دکور بالای تخت؛ اتاقتان را با این 10 ایده دگرگون کنید

دکور بالای تخت؛ اتاقتان را با این 10 ایده دگرگون کنید

دیوار پشت تخت خواب، تقریبا مهم ترین دیوار اتاق خواب است. این دیوار می تواند یک اکسنت وال باشد و به این منظور باید با دیگر دیوارها تفاوت شاخصی به هم بزند. این تفاوت را می توان با هر ایده ای ایجاد کرد و ما در ادامه، 10 مورد از آن ها را با شما به اشتراک خواهیم گذاشت. همراه پویانو باشید.

  1. قاب عکس به دیوار بزنید

قاب عکس، همیشه از بهترین گزینه ها و تقریبا اولین گزینه ای است که به ذهن هر کسی خطور می کند. البته خیلی مهم است که قاب عکس درست را انتخاب کنید. به رنگ های حاضر در دکوراسیون اتاق خواب و خصوصا فضای پشت و حول تخت دقت کنید و قاب عکسی بخرید که با این رنگ ها همخوانی یا تضاد مناسبی داشته باشد.

  1. یک نوشته روی چوب

اگر سبک روستیک را دوست دارید، چوب می تواند برای دکور کردن فضای بالای تختتان فوق العاده باشد. سطح یک یا چند تخته را رنگ بزنید و نوشته ای روی آن ایجاد کنید. دکور ساده و دست ساز شما به همین سادگی آماده خواهد بود!

  1. سبز باشید!

گلدان ها همه جا هستند تا حال دلمان را خوب کنند. عاشق فضای سبزید؟ یک گلدان با گیاهی قد کشیده بخرید و کنار تاج تخت خوابتان بگذارید. یک گیاه پرپشت انتخاب کنید، چون هر چقدر شاخه های گیاهتان پرپشت تر باشند، منظره بالای تخت شما زیباتر به نظر می رسد.

  1. آینه، این بار در نقش دکور

آینه ها عناصر کاربردی هستند، اما نه این بار. آینه های دکوری خورشیدی یا دارای فرم های دیگر را می توانید به عنوان یک عنصر منحصر به فرد، روی دیوار بالای تخت قرار دهید. همین آینه کافی است تا دیوار یکنواخت موجود را از حالت فعلیش بیرون بیاورید.

  1. چوب و حصیر

ایده استفاده از چوب و حصیر برای طرفداران سبک بوهمین، خیلی دلچسب است. اگر اهل دکورهای سطنتی نیستید و با فرمت شسته رفته دکورهای مدرن هم ارتباط نمی گیرید، می توانید از چوب و حصیر برای تزیین فضای بالای تخت کمک بگیرید و یک دکور به سبک بوهمین بسازید. با شمع، پارچه و گیاهان می توانید این دکور را تکمیل تر کنید.

  1. نقاشی بکشید!

چه نقاش هستید و چه خیر، قلم بردارید و یک طرح انتزاعی از اولین چیزی که به ذهنتان می رسد، بکشید. اصلا مهم نیست که نقاشیتان حرفه ای باشد. تنها چیزی که مهم است، حسی است که شما به آن نقاشی می دهید و بعدا به شما بر می گردد. یک قاب زیبا برای اثر هنریتان بخرید و آن را بالای تخت قرار دهید.

  1. چراغ خواب: هم کاربردی و هم…

چراغ خواب، شاید دقیقا گزینه ای که دنبالش هستید، نباشد، اما اگر یک چراغ خواب خاص باشد چطور؟ چراغ های جدیدی که روز به روز تنوعشان زیادتر می شود، می توانند در قالب یک وسیله دکوری به هر چه زیباتر دیده شدن اتاق شما کمک کنند و در عین حال، کاربردی هم باشند.

  1. طاقچه

یکی از ایده های پرطرفدار برای دکوراسیون بالای تخت، نصب طاقچه است. اگر یک طاقچه بالای تخت خوابتان داشته باشید، روی آن چه می گذارید؟ تا نصبش نکنید، دقیقا متوجه نخواهید شد. این طاقچه می تواند جای گلدان، شمع و عکس های شما باشد.

  1. ستون و پرده

برای دکور کردن فضای بالای تختتان نباید خودتان را صرفا محدود به دیوار پشت تخت خواب کنید. کمی گسترده تر ایده پردازی کنید. شاید یک چارچوب فلزی با پرده از ایده های قبلی جذاب تر باشد و دل شما را ببرد. پرده ها یک تخت خواب رویایی می سازند. موافق نیستید.

  1. رنگ و خلاقیت بی کران!

برای یک بار هم که شده، جای نقاش های ساختمان را بگیرید! چند سطل رنگ بگیرید و بدون فکر کردن از یک جا شروع کنید. دیوار پشت تخت خوابتان را بوم تصور کنید و یک اکسنت وال با ایده خودتان بسازید.