ایده های کاربردی برای دکوراسیون فضای بدون پنجره

ایده های کاربردی برای دکوراسیون فضای بدون پنجره

فضای مورد نظرتان پنجره ندارد؟ طراحی داخلی چنین فضایی از مشکلات بزرگ به شمار می رود و مسلما راحت نیست. پویانو در این مطلب به نحوه طراحی داخلی فضاهای بدون پنجره خواهد پرداخت. اگر خانه ای دارید که در برخی قسمت های مهم، پنجره ندارد یا نور خوبی نمی گیرد، می توانید با خواندن این مطلب، راهکارهای مفیدی برای رفع مشکل خود پیدا کنید. با ما همراه باشید تا شما را با چند ایده کاربردی در این رابطه آشنا کنیم.

ایده های کاربردی برای دکوراسیون فضای بدون پنجره

لامپ در نقش مهم ترین مورد برای فضاهای کم نور

خانه هایی که برخی فضاهایشان پنجره ندارد، معمولا روشنایی بسیار کمی دارند. از این رو تاثیر لامپ و روشنایی حاصل از آن در این خانه بیش تر احساس می گردد و توجه به آن مهم است. اگر نورپردازی یک فضای بدون پنجره به نحو صحیح صورت نگیرد و نتواند فضا را به اندازه کافی روشن کند، خانه شما تاریک و دلگیر می شود. تاریکی نیز تاثیر بدی بر دکوراسیون منزل می گذارد. سعی کنید وقتی قصد استفاده از لامپ در فضاهای بدون پنجره را دارید، لامپ های ترکیبی را به کار ببرید؛ به شکلی که رنگ هایی مانند زرد و سفید را شامل باشند. ما در این رابطه، پیشنهاد می کنیم از لوسترهایی استفاده کنید که قابلیت به کار بردن چند لامپ را دارند.

آباژورها و چراغ های رومیزی نیز گزینه هایی هستند که می توانند به شما کمک زیادی در این زمینه ارائه نمایند. این گزینه ها را می توانید در گوشه های دنج که نمی توان از لوستر استفاده کرد، به کار ببرید. فراموش نکنید که یکی از نکات مهم در طراحی داخلی فضاهای بدون پنجره، پراکندگی نور می باشد. گزینه هایی که اکنون ذکر کردیم می توانند در این رابطه برایتان مفید واقع شوند.

لامپ در نقش مهم ترین مورد برای فضاهای کم نور

آینه و چگونگی قرار دادن آن در فضا به شکل صحیح

آینه، وسیله ای است که می تواند در چیدمان فضاهای بدون پنجره و کم نور به کمک شما بیاید. تقریبا همه از تاثیر معجزه آسای آینه در طراحی داخلی فضاهای کم نور و دلگیر آگاه هستند. آینه ها به این خاطر که نور را بازتاب می کنند، قادر هستند فضای مورد نظر شما را روشن تر از چیزی که هست، جلوه دهند. آینه را می توان در شکل های مختلفی در دکوراسیون منزل به کار برد. برخی از افراد، آینه های کوچکی که روی دیوار نصب می شوند را به کار می برند و برخی دیگر دوست دارند از آینه های قدی با قاب های تزیینی که معمولا روی زمینه قرار می گیرند یا قسمت بزرگی از سطح دیوار را می پوشانند، استفاده کنند. شما نیز باید با توجه به شرایط فضایی که دارید، درباره انتخاب و نحوه نصب آینه تصمیم گیری نمایید.

قاب آینه نیز از موارد مهمی می باشد که باید در زمان خرید و نصب آن، مد نظر قرار گیرد. شما این روزها می توانید آینه های متنوعی با قاب های گوناگون ببینید که هر کدام، زیبایی خاصی خودشان را دارند. بنابراین، نگران پیدا نشدن گزینه دلخواهتان نباشید و فقط کمی بگردید.

آینه و چگونگی قرار دادن آن در فضا به شکل صحیح

تاثیر قوی رنگ های روشن در فضای بدون نور

رنگ ها تاثیر عجیبی بر دکوراسیون داخلی دارند. ترکیب رنگ های بسیار متنوعی در دکوراسیون داخلی وجود دارد که برای فضاهای بدون پنجره که معمولا تاریک هستند، انتخاب آن مواردی که شامل های رنگ های روشن تر می باشند، پیشنهاد می شود، زیرا رنگ های روشن در چیدمان فضاهای بدون پنجره و کم نور سبب می شود محیط، خیلی بازتر، روشن تر و دلبازتر دیده شود و جلوه بهتری پیدا کند. تا جایی که می توانید در طراحی داخلی فضاهای کم نور از به کار بردن رنگ های تیره دوری کنید، زیرا این گونه رنگ ها سبب بسته به نظر رسیدن فضا شده و محیط را دلگیر و تاریک تر از وضع عادی می نمایند.

تاثیر قوی رنگ های روشن در فضای بدون نور

تمرکز روی نقطه کانونی فضای مورد نظر

راه دیگری که می توان برای رفع مشکل کم نور بودن فضا به کار برد، این است که یک نقطه کانونی در دکوراسیون داخلی فضای مورد نظر خود ایجاد کنید و سپس همه توجهات را به سمت آن جلب نمایید. به این شکل، دیگر کم نور بودن فضا زیاد به چشم نمی آید. این نقطه کانونی می تواند یک تابلوی زیبا روی دیوار باشد یا کنجی از فضا که با سبک سنتی تزیین شده است. شومینه، دیوار پشت تلویزیون و ده ها مورد دیگر نیز هست که شما می توانید به عنوان نقطه کانونی فضا انتخاب کنید.

