طراحی دکوراسیون داخلی رستوران های روز

طراحی دکوراسیون داخلی رستوران های روز

طراحی دکوراسیون داخلی رستوران های روز

رستوران ها از جمله مکان های پر رفت و آمد شهر به شمار می آیند. در زندگی مدرن و امروزی، با توجه به وقت زیادی که افراد در بیرون از منزل می گذرانند، رستوران محل بسیار مهمی به شمار می رود که اوقات مربوط به صرف غذا و استراحت را در مجموعه ساعات شبانه روز برای هر فرد به خود اختصاص می دهد. حال اینکه کدام رستوران ها محبوبیت بیشتری در میان مردم دارند و چرا این طور است، جدا از عوامل دیگر به طراحی دکوراسیون داخلی رستوران ها بر می گردد. یک رستوران ایده آل علاوه بر خصوصیات دیگری که آن را از بقیه متمایز می کند، باید جذابیت بصری داشته باشد.

اگر می خواهید با رازهای طراحی یک رستوران فوق العاده آشنا شوید، همراه پویانو باشید.

دکوراسیون داخلی رستوران

وقتی یک فضای بزرگ داشته باشید، در صورتی که از سازه های خاص استفاده نکنید، مسلما ستون های بیشتری نیز خواهید داشت که شاید در طراحی دکوراسیون به یک معضل تبدیل شوند. حال سوال این است که باید با این ستون ها چه کنید. ستون های به ظاهر مزاحم فضا می توانند به یک پتانسیل جهت طراحی بدل شوند. برای مثال ستون های درختی که معمولا در فضاهای بزرگ به کار می روند، می توانند

ایده جالبی برای طراحی محیط رستوران باشند. با به کار بردن چنین ایده ای شما علاوه بر پوشاندن ظاهر مزاحم ستون ها، یک نشانه قوی در دکوراسیون داخلی رستوران ایجاد می کنید. برای بسط دادن این ایده می توان از آویختن لامپ به شاخه های این عنصر سازه ای استفاده کرد.

 پوشاندن ظاهر مزاحم ستون ه

ستون ها می توانند با فرم های دیگری نیز در طراحی به کمک شما آیند. به هر حال وقتی نمی توانید سازه یک ساختمان را به هیچ وجه حذف کنید، بهتر است آن را به فرمی بدل سازید که مد نظرتان باشد و چه بسا دکوراسیون را تحت شعاع طرح خود قرار دهد.

فرم های پارامتریک

این خیلی مهم است که مشتریان یک رستوران در هنگام نگاه کردن به سقف فضا احساس خوبی پیدا کنند. حتی اگر بتوانید با یک طرح خاص آن ها را شگفت زده کنید، بهتر هم می شود. زمانی که یک فرد در فضای سرپوشیده قرار می گیرد، نباید احساس بدی از محیط بالای سر داشته باشد. به همین جهت بهتر است سقف رستوران را تا حد ممکن در ارتفاع در نظر بگیرید و سپس با یک طرح خارق العاده آن را به شاخصه جذابیت فضا تبدیل کنید.

تاثیر سقف های خاص در طراحی رستوران ها

از رنگ های خاص در طراحی استفاده کنید. یکی از راه های جذابیت بخشیدن به فضای رستوران استفاده از رنگ های خاص و جذب کننده است. از چارچوب تم رنگ های مرسوم در رستوران ها بیرون آمده و با استفاده از یک رنگ متفاوت یک فضای متفاوت به وجود بیاورید. رنگ ها با قدرتی که در ایجاد تمایز بصری دارند، باعث می شوند فضای رستوران شما تا مدت زیادی در ذهن مشتریانی که در آن جا وقت گذرانده اند، باقی بماند.

از رنگ های خاص در طراحی استفاده کنید

استفاده از رنگ خاص در کنار رنگ خنثی در طراحی

یک الگوی مخصوص برای طراحی دکوراسیون داخلی رستوران خود در نظر بگیرید. اگر می خواهید محیط رستوران آن قدر جذابیت داشته باشد که افراد را محصور خود کند، باید طوری فضا را طراحی کنید که طرح آن کاملا مخصوص به شما و رستوران شما باشد. استفاده از یک الگوی قوی و سط دادن آن به قسمت های مختلف فضا می تواند فضا را در ذهن افرادی که پای به رستوران می گذارند، تعریف کند. تمایز، رمز داشتن یک فضای جذاب و دعوت کننده است.

استفاده از یک الگوی قوی و سط دادن آن به قسمت های مختلف فضا

اگر یکپارچگی فضای رستوران را مد نظر دارید، یک دکور یکدست ایجاد کنید. وقتی از دکور یکپارچه صحبت می شود، منظور همان طرح، جنس و رنگی است که در قسمت های مختلف فضا و مبلمان به کار می برید. برای مثال اگر می خواهید همه قسمت های رستوران با یکدیگر همخوانی داشته باشند، از کف و سقف گرفته تا ستون، میز، صندلی و حتی باکس های گل و گیاه را باید متناسب با یکدیگر طراحی کنید.

