کاربرد دیوار های تیره رنگ در طراحی داخلی اتاق پذیرایی

کاربرد دیوار های تیره رنگ در طراحی داخلی اتاق پذیرایی

رنگ دیوار ها عنصری بسیار مهم در طراحی داخلی به شمار می رود. رنگ می تواند فضای هر مکانی را به طور کامل تغییر داده و احساسات، سلایق و سبک شما را به نمایش بگذارد. یکی از مکان هایی که استفاده از رنگ در آن نقش مهمی را ایفا می کند، اتاق نشیمن است. دیوار های اتاق نشیمن و پذیرایی این امکان را ایجاد می کنند تا بر اساس سبکی که برای طراحی اتاق در نظر می گیرید و یا بر اساس تمایلات شخصی خود رنگ های بی شماری را مورد استفاده قرار دهید. یکی از رنگ های قابل استفاده در این مکان، رنگ های تیره هستند. شاید این موضوع برای شما کمی عجیب باشد، اما با استفاده از رنگ تیره بر روی دیوار ها می توانید جلوه ای متفاوت به زندگی خود ببخشید. ما در این مطلب به کاربرد دیوار های تیره رنگ در طراحی داخلی اتاق پذیرایی خواهیم پرداخت. با پویانو همراه باشید:

دیوار های تیره رنگ در طراحی داخلی اتاق پذیرایی

رنگ دیوار ها یا به طور دقیق تر رنگ هایی که بر روی دیوار ها به کار برده می شوند، مانند هر موضوع دیگری که در دکوراسیون داخلی وجود دارد، دارای مد و سبک هستند. این مد در طول زمان تغییر کرده و با ترند ها و جریان های جدید تکامل می یابد. پیشرفتی که در دنیای ساختمان سازی صورت گرفته است نیز سرعت این تغییرات را افزایش داده و فاصله میان این تغییرات را بسیار کوتاه تر کرده است.

اما با این وجود بسیاری از افراد برای رنگ دیوار های داخلی محیط زندگی خود، انتخاب خود را بر اساس رنگ های مشخصی انجام می دهند و معمولا شجاعت استفاده از رنگ های متفاوت تر را از خود نشان نمی دهند. در حالی که امروزه در فروشگاه های رنگ، می توانید از میان رنگ های بی شمار موجود رنگ مورد نظر خود را انتخاب کرده و خانه را به هر رنگی که در ذهن دارید تغییر دهید. یعنی امروزه انتخاب هایی که پیش روی شما قرار دارند، نسبت به گذشته بسیار بی حد و مرز هستند.

حتی امروزه رنگ های تیره نیز که بر خلاف گذشته تقریبا هیچ استفاده ای نداشتند، با افزایش انتخاب ها و تنوع های رنگی بیشتر وارد زندگی ما شده اند. استفاده از رنگ تیره در مکان هایی مانند سرویس بهداشتی و آشپزخانه کاربرد بیشتری دارند، اما در سال های گذشته برای طراحی های زیبا و پرمدعا در اتاق نشیمن نیز از رنگ های تیره بیشتر استفاده می شود. با انتخاب رنگ تیره برای دیوار های محیط زندگی خود، می توانید شخصیتی منحصر به فرد، هویت و اصالت قابل توجهی به اتاق نشیمن ببخشید.

طراحی داخلی اتاق پذیرایی

  • استفاده از رنگ تیره تنها بر روی یکی از دیوار ها

یکی از پرکاربرد ترین و محبوب ترین راه ها برای استفاده از رنگ تیره بر روی دیوار های اتاق نشیمن، این است که یکی از دیوار های موجود را انتخاب کرده و برای ایجاد کنتراست میان دیوار ها، از یک رنگ تیره بر روی آن استفاده کنید. این روش به خصوص برای مکان های بزرگ و وسیع، روشی بسیار زیبا و ساده به شمار رفته و دارای قدرتی است که می تواند با ایجاد تعادل و هماهنگی میان رنگ ها، فضای مکان را در یک لحظه به طور کامل تغییر دهد.

استفاده از رنگ تیره تنها بر روی یکی از دیوار ها

  • جزئیات قوی و بلند پروازانه در طراحی اتاق نشیمن

یکی از راه های ایجاد تغییر در رنگ دیوار اتاق نشیمن، استفاده از کاغذ دیواری است. البته پوشش هایی مانند سنگ طبیعی، چوب و یا حتی پانل های مختلف دیواری که کاربرد آن ها با سرعت در حال افزایش است نیز از روش هایی به شمار می روند که می توانند رنگ و طرح دیوار ها را تغییر دهند. اما کاغذ دیواری از جمله محصولاتی است که سال های سال کاربرد داشته، همیشه جایگاه خود را در دنیای مد و طراحی حفظ کرده و بسیار مقاوم است. هم چنین کاغذ دیواری هایی که با تکنولوژی های جدید تولید می شوند نسبت به گذشته ماندگاری بسیار بیشتری داشته و با تنوع رنگ ها و طرح هایی که دارند می توانند با هر سلیقه سازگار شوند.

