دیوار قرمز رنگ در نما که این خانه بومی را در نیومکزیکو قطع می‌کند / معماری Archaeo

دیوار قرمز رنگ در نمای خانه

دیوار قرمز رنگ در نما که این خانه بومی را در نیومکزیکو قطع می‌کند / معماری Archaeo

دیوار قرمز رنگ در نما : شرکت آرکائیو که در نیومکزیکو قرار دارد این ویلا کم‌ارتفاع را طراحی کرده‌است که با یک دیوار قرمز روشن تقاطع دارد و در دشت نزدیک به سانتافه قرار گرفته‌است. این خانه امروزی به منظور پذیرا شدن چشم‌انداز بیابانی موجود در اطرافش و پستی بلندی‌های طبیعی و حوضه حفاظت «گالیستئو» طراحی شده‌است و یک ساخت و ساز مسکونی است که بر پایداری و مدیریت مسئولانه زمین تمرکز دارد.

دیوار قرمز رنگ در نمای خانه

شرکت آرکائیو گفت: «در توپوگرافی مجاور این پروژه زمین مسطح کم ارتفاعی قرار دارد که ما تعمدا قصد داشتیم این ویژگی را در معماری این خانه بیان کنیم.»

دیوار قرمز رنگ در نمای خانه

این خانه در یک زمین در دشتی به مساحت 67 هکتار قرار دارد که در آن درختچه‌هایی به صورت پراکنده موجود اند، در مقابل آن حوضه گالیستئو و در پشت آن کوهستان قرار گرفته‌است. شرکت آرکائیو افزود: «یک بخش اساسی از این ملک در وضعیت طبیعی خود باقی گذاشته شده‌است، درست مانند وقتی که پیدا شد…و قرار است همینطور باقی بماند.»

دیوار قرمز رنگ در نمای خانه

معماران در عین آن که معماران قصد داشتند به سبک بومی معماری نیومکزیکو پاسخ دهند، به دنبال آن بودند که خانه‌ای مدرن بسازند که به زمینه طبیعی خود نیز احترام بگذارد. استودیو در این ارتباط گفت: «کاراکتر این خانه به طور واضحی امروزی است، که باعث می‌شود بر ویژگی‌های طبیعی زمین اطرافش تاکید و به آن‌ها توجه کند.»

دیوار قرمز رنگ در نمای خانه

یک پلان صلیبی شکل اجزای این خانه را در خود جای می‌دهد و تنظیم می‌کند. فضاهای جمعی در مرکز قرار گرفته‌اند. مرکز همچنین محلی است که ورودی اصلی خانه در آن قرار دارد.

دیوار قرمز رنگ در نمای خانه

اتاق‌های خواب خصوصی حول این هسته چیده شده‌اند. این چیدمان بهترین چشم‌اندازها را از دشت وسیع اطراف می‌دهد. آرکائیو گفت: «این معماری به چشم‌انداز طبیعی محیط اطراف اجازه می‌دهد که بر خانه مسلط شوند.»

 

سوییت مستر در جنوبی‌ترین گوشه خانه شامل یک باشگاه خانگی، اتاق مطالعه، سرویس‌ها و اتاق‌های رختکن زنانه و مردانه و یک وان آب گرم می‌شود. به خاطر شیب توپوگرافی زمین، این قسمت به میزان اندکی ارتفاع بالاتری دارد و از چشم‌اندازهای بهتری برخوردار است.

یک دیوار منفرد قرمزرنگ در جهت شمال به جنوب خانه را قطع می‌کند و با نمای ساختمان که مجموعه رنگ‌های خاکستری و مشکی را در برمی‌گیرد، تضاد برقرار می‌کند. این رنگ قرمز نه تنها در نمای خارجی خانه دیده می‌شود، بلکه در فضاهای داخلی خانه نیز به چشم می‌خورد.

دیوار قرمز رنگ در نمای خانه

این دیوار به همراه مسیر حرکتی که به سمت سالن ورودی و اتاق نشیمن اصلی حرکت می‌کند، ورودی ساختمان را پررنگ می‌کند. علاوه بر این، یک استودیوی هنری را که رو به سمت شرق است و از شومینه اختصاصی‌اش بهره می‌برد، از باقی خانه جدا می‌کند.

دیوار قرمز رنگ در نمای خانه

ویژگی‌های متعددی در این خانه با مساحت 605 متر مربع گنجانده شده‌اند که پیروی اصول طراحی پایدار هستند، از جمله یک سیستم گرمایشی زمین گرمایی، و 240 سلول خورشیدی که در زمین اطراف کار گذاشته شده‌اند.

دیوار قرمز رنگ در نمای خانه

فضاهای داخلی با رنگ‌های ملایم و بکارگیری مصالح طبیعی -در هر جایی که امکانش بوده- طراحی شده‌است. اتاق نشیمن دارای یک شومینه سنگی و تیرهای نمایان چوبی است. پنجره‌های سقفی در سرتاسر خانه به نور طبیعی این اجازه را می‌دهند که در سرتاسر فضاهای خانه جاری شوند.

معماری معاصر در نیومکزیکو اغلب با چشم‌اندازهای منحصربفرد و ساخت و ساز خشتی رایج در این منطقه شناخته می‌شود. دیگر ویلا های ساخته شده در آمریکای جنوبی شامل خانه‌ای ساخته شده توسط شرکت معماری Molloy می‌شود که نمای آن گچی و به رنگ خاک است، و همچنین خانه‌ای بتنی طراحی شده توسط گروه معماری Sprecht که بیشترین بهره را از مناظر صحرایی اطراف می‌برد.

 

 

 

 

 

دیوار قرمز رنگ در نما

گردآوری و ترجمه تحریریه پویانو/فاطمه زنگی

منبع: dezeen