دکور یکدست ایجاد کنید

ایجاد حس یکپارچگی درفضا

فضای نشستن مشتریان می تواند تعریف شده و متمایز از دیگر بخش های رستوران در نظر گرفته شود.

می توانید با تعریف هر فضا، حریم آن را نیز شکل دهید و محیط خصوصی تری برای افرادی که رستوران شما را برای صرف غذا انتخاب می کنند، به وجود آورید. اگر دقت کرده باشید، اکثر افراد وقتی به رستوران ها می روند، به دنبال فضای مورد نظر خود هستند و به همین خاطر بعضی میزها که نسبت به بقیه در فضای دنج تری قرار گرفته اند، طرفداران بیشتری دارند. حال اگر همه میزهای رستوران چنین شرایطی را داشته باشند، مسلما همه افراد می توانند از نشستن در محل مورد نظر خود لذت ببرند.

ایجاد حریم خصوصی برای مشتریان

میزهای غذاخوری شما می توانند به صورت باکس ها معلق روی سطح دیوار تعریف شوند. در چنین طرحی عملا نه میز و نه صندلی به تنهایی وجود خارجی ندارند و از ترکیب یک فرم با فضای دیوار به وجود آمده اند. وقتی چنین میزهایی در رستوران خود داشته باشید، قطعا افرادی بسیاری جذب آن ها می شوند.

ترکیب یک فرم با فضای دیوار

یک فرم سیال هم می تواند با حرکت در فضا، محدوده میزها را تعریف کند و در عین حال جذابیت بصری زیادی داشته باشد. با ایجاد یک فرم با خصوصیات مشابه این ایده می توانید مطمئن باشید که هم فضا را به خوبی تعریف کرده اید و هم تصویر خاصی به رستوران خود داده اید.

ایجاد یک فرم سیال در حال حرکت درفضا

می توانید قسمتی از فضا را با آرایش آزاد صندلی ها تعریف کنید و فقط بخش های خاصی را متفاوت طراحی کنید. همیشه مشتریانی هستند که یک میز اختصاصی در گوشه فضا را به فضای میانی رستوران ترجیح می دهند. با اجرای این طرح برای نظر این دسته اهمیت قائل شده اید و در عین حال مجبور نیستید همه فضا را به قسمت های محصور تقسیم کنید.

فضاهای نشیمن گوناگون

محدوده متعلق به هر میز و صندلی های دور تا دور آن را می توان با ایده های ساده تری مثل فرورفتگی و نورپردازی سقف نیز تعریف کرد. اگر به دنبال ایجاد تعریف برای فضای هر میز هستید و در عین حال تمایلی برای جدا کردن فضاهای مختلف به فرمی که گفته شد ندارید، می توانید از این ایده استفاده کنید. به هر حال تعریف فضای هر میز و ایجاد محدوده و حریم برای آن نکته ای است که هر چند به نظر چندان مهم نمی آید، اما در عمل تفاوت زیادی ایجاد خواهد کرد.

تعریف حریم هر میز با استفاده از نورپردازی

یک گلخانه را تصور کنید که دارای عملکرد رستوران باشد. گلخانه ها می توانند انتخاب جالبی برای ایجاد یک رستوران باشند. با داشتن یک فضا به شکل گلخانه، می توانید فضای سبز را درون محیط رستوران خود داشته باشید و در عین حال به مشتریان خود اجازه دهید در زیر سقف شیشه ای فضا از نور روز، غروب آفتاب و تاریکی شب لذت ببرند.

گلخانه ها می توانند انتخاب جالبی برای ایجاد یک رستوران باشند.

حالا دیگر وقت آن رسیده که صندلی های تکراری را که در همه رستوران های به چشم می خورند، کنار بگذارید و صندلی های جدید و خاصی برای دکوراسیون داخلی رستوران خود داشته باشید. میز و صندلی رستوران شما می توانند در فرم، جنس و رنگ متفاوت باشند.

میز و صندلی رستوران شما می توانند در فرم، جنس و رنگ متفاوت باشند

صندلی های شما می توانند جدا از عملکرد اصلی خود، در تشکیل فرم دکور استفاده شوند. یک صندلی مدرن که از سطح زمین برگرفته می شود و در امتداد دیوار با انحنای خود برای ایجاد فضای نشیمن بالا رفته تا به سقف برسد، می تواند خلاقانه و جذاب باشد.

صندلی های یکپارچه در دکور

از دیگر خلاقیت هایی که می تواند در طراحی مبلمان رستوران به کار رود، استفاده از فرم تاب است. البته مسلما قرار نیست کسی روی این صندلی ها تاب بخورند، اما ایده نشستن روی تابی که گهگاه مقدار کمی تکان می خورد، برای صرف غذا در یک رستوران بسیار جالب و نوآورانه است.

مبلمان تابی شکل برای رستوران

 

 

 

 

دکوراسیون داخلی رستوران

تحریریه پویانو