دکوراسیون داخلی منزل ایرانی خانم آتشباری ؛ یک خانه گرم با بالکن دنج و سرسبز!

دکوراسیون یلدایی

دکوراسیون داخلی منزل ایرانی خانم آتشباری ؛ یک خانه گرم با بالکن دنج و سرسبز!

دکوراسیون داخلی منزل ایرانی خانم آتشباری ؛ خوش سلیقگی چیزی است که روح هر خانه ای را جلا می بخشد. اگر قرار باشد خانه مان حال دلمان را خوب کند، باید برای طراحی و اجرای تک به تک اجزایش سلیقه به خرج دهیم. این کاری است که خانم اتشباری با نهایت ذوق در دکوراسیون داخلی منزل خود انجام داده است. در این مطلب از سری تورهای دکوراسیون پویانو قرار است شما را به خانه این خانم خوش سلیقه ببریم و از حس و حال یک خانه ایرانی با بالکن سرسبز و دوست داشتنی اش برایتان بگوییم، پس با پویانو همراه باشید.

منزل خانم اتشباری که در استان آذربایجان شرقی، شهرستان عجب شیر قرار دارد، خانه ای است گرم و صمیمی که حس راحتی و آرامش در آن موج می زند. خانم اتشباری این خانه را به سلیقه خودش دکوراسیون کرده و ذوق و احساس خود را در همه قسمت های آن دمیده است.

آشپزخانه خانه با کابینت های سفید رنگ طراحی شده است

آشپزخانه خانه با کابینت های سفید رنگ طراحی شده است. استفاده از قفسه ها، ظروف و صندلی چوبی باعث شده تم آشپزخانه گرم به نظر برسد. پرده انتخابی برای پنجره آشپزخانه، پرده زبراست که خیلی خوب با چیدمان فضا ست شده است. در واقع، شاید اگر پرده دیگری به جای این پرده به کار می رفت، هارمونی جالبی که اکنون در آشپزخانه دیده می شود، به این شکل وجود نداشت.

خانم آتشباری سلیقه مندی خود را در نشیمن خانه نیز اعمال کرده است.

خانم آتشباری سلیقه مندی خود را در نشیمن خانه نیز اعمال کرده است. با این که رنگ های اصلی به کار رفته در بیش تر قسمت ها خنثی هستند، حضور عناصری مثل گلدان های چوبی، پوست، گیاهان و فرش اایرانی در کنار هم باعث شده تم خانه گرم و صمیمی جلوه کند. شاید نقش گیاهان در این رابطه مهم تر از بقیه عناصر باشد؛ نقشی که خانم اتشباری نیز روی آن تاکید داشته و فضای سبز را در همه بخش ها به نحوی وارد کرده است.

ترکیب رنگ جالب نشیمن خانه نشان می دهد که لزومی ندارد برای داشتن یک فضای گرم و صمیمی، صرفا از رنگ های گرم استفاده کنیم.

ترکیب رنگ جالب نشیمن خانه نشان می دهد که لزومی ندارد برای داشتن یک فضای گرم و صمیمی، صرفا از رنگ های گرم استفاده کنیم.

ترکیب رنگ جالب نشیمن خانه نشان می دهد که لزومی ندارد برای داشتن یک فضای گرم و صمیمی، صرفا از رنگ های گرم استفاده کنیم. رنگ های خنثی مانند خاکستری و حتی رنگ های سردی مانند آبی هم اگر در کنار رنگ های صحیح و عناصری که با دقت انتخاب شده اند، قرار بگیرند، می توانند به زیباتر دیده شدن محیط خانه ما کمک کنند و این چیزی از گرم بودن خانه مان کم نمی کند.

و اما به بالکن خانه می رسیم که نقطه عطف آن است

و اما به بالکن خانه می رسیم که نقطه عطف آن است. به عبارت دیگر، بالکن منزل خانم اتشباری حرف تازه ای برای گفتن دارد و شاید بتوان این طور گفت که جذاب ترین قسمت خانه است. در اولین نگاه می توان فهمید که صاحبخانه برای پیاده سازی طرح بالکن چقدر حوصله به خرج داده است. ایده ساده اما فوق العاده ای که خانم اتشباری برای طراحی و چیدمان بالکن خانه به کار برده، باعث شده یک فضای دوست داشتنی و خودمانی خلق شود که بسیاری از ما آرزوی داشتنش را در سر می پرورانیم. خانم اتشباری در این رابطه می گوید:

«متراژ بالکن ما حدودا 7 متر است. هدفی که از ارائه این طرح برای بالکن داشتیم، زیبایی فضا و نگهداری بهتر از گل و گیاهان بود. در ضمن، مایل بودیم بالکن خانه مان فضایی باشد که بتوان در تابستان به جای حیاط از آن استفاده کرد و از محیطش لذت برد، آن هم بدون این که دید کاملی از بیرون داشته باشد.»

به منظور ایجاد یک فضای خصوصی و تعریف نسبی حریم بالکن، در بخش بالایی جان پناه از فلاورباکس های نرده ای شکل استفاده شده که گلدان ها روی بخش های مختلف آن قرار گرفته اند. این کار به بستن دید از بیرون به داخل بالکن، کمک زیادی کرده و یک فضای خصوصی ایجاد نموده است.

جالب است بدانید که اجرای این طرح در بالکن، هزینه چندانی نداشته است. خانم اتشباری در این باره می گوید:

«همه کارهای صفر تا صد طراحی و اجرای بالکن را همسرم انجام دادند و از این رو متحمل هزینه زیادی نشدیم. پیاده سازی این طرح برای ما در مجموع 400 هزار تومان هزینه داشت.»

این نشان می دهد که برای اجرای طرح های زیبایی که مورد علاقه ما هستند، لزومی ندارد حتما هزینه های سنگین متحمل شویم. می توان با کمی ذوق و سلیقه و صد البته ابتکار، ایده های ساده را به زیبایی پیاده کرد و بالکنی با صفا و صمیمیت بالکن منزل خانم آتشباری داشت.

 

 

 

 

دکوراسیون داخلی منزل ایرانی خانم آتشباری

معماری و دکوراسیون داخلی پویانو