دکور خانه عروس داماد : توصیه های دکوراتیو برای زوج هایی که می خواهند ازدواج کنند!

دکور خانه عروس داماد : توصیه های دکوراتیو برای زوج هایی که می خواهند ازدواج کنند!

دکور خانه عروس داماد : تصمیم دارید که ازدواج کنید و هیجان زده هستید. تمام کار های عروسی به سرعت انجام می شوند و خانه نیز باید آماده شود. خانه ای که به زودی قرار است با همسر خود در آن زندگی کنید را به چه شکلی دکوراسیون خواهید کرد؟ قبل از عروسی و قبل از این که خانه ی خود را دکور کنید، به توصیه های ارائه شده در این مطلب توجه کنید. با پویانو همراه باشید:

  • متراژ خانه را در نظر داشته باشید.

ابتدا خانه ای که قرار است در آن زندگی کنید را مشخص کرده و سپس لوازم خود را خریداری کنید. اندازه و متراژ خانه را در نظر بگیرید و اندازه ی مبلمان، میز ها، تخت خواب و سایر لوازم خود را بر اساس متراژ خانه مشخص کنید. حتی پهنای درها و راهرو ها نیز برای عبور لوازم بسیار حائز اهمیت است. اندازه ی دیوار ها را نیز در نظر بگیرید. هنگام خرید لوازم تمام این اطلاعات می تواند به شما کمک کند.

  • لیست خرید تهیه کنید.

برای دکور خانه عروس داماد یک لیست خرید آماده کرده و تمام نیاز های خود را یادداشت کنید. تهیه لیست خرید بسیار مهم است؛ زیرا با وجود احساساتی که قبل از ازدواج پیش می آیند ممکن است لوازمی را خریداری کنید که نیازی به آن ها ندارید. خرید لوازم اضافه باعث می شود تا فضای شما تنگ تر شده و خانه بهم ریخته و نامرتب به نظر برسد. اگر خانه ی شما کوچک است به مبلمان اهمیت بیشتری بدهید. با خرید مبل هایی که کاربرد بیشتری از نشستن دارند، می توانید اتاق نشیمن را به اتاق خواب نیز تبدیل کنید.

  • بودجه ی خود را مشخص کنید.

قبل از خرید اشیاء، بودجه ی خود را مشخص کنید. در بازار بگردید و برای هر جنس یک قیمت میانگین به دست آورده و در مقابل آن بنویسید. با جمع کردن این قیمت ها میزان بودجه مورد نیاز خود را مشخص کنید. اگر قیمت به دست آمده از میزان بودجه شما بیشتر است، لوازم ضروری را مشخص کنید. فراموش نکنید که امروزه برای هر میزان بودجه ای لوازم مختلف برای سلیقه های مختلف وجود دارد. به همین دلیل برای خرید لوازم مورد نظر خود بیشتر بگردید.

  • سبک خانه ی خود را مشخص کنید.

سبک های مدرن، مینیمال و ساده را دوست دارید و یا سبک های کلاسیک تر و پر نقش تر مورد پسند شما است؟ با استفاده از سبک های متفاوت می توانید فضایی زیبا خلق کنید. اگر نمی دانید که از کجا باید شروع کنید، سایت ها و مجله های دکوراسیون داخلی می توانند به شما کمک کنند. با بررسی کردن سایت های مختلف، سبک مورد پسند خود را مشخص کرده و بر اساس آن لوازم خود را خریداری کنید.

  • در انتخاب رنگ ها دقت کنید در دکور خانه عروس داماد

در انتخاب رنگ ها، ویژگی ها و مدل خانه به اندازه ی علاقه شما اهمیت دارد. در مکان های کوچک و تاریک با استفاده از رنگ های روشن می توانید مکان را بزرگ تر و روشن تر نشان دهید. در مکان های بزرگ و نورگیر نیز می توانید از رنگ های شاد و درخشان استفاده کنید. حتی می توانید در مکان هایی که روشنایی کافی دارند از رنگ های روشن نیز استفاده کرده و انرژی نور خورشید را در خانه ذخیره کنید. به هماهنگی دیوار ها و زمین نیز توجه کنید. از ترکیب رنگ های متضاد و رنگ های تیره و روشن غافل نشوید. اگر فضای شما کوچک است از کفپوش های روشن استفاده کنید و برای کفپوش های تیره حتما فرش روشن انتخاب کنید.

انتخاب رنگ روشن برای کابینت ها نیز بسیار مفید است. رنگ روشن علاوه بر سادگی، باعث روشنایی و دلباز تر شدن فضا می شود.