25 مدل دکوراسیون داخلی باشگاه بدنسازی ؛ لازمه انتخاب باشگاه هر فرد ورزش دوستی

دکوراسیون داخلی باشگاه بدنسازی

25 مدل دکوراسیون داخلی باشگاه بدنسازی ؛ لازمه انتخاب باشگاه هر فرد ورزش دوستی

زندگی مدرن امروزی باعث شده است که لزوم توجه به ورزش و تغذیه از اهمیت بالایی برخوردار شود. افراد به صورت منظم برای حفظ تناسب اندام و روحیه سلامت به باشگاه ها مراجعه می کنند. فضای بازشگاه های ورزشی به یک مکان عمومی پر طرفدار بعد از ساعت کاری بسیاری از افراد تبدیل شده است. انجام حرکات ورزشی نیازمند صرف زمان زیادی در فضای باشگاه می باشد. بنابراین توجه به طراحی داخلی باشگاه می تواند تاثیر بسزایی در جلب مخاطب به ورزشگاه داشته باشد. در این مطلب همراه با پویانو باشید تا با انواع مدل دکوراسیون داخلی باشگاه بدنسازی ورزشی  آشنا شوید.

دکوراسیون داخلی باشگاه بدنسازی ؛ لازمه انتخاب باشگاه هر فرد ورزش دوستی

البته که در انتخاب یک باشگاه در درجه اول ، سطح آموزشی و امکانات آن مورد توجه قرار گرفته می شود. با این حال طراحی یک فضای ورزشی در نگاه اول بیشترین تاثیر را در هنگام ورود ورزشکار خواهد داشت. باشگاه ورزشی که از اصول طراحی قابل قبولی برخوردار است و فضای زیبا و پویایی را در اختیار مراجعین خود قرار می دهد ، می تواند به یکی از پرطرفدارترین باشگاه های ورزشی منطقه تبدیل شود. چرا که فضای یک باشگاه ورزشی از اولویت ها برای فرد در هنگام انتخاب قرار دارد.

 فضای یک باشگاه ورزشی از اولویت ها برای فرد در هنگام انتخاب قرار دارد.

در طراحی یک باشگاه ورزشی توجه به رعایت یک سری اصول می تواند تاثیر شگرفی در کیفیت فضای داخلی باشگاه شما داشته باشد. اصول طراحی یک باشگاه ورزشی در ادامه آمده است:

نورپردازی باشگاه ورزشی

نورپردازی باشگاه ورزشی

نورپردازی یک باشگاه ورزشی یکی از موثر ترین ویژگی های یک ورزشگاه می باشد که لازم است به آن توجه دقیقی داشت. چرا که نور کافی در یک فضای داخلی می تواند در مدت زمان ماندگاری فرد در محیط تاثیر گذار است. نورپردازی باید به نحوی صورت بگیرد که هنگام انجام حرکات ورزشی در جهات مختلف نور مزاحمی را برا ی فرد ایجاد نکند. از تاریک بودن بیش از حد فضای ورزشی خود داری کنید که باعث ایجاد خستگی و چشم در طولانی مدت می شود.

برخورداری از نور طبیعی

برخورداری از نور طبیعی

نور طبیعی یکی از ویژگی های موثر در ایجاد روحیه شادی بخش در افراد می باشد. نور طبیعی و نور آفتاب باعث انگیزه و انرژی در افراد هنگام فعالیت ورزشی می شود. تاثیر آفتاب برای از بین بردن افسردگی و غم انکار نشدنی است. طبق تحقیقات فضاهای ورزشی که دارای نور طبیعی می باشند ، از میزان بالاتری از فعالیت ورزشی افراد برخوردار است.

رنگ طراحی باشگاه ورزشی

رنگ طراحی باشگاه ورزشی

یک باشگاه ورزشی همانطور که از اسم آن مشخص است فضایی برای ورزش و تکاپو است. استفاده از رنگ های پر انرژی انتخاب درست تری برای طراحی داخلی یک باشگاه ورزشی است. اگر علاقمند به طراحی فضاهای ورزشی تیره هستید ، حتما از رنگ های گرم در ترکیب با رنگ های تیره و مشکی استفاده کنید. همچنین در مورد فضاهای تیره ، نورپردازی نیز از اهمیت بالاتری برخوردار است. فضاهای تیره نیازمند نورپردازی موثر در فضا می باشد.

فضاهای تیره نیازمند نورپردازی موثر در فضا می باشد.

لازم است که به نورپردازی منطقه ای در فضای باشگاه ورزشی نیز توجه کنید. نور کافی برای بخش های مختلف باشگاه که هنگام استفاده از دستگاه های ورزشی تامین شود.

