ایده های دکوراتیو برای راهروهای ورودی باریک و کوچک

راهروهای ورودی باریک و کوچک

ایده های دکوراتیو برای راهروهای ورودی باریک و کوچک

این جمله را همیشه به خاطر داشته باشید: « آن چه که خانه را نشان می دهد، ورودی آن است»؛ زیرا همیشه اولین نگاه از اهمیت بالایی برخوردار است. به همین دلیل است که راهروی ورودی خانه در طراحی داخلی از جایگاه ویژه ای برخوردار است. اگر می خواهید راهروی ورودی خانه شما، هم برای خودتان و هم برای مهمان ها، فضایی دعوت کار، پر انرژي و زیبا داشته باشد، لازم است که توجه بیشتری به این مکان داشته باشید. اما اگر راهروی ورودی فضایی کوچک و تنگ داشته باشد چگونه می توان آن را دکوراسیون کرد؟ چه مبلمانی را باید در این فضا به کار برد؟ چگونه می توان این مکان را به فضایی جذاب تبدیل کرد؟ برای پاسخ به این پرسش ها و آشنایی با ایده های دکوراتیو برای راهروهای ورودی باریک و کوچک با پویانو همراه باشید:

راهروهای ورودی باریک و کوچک

معمولا راهرو های ورودی به دلیل ساختاری که دارند، فرم و شکلی دشوار داشته و هم چنین به دلیل کاربردی که دارند، فضایی برای رفت و آمد به شمار می روند، به همین دلیل ممکن است که در مورد چگونگی طراحی آن و لوازمی که باید در آن به کار برده شوند ایده خاصی در ذهن نداشته باشیم. علاوه بر این گاهی اوقات اشتباهات دکوراتیوی را مشاهده می کنیم که اهمیت این مکان را نادیده می گیرد.

برای مثال از آن جایی که این مکان معمولا کوچک و باریک است گاهی با این تصور که اگر خالی بماند نیز اتفاقی نمی افتد، با یک جا کفشی ساده و نور کم از آن عبور می شود. اما باید بدانید که این موضوع اشتباهی بسیار بزرگ است که ظاهر و فضای کلی خانه را تحت تاثیر منفی قرار می دهد. پس چه باید کرد؟

راهروهای ورودی باریک و کوچک

  • استقبالی گرم با یک مبل تکی

زمانی که می خواهید برای ورودی خانه مبلمان و اکسسوار انتخاب کنید، ابتدا باید شکل و اندازه ورودی را در نظر گرفته و بر روی چیدمانی که می خواهید اجرا کنید فکر کرده باشید. امروزه در خانه های آپارتمانی بیشتر ورودی ها دارای فضایی کوچک هستند. اما بسته به نوع ساختار ساختمان، راهروی ورودی نیز می تواند دارای شکل و فرم متفاوتی باشد.

با وجود این که برخی راهرو ها دارای فرمی باریک و بلند هستند، اما برخی دیگر با وجود کوچک بودن ممکن است که یک سالن ورودی کوچک داشته باشند. اگر راهروی ورودی شما از نوع دوم است و به جای راهرو یک سالن کوچک دارد، در کنار سایر مبلمانی که در این فضا به کار برده می شوند، می توانید از یک مبل تکی نیز استفاده کنید و این گونه دکوراسیونی زیباتر و متفاوتی را به نمایش بگذارید.

برای ورودی خانه مبلمان و اکسسوار انتخاب کنید

  • کنسول از باید های ورودی خانه

کنسول یکی از پر طرفدار ترین مبلمانی است که در راهروی ورودی خانه به کار برده می شود. حتی اگر راهرویی باریک در اختیار داشته باشید نیز، یک کنسول با طراحی مدرن و ظریف و دو آباژوری که در دو طرف آن قرار داده شده اند، می تواند جلوه ای بی نظیر به این مکان ببخشد.

البته کنسول هایی که دارای کشو هستند نیز مبلمانی بسیار کاربردی در ورودی خانه به شمار می روند. می توانید کلید ها، کیف پول، گواهینامه، مدارک ماشین و به طور خلاصه هر چه را که برای خروج از خانه به آن نیاز دارید در این کشو ها و نزدیک درب خروج قرار دهید. وجود تمام این لوازم در یک نقطه و دم دست بودن آن ها کمک بزرگی برای شما خواهد بود.

