راهروی تنگ و تاریک را چگونه روشن کنیم؟

راهروی تنگ و تاریک را چگونه روشن کنیم؟

راهروی تنگ و تاریک : احساس میکنید راهرو منزلتان تنگ و تاریک است؟ خب شما تنها نیستید! در اغلب خانه‌های قدیمی آن‌ها دالان‌های تنگ و تاریکی هستند که از نور طبیعی بی بهره اند و به دکوراسیونشان توجه نمیشود. حال آنکه در بسیاری از خانه‌های مدرن هم وضع به همین ترتیب است. دلیلی وجود ندارد که نتوانید آن توجهی که به سایر قسمت‌های منزل دارید به دیزاین راهرو‌ها نیز داشته باشید. به ویژه راهرو ورودی که اولین قسمتی است که هر کس وارد منزل شما بشود با آن مواجه میشود. این فضا معرف سلیقه و طراحی شما برای کل خانه است. همچنین این فضا برای اینکه کاغذدیواری بزنید ، تابلویی هنری نصب کنید. در این مطلب ایده‌هایی برای بهتر کردن این فضا و ساختن یک مواجه اولیه خوب آورده‌ایم که شما هم از آن الهام بگیرید:

رانر برای پله ها . یک رانر زیبای خوشرنگ برای پله‌ها راه خوبی است تا توجه را از سمت راهرو باریک تاریک منحرف کند. این رانر راه راه رنگی در کنار سفید دیوار و راه پله به زیبایی خودش را نشان میدهد. چهارپایه زرد رنگ هم عنصری مکمل در کنار این رنگ‌ها است.

طراحی مینیمالیستی . حتما نباید کار عجیبی انجام شود تا طراحی داخلی جذاب باشد. این راهرو با کفپوش چوبی (پارکت) ، دیوار خاکستری ، قرنیز سفید و هالوژن‌های سقفی در ساده ترین حالت اما زیبا هستند. صندلی چوبی و تابلو نقاشی حس مطلوبی را به دکور اضافه میکند.

یک گالری کوچک درست کنید . دیوارهای راهرو را پر از تابلوهای نقاشی و قاب عکس کنید تا به این فضا جان بدهید. در اینجا این تصاویر و تابلوها رنگ و جذابیت را اضافه میکند و دراور ساده و سفید از شلوغ و در هم شدن بیش از حد جلوگیری میکند.

کاغذ دیواری ای زیبا برای راهرو و ورودی در نظر بگیرید. راهروها بهترین محل برای انتخاب یک کاغذ دیواری غیر معمول هستند تا جسارت در طراحی را به نمایش بگذارید به خصوص اگر نمیخواهید این کار را در بخش دیگری از خانه انجام دهید. این کاغذدیواری با طرح درخت اما گلبهی رنگ به خوبی ورودی و راهرو این منزل را تعریف کرده است.

برای خانه‌های یک یا دو طبقه و ویلا از درب ورودی تمام صلب استفاده نکنید. درب ورودی مشابه نمونه که در تصویر میبیند با قسمتی پانل‌های شیشه‌ای اجازه میدهد نور طبیعی وارد فضا شود و ورودی و راهرو را از تاریکی نجات بدهد. آبی و قرمزی که در پلکان استفاده شده است ترفندی برای آوردن رنگ در این بخش میباشد.

از سفید خالص زیاد استفاده کنید. برای اینکه راهروها روشن‌تر به نظر برسد دیوارها را به رنگ سفید دراورید. این حالت پانلی دیوار هویت بیشتری نسبت به دیوار گچی ساده به فضا میدهد.

ترفند: از درب‌های شیشه‌ای برای داخل استفاده کنید تا اجازه ورود نور را حتی زمانی که بسته هستند بدهد.

 

*مطلب درب های شیشه ای در داخل منزل

 

اگر امکان آن وجود دارد کفپوش ورودی و راهرو را متفاوت و از کاشی طرح‌دار استفاده کنید. کاشی همواره در خانه‌های قدیمی‌تر استفاده میشده است و این شکلی مدرن از کاشی‌هاست که به فضا طرح و رنگ و لعاب میبخشد. درب ورودی با شیشه‌های مشجر رنگی از ویژگی‌های دیگر و تاثیر گذار در این ورودی است.

راهروی تنگ و تاریکطوری راهرو را بچینید که انگار نشیمن خانه است! این کتابخانه تنها قفسه‌ای برای نگهداری وسایل نیست. اینکار باعث میشود راهرو وارد فضاهای زندگی شما شود و این احساس را که فضایی پرت و بی اهمیت است از بین ببرد.

آیینه ها . بارها اشاره کرده‌ایم که استفاده از آیینه‌ها ترفندی ساده برای فضاهای کوچک و تاریک است که طراحان از آن بهره میبرند. در این راهرو دو آیینه قدی مقابل هم استفاده شده است. دیوارهای راهرو با پانل چوبی طراحی شده و باکسی برای نمایش شی دکوراتیو ایجاد و نورپردازی شده است. علاوه بر سقف هالوژن‌ها در کف هم برای روشنایی به کار رفته اند. این عوامل باعث شده این راهرو بسیار باریک و طویل از تونلی تنگ و تاریک فاصله بگیرد.

این نمونه را گذاشتیم برای اینکه بگوییم اینکه فضاهای کم نور و کوچک باید به رنگ روشن باشند یک قانون نیست. در حقیقت گاهی یک طراحی دراماتیک میتواند بیشتر از رنگ روشن برای فضایی کوچک و تاریک درست باشد. این راهرو با دیوارهای قهوه‌ای سوخته ، میز تیره و آیینه قرمز و عناصر دکوراتیو زیاد و یک لوستر کریستال بزرگ در نهایت چشم نواز است.

 

 

 

راهروی تنگ و تاریک

تحریریه پویانو|نبیلو

منبع: houzz