یکی از راه های ایجاد تغییر در رنگ دیوار اتاق نشیمن، استفاده از کاغذ دیواری است

ممکن است که استفاده مستقیم از یک رنگ تیره بر روی دیوار های اتاق نشیمن برای شما بیش از اندازه جسورانه به نظر رسیده و شاید تصور کنید که ممکن است باعث دلگیر شدن فضا شود. اما اگر باز هم می خواهید از رنگ تیره بر روی دیواره های اتاق نشیمن استفاده کنید، می توانید کاغذ دیوار های تیره رنگی که دارای طرح ها و نقش های رنگی هستند را به کار برده و این گونه هم از دلگیر شدن فضا جلوگیری کرده و هم از قدرت رنگ تیره بهره مند شوید.

می توانید کاغذ دیوار های تیره رنگی که دارای طرح ها و نقش های رنگی هستند را به کار برد

  • فضای یکدست دیوار ها را در طراحی داخلی خانه بشکنید!

این یک حقیقت است که رنگ تیره بر روی دیوار های محیط زندگی ما، فضایی شیک و ظاهری بلند پروازانه ایجاد می کند. به خصوص اگر مبلمان، کفپوش ها و اکسسوار های درست و مناسب در کنار یکدیگر قرار بگیرند، دیوار های تیره رنگ نه تنها فضای اتاق نشیمن، بلکه می توانند فضای تمام خانه را تغییر داده و حتی ارزش خانه شما را افزایش دهند. با این وجود زمانی که می خواهید از رنگ تیره برای دیوار ها استفاده کنید باید مراقب باشید؛ برای مثال بر روی یک دیوار بزرگ و وسیع، استفاده کامل از رنگ تیره می تواند فضایی دلگیر کننده ایجاد کند. در چنین شرایطی با شکستن فضای یکدست و تیره دیوار توسط یک تابلو و یا یک اکسسوار مشابه، می توانید مشکل را بر طرف کنید. در این مورد خود را محدود نکنید؛ برای مثال حتی یک استیکر دیواری ساده نیز می تواند کنتراستی که به آن احتیاج دارید را به سادگی در اختیار شما قرار دهد.

فضای یکدست دیوار ها را در طراحی داخلی خانه بشکنید

  • دیوار های طوسی رنگ در سالن پذیرایی

اگر زمانی که صحبت از رنگ های تیره می شود، تنها رنگ هایی مانند سیاه، لاجوردی و یا شرابی به ذهن شما خطور می کنند، باید کمی افق دید خود را گسترش دهید! اگر از رنگ های طوسی روشن و یا آبی خاکستری که از رنگ های پرکاربرد سال های اخیر به شمار می روند خارج شده و تنالیته های تیره تر رنگ طوسی را در نظر بگیرید، متوجه خواهید شد که انتخاب مناسبی به عنوان رنگ تیره برای دیوار ها به شمار می روند. به خصوص اگر به جای یک دیوار، می خواهید در تمام دیوار ها از رنگ تیره استفاده کنید، رنگ طوسی تیره می تواند آن چه را که به دنبال هستید در اختیار شما قرار دهد. در چنین شرایطی انتخاب تنالیته های درست و اجرای مناسب آن بسیار اهمیت دارد. زمانی که رنگ مورد نظر خود را انتخاب کردید باید مطمئن شوید که این رنگ با رنگ مبل ها، پرده ها و اکسسوار های موجود هماهنگی لازم را داشته باشد.

دیوار های طوسی رنگ در سالن پذیرایی

  • تنالیته های تیره رنگ سبز

سال ها شاهد آن بوده ایم که کاربرد رنگ سبز بر روی دیوار ها در طول زمان مدام در حال افزایش و کاهش است. اما معمولا تنالیته های روشن این رنگ و حتی باید اعتراف کرد که تنالیته های خسته کننده آن بر روی دیوار ها مورد استفاده قرار می گیرند. اما لازم است که به این روند پایان داده و شخصیت و کاریزمایی که رنگ سبز لایق آن است را به آن اهدا کنیم! تنالیته های تیره رنگ سبز مانند سبز یشمی، رنگی بسیار کاریزماتیک و با اصالت به شمار می روند. با انتخاب مبلمان و اکسسوار هایی متناسب با این رنگ می توانید فضای اتاق نشیمن خود را به شکل قابل توجهی تغییر دهید.

تنالیته های تیره رنگ سبز

کاربرد رنگ تیره بر روی دیوار ها، برخلاف آن چه که تصور می کنید، رنگی ناسازگار و متمایز به شمار نمی رود که بخواهید تمام عناصر موجود در مکان را به خاطر آن تغییر دهید. حتی رنگ تیره دیوار ها می توانند با بسیاری از اشیاء موجودی که در حال حاضر در اتاق نشیمن قرار دارند ارتباط بر قرار کرده و باعث تعجب شما شوند. برای مثال دیوار های تیره بر خلاف تصور بسیاری از افراد می توانند با کفپوش های چوبی ارتباطی بسیار زیبایی بر قرار کرده و جلوه ای دلنشین به فضای اتاق ببخشند.