البته باید توجه داشته باشید که نقطه کانونی هر خانه ای به خصوص است. شما باید دکوراسیون داخلی منزل خود را به شکل کامل بررسی کنید و نقطه ای که بیش ترین توجه را جلب می کند، شناسایی نمایید. سپس باید ملزومات و اکسسوری های جذاب را در آن نقطه قرار داده و از پتانسیل موجود به بهترین شکل بهره بگیرید.

تمرکز روی نقطه کانونی فضای مورد نظر

استفاده از ملزومات براق برای درخشش بیش تر

ملزومات درخشنده و براق، همان کاری را می کنند که آینه ها برای شما انجام می دهند. چنین وسایلی می توانند نور را بازتایب کنند و از این طریق، درخشش زیادی به منزل شما می دهند. ظرف های شیشه ای و فلزات براق از گزینه هایی هستند که می توانند این ایده را برای شما عملی نمایند. ما پیشنهاد می کنیم استفاده از رنگ های متالیک را نیز در دستور کار خود قرار دهید، زیرا درخشندگی آن ها بی نظیر و مثال زدنی است.

استفاده از ملزومات براق برای درخشش بیش تر

معجزه خطوط و قدرت بی نظیر آن ها

دیگر موردی که شاید کم تر به فکر کسی برسد، بهره بردن از هارمونی خطوط در طراحی داخلی می باشد. هر چقدر خطوط و اشکال مورد استفاده در دکوراسیون یک فضا صاف تر و صیقل داده تر باشند، آن فضا دلبازتر و بزرگ تر دیده می شود. اگر فضای مورد نظر شما نور کمی دارد یا اصلا نورگیری ندارد، می توانید در طراحی داخلی آن از مبلمانی که دارای خطوط ساده هستند، کمک بگیرید. این مبلمان، مطابقمعیارهای معماری مدرن هستند و می توانند در کنار شیک جلوه دادن فضا، آن را مرتب و منظم نیز نشان دهند. می توان گفت اجرای سبک مینیمالیسم در طراحی داخلی فضاهای بدون پنجره، بهترین انتخاب است، زیرا معجزه خطوط در این سبک به بهترین شکل اتفاق می افتد.

در اجرای این ایده می توان از کاغذ دیواری ها نیز کمک گرفت. کاغذ دیواری هایی که دارای خطوط ساده و صاف هستند، گزینه های بهتری برای دکوراسیون فضاهای کم نور می باشند. در ضمن، سعی کنید رنگ کاغذ دیواری را نیز روشن انتخاب کنید و تا حد ممکن، آن را ساده در نظر بگیرید.

معجزه خطوط و قدرت بی نظیر آن ها

نتیجه گیری

طراحی داخلی، فقط یک ابزار برای زیبا نشان دادن فضا نیست. به کمک طراحی داخلی می توان عیوبی که یک فضا دارد را رفع کرد یا آن را تا حد ممکن از نظر پوشاند. مسلما وضعیت معماری همه فضاها به شکلی نیست که بتوان از نور مناسبی در آن ها بهره مند شد. برخی از خانه ها به دلیل شرایط خاص ساختمانی در برخی از قسمت های خود پنجره ندارند یا نوری که دریافت می کنند، بسیار کم است. شاید طراحی داخلی چنین فضاهایی سخت باشد، اما با توجه کردن به نکاتی که ذکر کردیم، می تواند به شکل ایده آل انجام شود. اگر شما هم در طراحی داخلی یک فضای تاریک به مشکل بر خورده اید و نمی دانید چطور می توانید روشنایی فضا را بیش تر کنید، نکات بالا را فراموش نکنید.

به کار بردن ایده های مبتکرانه و عمونا ساده ای که قادر هستند روشنایی یک فضای کم نور را افزایش دهند، همان چیزی است که شما باید در دستور کار خود قرار دهید. روشنایی فضا از مهم ترین خصوصیاتی است که باید داشته باشد. اگر یک فضا تاریک یا کم نور باشد، هر چقدر همه که برای طراحی داخلی و خرید وسایل آن هزینه کرده باشید، نتیجه دلخواه خود را نخواهید گرفت. در ادامه این مطلب می توانید از تصاویری که مربوط به دکوراسیون داخلی فضاهای بدون پنجره هستند، دیدن کرده و ایده های بیش تری برای طراحی داخلی فضای مورد نظر خود پیدا کنید. موفق باشید.

طراحی داخلی، فقط یک ابزار برای زیبا نشان دادن فضا نیست

دکوراسیون داخلی پویانو

طراحی داخلی منزل

طراحی داخلی پویانو

 

دکوراسیون داخلی نشیمن

دکوراسیون داخلی سرویس بهداشتی

دکوراسیون داخلی نشیمن

دکوراسیون کتابخانه مدرن

متریال مدرن در معماری داخلی

طراحی داخلی

دکوراسیون داخلی پویانو

 

 

 

معماری و دکوراسیون داخلی پویانو / اکبری