 

جانمایی مناسب دستگاه های ورزشی

جانمایی مناسب دستگاه های ورزشی

یکی از مهمترین اصول در طراحی باشگاه ورزشی جانمایی مناسب دستگاه ها و امکانات ورزشی در داخل باشگاه است. چیدمان دستگاه های ورزشی  باید به نحوی صورت بگیرد که فضای کافی برای رفت و آمد ورزشکاران در باشگاه وجود داشته باشد. همچنین فاصله دستگاه ها و حریم بخش های مختلف در سالن ورزشی نیز با ید مورد توجه قرار بگیرد. ورزشکاران باید با در اختیار داشتن فضای کافی برای انجام حرکات ورزشی بدون ایجاد مزاحمت برای دیگران به فعالیت بپردازند.

توجه به جدیدترین و مجهز ترین دستگاه های ورزشی

توجه به جدیدترین و مجهز ترین دستگاه های ورزشی

یک باشگاه ورزشی در درجه اول به امکانات و تجهیزات پیشرفته آن شناخته می شود. علاوه بر تامین دستگاه های ورزشی مناسب و متعدد ، توجه به تجهیزات صوتی و تصویری نیز حائز اهمیت است. موسیقی و صوت ورزشی می تواند میزان تکاپوو فعالیت افراد را در فضای باشگاه تقویت کند. کیفیت دستگاه صوتی در کنار تجهیزات باشگاهی مناسب می تواند در دکوراسیون داخلی باشگاه بدنسازی  جلب مخاطب شما موثر باشد.

یک باشگاه ورزشی در درجه اول به امکانات و تجهیزات پیشرفته آن شناخته می شود.

اهمیت تهویه مطبوع  در دکوراسیون داخلی باشگاه بدنسازی

فضای باشگاه فضایی است که افراد ورزشکار در حال فعالیت مداوم ورزشی هستند. از این رو نیازمند تهویه مناسب و شرایط مطبوع محیطی می باشد. در طراحی یک باشگاه ورزشی باید به کانال های تهویه و سیستم تهویه مطبوع فضا توجه اساسی داشت تا فضایی با کیفیت محیطی بالا برای ورزشکاران تامین نمود.

عناصر و المان های دکوراتیو در باشگاه ورزشی

عناصر و المان های دکوراتیو در باشگاه ورزشی

هنگام طراحی فضای باشگاه ورزشی باید به عناصر انگیزه دهنده به ورزشکاران توجه نمود. المان ها ، تابلو ها ، تصاویر و نوشته های محرک برای تقویت روحیه ورزشکاران از ویژگی های مثبت یک باشگاه ورزشی می تواند باشد.

کاغذ دیواری در طراحی باشگاه ورزشی

کاغذ دیواری در طراحی باشگاه ورزشی

برای دیزاین دیوار های یک باشگاه ورزشی می توان از روش های مختلفی استفاده نمود. از نوشته ها و تابلو های ورزشی گرفته تا کاغذدیواری ها . کاغذدیواری های ورزشی می توانند یک راه حل موثر در طراحی دیوارهای فضای ورزشی باشگاه ها باشند. انواع طرح های اسپرت و مدرن برای هماهنگ شدن با باشگاه شما وجود دارد.

آینه در دکوراسیون داخلی باشگاه بدنسازی

آینه در طراحی باشگاه ورزشی

آینه ها جز جداناپذیر در طراحی یک باشگاه ورزشی می باشند. آینه های  مهمتر از همه در بزرگ نشان دادن و تقویت نورپردازی موثر نیز هستند.

کفپوش ورزشی در طراحی باشگاه ورزشی

کفپوش ورزشی در طراحی باشگاه ورزشی

در طراحی داخلی باشگاه ورزشی ایده آل از کفپوش مناسب استفاده کنید. برخی از رشته های ورزشی نیازمند کفش ورزشی نمی باشند. در چنین شرایطی ، کفپوش مناسب یک باشگاه ورزشی باعث جلب انگیزه در انتخاب یک باشگاه می شود. کفپوش ورزشی باید آنتی باکترال و ضد تعریق باشد.

کفپوش ورزشی باید آنتی باکترال و ضد تعریق باشد.

نحوه چیدمان وسایل و ابزار آلات ورزشی

کفپوش و نحوه کفسازی

طراحی داخلی باشگاه با سبک مینیمال

دکوراسیون داخلی باشگاه بدنسازی

چیدمان مبلمان باشگاه

نورپردازی مناسب در فضای تاریک باشگاه بدنسازی

استفاده از کاغذ دیواری و کفپوش مناسب

تاثر رنگ در طراحی باشگاه

طراحی داخلی مدرن باشگاه بدنسازی

باشگاه بدنسازی به سبک های تک

استفاده از نور طبیعی در دکوراسیون باشگاه