دکوراسیون منزل خانم باب الحوائجی ؛ خانه ای که حال آدم را خوب می کند!

دکوراسیون منزل خانم باب الحوائجی ؛ خانه ای که حال آدم را خوب می کند!

اگر به شما یک بوم نقاشی سفید بدهند، با آن چه کار می کنید؟ به نظر می رسد خانم باب الحوائجی و خانواده ایشان به این سوال پاسخ خوبی داده اند. کافی است به منزل زیبای آن ها نگاهی بیندازید تا متوجه این موضوع بشوید. در این مطلب از سری تورهای دکوراسیون ایرانی پویانو قرار است شما را به شهر همدان و منزل این خانم خوش سلیقه ببریم. این خانه زیبا متعلق به یک خانواده سه نفره است که برای طراحی و اجرای آن با دل و جان وقت گذاشته اند. اگر دوست دارید با ما در جای جای دکوراسیون منزل خانم باب الحوائجی قدم بگذارید، همراه پویانو باشید.

هر کسی در ابتدای راه طراحی داخلی با یک بوم نقاشی بزرگ و عموما سفید مواجه می شود، اما چیزی که ما و دکوراسیون خانه های ما را از یکدیگر متمایز می کند، انتخاب هایی است که می کنیم. خانم باب الحوائجی که به همراه همسر و فرزند خود در یک خانه 97 متری زندگی می کنند، خود با اصول طراحی آشنایی دارند، زیرا گرافیست هستند و از عکاسی نیز به خوبی سر در می آورند. شاید بتوان گفت که بخشی از خوش سلیقگی ایشان در طراحی دکوراسیون داخلی منزل به همین بر می گردد. گرافیست ها خوب طراحی می کنند و عکاس ها خوب می بینند. این نکته ای می باشد که یقینا در انتخاب های خانم باب الحوائجی تاثیرگذار بوده است.

منزل خانم باب الحوائجی 2 اتاق خواب دارد. سبکی که برای دکوراسیون داخلی این خانه انتخاب شده، سبک ترنزیشنال است و رنگ های غالب در طراحی، سفید به عنوان پس زمینه و سبز و فیروزه ای به عنوان رنگ های دیگر هستند. این خانه را خانم باب الحوائجی به سلیقه خود طراحی کرده اند و صد البته زیبایی آن تا حد زیادی به اجرای تر و تمیزی بر می گردد که همسر ایشان ترتیب داده اند.

خانم باب الحوائجی و همسرشان، این خانه را خودشان تجهیز کرده اند. چیزی که نظرشان را برای خرید این خانه جلب کرده بود، پرنور بودن فضای آن است. در واقع، شما این روزها کم تر خانه ای با این مقدار نور پیدا می کنید و این مزیت بزرگی به حساب می آید.

چرا رنگ سفید؟

خانم باب الحوائجی معتقد هستند که نور اهمیت زیادی در دکوراسیون داخلی دارد و بهترین انتخاب برای بهره گیری بیش تر از آن، استفاده از رنگ سفید است. به همین خاطر، سفید در این خانه، یکی از رنگ های اصلی است.

اگر به پرده حریری که برای پوشاندن پنجره در نظر گرفته شده، نگاهی کنید، می فهمید که اهمیت استفاده از نور در انتخاب آن نیز تاثیر داشته است. خوش ذوقی خانم باب الحوائجی از آن جا پیداست که بخش والان پرده را طرح دار و با نقش خوشنویسی انتخاب کرده اند تا ظاهر پرده از سادگی در آید.

کفپوش انتخاب شده برای خانه، پارکت است که البته در انتخاب آن هم به بحث نور توجه نشان داده شده و از این رو، رنگ پارکت، رنگ روشنی است. خانم باب الحوائجی برای این که به خانه شان روح بدهند، روی انتخاب فرش ایرانی نیز دقت زیادی گذاشته اند.

لوستری که برای روشنایی دادن به منزل انتخاب شده، لوستری است مدرن و نسبتا ساده که با سبک ترنزیشنال به خوبی ارتباط برقرار می کند. ظاهر این لوستر به خوبی با دیگر بخش های دکوراسیون جور در می آید.

بیش تر وسایل و مبلمان منزل خانم باب الحوائجی به صورت آماده از وبسایت ها یا به شکل حضوری خریداری شده اند، اما برخی از وسایل مانند میز تلویزیون و کتابخانه سفارشی هستند. چیزی که مهم است، هماهنگی و یکدستی مبلمان می باشد و رنگ سبز گیاهان که نشاط و سرزندگی را در همه بخش های خانه منعکس کرده است. در خانه خانم باب الحوائجی، هیچ چیزی وجود ندارد که ساز جداگانه بزند و این طور به نظر می رسد که همه اجزا با تم کلی هم سو هستند.

