7 پوشش زیبا برای دیوار های آشپزخانه

پوشش دیوار های آشپزخانه

7 پوشش زیبا برای دیوار های آشپزخانه

آشپزخانه از مهم ترین نقاط هر خانه ای به شمار رفته و طراحی و دکوراسیون آن تاثیر قابل توجهی بر زندگی انسان ایجاد می کند. آشپزخانه از جمله مکان هایی است که زمان زیادی را در آن سپری می کنیم و به همین دلیل زیبایی آن بر روحیه و انرژي ما تاثیر گذار خواهد بود. جزئیات زیادی در این مکان وجود دارند که باید به طراحی آن ها توجه شود، اما یکی از مهم ترین عناصر در طراحی آشپزخانه، پوشش دیوار ها است. امروزه برای این منظور انتخاب های متنوعی پیش روی شما قرار دارند و ما در این مطلب به پوشش دیوار های آشپزخانه خواهیم پرداخت. پس با پویانو همراه باشید:

پوشش دیوار آشپزخانه

از زمانی که تمام دیوار های آشپزخانه با کابینت های بزرگ پوشانده شدند، دیگر نیازی به پوششی خاص برای دیوار ها وجود نداشت. اما امروزه برای دیوار های آشپزخانه دیوار پوش های متنوعی از جمله کاشی و سرامیک، پانل های چوبی، کاغذ دیواری، رنگ و غیره وجود دارند.

قبل از این که نوع پوشش دیوار های آشپزخانه را انتخاب کنید، مواردی وجود دارند که باید در نظر گرفته شوند؛ برای مثال می خواهید چه نوع رنگی را به آشپزخانه خود اضافه کنید؟ آیا ممکن است مدلی که می خواهید از آن استفاده کنید به بودجه شما فشار وارد کند؟ کدام نوع پوشش برای دیوار ها اقتصادی تر است؟ خود شما می خواهید این کار را انجام دهید و یا می خواهید از یک متخصص کمک بگیرید؟ علاوه بر این موارد، پوشش و طراحی که برای دیوار ها انتخاب می کنید بر روی دکوراسیون آشپزخانه بسیار تاثیر گذار است؛ اگر به دنبال فضایی گرم و صمیمی هستید می توانید پوشش های چوبی را به  کار برده و اگر به آشپزخانه ای مدرن تر و مجهز تر علاقه دارید، پوشش های فلزی انتخاب بهتری خواهند بود.

پوشش دیوار آشپزخانه

  1. رنگ های پلاستیکی و اکریلیک

اگر می خواهید با اقدامات کوچک به آشپزخانه خود رنگ و انرژي ببخشید، می توانید از رنگ های اکریلیکی و یا پلاستیکی برای دیوار های آشپزخانه استفاده کنید. این نوع رنگ ها روشی اقتصادی برای پوشش دیوار های آشپزخانه به شمار رفته، بسیار در برابر آب مقاوم بوده و در زمانی کوتاه و به سرعت خشک می شوند. ماندگاری آن ها بالا بوده و پوسیده نمی شوند. هم چنین تمیز کردن آن ها بسیار ساده است و کار شما را راحت خواهند کرد. به همین دلیل این نوع رنگ ها پوششی مناسب برای دیوار های آشپزخانه به شمار می روند. این رنگ ها از نظر مقاومت شباهت بسیاری به رنگ های مدرن امروزی دارند.

رنگ های پلاستیکی و اکریلیک

  1. کاشی و سرامیک

کاشی و سرامیک به عنوان محبوب ترین و پرکارد ترین پوشش ها برای دیوار های آشپزخانه به شمار می روند. زیرا تمیزی و نگه داری از این پوشش ها بسیار ساده بوده و زمانی که چیزی بر روی آن ها ریخته شود، به راحتی تمیز می شوند. علاوه بر این، رنگ ها، فرم ها و طرح های متنوع کاشی ها نیز انتخاب های بی شماری را پیش روی ما قرار می دهند. به همین دلیل می توانید هر سبک و طراحی ای که در نظر دارید را به راحتی با استفاده از این کاشی و سرامیک ها به نمایش بگذارید.

