23 مدل دکوراسیون کافی شاپ و رستوران با استفاده از گل و گیاه

23 مدل دکوراسیون کافی شاپ و رستوران با استفاده از گل و گیاه

23 مدل دکوراسیون کافی شاپ و رستوران با استفاده از گل و گیاه

این روزها توجه به دکوراسیون کافی شاپ و رستوران یکی از اصول مهم مشتری مداری در کافی شاپ و رستوران ها شناخته می شود. استقبال افراد از گل و گیاه در منزل ، فضاهای باز ، لابی ها و تالارها توانسته است به سبکی جذاب در طراحی داخلی فضاهای تجاری توسط طراحان تبدیل شود. طراحی کافی شاپ می تواند تاثیر بسازایی در جلب مشتری برای ورود به داخل فضای کافه داشته باشد و همچنین در مدت زمان ماندگاری او در کافی شاپ نیز موثر باشد. در این مطلب با پویانو همراه باشید تا با انواع کافی شاپ ها و رستوران های جدیدی که با استفاده از گل و گیاه دیزاین شده است را مشاهده کنید.

دکوراسیون کافی شاپ و رستوران با استفاده از گل و گیاه

کاربرد گل و گیاه در دکوراسیون کافی شاپ و رستوران

کاربرد گل و گیاه در دکوراسیون کافی شاپ و رستوران

از گذشته های دور علاقه جدانشدنی بین انسان و طبیعت وجود داشته است ، چرا که انسان از دل طبیعت ، کم کم به زندگی شهری روی آورده اند. و هنوز یاد و خاطره همزیستی میان گل و گیاهان در دل افراد وجود دارد. گل و گیاه می توانند با خلاقیت طراحی به روش های مختلفی در فضای داخلی فضاهای تجاری گوناگون نیز استفاده شوند. اما با این حال در فضای کافی شاپ می تواند تاثیرگزارترین ویژگی های زیبایی بصری خود را در برای مشتریان آنجا به نمایش بگذارند.

چرا که مدت زمانی که مشتری در فضایی که برای غذا خوردن یا نوشیدنی صرف می کند بیشتر از مدت زمانی است که هنگام خرید در یک فروشگاه یا مغازه تجاری صرف می کند. گل و گیاه می توانند در ابعاد و مقیاس کوچک مانند گلدن های روی میز و یا در ابعاد بزرگتر مانند دیوارهای سبز در طراحی داخلی یک رستوران به کار برده شوند.

مزایای کاربرد گل و گیاه در دکوراسیون کافی شاپ و رستوران

گل و گیاه انرژی بخش است و روحیه افراد را بهبود می بهشد. از طرفی دیگر گل و گیاه می توانند محیط را مرطوب و مطبوع کند.

مزایای کاربرد گل و گیاه در دکوراسیون کافی شاپ و رستوران

اگر فضای کافی شما در نزدیکی یک محیط شلوغ و پرسروصدا قرار دارد. فضای پر از گل و گیاه می تواند علاوه بر ایجاد فضایی مرطوب ، هوای داخلی کافی شاپ و رستوران را تصفیه می کند. همچنین گل های که دارای بوی خوش و یا رنگ های متنوع هستند می تواند یک فضای شاد و فرح بخش برای حاضرین خلق کند. بنابراین ایده خوب برای ایجاد بوی خوش استفاده از گل های عطری به جای خوشبو کننده های مصنوعی در داخل رستوران است.

با دیوار سبز فاصله ها را حفظ کنید

با دیوار سبز فاصله ها را حفظ کنید

در طراحی کافی شاپ و رستوران تنوع فضایی برای نشستن بسیار اهمیت پیدا می کند. چرا که گروه ها و افراد مختلفی وارد این فضا می شوند و برای ساعتی در آن مکان می نشنید. بنابراین باید فضایی راحت و دنج برای همه افراد با سلایق مختلف ایجاد کرد. گل و گیاه می توانند به شما در داشتن این تنوع فضایی کمک کنند.

می توان با دیوار سبز یک پارتیشن برای جدا کردن فضایی که گروه های مختلف به دور هم می نشینند خلق کرد. همچنین فضای نشستن دو نفره ها که نیازمند فضای خصوصی و آرام تری هستند را تفکیک کرد.

