باور های درست و غلط در مورد دکوراسیون داخلی سفید رنگ !

دکوراسیون سفید رنگ

باور های درست و غلط در مورد دکوراسیون داخلی سفید رنگ !

دکوراسیون داخلی سفید : ما انسان ها به بازی کردن با رنگ ها در دکوراسیون داخلی علاقه مند هستیم. در طراحی داخلی خانه های خود با طرح های متنوع و رنگ های درخشان و زنده و یا با رنگ های پاستلی و ملایم ترکیب بندی های متنوع انجام داده و تلاش می کنیم تا ترند های مطرح روز را با سلیقه شخصی خود هماهنگ کرده و محیط زندگی خود را طراحی کنیم. همان طور که می دانید هر رنگی بر روی روح و روان انسان تاثیرات متفاوتی دارد و برخی از رنگ ها در دوره های متفاوت تاریخی از محبوبیت بیشتری برخوردار بوده اند.

سفید از جمله رنگ هایی است که همیشه در دنیای مد از جایگاه و محبوبیت بالایی برخوردار بوده است، به انسان آرامش بخشیده و احساس سادگی، معصومیت و آرامش را در انسان بیدار می کند. اما معمولا هر چه قدر هم که به دکوراسیون سفید رنگ علاقه داشته باشیم، به دلایل مختلفی از آن در طراحی خانه های خود استفاده نمی کنیم و تصور می کنیم سفید رنگی است که فقط برخی از افراد ثروتمند می توانند در زندگی های لوکس خود از آن بهره ببرند، اما این باور اشتباهی است.

در این مطلب به باور هایی که در مورد دکوراسیون داخلی سفید رنگ وجود دارد پرداخته و درستی یا نادرستی آن ها را مورد بررسی قرار خواهیم داد. با پویانو همراه باشد:

دکوراسیون داخلی سفید رنگ

  1. مکان های کاملا سفید رنگ بسیار سریع کثیف می شوند!

این یک باور غلط است. این موضوع حقیقت دارد که رنگ سفید مانند تمام رنگ های روشن دیگر کثیفی و آلودگی را بیشتر نشان می دهد، اما باید از جهات دیگری نیز این موضوع را مورد بررسی قرار داد؛ زمانی که دکوراسیونی سفید رنگ داشته باشید کوچک ترین آلودگی و لکه را بلافاصله مشاهده کرده و می توانید قبل از این که این لکه ها بزرگ تر شده و ظاهر نامناسبی پیدا کند خیلی سریع آن را برطرف کنید.

هم چنین امروزه با پیشرفت تکنولوژی، پارچه های ضد لک و ضد آب نیز در حال تولید هستند و این نوع پارچه ها را در تمام فروشگاه های مبلمان و پارچه فروشی ها به راحتی می توانید پیدا کنید. اگر تصمیم دارید که از مبلمان سفید رنگ در طراحی خانه استفاده کنید، این نوع پارچه ها کار شما را بسیار ساده خواهند کرد. هم چنین استفاده از رنگ سفید در طراحی مکان هایی مانند آشپزخانه نیز، هم مکان را تمیز و بهداشتی جلوه داده و هم ظاهری دلباز و فرح بخش به آن خواهد بخشید.

مکان های کاملا سفید رنگ بسیار سریع کثیف می شوند!

  1. استفاده بیش از حد از رنگ سفید باعث خستگی چشم ها می شود!

این باور نیز یک باور اشتباه است. اگر صحبت در مورد نور سفید فلورسنت بود می توانستیم بگوییم که این موضوع صحت دارد، اما صحبت ما در مورد دیوار ها و مبلمان و دکوراسیون سفید رنگ است… در حقیقت احتمال این که رنگ سفید باعث خستگی چشم ها شود صفر درصد است! رنگ سفید نه تنها باعث خستگی نمی شود، بلکه خاصیت آرامش بخشی نیز دارد. سفید رنگ سادگی، آغاز دوباره و رنگ صلح است. مفاهیم مقدس و ارزشمند نیز با رنگ سفید ابراز می شوند.

رنگ سفید که نور را بازتاب داده و به محیط بزرگی و دلبازی می بخشد، منعکس کننده انرژی و درخشش است. از آن جایی که رنگ سفید اصالت، ظرافت و خونسردی را نیز ابراز می کند، در کنار ویژگی هایی مانند خلوص و شادی، برای ایجاد فضاهای سرد نیز مورد استفاده قرار می گیرد. رنگ سفید که چشم ها را آرام کرده و مکان را بزرگتر از ابعاد اصلی آن جلوه می دهد، رنگی است که تقریبا از طرف تمام طراحان داخلی توصیه شده و مورد استفاده قرار می گیرد.

