایجاد خواهد شد، پیشگیری ها و اقدامات احتیاطی ای لازم صورت بگیرند. مبل ها و اکسسوار ها باید با استفاده از روکش هایی مانند پلاستیک به طور کامل پوشانده شوند. حتی در صورت نیاز، لازم است که تمام لوازم را از اتاق خارج کرده و از دیوار دور کنید. هم چنین باید مراقب ابزار آلات برنده و سنگین نیز باشید و حتما از دستکش و عینک مخصوص استفاده کنید. هم چنین اگر هیچ تجربه ای در این زمینه ندارید، لازم است که برای تخریب دیوار حتما از یک فرد حرفه و متخصص کمک بگیرید.

در تخریب دیوار به چه مواردی باید توجه کرد

  1. کابل ها و لوله کشی ها را فراموش نکنید!

زمانی که صحبت از تخریب دیوار ها می شود، نباید کابل ها و سیم کشی ها و هم چنین لوله کشی ها را فراموش کنید. کابل ها و تجهیزات مربوط به تاسیسات نباید به هیچ عنوان نادیده گرفته شوند. باید بررسی کنید که دیواری که می خواهید تخریب کنید در آن تاسیسات و سیم کشی وجود دارد و این که آیا هیچ گونه بار اضافه ای بر روی دیوار وجود دارد یا خیر… برای مثال دیواری که در داخل آن بتن آرمه به کار رفته شده باشد، یک دیوار حائل است و مانند یک ستون بار سقف را بر روی خود حمل می کند. به همین دلیل تنها دیوار های تقسیم کننده قابل تخریب بوده و باید تاسیسات و برق کشی هایی که در آن وجود دارند نیز مورد بررسی قرار بگیرند.

کابل ها و لوله کشی ها را فراموش نکنید

  1. تخریب دیوار ها:

به این موضوع اشاره شد که برای ایجاد نقشه باز، تنها می توان دیوار های تقسیم کننده و غیر حائل را تخریب کرده و از میان برداشت. برداشتن یک دیوار حائل کاری بسیار خطرناک و اشتباه است و برداشتن دیوار های تقسیم کننده برای باز کردن فضای اتاق، کار عاقلانه تری خواهد بود. برای این که یک دیوار را تخریب کنید حتما باید غیر حائل بودن آن را تثبیت کنید و حائل بودن دیوار بر اساس نوع مصالح کاربردی در آن، حجم و ضخامت دیوار مشخص می شود. برای مثال تخریب یک دیوار آجری که با ظاهر طبیعی خود به خانه گرما می بخشد و دارای ویژگی های یک دیوار حائل است، کار اشتباهی خواهد بود.

تخریب دیوار

  1. بعد از تخریب دیوار …

بعد از تخریب دیوار های مورد نظر، می توانید بر اساس کاربردی که در نظر دارید، مکان ها را با یکدیگر ترکیب کرده و به فضایی بزرگ تر و دلباز تر دست پیدا کنید. در بازسازی و ایجاد تغییر در خانه های قدیمی، محل قرار گیری دیوار ها، مصالح به کار رفته در آن ها و نوع دیوار از اهمیت بسیار بالایی برخوردار است. ایجاد یک نقشه و طراحی باز و ترکیب اتاق های متفاوت با یکدیگر و تبدیل آن ها به یک اتاق واحد، باعث خواهد شد تا به فضایی دلباز تر و فرح بخش دست پیدا کنید. بعد از تخریب یک دیوار و از میان برداشتن آن، می توانید بر اساس نیاز خود از درب های کشویی که مانند یک پارتیشن عمل می کنند استفاده کرده و در صورت نیاز اتاق ها را از یکدیگر جدا کنید.

بعد از تخریب دیوار

تخریب یک دیوار ممکن است که کار ساده ای نباشد و گاهی برای انجام این کار نیاز به چندین نیروی کمکی خواهد بود. البته از میان برداشتن یک دیوار تنها محدود به تخریب آن نمی شود. بلکه بعد از تخریب دیوار، نیاز به کچ کاری و رنگ کردن فضایی خواهد بود که دیوار در آن قرار داشته است، تا فضایی صاف و یکدست ایجاد شود و مکان مانند یک کلیت به نظر برسد. اما با وجود تمام دشواری هایی که تخریب یک دیوار به همراه دارد، نتیجه بسیار تاثیر گذاری را در خانه ایجاد خواهد کرد. از جمله تاثیراتی که برداشتن یک دیوار به همراه دارد می توان به فضایی روشن تر، دلباز تر، بزرگ تر، مدرن تر و فرح بخش تر اشاره کرد. هم چنین طراحی و دکوراسیون فضایی با نقشه باز نیز بسیار جذاب تر و زیباتر خواهد بود. پس اگر شما نیز به دنبال ایجاد چنین فضایی هستید، می توانید به برداشتن دیوار های غیر حائل و تقسیم کننده فکر کنید و هم چنین در صورت نیاز می توانید از طراحان و یا شرکت های طراحی داخلی نیز کمک بگیرید.

بعد از تخریب دیوار، نیاز به کچ کاری و رنگ کردن فضایی خواهد بود