هماهنگی دیوار های تیره با کفپوش چوبی

  • ایجاد مکانی با شکوه با استفاده از رنگ تیره!

اگر استفاده از رنگ تیره بر روی یکی از دیوار ها و یا به کاربردن رنگ تیره به شکلی متعادل در تمام اتاق نشیمن برای شما کافی نیست و به دنبال فضایی باشکوه تر و پر مدعا تر هستید، می توانید تمام دیوار ها را به رنگ تیره رنگ آمیزی کرده و علاوه بر آن برای سقف نیز از همان رنگ استفاده کنید. البته این روش برای هر سلیقه ای مناسب نخواهد بود، اما اگر اتاق شما به اندازه کافی نور دریافت کرده و سقفی بلند دارد و واقعا به دنبال دکوراسیونی بلند پروازانه و با شکوه هستید، این روش می تواند انتخا مناسبی برای شما باشد.

ایجاد مکانی با شکوه با استفاده از رنگ تیره

سیستم روشنایی مناسب نه تنها در اتاق نشیمن، بلکه در طراحی و دکوراسیون تمام نقاط خانه و حتی در محیط کار، از اهمیت بسیار بالایی برخوردار است. مکانی که دارای نورپردازی مناسبی نباشد، هم باعث ایجاد محیطی ناسالم شده و هم زیبایی فضای موجود را کاهش می دهد. به همین دلیل زمانی که می خواهید از رنگ تیره برای دیوار های اتاق نشیمن استفاده کنید، روشنایی مناسب دو برابر اهمیت بیشتری می یابد. به همین دلیل کمک گرفتن از افراد حرفه ای در زمینه روشنایی می تواند قدمی درست و مناسب به شمار رود.

سیستم روشنایی مناسب

  • رنگ های متضاد و ایجاد کنتراست

یکی از کلید های کاربردی در استفاده از دیوار هایی به رنگ تیره در طراحی اتاق نشیمن، ایجاد کنتراست است. کنتراست که یکی از روش های مهم در دکوراسیون داخلی به شمار می رود، برای دیوار هایی که رنگ آن ها در الویت قرار دارد، اهمیت بیشتری می یابد. کنتراستی که در طراحی اتاق نشیمن به دنبال آن هستید نیازی نیست که تنها به دیوار ها محدود شود. در صورت نیاز می توانید میان دیوار ها و کفپوش و میان دیوار ها و مبلمان نیز کنتراست ایجاد کرده و تضادی که به دنبال آن هستید را به نمایش بگذارید.

رنگ های متضاد و ایجاد کنتراست

  • اهمیت اکسسوار ها

دیوار های تیره در اتاق نشیمن، در مقایسه با سایر رنگ هایی که برای دیوار ها به کار برده می شوند، می توانند هماهنگی بیشتری با اکسسوار ها ایجاد کنند. دلیل این موضوع این است که رنگ های تیره برای هر نوع اکسسواری، زمینه ای مناسب ایجاد می کنند. به همین دلیل اگر می خواهید از رنگ تیره در اتاق نشیمن استفاده کنید می توانید آن را به عنوان پس زمینه ای برای به نمایش گذاشتن اکسسوار ها به کار ببرید.

اهمیت اکسسوار ها

  • اهمیت روشنایی نور روز در طراحی داخلی

همان قدر که سیستم نورپردازی در اتاق نشیمن و به طور کلی سیستم روشنایی ای که برای خانه ایجاد می شود از اهمیت بالایی برخوردار است، ورود نور طبیعی روز و گردش آن در خانه نیز به همان اندازه اهمیت دارد. به خصوص مکانی که رنگ تیره را برای دیوار های آن انتخاب کرده اید، لازم است که به اندازه کافی نور روز وارد فضای آن شود. استفاده از رنگ تیره بر روی دیوار های مکانی که نور کافی دریافت نمی کند، باعث می شود تا فضایی بسیار دلگیر و خسته کننده ایجاد شود.

 سیستم نورپردازی در اتاق نشیمن

  • ایجاد هماهنگی میان دیوار ها، کفپوش و مبلمان …

در طراحی داخلی، برنامه ریزی یک اقدام بسیار مهم به شمار می رود. اگر از ابتدا هر عنصری مانند رنگ دیوار ها، کفپوش، مبلمان و اکسسوار ها را با برنامه ریزی انتخاب کنید، می توانید هماهنگی ای زیبا و منحصر به فرد میان تمام این اشیاء ایجاد کنید. در غیر این صورت باید برخی موارد را در نظر گرفته، برای مثال مبل ها را به عنوان عناصر اصلی مشخص کرده و سایر موارد را بر اساس آن مشخص کنید. اما این گونه ایجاد فضای هماهنگ و بلند پروازانه ای که به دنبال آن هستید کمی دشوار تر خواهد شد. پس اگر می خواهید از رنگ تیره استفاده کنید، حتما از ابتدا یک برنامه ریزی درست را مشخص کرده و بر اساس آن اقدام کنید.

ایجاد هماهنگی میان دیوار ها، کفپوش و مبلمان ...