دیوار دو رنگ با ترکیب رنگی های زیبا

دیوار دو رنگ

دیوار دو رنگ با ترکیب رنگی های زیبا

رنگ در هر نوع طراحی ای مهم ترین عنصر به شمار می رود و به همین دلیل است که رنگ دیوار های یک مکان در طراحی داخلی نقش به سزایی را ایفا می کند. یکی از عادت های دکوراتیوی که از گذشته تا به امروز وجود داشته است انتخاب یک رنگ برای اتاق و رنگ کردن تمام دیوار ها به همان رنگ است. اما در سال های اخیر یک ترند مطرح شده است که با گذر زمان محبوبیت بسیاری یافته است: رنگ کردن دیوار ها به دو رنگ متفاوت، دیوار دو رنگ !

استفاده از ترکیب رنگی در دیوار ها در طراحی مکان سبکی متفاوت و خاص ایجاد می کند. در دکوراسیون هایی که دو رنگ مطابق و یا دو رنگ متضاد بر روی دیوار مورد استفاده قرار می گیرند، هویت جدیدی به مکان می بخشند. استفاده از دو رنگ متفاوت بر روی دیوار ها، بر اساس ترکیب رنگی انتخابی شما، به دکوراسیون اتاق ظاهری ظریف و یا کنتراستی قابل توجه می بخشد. ترکیب رنگی های مختلف، ظاهری متفاوت ایجاد کرده و علاوه بر این، تاثیرات روحی و روانی که در اتاق ایجاد می کنند نیز بسیار متفاوت است.

اگر شما نیز می خواهید برای رنگ کردن دیوار ها از این تاثیرات ظاهری چشم گیر استفاده کنید، با پویانو همراه باشید تا بدانید کدام رنگ ها برای کدام سبک ها مناسب بوده و هر ترکیب رنگی چه نوع فضایی را ایجاد می کند:

استفاده از ترکیب رنگی در دیوار ها

  • دیوار دو رنگ طوسی و سفید برای مکان های مدرن

یکی از ترکیب رنگی هایی که در روش دو رنگ کردن دیوار ها بسیار مورد استفاده قرار گرفته و برای سبک های مینیمال و مدرن انتخاب بسیار مناسبی به شمار می رود، ترکیب رنگ های سفید و طوسی برای دیوار دو رنگ است. طوسی یکی از رنگ های اصلی در دکوراسیون های مدرن بوده و چه به عنوان رنگ رابط به کار برده شود و چه به عنوان رنگ دیوار ها و مبلمان، فضایی زیبا و مدرن ایجاد می کند. در واقع اگر در طراحی های مدرن به دنبال رنگی هستید که بیش از حد جلوه گر نباشد، رنگ های سفید، بژ و یا طوسی انتخاب مناسبی خواهند بود.

اگر رنگ سفید را انتخاب کردید این موضوع را در نظر داشته باشید که رنگ کردن تمام دیوار ها به رنگ سفید همیشه تاثیر مناسبی را ایجاد نمی کند. رنگ کردن یک و یا دو عدد از دیوار ها به رنگ طوسی، هم ظرافت رنگ سفید و هم ویژگی های اصلی طراحی را بیشتر نمایان خواهد کرد.

دیوار دو رنگ طوسی و سفید برای مکان های مدرن

  • دیوار دو رنگ سیاه و طوسی : کاریزماتیک و تاثیرگذار

یکی دیگر از ترکیب رنگی هایی که شاید به اندازه سفید و طوسی پرکاربرد نباشد، اما انتخابی بسیار جسور و کاریزماتیک به شمار می رود، ترکیب رنگ های طوسی و سیاه برای دیوار دو رنگ است. اگر به سبک های جدی، اما هنری و مینیمال و در عین حال تاثیر گذار و چشم گیر علاقه دارید، بدون شک ترکیب طوسی و سیاه مورد پسند شما خواهد بود. با انتخاب رنگ طوسی روشن به عنوان رنگ اصلی دیوار ها و رنگ کردن یکی از دیوار ها و یا بخشی از یک دیوار به رنگ سیاه می توانید فضایی خاص و کاریزماتیک ایجاد کنید.

دیوار دو رنگ سیاه و طوسی : کاریزماتیک و تاثیرگذار

  • دیوار دو رنگ سبز تیره و صورتی بر روی یک دیوار!

در واقع رنگ کردن دیوار ها به دو رنگ متفاوت یک روش جدید نیست. اگر به خاطر داشته باشید، در گذشته نیز برای این که دیوار ها زیباتر و قابل توجه به نظر برسند در برخی از خانه ها در ارتفاعی به اندازه کمر افراد بالغ به یک رنگ و بالای آن به رنگ دیگری رنگ آمیزی شده و دیواری دو رنگ ایجاد می شد. این روش شاید امروزه به اندازه گذشته محبوب و پرکاربرد نباشد، اما همچنان به کار برده شده و هنوز ظاهر قابل توجه خود را حفظ کرده است.

در این روش استفاده از دو رنگ بر روی یک دیوار که هم برای خانه های کلاسیک و هم خانه های مدرن انتخابی بسیار مناسب است، معمولا در قسمت پایین از رنگ تیره و در قسمت بالا از رنگ روشن استفاده می شد. اما امروزه می توانید رنگ روشن را در پایین و تیره را در بالا به کار برده و ظاهری خاص و متفاوت در اتاق ایجاد کنید. یکی از ترکیب رنگی های زیبا و مناسب برای این روش رنگ های سبز تیره و صورتی روشن است که ظاهری لطیف و دلنشین به اتاق می بخشد.

