نکات جذاب تزیین دیوار پشت کاناپه

تزیین دیوار پشت کاناپه

نکات جذاب تزیین دیوار پشت کاناپه

یکی از مهم ترین دیوار های خانه که تزیین آن بر طراحی مکان بسیار تاثیر گذار خواهد بود، دیوار پشت کاناپه است. زیرا این دیوار بسیار در معرض دید بوده و تزیین آن می‌تواند سلیقه شخصی و سبک طراحی داخلی شما را به نمایش گذاشته و حتی به یک نقطه کانونی در طراحی داخلی تبدیل شود. عناصری مانند آینه و تابلو از انتخاب های کلاسیکی هستند که معمولاً برای تزیین این دیوار مورد استفاده قرار می گیرند، اما باید بدانید که انتخاب های دیگری نیز برای تزیین دیوار پشت کاناپه وجود دارد. پس اگر می‌ خواهید دیوار پشت کاناپه خود را به زیبایی طراحی کنید با پویانو همراه باشد:

تزیین دیوار پشت کاناپه

کاناپه ای که در مقابل یک دیوار قرار می گیرد، حتی اگر ظاهر بسیار زیبا و شیکی داشته باشد، گاهی اوقات بسیار ساده به نظر رسیده و انگار بی‌ دلیل آن جا قرار گرفته است و با ترکیب بندی کلی دکوراسیون خانه هماهنگی پیدا نمی‌کند. اما تزیین دیوار پشت آن می تواند جلوه کاناپه را افزایش دهد. آینه و تابلو بهترین انتخاب برای این منظور به شمار می روند، اما انتخاب های غیر معمول دیگری نیز وجود دارند که می توانند زیبایی این دیوار را افزایش دهند…

تزیین دیوار پشت کاناپه می تواند جلوه کاناپه را افزایش دهد

اگر مبل شما دارای رنگ روشن است، برای آن که جلوه بیشتری به آن بدهید، بهترین راه این است که دیوار پشت آن را به یک رنگ تیره رنگ آمیزی کنید. نصب چندین تابلو متعدد در شکل ها، فرم ها، سبک ها و رنگ های متفاوت و ترکیب بندی آن ها با یکدیگر نیز از جمله روش های کلاسیک تزیین این ‌دیوار به شمار می رود. اما برای این که بتوانید این ترکیب بندی را کمی شخصی تر کرده و طراحی منحصر به فردی به آن ببخشید، در میان تابلو ها از عناصر دکوراتیو و تزئینی دیگر استفاده کنید.

در میان تابلو ها از عناصر دکوراتیو و تزئینی دیگر استفاده کنید.

برای این منظور هر چیزی که می تواند به دیوار نصب شود مانند آینه، قاب عکس، عناصر تزئینی و هر چیز دیگری که در اختیار دارید را بر روی زمین بچینید. سپس آن هایی را که به یکدیگر شباهت داشته و سبک مشابهی دارند را جدا کرده و یک ترکیب بندی از آن ها تشکیل دهید. سپس همان ترکیب بندی را بر روی دیوار مشخص کرده و آن ها را به دیوار نصب کنید. بعد از نصب آن ها چند قدم به عقب رفته و جاهای خالی را مشخص کرده و عناصر تزئینی دیگری مانند کار های دستی، تابلو های تزیینی و یا ساعت های قدیمی را میان این فضا های خالی نصب کرده و یک ترکیب بندی کلی از تمام اشیا ایجاد کنید.

یک ترکیب بندی کلی از تمام اشیا ایجاد کنید.

اگر دیوار پشت کاناپه شما بزرگ ترین دیوار خانه است، با تزیین آن می توانید وسعت بیشتری به خانه ببخشید. برای این منظور یک وسیله تزئینی بزرگ را انتخاب کنید، زیرا اشیاء و اکسسوار های کوچک اگر در کنار یکدیگر قرار داده شوند، باز هم نمی توانند همان جلوه را ایجاد کنند. به همین دلیل یک تابلوی بزرگ و یا یک آینه بزرگ انتخاب مناسبی خواهند بود، اما بهتر است که در کنار این تابلو و یا آینه و در دو طرف آن چراغ های دیواری نصب کرده و یا دو عدد آباژور قرار دهید. این چراغ ها  می توانند هم این دیوار را تبدیل به یک نقطه کانونی کرده و هم روشنایی مکان را افزایش دهند و هم چنین جلوه زیباتری به محیط زندگی شما خواهند بخشید.

