راهنمای انتخاب رنگ کفپوش آشپزخانه

راهنمای انتخاب رنگ کفپوش آشپزخانه

راهنمای انتخاب رنگ کفپوش آشپزخانه : می خواهید رنگ کفپوش آشپزخانه تان را انتخاب کنید؟ بهتر است پیش از هر کاری با این چند عامل تاثیر گذار آشنا شوید. برای انتخاب رنگ کفپوش آشپزخانه، عوامل متعددی وجود دارند که باید در نظر داشته باشید. انواع کفپوش ها تاثیر زیادی بر زیبایی فضا می گذارند و به همین خاطر، انتخاب آن ها باید با توجه کافی انجام شود. علاوه بر فاکتور زیبایی، عوامل دیگری نیز هستند که در انتخاب بهترین رنگ کفپوش، تعیین کننده خواهند بود. پیشنهاد ما این است که پیش از انتخاب رنگ کفپوش آشپزخانه تان، نکات مهم را در این رابطه بدانید و سپس اقدام کنید.

در این مطلب، مهم ترین عوامل تاثیر گذار در انتخاب رنگ کفپوش آشپزخانه را با شما در میان خواهیم گذاشت. شما می توانید با به کارگیری این نکات، گزینه ی مناسب تری را برای فضای آشپزخانه ی خود برگزینید. همراه پویانو باشید.

اندازه آشپزخانه

شاید اولین موردی که بر انتخاب شما تاثیر می گذارد، اندازه آشپزخانه باشد. این که آشپزخانه ی منزل شما چه قدر مساحت دارد، روی انتخاب رنگ اجزای مختلف آن تاثیر می گذارد و مسلما کفپوش ها از این مجموعه مستثنی نخواهند بود. انتخاب رنگ کفپوش به اندازه ی فضایی بستگی دارد که قرار است آن را پوشش دهد. اگر فضای آشپزخانه ی شما بزرگ است، می توانید از هر رنگ کفپوشی برای پوشش دادن کف آن استفاده کنید، اما اگر آشپزخانه ی کوچکی دارید، بهتر است گزینه های تیره را کنار گذاشته و به سراغ آن هایی بروید که روشن تر هستند. کف پوش های روشن تر نور را منعکس کرده و فضا را روشن تر و دلباز تر نشان می دهند.

روشنایی آشپزخانه

مقدار نوری که یک آشپزخانه دریافت می کند در راهنمای انتخاب رنگ کفپوش آشپزخانه خیلی مهم است. این مورد هم مثل مورد قبلی به صورت غیر مستقیم روی انتخاب شما تاثیر دارد. اگر آشپزخانه ی شما نورگیر یا پنجره دارد و به طور کلی فضای آن روشن است، گزینه های تیره تر هم برای انتخاب کفپوش، مناسب خواهند بود. اما اگر آشپزخانه تان نورگیر و پنجره ندارد و در حالت عادی هم فضای آن تاریک به نظر می رسد، بهتر است از کفپوش های صیقلی با رنگ روشن استفاده کنید تا همان میزان نوری که در اختیار دارید را بیش تر کرده و فضا را روشن تر جلوه دهید.

راهنمای انتخاب رنگ کفپوش آشپزخانهپاکیزگی آشپزخانه

یکی دیگر از نکاتی که شدیدا روی انتخاب رنگ کفپوش تاثیر می گذارد، پاکیزگی آشپزخانه است. این مورد تا حد زیادی به خود شما و زمانی که برای تمیز کردن کف آشپزخانه اختصاص می دهید، وابسته است. به طور کلی، کفپوش ها روشن تر خیلی سریع کثیف می شوند و آلودگی های مختلف را روی سطح خود نشان می دهند. آشپزخانه هم از آن مکان هایی است که قطرات روغن، لکه های آب میوه و بسیاری از موارد دیگر، کف آن را آلوده می کنند و اگر شما حوصله ی رسیدگی به این وضع را ندارید، بهتر است رنگ های تیره را انتخاب کنید تا ظاهر فضا حفظ شود.

دکور آشپزخانه

مورد آخری که به شما توصیه می کنم در انتخاب رنگ کفپوش آشپزخانه تان در نظر داشته باشید، رنگ دکور آشپزخانه است. مسلما رنگ کفپوشی که شما انتخاب می کنید، باید با سایر اجزا و قسمت های آشپزخانه تان هماهنگی داشته باشد. اگر قرار است طراحی دکوراسیون کل آشپزخانه را به صورت همزمان انجام دهید، رنگ کفپوش را هم جزو فاکتورهای مورد نظرتان قرار داده و سعی کنید انتخاب آن را بر اساس تناسب با رنگ کاشی ها یا کاغذ دیواری و همچنین کابینت های خود انجام دهید تا ترکیب رنگ مناسبی ایجاد شود. این نکته به زیبایی هر چه بیش تر آشپزخانه تان کمک خواهد کرد.

 

 

 

 

راهنمای انتخاب رنگ کفپوش آشپزخانه

تحریریه پویانو