نکته جالبی که در طراحی این خانه دیده می شود، لحاظ کردن کمدها در فضای پرت پذیرایی است. از آن جایی که اتاق های این خانه، فضای کافی برای در نظر گرفتن کمد را نداشته اند، اغلب کمدها در فضای پرتی قرار دارند که از آن صحبت شد. برای این که کمدها در پذیرایی زیاد به چشم نیایند و به قولا توی ذوق نزنند هم حضورشان با کمک سطح یکدست های گلاس مخفی جلوه داده شده است.

دکوراسیون آشپزخانه با کمک رنگ سفید در نقش رنگ اصلی و رنگ قهوه ای تیره در برخی از قسمت ها طراحی و اجرا شده است. در فضای این آشپزخانه، کابینت جزیره نیز به چشم می خورد که بخشی از آن در نقش میز عمل می کند. خانم باب الحوائجی به همین سادگی توانسته اند در دل آشپزخانه کوچکشان میز غذاخوری نیز در نظر بگیرند.

حالا به اتاق دختر کوچولوی خانه می رویم که تم ملایم و بسیار لطیفی دارد. کمدهای اتاق، بخش بندی شده اند و از بیرون، شبیه به دیوار به نظر می رسند. یکی از دیوارهای اتاق، رنگ خاکستری دارد و روی سطح آن دیوارکوب و گل های کاغذی به چشم می خورد. پرده اتاق به رنگ صورتی روشن انتخاب شده که شاید بهترین گزینه برای اتاق یک دختر باشد.

دکوراسیون داخلی اتاق خواب دو نفره، دکوراسیونی است شامل سه رنگ سفید، قهوه ای و آبی تیره. همان قدر که رنگ قهوه ای گرم است، رنگ آبی تیره سرد می باشد و این باعث ایجاد تعادل شده است. خانم باب الحوائجی در قسمت جلوی اتاق خواب دخترشان نیز یک کتابخانه در نظر گرفته اند.

ماجرای رنگ های سبز و آبی در پس زمینه سفید

سفید از نظر خانم باب الحوائجی، رنگی است که کمک می کند رنگ های دیگر بهتر خودشان را نشان دهند. از این رو، سفید در نقش پس زمینه دکوراسیون این خانه، خیلی خوب عمل کرده است. دو رنگ دیگر که سبز و آبی هستند، رنگ هایی می باشند که یکی به خانه روح و انرژی مثبت می دهد و دیگری آرامش به وجود می آورد. بنابراین در یک جمله می توان گفت که خانه خانم باب الحوائجی حال آدم را خوب می کند!

سادگی در پس زیبایی

خانم باب الحوائجی با دکوراسیون شلوغ میانه ای ندارند و به جای آن سادگی را ترجیح می دهند. به همین خاطر، در پس زیبایی این خانه می توان سادگی را دید که واقعا هم آرامش بخش است.

حداکثر استفاده از فضا

خانم باب الحوائجی سعی کرده اند از فضاهای پرت خانه به خوبی استفاده کنند تا بیش ترین بهره از فضای موجود در خانه گرفته شود.

دیوار آجری سفید رنگ

آجر، یکی از متریال های شاخصی است که در طراحی داخلی این خانه به چشم می خورد و به خاطر رنگی که خورده، خیلی خوب هم با دیگر قسمت ها هماهنگ شده است. بافتی که این متریال به فضای خانه داده، آن را از سادگی محض در آورده است.

وسایل دست ساز

جالب است بدانید که برخی از وسایل دکوراسیون منزل خانم باب الحوائجی دست ساز هستند و در واقع، زحمت ساخت آن ها را خود ایشان به کمک همسرشان کشیده اند. به عنوان مثال، نقاشی تابلوها کار خانم باب الحوائجی است، میز عسلی گیاه ها را همسرشان ساخته، نردبان نور را خودشان رنگ و تزیین کرده اند، طراحی پاروها را خود ایشان ترتیب داده و یکی سری از تزیینات اتاق دختر کوچولویشان نیز کار مادر بوده است.

چیزی که بعد از پایان این تور دکوراسیون می توان گفت، این است که خانه، باید جایی باشد با حس خوب آرامش، نشاط و سرزندگی و چقدر جالب است که این حس های خوب، همه در طراحی داخلی منزل خانم باب الحوائجی وجود دارند. انگیزه ما برای ایجاد فضایی بهتر در خانه مان که باید محل رسیدن به این حس های خوب باشد، مهم ترین چیزی است که نیاز داریم و در کنار آن، ایده گرفتن از فکرهای ساده و زیبای افرادی مثل خانم باب الحوائجی که خودشان برای رسیدن به این حس های خوب دست به کار شده اند، کمک می کند همه بتوانیم رویاهای شیرینمان را به واقعیت بدل کنیم.

 

 

 

 

دکوراسیون منزل خانم باب الحوائجی

معماری و دکوراسیون داخلی پویانو / اکبری