یک تابلوی بزرگ و یا یک آینه بزرگ انتخاب مناسبی خواهند بود

استفاده از کاناپه هایی با طراحی متفاوت برای مثال کاناپه های نیمکتی، می‌توانند سبک بسیار متفاوتی را در مکان ایجاد کنند. اگر به این سبک مبلمان و کاناپه علاقمند هستید، می توانید بر دیوار پشت آن ها یک تورفتگی و یا یک طاقچه تزئینی ایجاد کنید. این روش نه تنها جلوه متفاوتی به دیوار خواهد بخشید، بلکه به مکان مناسبی برای قرار دادن کتاب ها و یا به نمایش گذاشتن اشیای تزئینی تبدیل خواهد شد. حتی می توانید چندین تابلو در ابعاد همین تو رفتگی را در اطراف آن نصب کرده و جلوه زیبایی به دیوار ببخشید.

استفاده از کاناپه هایی با طراحی متفاوت برای مثال کاناپه های نیمکتی، می‌توانند سبک بسیار متفاوتی را در مکان ایجاد کنند

اگر علاقه مند به سبک مدرن سنتی هستید، می توانید مبل های سبک مدرن خود را در مقابل دیوار قرار داده و دیوار پشت آن را با عناصری مانند حصیر، قلاب بافی و یا لوازم دکوراتیو این چنینی تزئین کنید. این عناصر از جمله مواردی هستند که می‌توانند جلوه بسیار خاص و منحصر به فردی به دیوار اتاق نشیمن ببخشند.

جلوه بسیار خاص و منحصر به فردی به دیوار اتاق نشیمن ببخشید

پیش تر بیان شد که آینه یکی از انتخاب های کلاسیک است که برای تزیین دیوار پشت کاناپه مورد استفاده قرار می گیرد، اما یکی از روش های استفاده از آینه به جای آینه ‌های کوچک این است که دیوار پشت کاناپه را به طور کامل با آینه بپوشانید. این روش علاوه بر این که جلوه ای زیبایی به دیوار می بخشد، باعث می‌شود تا مکان حس دلباز تر و فرح بخش تری یافته و روشنایی موجود در آن افزایش یابد.

حتی با نصب چراغ های دیواری و هالوژن های سقفی نیز می توانید درخشش این آینه ها را در شب نیز حفظ کنید. این روش باعث ایجاد حس رمانتیک در طراحی مکان خواهد شد. اگر خانه شما کوچک است این یکی از بهترین روش هایی است که می توانید از آن برای تزئین دیوار پشت کاناپه استفاده کنید.

 

 آینه یکی از انتخاب های کلاسیک است که برای تزیین دیوار پشت کاناپه مورد استفاده قرار می گیرد

  • نکات کلیدی در طراحی دیوار پشت کاناپه که باید بدانید

اگر از کاناپه های دو متری در مقابل دیوار استفاده می کنید، تابلو ای که در پشت آن بر روی دیوار نصب می شود باید ۱۵۰ سانتی متر عرض داشته باشد.

نکات کلیدی در طراحی دیوار پشت کاناپه که باید بدانید

برای استفاده از تابلوها در پشت کاناپه می توانید از شلف ها و طاقچه های دیواری استفاده کنید و تابلوها را بر روی آن قرار دهید. این روش علاوه بر این که مانع از سوراخ شدن بیش از اندازه دیوار می شود، به شما این امکان را می دهد تا هر وقت که خواستید ترکیب بندی و چیدمان تابلو ها را تغییر داده و یا حتی آن ها را تعویض کنید. اما نکته ای که باید به آن توجه داشته باشید این است که پهنای این شلف ها نباید از ۸ تا ۹ سانتی متر بیشتر عمق داشته باشد. زیرا در غیر این صورت زمانی که بخواهید از روی مبل بلند شوید امکان برخورد سر شما با طاقچه وجود خواهد داشت.

 در پشت کاناپه می توانید از شلف ها و طاقچه های دیواری استفاده کنید و تابلوها را بر روی آن قرار دهید

این موضوع را در نظر داشته باشید که هر عنصری که برای تزیین دیوار پشت کاناپه مورد استفاده قرار می دهید، اگر به شکل افقی چیدمان شده باشند باعث می شوند دیوار وسعت بیشتری یافته و اگر به صورت عمودی قرار داشته شوند، باعث می شوند تا ارتفاع دیوار بیشتر احساس شود. با توجه به این موارد می‌توانید فضایی را که به دنبال آن هستید بر روی دیوار ایجاد کنید.

اگر از چندین تابلو متعدد در کنار یکدیگر استفاده می کنید می توانید حداکثر یکی از آن ها و یا اگر از یک تابلوی بزرگ استفاده می‌کنید،

اگر از چندین تابلو متعدد در کنار یکدیگر استفاده می کنید می توانید حداکثر یکی از آن ها و یا اگر از یک تابلوی بزرگ استفاده می‌کنید، می‌توانید آن را در فرم و شکلی متفاوت به کار ببرید تا توجه ‌ها را به آن جلب کنید.

استفاده از این روش‌ها و توجه به این نکات می تواند این امکان را برای شما ایجاد کند تا خانه خود را مانند یک طراح حرفه ای تزئین و دکوراسیون کرده و محیطی منحصر به فرد برای زندگی ایجاد کنید…