 

گلدان ها را میان لوسترها ترکیب کنید

گلدان ها را میان لوسترها ترکیب کنید

گل ها می توانند در هر زاویه و هر سطحی از فضای  شما به کار برده شوند. یک ایده جالب برای خلق فضایی هنرمندانه و دلنشین استفاده از گلدان ها آویزی از سقف می باشد. بدین ترتیب ، ترکیبی از نورها و گیاهان در هم تنیده را بر بالای سر خود احساس خواهید کرد که شما را یاد فضاهای جنگلی انبوه می اندازد.

گل ها می توانند در هر زاویه و هر سطحی از فضای  شما به کار برده شوند

استفاده از گیاه در فضایی کاملا مینیمال

گلدان ها را به فضای کافی شاپ و رستوران خود دعوت کنید

اگر استفاده از گل و گیاه به صورت تاکیدی به نظر شما محبوب نیست

اگر استفاده از گل و گیاه به صورت تاکیدی به نظر شما محبوب نیست. شما می توانید در کنار سبک دکوراسیون مورد نظر خود ، گیاهان را نیز همراهی کنید. گلدان و گیاه با ویژگی انعطاف پذیری خوبی که دارند می توانند در هر سبک دکوراسیون داخلی ترکیب شوند. گلدان های کوچک می توانند در ساده ترین حالت مهمان میزهای غذاخوری سالن شما باشند.

گلدان های کوچک می توانند در ساده ترین حالت مهمان میزهای غذاخوری سالن شما باشند.

 استفاده از یک یا دو گلدان بزرگ به صورت خاص و چشمگیر

حتی اگر هیچ وقت تمایلی هی اشتفاده از گیاهان در دکوراسیون نداشته اید. استفاده از یک یا دو گلدان بزرگ به صورت خاص و چشمگیر می تواند فضای داخلی این کافی شاپ با رنگ های روشن و سفید را دوست داشتنی تر کند.

گیاهان و متریال چوب همراهان عالی

گیاهان و متریال چوب همراهان عالی

رنگ چوب در ترکیب با رنگ سبز گیاهان یک ترکیب خوب در دیزاین داخلی کافی شاپ ها می باشد. در طراحی کافی شاپ به سبک صنعتی نیز شما می توانید با استفاده از گیاهان به لطافت فضا کمک کنید.

 

در یک کافی شاپ از زیبایی درختان زیبا لذت ببرد

در یک کافی شاپ از زیبایی درختان زیبا لذت ببرد

در این رستوران یک فضای سرپوشیده فوق العاده برای صرف غذا خلق کرده اند.یک لوستر زیبای بزرگ در وسط سالن توجه شما را به سقف جلب می کند.

ک لوستر زیبای بزرگ در وسط سالن توجه شما را به سقف جلب می کند

با استفاده از گیاهان و سطوح مختلفی که در ارتفاعات ایجاد کرده اند ، تنوع فضایی خوبی برای گروه های مختلف در فضای این رستوران خلق کرده اند. افراد حس حریم خوبی در فضا خواهند داشت.

استفاده از مبلمان با طرح های شاد

در این کافی شاپ دوست داشتنی با استفاده از گیاهان آویزان از سقف و پارچه های مبلی رنگارنگ با نقوش گیاهان حس دعوت کننده ای برای حضور در فضا به ارمغان آورده اند.

پنجره های بزرگ به همراه تعداد زیادی گلدان آویزی

پنجره های بزرگ به همراه تعداد زیادی گلدان آویزی که افراد را برای ورود به فضای این کافی شاپ دعوت می کند.

 

کافی شاپ به سبک روستیک

در این کافی شاپ کوچک با استفاده از تعداد کمی گلدان توانسته اند فضایی دوست داشتنی برای صرف غذا یا قهوه در عصری دل انگیز در اختیار مشتری قرار دهند.

سبک پست مدرن در طراحی کافی شاپ

تغییر عملکرد فضای خانه به عنوان کافی شاپ

استفاده از گیاه در فضای نیمه باز کافی شاپ

چیدمان مبلمان و گیاهان

القای حس جنگل و ایجاد حریم با گیاه