کاشی و سرامیک

  1. پوشش های چوبی برای دیوار های آشپزخانه

چوب نیز یکی دیگر از انتخاب های زیبایی است که می توانید برای پوشش دیوار های آشپزخانه از آن بهره مند شوید. چوب دارای ویژگی ای است که هم در آشپزخانه های سبک روستیک و کانتری فضایی ایده آل ایجاد می کند و هم در آشپزخانه های مدرن و امروزی ترکیبی زیبا را به نمایش می گذارد. گرمای چوب در کنار رنگ های سرد طراحی های مدرن، تعادل و هماهنگی زیبا ای را ایجاد کرده و به آشپزخانه ظاهری گرم تر و صمیمی تر می بخشد. به راحتی می توانید پانل های چوبی را تهیه کرده و بر روی دیوار ها نصب کنید.

پوشش های چوبی برای دیوار های آشپزخانه

  1. دیوار پوش وینیل

اگر به دنبال پوششی ساده و اقتصادی برای دیوار های آشپزخانه هستید، می توانید دیوارپوش های وینیلی را مورد استفاده قرار دهید. وینیل می تواند به عنوان یک جایگزین برای پوشش دیوار ها مورد استفاده قرار بگیرد. وینیل انتخابی ساده و ارزان قیمت برای دیوار های آشپزخانه به شمار می رود. کاربرد این نوع پوشش برای دیوار ها و تمیزی آن ها بسیار ساده است. این نوع پوشش با هر میزان بودجه ای سازگار بوده و این امکان را در اختیار شما قرار می دهید تا طراحی های متنوعی را به نمایش بگذارید.

دیوار پوش وینیل

  1. سنگ طبیعی

برای این که در آشپزخانه ای مدرن و دلباز، بافت های طبیعی را مورد استفاده قرار دهید، علاوه بر پانل های چوبی می توانید از ظرافت و زیبایی سنگ های طبیعی نیز بهره مند شوید. پوشش ها و مصالح طبیعی برای ایجاد فضایی آرامش بخش و راحت، بهترین انتخاب به شمار می روند. سنگ های طبیعی دارای رنگ ها و بافت های متنوعی هستند و این امکان را در اختیار شما قرار می دهند تا مناسب ترین انتخاب را برای آشپزخانه خود انجام دهید. سنگ های طبیعی ، حسی از حضور در طبیعت را ایجاد کرده و در ترکیب با طراحی های مدرن، فضایی متعادل و هماهنگ را به نمایش می گذارند.

سنگ طبیعی

  1. کاغذ دیواری برای دیوار های آشپزخانه

امروزه کاغذ دیواری یکی از پرکاربرد ترین پوشش ها برای دیوار های خانه به شمار می رود و آشپزخانه نیز از این موضوع مستثنا نیست. برای پوشش دیوار های آشپزخانه های مدرن می توانید از استیکر ها و کاغذ دیواری های متنوعی استفاده کنید. اگر می خواهید از طرح های گلدار گرفته تا طرح های انتزاعی، طراحی هایی متفاوتی را بر روی دیوار های آشپزخانه به نمایش بگذارید، کاغذ دیواری های دکوراتیو و ضد آب مناسب آشپرخانه، بهترین انتخاب برای شما به شمار می روند. امروزه کاغذ دیواری ها یکی از محبوب ترین پوشش ها برای دیوار های آشپزخانه های مدرن به شمار می روند و شما نیز می توانید از تنوع و زیبایی آن ها بهره مند شوید.

کاغذ دیواری برای دیوار های آشپزخانه

  1. فولاد ضد زنگ برای پوشش دیوار ها

در زمان های اخیر، فولاد ضد زنگ، هم به عنوان عنصری کاربردی و هم به عنوان عنصری زیبایی بخش کاربرد بسیاری یافته است. فولاد ضد زنگ کمتر به عنوان پوششی برای دیوار ها مورد استفاده قرار می گیرد، اما نسبت به سایر انتخاب هایی که برای پوشش دیوار های آشپزخانه مورد استفاده قرار می گیرند، امتیازات بیشتری را در اختیار شما قرار می دهد؛ برای مثال این پوشش در برابر حرارت بسیار مقاوم بوده و به همین دلیل برای سطوحی که دارای دمای بالایی هستند انتخاب مناسبی به شمار می رود.

هم چنین لک و کثیفی به راحتی از روی آن پاک شده و به همین دلیل به سادگی تمیز می شود. پوشش فولاد ضد زنگ با لوازم برقی آشپزخانه هماهنگی زیبایی ایجاد کرده و فضایی شیک و ظریف را به نمایش می گذارد. این پوشش برای استفاده در آشپزخانه های مدرن و سبک صنعتی انتخاب بسیار مناسبی به شمار می رود و ترکیبی زیبا ایجاد می کند.

فولاد ضد زنگ برای پوشش دیوار ها