3 پیشنهاد دکوراتیو برای دکوراسیون کافه و رستوران

دکوراسیون کافه و رستوران

3 پیشنهاد دکوراتیو برای دکوراسیون کافه و رستوران

اگر شما از آن دسته افرادی نیستید که فقط رویا پردازی می کنند، بلکه برای اهداف خود برنامه ریزی کرده و قدم به قدم به سمت آن حرکت می کنید، این مطلب کاملا برای شما مناسب خواهد بود. بسیاری از انسان ها آرزو دارند که یک مکانی مانند کافه و یا رستوران را برای خود باز کرده و آن را هدف اصلی زندگی خود قرار می دهند. اگر شما نیز چنین هدفی دارید و در حال نزدیک شدن به این هدف خود هستید، نکات مهمی در این زمینه وجود دارند که باید به آن ها توجه داشته باشید. یکی از مهم ترین این نکات، طراحی داخلی کافی شاپ و یا رستوران است. دکوراسیون تنها چیزی است که از لحظه ورود مشتری ها به مکان تا لحظه خداحافظی، آن ها را همراهی می کند و به همین دلیل باید در اجرای آن دقت کافی داشته باشید. با پویانو همراه باشید تا پیشنهاد های دکوراتیو برای دکوراسیون کافه و رستوران که بسیار تاثیر گذار هستند را با شما در میان بگذاریم:

دکوراسیون کافه و رستوران

در طراحی داخلی کافه یا رستوران بسیار مهم است که فضایی را طراحی کنید که احتیاجات شما و مشتری ها را بر طرف کرده و هم چنین سبک و سلیقه شما را به نمایش بگذارد. معمولا مکان هایی که از طبیعت الهام می گیرند یک قدم از مکان های دیگر جلو تر هستند و یکی از چیز هایی که می توان از طبیعت الهام گرفت، راحتی است. در کافه و رستوران هایی که راحتی در الویت قرار دارد، هم میزان زمانی که مشتری ها در آن سپری می کنند و هم تعداد بازگشت آن ها به این مکان افزایش می یابد.

سه نکته بسیار مهم در دگوراسیون کافه و رستوران وجود دارد که فارغ از سبک و کارکرد آن، باید مورد توجه قرار بگیرند:

  1. به فضای بیرونی کافی شاپ توجه ویژه ای داشته باشید

اولین چیزی که هنگام ورود به یک کافه یا رستوران توجه ها را به خود جلب می کند، فضای بیرونی آن است. فضای بیرونی کافه آینه ای از طراحی داخلی آن به شمار می رود و به همین دلیل باید بسیار زیبا و استقبال کننده باشد. یک استقبال گرم و مهمان نوازانه، پتانسیل مشتری ها را نیز افزایش می دهد. اما چگونه می توان این کار را انجام داد؟

 فضای بیرونی کافی شاپ

اولین موضوعی که در مورد نمای بیرونی کافه وجود دارد، استفاده از پنجره های بزرگ و وسیع است. اگر شرایط مکان این امکان را به شما می دهد، با استفاده از پنجره های بزرگ می توانید فضای داخلی کافه را در معرض دید افرادی که در بیرون از کافه حضور دارند، قرار دهید.

هم چنین تابلوی کافه و یا رستوران نیز باید با چراغ های ال ای دی زیبا کامل شود. چراغ های ال ای دی که هنگام ورود فضایی درخشان ایجاد می کنند، در عین حال نمادی از اعتبار و پرستیژ مکان نیز به شمار می روند. در نهایت استفاده گیاهان زنده… گیاهانی که تا جای ممکن نزدیک به درب ورودی قرار داده شوند، فضای مکان را تکمیل خواهند کرد. می توانید از گلدان ها و یا حتی درختان برای این منظور استفاده کنید و هرگز فراموش نکنید که در این روند به هیچ عنوان اقدام به استفاده از گل های مصنوعی نکنید.

 نمای بیرونی کافه

  1. راحتی، سادگی و گرما؛ از این کلمات در دکور کافه الهام بگیرید!

زمانی که می خواهید فضای داخلی کافه یا رستوران خود را طراحی کنید و برای آن تصمیم گیری کنید، بسیار مهم است که ابتدا موضوع، سبک و تمی که می خواهید بر اساس آن حرکت کنید را مشخص کرده باشید. اما آن چه که ما به آن اشاره خواهیم کرد برای تمام مکان ها با هر سبکی صدق می کند.

