آن چه که باید در مورد دکور اتاق خواب بدانید!

دکوراسیون داخلی اتاق خواب

آن چه که باید در مورد دکور اتاق خواب بدانید!

طراحی دکور اتاق خواب  معمولا به دلیل این که لوازمی که در آن مورد استفاده قرار می گیرند دارای تعداد و اندازه های ثابتی هستند از نظر بسیاری از افراد بی اهمیت محسوب می شود و به چگونگی چیدمان این اتاق توجه چندانی نمی شود. در حالی که  اتاق خواب مکانی است که در آن روز خود را آغاز کرده و مجددا در آن روز را به پایان می رسانیم و به همین دلیل زیبایی این اتاق به اندازه راحتی آن بر روی انسان تاثیر گذار است. ممکن است که بیشترین زمانی را که در اتاق خواب سپری می کنیم را در خواب باشیم، اما در نهایت زمانی که چشم های خود را باز می کنیم اولین مکانی که مشاهده کرده و اولین مکانی که هر صبح به ما صبح بخیر می گوید همین اتاق خواب است!

در طراحی دکور اتاق خواب نکاتی وجود دارد که باید به آن ها توجه داشته باشید. اما در طراحی اتاقی که اشیاء به کار رفته در آن مشخص بوده و هدف استفاده از آن نیز مشخص است چه باید کرد که هم با سلیقه شخصی ما هماهنگ بوده و هم خوابی راحت را برای ما به ارمغان بیاورد؟ برای پاسخ به این پرسش در ادامه با پویانو همراه باشید:

دکوراسیون داخلی اتاق خواب

اگر در خانه شما بیشتر از یک اتاق وجود دارد، اتاقی را که در ساکت ترین بخش خانه قرار دارد را به عنوان اتاق خواب خود انتخاب کنید و سایر اتاق ها را برای کار های دیگر باقی بگذارید. سعی کنید تا جای ممکن ارتباط اتاق خواب را با سر و صداهای بیرون را از بین ببرید. به همین منظور بهتر است که اتاقی را انتخاب کنید که بیشترین فاصله را با اتاق نشیمن و آشپزخانه داشته باشد.

محل قرار گیری اتاق خواب

  • بخش های جنوبی و یا شرقی اتاق خواب را انتخاب کنید

برای این که اتاق خواب شما دارای نور کافی باشد، یکی از چیز هایی که به آن نیاز دارد این است که نور طبیعی روز به اندازه کافی وارد آن شود. به همین دلیل بهتر است که اتاقی را به عنوان اتاق خواب انتخاب کنید که در قسمت شرقی و یا جنوبی خانه قرار داشته باشد. این  گونه می توانید از نور روز به خوبی بهره ببرید.

بخش های جنوبی و یا شرقی اتاق خواب را انتخاب کنید

  • سبک دکوراسیون داخلی مورد نظر خود را به نمایش بگذارید

سبک دکوراسیونی که برای طراحی اتاق نشیمن خانه از آن استفاده کرده اید را در دکور اتاق خواب نیز به کار ببرید. طراحی داخلی خانه یک کلیت است و برای ایجاد ظاهری زیبا و هماهنگ لازم است که تمام اتاق ها را به یک سبک طراحی شوند. برای مثال اگر خانه شما به سبک کلاسیک طراحی شده است،دکور اتاق خواب خود را نیز به سبک کلاسیک دکوراسیون کنید.

سبک دکوراسیون داخلی مورد نظر خود را به نمایش بگذارید

  • دکوراسیون سفید رنگ برای ایجاد فضایی روشن و دلباز

رنگ سفید باعث می شود تا مکان از آن چه که هست بزرگ تر و دلباز تر احساس شود. رنگ سفید که به عنوان نمادی از سادگی، پاکیزگی، اصالت و معصومیت نیز شناخته می شود، از جمله رنگ هایی است که در طراحی داخلی بیشترین استفاده را دارد. به خصوص در مکان های تنگ و باریک و اتاق های کوچک و کم نور بسیار پرکاربرد است. از آن جایی که رنگ سفید بازتاب دهنده نور است برای چنین مکان های انتخاب بسیار مناسبی به شمار می رود. اگر اتاق خواب شما نیز دارای متراژ کوچکی بوده و نور کافی دریافت نمی کند، استفاده از رنگ سفید می تواند راه حل مشکل شما باشد.

