دکوراسیون چهار فصل با رنگ سفید

دکوراسیون چهار فصل

دکوراسیون چهار فصل با رنگ سفید

 

سفید! همیشه و در هر زمانی بهترین رنگ پس زمینه برای تمام سبک ها از جمله طبیعت گرایی، گرمسیری، گلدار، رنگارنگ، خلاق و غیره به شمار می رود. بر روی زمینه سفید رنگ هر رنگ دیگری، هر طرحی و هر بافتی بیشتر جلوه کرده و تاثیر گذاری بیشتری می یابد. سفید، رنگی سازگار و دوستانه است که به شما این امکان را می دهد تا آن را با هر سبک و سلیقه ای هماهنگ کنید. اگر به دنبال دکوراسیون چهار فصل هستید رنگ سفید برای شما بهترین انتخاب خواهد بود. با پویانو همراه باشید تا با کاربرد رنگ سفید در طراحی داخلی بیشتر آشنا شوید:

 دکوراسیونی چهار فصل

یک خانه کاملا سفید را تصور کنید؛ همه چیز در آن سفید است، دیوار ها، زمین، درب ها، مبل ها و … چنین خانه ای بسیار دلباز، روشن و فرح بخش احساس خواهد شد. اما ممکن است این سفیدی مطلق نیز بعد از مدتی بسیار یکنواخت و حتی خسته کننده به نظر برسد.

با این وجود رنگ سفید بهترین رنگ در پالت رنگی دکوراسیون چهار فصل به شمار می رود؛ زیرا اگر رنگ سفید با سبک ها، رنگ ها و بافت های درستی ترکیب شود، فضایی دعوت کار و استقبال کننده ای ایجاد خواهد کرد که همیشه و در هر زمانی احساس خوش آیندی به شما خواهد بخشید.

رنگ سفید بهترین رنگ در پالت رنگی

 

  • رویکرد های طبیعت گرایانه

رنگ سفید که رنگ هر فصل و هر سبکی به شمار می رود، در مکان هایی که با طبیعت ارتباطی نزدیک دارند، تاثیر بافت های طبیعی ای مانند چوب های ساده، پتینه کاری شده، صنعتی و حتی حصیر را چندین برابر کرده و ظاهری طبیعی تر به مکان می بخشد. پس اگر به دنبال ایجاد نگاهی طبیعت گرایانه در محیط زندگی خود هستید، ترکیب رنگ سفید با چوب می تواند بهترین انتخاب برای شما باشد.

رویکرد های طبیعت گرایانه

  • هم آرامش بخش و هم جنون آمیز

رنگ سفید بیش از یک نوع تاثیر را بر روی انسان ایجاد می کند. این موضوع بستگی دارد که از رنگ سفید در کدام سبک طراحی داخلی استفاده شود. برای مثال زمانی که طیف های گرم تر رنگ سفید را با مبلمان قدیمی و پتینه کاری شده، پارچه های کتانی و رنگ های بژ و قهوه ای ترکیب کنید، به سبکی روستایی، مانند سبک روستیک دست پیدا کرده و اگر طیف های سرد تر آن را با طرح های مدرن تر ترکیب کنید، سبکی معاصر در محیط ایجاد خواهد شد.

هم آرامش بخش و هم جنون آمیز

زمانی که طرح ها و نقش های استوایی با رنگ های قرمز، زرد، صورتی و تنالیته های متنوع رنگ سبز، که در سال های اخیر بسیار محبوب و پرکاربرد شده اند، با طیف های سردتر رنگ سفید ترکیب شوند، فضایی با نشاط را ایجاد خواهد کرد که احساسی از حضور در یک جزیره استوایی در تابستان را به انسان خواهد بخشید.

 طرح ها و نقش های استوایی

به دلیلی سادگی پیچیده رنگ سفید، می توانید یک فضای درخشان را با ترکیب رنگ سفید با مصالح بازتابنده ای مانند طلا، مس یا نقره ای ایجاد کنید. با این روش هم می توانید احساس یک قصر کلاسیک و هم اثرات چشمگیر سبک هندی را به نمایش بگذارید.

مصالح بازتابنده ای مانند طلا، مس یا نقره ای

یک اتاق کاملا سفید رنگ را تصور کنید و در تصورات خود یک کاناپه قرمز رنگ و یا صورتی را در وسط اتاق قرار دهید. آیا می توانید روشنایی ای که در فضا ایجاد می شود را تجسم کنید؟ فرم های کلاسیک و نقش های گلدار در ترکیب با رنگ سفید فضایی رمانتیک تر و طرح ها وخطوط مدرن، فضایی پویاتر را در ترکیب با این رنگ ایجاد می کنند.