دیوار دو رنگ سبز تیره و صورتی بر روی یک دیوار

  • انتخاب ترکیب رنگ بر اساس دایره رنگی

یکی از روش هایی که متخصصان بر اساس آن ترکیب رنگی خود را انتخاب می کنند، استفاده از دایره رنگی است. دایره رنگی که به شکلی دایره وار تمام رنگ ها را در یک مکان دور هم جمع می کند، یک طرح رنگی جهانی است. در این طرح رنگی، رنگ هایی که با یکدیگر هماهنگ بوده و تطابق دارند در کنار هم قرار گرفته و رنگ های متضاد که باعث ایجاد کنتراست می شوند مقابل هم قرار دارند.

برای مثال در مقابل آبی رنگ نارنجی، در مقابل قرمز رنگ سبز و در مقابل زرد، رنگ بنفش قرار دارد. در روش دو رنگ کردن دیوار ها نیز معمولا با انتخاب رنگ هایی که در مقابل هم قرار دارند کنتراستی قابل توجه ایجاد می شود.

انتخاب ترکیب رنگ بر اساس دایره رنگی

  • تاثیر قابل توجه کنتراست ها

انتخاب دو رنگ متضاد و ایجاد کنتراست در رنگ دیوار ها ظاهری چشم گیر و قابل توجه به مکان خواهد بخشید. برای مثال رنگ های لاجوردی و نارنجی دو رنگ متضاد هستند که ترکیبی زیبا ایجاد می کنند.

در این ترکیب رنگی، یکی از رنگ ها بسیار تیره و دیگری زنده و پویا است که البته به دلیل این که ممکن است در گذر زمان خسته کننده شود برای رنگ دیوار ها زیاد مورد استفاده قرار نمی گیرد. برای دیوار ها معمولا رنگ های خنثی و ملایم بیشتر مورد توجه هستند، اما این دو رنگ زیبا و تاثیر گذار زمانی که در کنار یکدیگر به کار برده شوند، نتیجه ای کاملا هماهنگ و زیبا به همراه خواهند داشت.

انتخاب ترکیب رنگ بر اساس دایره رنگی

تنها راه طراحی دیوار دو رنگ ، استفاده از رنگ ساده نیست! رنگ کردن سه عدد از دیوار ها به یک رنگ و استفاده از کاغذ دیواری با طرح های هماهنگ با این رنگ بر روی دیوار دیگر همان تاثیر را ایجاد خواهد کرد. البته می توانید عکس این روش نیز عمل کرده و سه تا از دیوار ها را با کاغذ دیواری و یکی از دیوار ها را با رنگ ساده بپوشانید. اما برای این که کاغذ دیواری فضایی شلوغ و خسته کننده ایجاد نکند بهتر است که طرح های ساده را انتخاب کنید و یا همان روش اول را به کار ببرید.

یکی از امتیازات این روش این است که ایجاد ارتباط میان دو دیوار متفاوت با استفاده از کاغذ دیواری طرح دار بسیار ساده تر خواهد بود. وجود طرح هایی مشابه به رنگ دیوار های تک رنگ هماهنگی و ارتباطی زیبا میان دیوار ها ایجاد خواهد کرد.

کاربرد کاغذ دیواری و رنگ در کنار یکدیگر

  • ایجاد هماهنگی در سادگی!

اگر به دنبال طراحی های ساده، مینیمال و بی تکلف، اما زیبا و تاثیر گذار هستید، با استفاده از رنگ های بژ، کرم، خاکی و رنگ های پاستلی خنثی در کنار رنگ سفید پاستلی می توانید ترکیب رنگی ای که به دنبال آن هستید را ایجاد کنید. این نوع ترکیب رنگی، یعنی ترکیب تنالیته تیره یک رنگ خنثی با رنگ سفید مات، در سبک های اسکاندیناوی، مدرن و مینیمال بسیار محبوب و پرکاربرد است.

ایجاد هماهنگی در سادگی

  • ایجاد عمق با رنگ سیاه

هر چه قدر هم که سیاه رنگی است که استفاده از آن دشوار بوده و نیاز به جسارت دارد، زمانی که با رنگ های روشن ترکیب شود، کنتراستی که ایجاد می کند ظاهری بسیار تاثیر گذار به محیط می بخشد. به خصوص زمانی که در یک اتاق کوچک یکی از دیوار ها را به رنگ سیاه مات رنگ کنید، این رنگ سیاه نور را به خود جذب کرده و به اتاق عمق و ژرفا می بخشد. البته برای این که این حس عمق به درستی ایجاد شود لازم است که سایر دیوار ها به رنگ سفید درخشان رنگ آمیزی شوند.

البته تنها رنگی که می تواند به مکان عمق ببخشد رنگ سیاه نیست. بلکه تمام رنگ های تیره دارای این ویژگی هستند. رنگ های آبی تیره، قرمز تیره و غیره نیز تاثیری مشابه دارند. هر رنگ تیره ای که با رنگی روشن مانند سفید ترکیب شود به مکان عمق بخشیده و فضایی تاثیر گذار ایجاد می کند.