موضوع اول این است که راحتی مشتری ها را در الویت قرار دهید. این کار را نیز می توانید با انتخاب میز و صندلی های مناسب شروع کنید. میز هایی که دارای ارتفاع استانداری میان 72 تا 75 سانتی متر داشته باشند، برای نشستن طولانی مدت بسیار ایده آل خواهند بود. در کنار صندلی های راحت، اگر فضای موجود به شما این اجازه را می دهد، می توانید از مبل های راحت تک نفره نیز استفاده کنید. برای این که از ایجاد فضایی راحت برای مشتری ها اطمینان حاصل کنید، تمام اشیائي را که تصمیم دارید در مکان به کار ببرید، قبل از مشتری ها خودتان از آن ها استفاده کنید.

 فضای داخلی کافه یا رستوران

کلمه کلیدی بعدی، سادگی است! این سادگی خود را در ترند مینیمال با استفاده از چوب به نمایش می گذارد. بر اساس بزرگی کافه یا رستوران خود، با استفاده از میز های چوبی گرد و یا مستطیلی بزرگ، فضا را برای میزبانی از گروه های پر تعداد آماده کنید. استفاده غالب از چوب و عناصر صنعتی در طراحی مکان، فضایی گرم و صمیمی را در اختیار شما و مشتری های تان قرار خواهد داد.

موضوع دیگری که در طراحی داخلی کافه و رستوران باید مورد توجه قرار بگیرد، رنگ آمیزی مکان است. برای این که فضایی گرم در کافه و رستوران خود ایجاد کنید، به جای استفاده از یک رنگ بر روی دیوار ها، از چندین رنگ و ترکیب رنگی های زیبا کمک بگیرید. انتخاب دیگری که برای دیوار های این مکان وجود دارند این است که به جای رنگ، از مصالح متنوع برای پوشاندن دیوار ها استفاده کنید.

نورپردازی رستوران

  1. نورپردازی رستوران ؛ نکته ای اشتها آور!

فراموش نکنید که ایجاد یک روشنایی مناسب در مکان، می تواند میزان اشتهای مشتری ها را افزایش دهد! تحقیقات نشان می دهد که رنگ ها و نور موجود در مکان تاثیر مستقیم بر روی اشتهای افراد دارند. برای ایجاد روشنایی در کافه و یا رستوران خود، تا جای ممکن از نور طبیعی بهره ببرید. این گونه مصرف برق مکان نیز کاهش خواهد یافت.

روشنایی رستوران

برای ایجاد نورپردازی در دکوراسیون کافه و رستوران 3 راه متفاوت وجود دارد

  • روشنایی عمومی : در این روش فضا از بالا روشن شده و با قرار گرفتن منابع نوری متعدد در فواصل منظم، یک نور متعادل از سقف ایجاد می شود.
  • روشنایی تاکیدی : با این روش می توانید نقاطی را که در کافه اهمیت بیشتری دارند را روشن تر کرده و در الویت قرار دهید. می توان گفت که این بهترین نوع نورپردازی است که می توانید به مشتری های خود ارائه کنید تا روح فضا را درک کرده و موضوع اصلی را دریابند.
  • عناصر نورپردازی جانبی : یکی دیگر از روش های نورپردازی که برای چنین مکان هایی بسیار مناسب است، استفاده از عناصر نورپردازی جانبی است. عناصری مانند شمع ها، آباژور های رو میزی، آباژور های ایستاده و چراغ های دیواری از جمله روش هایی هستند که می توانند نوری ملایم را بر روی میز ها ایجاد کرده و فضایی راحت را در اختیار مشتری ها قرار دهند.

برای ایجاد نورپردازی در دکوراسیون کافه و رستوران 3 راه متفاوت وجود دارد

روشنایی عمومی

روشنایی تاکیدی

نورپردازی جانبی مثل عناصری مانند شمع ها، آباژور های رو میزی، آباژور های ایستاده و چراغ های دیواری

نورپردازی جانبیمثل عناصری مانند شمع ها، آباژور های رو میزی، آباژور های ایستاده و چراغ های دیواری

نورپردازی جانبی مثل عناصری مانند شمع ها، آباژور های رو میزی، آباژور های ایستاده و چراغ های دیواری

نورپردازی جانبی مثل عناصری مانند شمع ها، آباژور های رو میزی، آباژور های ایستاده و چراغ های دیواری

 

 

 

 

دکوراسیون کافه و رستوران

تحریریه پویانو