دکوراسیون سفید رنگ برای ایجاد فضایی روشن و دلباز

  • استفاده از رنگ های تیره برای خواب بهتر!

همان طور که برای افرادی که مشکل بیدار شدن دارند توصیه می شود که از رنگ های روشن، درخشان و دلباز برای دکوراسیون اتاق خواب خود استفاده کنند، به افراد بد خواب که در خوابیدن دچار مشکل هستند نیز توصیه می شود که در طراحی اتاق خواب از رنگ های تیره استفاده کنند تا فضایی آرام در اتاق ایجاد شود.

با انتخاب سرویس خواب تیره رنگ و یا در صورت روشن بودن رنگ تخت خواب، استفاده از رنگ تیره برای دیوار ها و یا پرده های ضخیم و کشیده ای که از ورود نور به اتاق جلوگیری می کنند، روتختی های تیره رنگ و انتخاب سایر لوازم و اکسسوار های موجود در اتاق به رنگ تیره می توانید به اتاق خوابی دست پیدا کنید که هم ظاهری اصیل و زیبا داشته و هم برای یک خواب سالم بسیار راحت و کارآمد است.

استفاده از رنگ های تیره برای خواب بهتر!

  • استفاده بهینه از فضای خالی بالای تخت خواب

اگر اتاق خواب کوچکی دارید از فضای بالای سر خود به بهترین شکل استفاده کنید. برای این منظور می توانید بر روی دیواری که پشت تخت خواب قرار دارد، در دو طرف و بالای تخت خواب از کمد ها و طبقات متعدد برای جاسازی اشیاء بهره ببرید. حتی بر روی این طبقات می توانید از سیستم های نور پردازی اضافه نیز استفاده کرده و کتاب ها، تلفن همراه، ساعت و یا بسیاری از وسائل دیگر را بالای سر خود قرار دهید.

استفاده بهینه از فضای خالی بالای تخت خواب

  • با استفاده از آینه به مکان عمق ببخشید

یکی از ترفند های ساده برای بزرگ تر نشان دادن فضا در تمام نقاط خانه استفاده از آینه های بزرگ بر روی دیوار است! آینه ها به دلیل این که فضا را دو برابر نشان داده و هم چنین به دلیل این که نور را بازتاب می دهند باعث می شوند تا اتاق از آن چه که هست دلباز تر و وسیع تر احساس شود. در دکور اتاق خواب می توانید از آینه به عنوان درب کمد ها و یا به عنوان تاج تخت خواب استفاده کنید.

با استفاده از آینه به مکان عمق ببخشید

  • در دکور اتاق خواب به سیستم روشنایی توجه کنید

علاوه بر روشنایی کلی، استفاده از چراغ خواب در دو طرف تخت خواب نیز بسیار مفید خواهد بود. به همین دلیل حتما در اتاق خواب هم از لوستر مرکزی و هم از چراغ خواب استفاده کنید. استفاده از چند منبع نور به اتاق خواب عمق بخشیده و ظاهری شیک و زیبا ایجاد می کند. هم می توانید از دو عدد آباژور در دو طرف تخت استفاده کرده و هم با استفاده از چراغ های سقفی متقارن فضایی زیبا و مدرن ایجاد کنید.

به سیستم روشنایی توجه کنید

  • از زیر تخت خواب استفاده کنید

اگر زیر تخت خواب شما کشو و سیستم جاسازی وجود ندارد، با استفاده از سبد های زیبا و جعبه های مدرن می توانید فضای خالی زیر تخت را به صورت مفید مورد استفاده قرار بدهید و از آن برای جاسازی اشیاء مختلف بهره ببرید. می توانید لباس های زمستانی، ملحفه های اضافه و بسیاری وسائل دیگر را درون این سبد ها قرار داده و در زیر تخت جاسازی کنید.

از زیر تخت خواب استفاده کنید

فراموش نکنید که طراحی اتاق خواب با یک خواب سالم و شروع یک روز پر انرژی در ارتباط است. پس هر چه به دکوراسیون اتاق خواب توجه بیشتری کنید، کیفیت زندگی شما نیز افزایش خواهد یافت.