کاناپه قرمز رنگ و یا صورتی

برای این که در استفاده از رنگ سفید در دکوراسیون چهار فصل داخلی تعادل ایجاد کنید، برای دیوار ها از طیف های سرد و برای سقف از طیف گرم تر رنگ سفید استفاده کنید. رنگ سفید استخوانی از جمله طیف های گرم تر و رنگ سفید گچی از جمله طیف های سرد تر رنگ سفید به شمار می روند. رنگ سفید انعطاف پذیری بسیاری دارد و برای مثال با به کار بردن یک گلیم با طرح های بومی، کوسن های سیاه و سفید و اکسسوار های طلایی رنگ می توانید سبک مدرن مراکشی را در محیط زندگی خود به نمایش بگذارید.

 

گلیم با طرح های بومی، کوسن های سیاه و سفید و اکسسوار های طلایی رنگ

آیا می دانید با یک کاناپه مدرن با رنگ تیره چگونه می توانید به دکوراسیونی دلباز و روشن دست پیدا کنید؟ تنها کافی است که کاناپه را با رنگ سفید ترکیب کرده و مقداری از رنگ های سبز و یا آبی را نیز در آن به کار ببرید. به همین سادگی می توانید با وجود مبلمان تیره دکوراسیونی فرح بخش را به نمایش بگذارید.

رنگ های سبز و یا آبی در کوراسیون

  • طیف های سرد رنگ سفید

تنالیته های سرد سفید که در داخل آن ها طیفی از رنگ های آبی، طوسی و یا سبز وجود دارد باعث می شوند تا فضا تمیز تر و دلباز تر جلوه کند. رنگ سفید فیلی از جمله طیف های سرد رنگ سفید به شمار می رود.

برای ایجاد فضایی مدرن می توانید مبلمانی با خطوط صاف، طرح های سنتی قابل توجه و رنگ های تیره را با طیف های سرد رنگ سفید ترکیب کرده و ظاهری مدرن به محیط زندگی خود ببخشید.

طیف های سرد رنگ سفید بهترین زمینه رنگی برای ترکیب با اکسسوار های خاص و آثار هنری به شمار می روند. از آن جایی که این تنالیته های رنگ سفید درخشش نور روز را کمی کاهش می دهند، برای استفاده در مکان هایی که در جهات جنوب و شرق قرار دارند انتخاب بهتری به شمار می روند.

طیف های سرد رنگ سفید

  • طیف های گرم رنگ سفید

برای ایجاد فضایی استقبال کننده و صمیمی تر، از رنگ سفیدی استفاده کنید که در داخل آن کمی از طیف های رنگ زرد و یا قرمز وجود داشته باشد. برای مثال رنگ صدفی با ترکیب رنگ سفید و صورتی به دست آمده و یا رنگ استخوانی با ترکیب رنگ زرد و سفید ایجاد می شود و به همین دلیل احساس گرمای بیشتری به مکان می بخشد.

از آن جایی که طیف های گرم تر رنگ سفید، نور خورشید را به بهترین شکل ممکن بازتاب می دهند، متخصصان توصیه می کنند که این رنگ ها را در خانه هایی که به سمت شمال قرار داشته و نور کمتری را دریافت می کنند به کار ببرید.

طیف های گرم رنگ سفید

برای این که جلوه گرم تری به رنگ سفید ببخشید، می توانید آن را با چوب طبیعی ترکیب کنید و فضایی بسیار تاثیر گذار را به نمایش بگذارید.

برای این که در یک مکانی که رنگ سفید به عنوان رنگ غالب در آن به کار برده می شود به یک تعادل بصری دست پیدا کنید، طیف های سرد و گرم این رنگ را با یکدیگر ترکیب کرده و مورد استفاده قرار بدهید. برای مثال در اتاقی که رنگ سفید گچی بر روی دیوار های آن به کار برده شده است، استفاده از پرده ای با رنگ سفید شیری و یا استخوانی جلوه ای زیبا تر به نور خورشید خواهد بخشید.

رنگ سفید شیری و یا استخوانی در طراحی

رنگ سفید به هر شکلی که به کار برده شود، نمادی از تمیزی، آرامش، صلح و راحتی به شمار می رود. این که رنگ سفید را به شکلی به کار ببرید کاملا بستگی به سلیقه شخصی شما دارد، اما اگر به دنبال ایجاد فضایی هستید که همیشه در آن احساس راحتی کرده و آرامش خود را در آن پیدا کنید، رنگ سفید بهترین انتخاب برای شما خواهد بود.

باید این موضوع را نیز در نظر داشته باشید که رنگ سفید در دکوراسیون چهار فصل به دلیل ماهیت روشن و تمیزی که دارد، کثیفی و آلودگی را به سرعت نمایان می کند. به همین دلیل اگر خانه ای پر رفت و آمد دارید، صاحب فرزند کوچک هستید و یا تمیزی در الویت اول زندگی شما قرار ندارد، یا باید پارچه ها و مصالحی را به رنگ سفید انتخاب کنید که ضد لک بوده و تمیز کردن آن ها ساده و راحت باشد و یا به طور کامل از این رنگ دست بکشید…

 تمیزی، آرامش، صلح و راحتی