کنسول از باید های ورودی خانه

  • طراحی ورودی زنده و استقبال کننده

برای ایجاد ورودی ای پر انرژی، شاد و استقبال کننده، اکسسوار تضمینی ای که می توانید از آن استفاده کنید، بدون شک گیاهان زنده هستند. تفاوتی ندارد که درخت های خانگی در گلدان های بزرگ، گل های زنده داخل گلدان آب و یا از گیاهان سبز کوچک و بزرگ استفاده کنید، در هر صورت با استفاده از هر یک از آن ها می توانید به راهروی ورودی کوچک خود، زندگی و زیبایی ببخشید.

طراحی ورودی زنده و استقبال کننده

  • آینه های قدی در راهروهای ورودی باریک

در دنیای امروزی که همه به لباس پوشیدن خود بسیار اهمیت می دهند، وجود یک آینه در کنار درب ورودی برای این که در آخرین لحظات خروج از خانه، لباس های خود را چک کنید بسیار کارآمد خواهد بود. به همین دلیل استفاده از آینه قدی در راهروی ورودی اکسسواری مفید و زیبا به شمار می رود.

علاوه بر جنبه کاربردی ای که آینه در این مکان دارد، از نظر زیبایی نیز بسیار تاثیر گذار است. زیرا آینه ها از جمله ترفند هایی هستند که باعث می شوند مکان از آن چه که هست بزرگ تر دیده شود، به همین دلیل استفاده از آینه قدی در راهروی ورودی می تواند فضایی دلباز تر و روشن تر را ایجاد کند. هم چنین به جای یک آینه قدی می توانید تمام دیوار راهرو را نیز با آینه بپوشانید و از نظر ظاهری فضایی بسیار دلباز تر ایجاد کنید.

 استفاده از آینه قدی در راهروی ورودی اکسسواری مفید و زیبا به شمار می رود

  • آینه های کوچک تر

برای استفاده از آینه در راهروی ورودی نیازی نیست که حتما از آینه قدی استفاده کنید. برای افرادی که به دنبال فضایی ساده تر و مینیمال هستند، یک آینه کوچک در کنار یک کنسول ساده فضایی بسیار تاثیر گذار ایجاد کرده و از جمله ایده های کاربردی در راهرو های کوچک به شمار می رود.

 استفاده از آینه در راهروی ورودی

  • استفاده از پاف در راهروی ورودی

اگر از جمله افرادی هستید که برای پوشیدن و در آوردن کفش ها دنبال جایی برای نشستن می گردید، حتما در طراحی راهروی ورودی از پاف های زیبا و شیک استفاده کنید. می توانید در در دو طرف کنسول دو عدد پاف قرار داده و یا اگر راهرویی بسیار کوچک دارید تنها دو یا یک عدد پاف را در راهروی ورودی به کار برده و هم جلوه ای زیبا به این مکان بخشیده و هم فضایی راحت و کاربردی برای خود ایجاد کنید.

استفاده از پاف در راهروی ورودی

  • نیمکت مدرن در ورودی خانه!

یکی دیگر از گزینه های زیبایی که به جای مبل تکی و یا پاف می توانید از آن استفاده کنید، نیمکت است. نیمکت های مدرن و زیبا در سال های اخیر به یکی از پرکاربرد ترین مبلمان در راهروی ورودی تبدیل شده اند که هم به مکان زیبایی بخشیده و هم بسیار کاربردی هستند.

نیمکت مدرن در ورودی خانه

  • جا لباسی یکی از باید های راهروی ورودی

زمانی که صحبت از دکوراسیون راهروی ورودی می شود، یکی از اولین مبلمانی که به ذهن خطور می کند، کمد جا لباسی است. کمد های جا لباسی که مخصوص راهروی ورودی طراحی می شوند، از جمله مبلمانی کاربردی هستند که فضایی برای نگه داری از کفش ها، پالتو، کلاه، چتر، کلید ها و هر وسیله مورد نیاز دیگری به شمار می روند. به همین دلیل اگر برای رهروی ورودی کوچک به دنبال مبلمانی هستید که جای کمتری را اشغال کرده، اما بسیار کاربردی باشد، جا لباسی های مدرن امروزی می توانند انتخاب مناسبی به شمار روند.

جا لباسی یکی از باید های راهروی ورودی

اگر فکر می کنید مبلمان بزرگی مانند جا لباسی برای راهروی کوچک شما مناسب نیست، می توانید تنها از جاکفشی در این مکان استفاده کنید. جا کفشی یکی از مبلمان پرطرفدار برای راهرو های کوچک به شمار می رود که بسیار کاربردی بوده و می توان از آن به عنوان کنسول نیز استفاده کرد. در واقع تنها فرق جا کفشی با جا لباسی این است که نمی توانید لباسی را در آن قرار دهید، وگرنه در کل کاربرد مشابهی دارند.

جا کفشی برای ورودی کوچک