9 اکسسوری متفاوت برای دکوراسیون داخلی دفتر کاری زیبا

طراحی داخلی دفتر کاری زیبا

9 اکسسوری متفاوت برای دکوراسیون داخلی دفتر کاری زیبا

در هر نوع دفتر کاری، ابتدا نیاز ها و احتیاجات مربوط به انجام کار مورد نظر مطرح بوده و در الویت قرار دارد. منظور از این نیاز ها، یک محیط کار راحت است که پاسخگوی فوری به چالش های محیط کاری باشد. اما تصور نکنید که دفتر کار تنها به معنای مکانی کاربردی است. زیبایی نیز یکی از نیاز های هر دفاتر کاری به شمار می رود، چه دفتر کار خانگی و چه دفاتر کاری بزرگ… از جمله عناصری که در زیبایی این گونه مکان ها تاثیر گذار هستند، می توان به اکسسوار های تزئینی و یا حتی کاربردی اشاره کرد. ما در این مطلب 9 اکسسوار برای داشتن دکوراسیون داخلی دفتر کاری زیبا را به شما معرفی خواهیم کرد. با پویانو همراه باشید:

دکوراسیون داخلی دفتر کاری زیبا

دفتر کار، نمادی از فعالیت کاری و شرکت شما به شمار می رود. گاهی لازم است که افرادی که با آن ها همکاری می کنید و یا مشتری ها را به دفتر کار خود دعوت کنید. در چنین شرایطی نباید زیبایی دفتر کار را نادیده گرفته و باید از سبک هایی که ظرافت و زیبایی خاصی ندارند دوری کنید.

مبلمان مشخص و محدودی برای استفاده در دکوراسیون داخلی دفتر کاری وجود دارند. برای مثال اگر مکان مورد نظر دفتر مدیریت باشد، یک صندلی مدیریت، میز کار، قفسه ها و یا کمد ها، مبل و صندلی های مخصوص مهمان ها و در صورت نیاز یک تلویزیون از جمله مبمانی هستند که مورد استفاده قرار می گیرند. اما اکسسوار هایی که می توانید در دفتر کار مورد استفاده قرار دهید، نسبت به مبلمان موجود دارای تنوع بیشتری هستند.

این اکسسوار ها به دو دسته اکسسوار های تزئینی و اکسسوار های کاربردی تقسیم می شوند؛ زونکن، جا خودکاری، نوار چسب، منگنه و اشیاء این چنینی اکسسوار های کاربردی هستند که بر اساس نیاز فرد می توانند در دفتر کار مورد استفاده قرار بگیرند و اکسسوار هایی مانند ساعت دیواری، تابلو و گلدان ها نیز از جمله اکسسوار های تزئینی به شمار می روند که می توانند جلوه ای زیبا و متفاوت به دفتر کار ببخشند. ما در ادامه به اکسسوار هایی خواهیم پرداخت که خارج از کاربردی بودن، با زیبایی خود مطرح بوده و می توانند جلوه ای متفاوت به دفتر کار شما ببخشند.

اکسسوری دکوراسیون داخلی دفتر کاری زیبا

  1. تابلو های نئونی برای تزئین دیوار ها

در دفاتر کوچک نیز مانند شرکت های بزرگ، طراحی دیوار ها می تواند بسیار قابل توجه بوده و نظر ها را به خود جلب کند. تنها کاری که باید انجام دهید این است که به خلاقیت خود اعتماد کنید. استفاده از تابلو های نئون که جملاتی زیبا را نمایش می دهند برای تزئین دیوار ها انتخابی خاص و مناسب به شمار می روند. این تابلو ها به خصوص برای دفاتر کاری ای که کارکنان رو به دیوار مشغول به کار هستند می تواند فضایی جذاب و سرگرم کننده ایجاد کند. این تابلو ها را می توان در رنگ ها و شکل های متفاوت به کار برده و به عنوان اکسسواری تزئینی مورد استفاده قرار داد.

تابلو های نئونی برای تزئین دیوار ها

  1. لوستر ها و چراغ های خلاقانه

درست مانند دکوراسیون منازل، در دفاتر کاری نیز چراغ ها و لوستر های مدرن می توانند فضایی تاثیر گذار ایجاد کنند. برای مثال مکانی مانند ورودی و پذیرش شرکت از جمله نقاطی است که اولین ذهنیت را نسبت به شرکت و محیط کار شما در ذهن مخاطب ایجاد می کند. به همین دلیل چراغی زیبا و مدرن که نور مناسبی داشته باشد و البته اغراق آمیز نباشد برای ورودی بهترین انتخاب خواهد بود. در کل لوستر ها و چراغ های زیبا می توانند ظاهری شیک و مدرن به دفتر کار شما ببخشند.

  1. گیاهان سبز در محیط کاری

به دلیل این که دفاتر و محیط های کاری، مکانی بسته هستند، لازم است که حتما در طراحی آن ها از گیاهان زنده استفاده شود. زیرا گیاهان با زنده بودن خود فضایی فرح بخش در محیط های بسته ایجاد کرده و هم چنین هوا را تمیز می کنند. به همین دلیل چه در محیطی که در آن زندگی می کنید و چه در محیط کاری، گیاهان بهترین اکسسوار به شمار می روند. یکی از بهترین راه ها برای به کار بردن گیاهان در محیط کاری استفاده از باغچه های عمودی و دیواری است که هم جای کمتری را اشغال کرده و هم به عنوان اکسسواری زیبا، دیوار ها را تزئین می کنند.