نور موجود در اتاق بر تنالیته سفیدی که انتخاب کرده اید تاثیر گذار خواهد بود. به همین دلیل در اتاقی که جهت آن رو به شمال قرار دارد از تنالیته های کرم رنگ و در اتاق جنوبی که نورگیر است از تنالیته های نزدیک به طوسی رنگ سفید استفاده کنید. سفید رنگی متعادل است و با شخصیتی که دارد ناجی و محبوب بسیاری از مکان ها به شمار می رود.

استفاده بیش از حد از رنگ سفید باعث خستگی چشم ها می شود!

  1. مکان های سفید رنگ شبیه به بیمارستان هستند!

این باور، هم درست است و هم غلط! این موضوع صحت دارد که رنگ سفید در بیمارستان ها بسیار پرکاربرد است، زیرا رنگ سفید نمادی از تمیزی و بهداشت به شمار می رود. اما دلیلی برای ترسیدن وجود ندارد. اگر می خواهید از دکوراسیون سفید رنگ استفاده کنید، اما در مورد مکانی کاملا به رنگ سفید شک و تردید دارید، می توانید از تنالیته های مختلف رنگ سفید استفاده کنید.

هم چنین با استفاده از اکسسوار های رنگی می توانید به فضا رنگ بخشیده و شدت رنگ سفید را کاهش دهید. می توانید در دیوار ها و مبلمان از رنگ سفید استفاده کرده و سایر رنگ ها را در گلدان ها، قاب عکس ها، کتاب ها و به طور خلاصه در تمام لوازم دکوری به کار ببرید.

مکان های سفید رنگ شبیه به بیمارستان هستند!

  1. در سبک مینیمال بیشتر از رنگ سفید استفاده می شود!

این یک باور درست است. می توان گفت که رنگ مشخصه سبک مینیمال، رنگ سفید است. هر چه قدر هم که سبک مینیمال سبکی نباشد که در آن فقط از رنگ های روشن استفاده شود، اما رنگ سفید به دلیل این که نمادی از سادگی است به عنوان سنگ بنای این سبک شناخته می شود.

در سبک مینیمال بیشتر از رنگ سفید استفاده می شود!

  1. دکوراسیون داخلی سفید رنگ تنها در سبک مدرن به کار برده می شود!

این باور اشتباه است. ممکن است که دکوراسیون سفید رنگ بیشتر در سبک های مدرن و مینیمال دیده شود، اما کاربرد آن تنها به این سبک ها محدود نمی شود. بلکه رنگ سفید در لوازم و مبلمانی به سبک کلاسیک ظاهری زیبا ایجاد کرده و در سبک های روستایی مانند کانتری و روستیک نیز بسیار پرکاربرد بوده و فضایی زیبا ایجاد می کند. رنگ سفید در سبک های روستیک و کانتری در ترکیب با چوب فضایی خاص و دلنشین را در اختیار شما قرار می دهد.

دکوراسیون داخلی سفید رنگ تنها در سبک مدرن به کار برده می شود!

  1. برای ایجاد دکوراسیون داخلی سفید رنگ نیازی به طراح داخلی نیست!

این باور نیز غلط است. ایجاد دکوراسیون داخلی سفید رنگ شاید در ابتدا ساده به نظر برسد، اما در واقع این گونه نیست! اجرای متعادل طراحی ای که رنگ سفید به عنوان رنگ غالب در آن به کار برده می شود کار دشواری است.

اگر چشم ها و ذهن شما دارای توانایی کافی نباشد و آموزش کافی ندیده باشد، نتیجه طراحی سفید رنگ شما ممکن است آن چیزی که انتظار دارید نباشد و این به معنای هدر رفتن پول و زمان شما خواهد بود. به همین دلیل اگر می خواهید که در خانه ای با دکوراسیون سفید رنگ زندگی کنید که زیبا و دلنشین باشد و بعد از مدتی باعث آزار شما نشود می توانید از یک طراح داخلی حرفه ای کمک بگیرید.

برای ایجاد دکوراسیون سفید رنگ نیازی به طراح داخلی نیست!