گیاهان سبز در محیط کاری

  1. اکسسوار مناسب با سبک طراحی

همان گونه که طراحی خانه ها می تواند دارای سبک های متفاوتی از جمله مدرن، مینیمال، روستیک و کلاسیک باشد، همین شرایط برای دفاتر کاری نیز صدق می کند. یعنی یک دفتر کار نیز می تواند به سبک مدرن، صنعتی و یا کلاسیک طراحی شود. در چنین شرایطی باید اکسسواری متناسب با سبک طراحی محیط کار خود انتخاب کنید. برای مثال برای دفتر کاری با سبک کلاسیک، یک لوستر سقفی کلاسیک و مجلل می تواند بهترین انتخاب باشد.

اکسسوار مناسب با سبک طراحی

  1. گوشه ای کوچک و دکوراتیو!

می توانید اکسسوار های موجود در دفتر کار را هم به صورت تکی و هم به صورت گروهی مورد استفاده قرار دهید! برای مثال در یک دفتر کار کوچک می توانید در یک گوشه دیوار که استفاده ای ندارد، چندین اکسسوار متفاوت را در کنار یکدیگر قرار داده و یک گوشه تزئینی ساده، اما تاثیر گذار ایجاد کنید. برای این منظور می توانید از شلف های دیواری کمک بگیرید.

گوشه ای کوچک و دکوراتیو

  1. کاغذ دیواری

همان طور که می دانید در سال های اخیر کاغذ دیواری مجددا کاربرد فراوانی یافته است. امروزه در طراحی بسیاری از خانه ها می توان کاغذ دیواری را مشاهده کرد. زمانی که صحبت از طراحی دفتر کار می شود نیز کاغذ دیواری می تواند تفاوت های چشمگیری ایجاد کند. با استفاده از کاغذ دیواری های متفاوت و متناسب با طراحی مکان می توانید جلوه ای متفاوت به دفتر کار ببخشید. امروزه طرح های متنوع و خلاقانه کاغذ دیواری ها این امکان را ایجاد می کنند تا هر آن چه را که به دنبال هستید در محیط کاری خود ایجاد کنید.

کاغذ دیواری

  1. ساعت دیواری

در هر خانه ای ساعت وجود دارد، اما در دفتر کار ساعت دیواری اکسسواری مهم به شمار می رود. امروزه با وجود تلفن همراه، کامپیوتر و سایر لوازم دیجیتالی به راحتی می توان از ساعت مطلع شد، اما در محیط کاری با هدف مدیریت زمان و به عنوان نمادی از آن، لازم است که حتما از ساعت دیواری استفاده شود. امروزه بر خلاف گذشته، ساعت های دیواری نیز دارای طراحی های متفاوت و خلاقانه ای هستند که می توانند جلوه ای متفاوت به دیوار ها ببخشند.

ساعت دیواری

  1. تابلو های دیواری برای دکوراسیون داخلی دفتر کاری

تابلو ها نیز یکی از روش های زیبا برای تزئین دیوار های یک دفتر کاری به شمار می روند. در بسیاری از دفاتر کاری معمولا یک تابلو بزرگ مورد استفاده قرار می گیرد، اما برای دفاتر کوچک تر می توان از چندین تابلو بر روی دیوار ها استفاده کرد و ظاهری زیبا و قابل توجهی به دیوار ها بخشید.

تابلو های دیواری برای دکوراسیون داخلی دفتر کاری

  1. اشیاء تزئینی کوچک

معمولا اشياء تزئينی کوچک مانند مجسمه های دکوری زیاد در دفاتر کاری مورد استفاده قرار نمی گیرند. اما اگر می خواهید فضایی رنگی تر و گرم تر در دفتر کار خود ایجاد کنید می توانید اشیاء کوچک تزئینی را به کار ببرید. به خصوص اگر در زمینه ای فعالیت می کنید که نیاز به بهره گیری از خلاقیت خود دارید، اشیائی با طراحی های متنوع و خاص می توانند ظاهر جذاب تری به محیط کاری شما ببخشند.

اشیاء تزئینی کوچک

در مورد دکوراسیون داخلی دفتر کاری فراموش نکنید که دفتر کار شما مکانی است که تقریبا نیمی از زندگی شما را به خود اختصاص می دهد و زمان زیادی از روز خود را در آن سپری می کنید. همین موضوع می تواند در حال روحی و انرژی شما تاثیر گذار باشد. پس باید محیط کاری ای را برای خود آماده کنید که سطح انرژی شما را در بالاترین حد نگه داشته و تاثیرات مثبتی ایجاد کند. برای این منظور هرگز طراحی و زیبایی محیط کاری خود را دست کم نگرفته و برای هر چه زیبا تر کردن دفتر کار و بالا بردن انرژی خود خلاقیت خود را به کار بگیرید.